• De stelling van deze week luidt:
    Liefde is niet voor altijd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Father schreef:
    Als ik denk aan "altijd" denk ik aan de tijd dat ik zal leven, niet alle tijd die er nog over is.
    Maar je gaat me toch niet zeggen dat je elke seconde van je leven van Nikki houdt? Hebben jullie nog nooit ruzie gehad misschien? Of heb jij totaal geen ergernissen over haar?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Maar je gaat me toch niet zeggen dat je elke seconde van je leven van Nikki houdt? Hebben jullie nog nooit ruzie gehad misschien? Of heb jij totaal geen ergernissen over haar?

    Ook al zou ik donderende ruzie hebben, dat betekent niet dat ze niet iets voor mij betekend of dat ik niet van haar hou. Je kunt ook van iemand houden als het uit is. Dus waar ligt dan de lijn? Natuurlijk erger ik me wel eens aan Nikki, maar dat hoort nu eenmaal bij een relatie.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 17:30 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    (...)
    Ook al zou ik donderende ruzie hebben, dat betekent niet dat ze niet iets voor mij betekend of dat ik niet van haar hou. Je kunt ook van iemand houden als het uit is. Dus waar ligt dan de lijn? Natuurlijk erger ik me wel eens aan Nikki, maar dat hoort nu eenmaal bij een relatie.
    Ja natuurlijk hoort dat in een relatie, maar als je boos bent ben je denk ik niet gevuld met liefde op dat moment. Dus dan kan je even niet van houden van spreken, terwijl het vijf minuten later weer koek en ei kan zijn. Ik ga eerlijk zijn dat ik mijn vriend dood graag zie, hij is het enige lichtpuntje in mijn leven en hij heeft mij er al zo veel er bovenop weten te helpen. God weet of ik nog zou bestaan als het niet voor hem was. Ik heb ook niet het gevoel dat ik een toekomst zou hebben met iemand anders. Wat wij hebben voelt gewoon zo goed. Toch hebben wij soms eens enkele akkefietjes, geen grote ruzies, maar kleine meningsverschillen en vaak erger ik mij wel eens aan zijn manier van doen. Dan heb ik echt iets van 'wat ben jij een rotjoch'. Op zo'n momenten ben ik eerder boos op hem dan dat ik van hem hou, ook al duurt het maar enkele seconden. Ik denk dus dat zo'n momenten er voor zorgen dat je niet van eeuwige liefde kan spreken, want die enkele seconden zorgen voor een pauze in die eeuwige lijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Scorpia schreef:
    Oneens en eens, hangt er helemáál vanaf.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Ik denk voor de meeste mensen wel maar er zullen mensen zijn die voor altijd samen kunnen blijven alleen meestal veranderd die verliefdheid die er was nu in een ander soort liefde.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Oneens, echte liefde is voor eeuwig. Daar ben ik van overtuigd. Soms kun je de vergissing maken dat je dénkt dat je van iemand houdt, maar dat het achteraf allemaal niet zo hevig was als in eerst instantie leek.

    Avarosa schreef:
    Ik vind de stelling een beetje apart, maar ik ben het er toch mee eens. Je kan je hele leven lang bij dezelfde persoon samenblijven, maar tijdens dat moment zijn er altijd fracties van momenten dat je even niet van elkaar houdt. Als je boos bent op je partner (of eventueel moeder, etc. als het bij familieleden is) is er een moment aanwezig dat je enkel gevuld bent met woede en dus geen liefde. Op dat moment klopt de stelling in mijn ogen en kan je niet over oneindige liefde spreken.


    Dat betekend toch niet dat je gelijk niet meer van iemand houdt? Ik bedoel, ik zie liefde of houden van iemand niet als iets wat met het minste of geringste akkefietje verdwijnt. Dat blijft, want anders zou men niet de moeite nemen het weer goed te maken. Liefde is geen garantie dat het weer goed komt, maar wel dat je weer gaat proberen te zorgen dat het wordt opgelost.


