• De stelling van deze week luidt:
    Liefde is niet voor altijd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind de stelling een beetje apart, maar ik ben het er toch mee eens. Je kan je hele leven lang bij dezelfde persoon samenblijven, maar tijdens dat moment zijn er altijd fracties van momenten dat je even niet van elkaar houdt. Als je boos bent op je partner (of eventueel moeder, etc. als het bij familieleden is) is er een moment aanwezig dat je enkel gevuld bent met woede en dus geen liefde. Op dat moment klopt de stelling in mijn ogen en kan je niet over oneindige liefde spreken.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 11:16 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Anarose schreef:
    Verliefdheid zou volgens onderzoekers over gaan, ja. Maar liefde en verliefdheid zijn twee verschillende dingen. Liefde hoeft absoluut niet over te gaan. Oneens dus.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Anarose schreef:
    Verliefdheid zou volgens onderzoekers over gaan, ja. Maar liefde en verliefdheid zijn twee verschillende dingen. Liefde hoeft absoluut niet over te gaan. Oneens dus.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Soms. Lang niet altijd.
    Oneens.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 14:21 ]


    Tijd voor koffie.

    Oneens. Het verschilt echt per persoon. Denk dat er mensen zijn die een keer verliefd zijn, maar die gewoon uit elkaar groeien. Dan is het niet 'forever'. Maar er zijn stellen die elkaar sinds de middelbare school kennen, en op hun tachtigste nog steeds bij elkaar zijn. Happy en wel. Het hangt er gewoon vanaf..
    En over welke liefde gaat het? Liefde als in verliefdheid, liefde als in vrienden en familie?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oneens.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Oneens. Ik geloof heilig in ware liefde. Alleen wel bij de juiste persoon. Er is een verschil tussen liefde en verliefdheid. Verliefdheid gaat over, maar als je na de verliefdheid nog van iemand kunt houden en na heel veel jaren nog straalt als je met diegene bent, dan is dat echte liefde. Er zijn zoveel mensen die de ware vinden en voor altijd samen blijven en ik ben er echt van overtuigd dat dat kan. Dat je na 60 jaar elkaar nog steeds in de ogen kijkt en gewoon heel gelukkig bent met elkaar en nog steeds van elkaar kan genieten. :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Het is inderdaad een aparte stelling, en eerlijk gezegd vind ik het niet bepaald een stelling die je normaal zou kiezen. Los daarvan, ben ik het wel met de stelling eens. Het verschilt bij iedereen, maar verliefd zijn verandert na een bepaalde tijd, of dat nu twee maanden of twee jaren zijn, in houden van.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hangt af van wat je verstaat onder liefde..maar mee eens


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Eens.


    Scorpia schreef:
    Oneens en eens, hangt er helemáál vanaf.

    Eens, liefde is niet voor altijd.
    Stel je voor, je bent getrouwd met een man, al 25 jaar.
    Dan hou je ondertussen wel van hem, daar kan ik wel vanuit gaan.
    Dan blijkt dat hij een meisje van 6 heeft verkracht,
    van zo'n man kan ik niet houden. Dan is gewoon mijn liefde voor hem weg.

    Denk ik.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 14:25 ]


    Ik ben gemeen xoxo

    Comanche schreef:
    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    Queer zijn is gewoon alles

    Irvine schreef:
    Hm, er komt denk ik een tijd in de relatie dat in ieder geval de verliefdheid weggaat en of de relatie loopt dan op de klippen, of houden van is overgebleven. Dat houden van kan naar mijn mening altijd door blijven gaan, dus dan is liefde wel voor altijd. Alleen liefde kan natuurlijk ook verdwijnen, want soms dan merk je, vroeg of laat, dat het gewoon toch niet meer is dan een verliefdheid en het houden van wegblijft.


    Dit dus ^


    I'm a fucking waste of space, I'm just a stupid kid

    oneens, voor somige tijdelijk & voor sommige altijd



    hoop dat ik dit x meer geluk heb :3