• De stelling van deze week luidt:
    Liefde is niet voor altijd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Liefde staat los van verliefdheid en hoeft ook niet over de relatie tussen een man en vrouw gaan. Liefde uit zich ook in relaties tussen vrienden en familie. Liefde tussen ouders en kinderen zal bijvoorbeeld -in de meeste gevallen- nooit overgaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eens en oneens verliefdheid kan over gaan maar als je de ware hebt gevonden is het forever


    just sm:)e en the world smiles with you

    Father schreef:
    (...)
    Ik denk dat de woede sterker is dan het houden van op dat moment, waardoor je vooral woede voelt. Maar dat betekent niet dat je niet van iemand houdt, dat verdwijnt niet zomaar (in my opinion):

    Nja, het is een beetje moeilijk uit te leggen eigenlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Father schreef:
    (...)
    Ik denk dat de woede sterker is dan het houden van op dat moment, waardoor je vooral woede voelt. Maar dat betekent niet dat je niet van iemand houdt, dat verdwijnt niet zomaar (in my opinion):



    Precies dit denk ik ook. Het kan niet zomaar weg zijn. Natuurlijk, er kan kwaadheid bijkomen, maar dat betekent niet dat de liefde weg is.


    Hamartia

    Liefde is tijdelijk, houden van is voor altijd.


    Fuck the world, love yourself

    Sorry, maar ik kan dit eigenlijk nauwelijks een stelling noemen. Ik vind dat uitspraken over liefde of dergelijke onbenoembare dingen altijd grootspraak zijn.
    Oneens dus.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik denk dat heel wat mensen hier het verschil tussen liefde en verliefd zijn niet erg goed inzien...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Liefde is tijdelijk, houden van, is voor eeuwig


    Ik ben een blaadje in de wind, kijk hoe ik zweef...

    Echte liefde is voor altijd, ookal ben je niet meer samen.
    Verliefdheid is tijdelijk.
    Sommigen verwarren die twee nog wel eens.


    Everything happens for a reason

    JasmineLuna schreef:
    Echte liefde is voor altijd, ookal ben je niet meer samen.
    Verliefdheid is tijdelijk.
    Sommigen verwarren die twee nog wel eens.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Verliefdheid is misschien niet voor altijd, maar liefde kan voor altijd zijn.
    Het hoeft niet voor dezelfde persoon bedoeld zijn.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Eens, vind ik.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oneens.
    Verliefd worden op je 15e en daar voor altijd mee samen blijven werkt in negentig procent van de gevallen niet, maar dit betekent niet dat de liefde verdwijnt. Ik vrees dat ik ook altijd ergens van m'n ex zal houden.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Liefde is iets anders dan verliefdheid.
    Liefde voel ik voor mijn beste vriendin, die ondanks alles blijven lachen en grappen blijven maken. Maar ik voel het ook voor de mensen, die dichtbij me staan, zoals mijn ouders en mijn broer.
    Liefde is niet iets dat je over één kam kan scheren. Er zijn altijd situaties waarbij de liefde voor iemand kan verdwijnen. Dan kan je het soms niet loslaten en verdwijnt het. Helemaal weet ik niet.
    Dus eigenlijk oneens, met een klein beetje eens


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Eens. Verliefdheid gaat snel over, hetgene wat blijft is elkaar kennen en geluk

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 19:48 ]


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.