    Hamartia

    Rey schreef:
    Voor sommige mensen is liefde inderdaad tijdelijk, maar er zijn altijd gelukkigen die van 'forever' mogen spreken.

    Imagined schreef:
    Oneens, echte liefde is voor eeuwig. Daar ben ik van overtuigd. Soms kun je de vergissing maken dat je dénkt dat je van iemand houdt, maar dat het achteraf allemaal niet zo hevig was als in eerst instantie leek.

    (...)

    Dat betekend toch niet dat je gelijk niet meer van iemand houdt? Ik bedoel, ik zie liefde of houden van iemand niet als iets wat met het minste of geringste akkefietje verdwijnt. Dat blijft, want anders zou men niet de moeite nemen het weer goed te maken. Liefde is geen garantie dat het weer goed komt, maar wel dat je weer gaat proberen te zorgen dat het wordt opgelost.
    Dat is omdat het houden van terug komt. Op dat moment alleen is er meer woede aanwezig dan liefde waardoor de eeuwige liefde even stopt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat is omdat het houden van terug komt. Op dat moment alleen is er meer woede aanwezig dan liefde waardoor de eeuwige liefde even stopt.

    Ik denk dat de woede sterker is dan het houden van op dat moment, waardoor je vooral woede voelt. Maar dat betekent niet dat je niet van iemand houdt, dat verdwijnt niet zomaar (in my opinion):

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 9:56 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Comanche schreef:
    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Voor de één wel en voor de ander niet!

    Dat verschilt per persoon.


    For those I love, I will sacrifice

    Oneens, liefde, échte liefde is wel voor altijd. Alleen niet iedereen zal degene vinden waarmee ze echte liefde kunnen ervaren. Ik ben er helig van overtuigd dat je elkaar door en door kan kennen en na tientallen jaren nog van elkaar kan houden. Ik zou, als ik en mijn vriend uit elkaar zouden gaan, nooit echt van hem los kunnen komen, zelfs al zou ik iemand anders ''leuk'' vinden, ik zou nog steeds elke dag aan hem denken en van hem houden en ik zou daar ook gewoon open over blijven naar iedereen toe. Maar dat is ook wegens persoonlijke redenen dat ik niet anders zou kunnen.
    Zelfs wanneer ik ''Ik haat je'' tegen hem zeg, boos ben, hem uit mn buurt wil hebben, hou ik nog steeds van hem. Wanneer het je absoluut niks meer doet, het je niks meer kan schelen, geef je niet meer om die persoon, of geef je niet genoeg meer. Het tegenovergestelde van liefde is nou eenmaal onverschilligheid.
    ... Tja, zo kan ik wel uren doorgaan. :')


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    oneens, mijn opa en oma zijn al 50 jaar gelukkig getrouwd en al langer samen, en mijn ouders zijn al 17 jaar gelukkig getrouwd en ook al langer samen.

    Ligt eraan of het echte liefde is of niet.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Requille schreef:
    Oneens, liefde, échte liefde is wel voor altijd. Alleen niet iedereen zal degene vinden waarmee ze echte liefde kunnen ervaren. Ik ben er helig van overtuigd dat je elkaar door en door kan kennen en na tientallen jaren nog van elkaar kan houden. Ik zou, als ik en mijn vriend uit elkaar zouden gaan, nooit echt van hem los kunnen komen, zelfs al zou ik iemand anders ''leuk'' vinden, ik zou nog steeds elke dag aan hem denken en van hem houden en ik zou daar ook gewoon open over blijven naar iedereen toe. Maar dat is ook wegens persoonlijke redenen dat ik niet anders zou kunnen.
    Zelfs wanneer ik ''Ik haat je'' tegen hem zeg, boos ben, hem uit mn buurt wil hebben, hou ik nog steeds van hem. Wanneer het je absoluut niks meer doet, het je niks meer kan schelen, geef je niet meer om die persoon, of geef je niet genoeg meer. Het tegenovergestelde van liefde is nou eenmaal onverschilligheid.
    ... Tja, zo kan ik wel uren doorgaan. :')