• Gebaseerd op X-men



    Twee scholen gelegen in het stadje Londen ,vangen kinderen met speciale krachten op. Deze scholen zijn zwaar geheim voor de buitenwereld ,want ze willen geen risico’s nemen. Jongeren van 16 tot 22 met deze gaves ,krijgen gratis onderwijs en onderdak. Maar….
    De twee scholen hebben niet hetzelfde doel… The academie of Brighton leert kinderen hun gaves controleren en leert hun leven en overleven met hun krachten. The academie of Guillotine verzet zich tegen de mensheid in,maar dit weten sommige leerlingen niet.


    De scholen delen hun leerlingen in door hun gaves. Leeftijd telt hier niet echt.
    Je hebt fysieke- mentale gaves en besturing van elementen.


    Leerkrachten
    -Lex Sterlington || directeur/leraar Brighton || Paddo
    -Daveney Coye Florinda || elementen || Calipso *
    -William Alexander Tyson || Mentale krachten || Raccoon *




    The academie of Brighton (There’s no diference in Mutants and humans ,we all have a heart ,brains and feelings)

    Jongens Vol!
    -Kendall Francis Jackson || Kendizzzzle *
    -Joseph Mason Jaspers || xAlways *
    -Marcus Franz Missen || LogitG27 *
    -Daniël "Shadow" Raeper || Paddo *
    -Ryan "Ry" Lucas Ashford || Wolfheart *

    Meisjes Vol!
    -Evelynn Josephine Heartman || Raccoon *
    -Damianne Abigail Stavros || BarnOwl *
    -Feline Carroll || Huaso *
    -Alexandria Katherina Valencia || HurtedHeart *
    - Vrij !





    The academie of Guillotine (If we don’t do something ,then in a few years ,there are no mutants annymore.)
    Jongens: Vol!
    -Olivier Jackson Skyes || Racoon *
    -Casey 'Cas' Abel Day || Newton *
    -Jace Aiden Braight || HurtedHeart *
    -Jayden 'Jay' O'Brien || Segatakai *
    -Tony Charles Fanickum || TheDarkKing *


    Meisjes Vol!
    -Camilia Alli Cabello || Butera *
    -Eve Alma Dwellington || Inside *
    -Calendae Myah Limentina || Calipso *
    -Jasmine Jose Parker || xAlways *
    -June Dominique Rossi || VladiFerr *



    Kamer indelingen


    k625 Jace Aiden Braight & Casey 'Cas' Abel Day
    k663 Marcus Franz Missen & Tony Charles Fanickum
    k644 Joseph Mason Jaspers & Ryan "Ry" Lucas Ashford
    k682 Daniël "Shadow" Raeper & Kendall Francis Jackson
    k661 Jayden 'Jay' O'Brien & Olivier Jackson Skyes


    k 165 June Dominique Rossi & Camilia Alli Cabello
    k115 Damianne Abigail Stavros & Feline Carroll
    k145 Calendae Myah Limentina & Jasmine Jose Parker
    k123 Evelynn Josephine Heartman & Eve Alma Dwellington
    k140 Alexandria Katherina Valencia & ...




    Regels van de school
    -Vertel niet aan mensen dat je een mutant bent
    - Om 22:00 op je kamer en 23:00 lichten uit en slapen
    -Je krachten niet gebruiken op leraren ,leerlingen of mensen.Alleen in de daarvoor bestemde lessen.
    -Geen ruzie ,gevechten of agressie met je medesoort ,want iedere mutant is je familie.
    -Geen meisjes op de jongenskamers of omgekeerd
    - Geen vandalisme
    - Draag de kleur van je school op één of meerdere kledingstukken. Het is geen uniform ,maar wel verplicht.
    -Niet roken ,alcoholische dranken gebruiken of drugs nemen ,binnen het schoolgebied.
    - Alleen de woensdag namiddag ,iedere schooldag vanaf 16:00 en de zondag hebben de leerlingen vrij en mogen ze de stad in.


    Regels rpg:

    We proberen ongeveer 4 a 5 regels te schrijven ,liefst niet minder.
    Reserveringen blijven 48 uur staan, denk er zelf aan.
    Geen perfecte personages
    Maximaal 2 personages (jongen en meisje) en 3 als je er een vaste leraar/lerares bijneemt
    Speel je eigen personage, niet die van iemand anders
    OOC liefst in praattopic of rollentopic
    Geen ruzies, niet schelden en niemand buitensluiten, hou ook rekening met elkaar.
    Ruzies en schelden mag in IC wel, vat dit dus niet persoonlijk op
    Naamsverandering en afwezigheid melden aub
    Als je niet meer mee kunt/wil doen ,meld dit dan even aan mij inde laats van nooit meer op het topic te reageren.
    Probeer minstens 3 keer per week te posten.
    +16 is toegestaan
    Topics worden alleen aangemaakt door mij. Tenzij ik er iemand voor aanwijs
    Vragen mogen altijd gesteld worden


    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Story
    Praattopic

    Begin

    Het is de eerste schooldag op beide academies , vrienden zien elkaar terug en maken plezier ,sommige ontzien het om hun vijanden terug te zien. De eerste schooldag is een maandag ,maar de lessen zijn pas vanaf morgen. De leerkrachten houden een oogje in het zeil en helpen de nieuwe leerlingen. Iedere student krijgt bij binnenkomst een fiche ,bij de ene is dit bekender dan de ander. Het fiche heeft informatie in welke gang je slaapt ,in welke richting je ingedeeld bent en de kamer waar je slaapt. De lessenroosters en boeken zullen op je kamer te vinden zijn.


    Iedereen is ondertussen mensen aan het ontmoeten of vrienden weer te zien. De jongeren mogen zich stilaan klaarmaken om naar het plein te gaan van hun school. Daar zal de directeur een speech geven en te leerlingen welkom heetten. Ook worden de leerlingen ingedeeld per categorie en daarna mogen ze naar de gezamenlijke eetzaal gaan om avond te eten ,want de volgende dag word een zware dag.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 17:11 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    VladiFerr schreef:
    (...)


    [Heb je het nu tegen June? Want die heeft namelijk wel gereageerd op Tony. Of ben ik nu in de war?]


    Sorry had het niet gelezen, ik had namelijk nog met iemand anders afgesproken dat ik met haar samen wat ging schrijven, dus focuste me helemaal daarop, sorry bewerk hem wel een beetje.
    Ik vond hem toch al wat te kort, dus het komt goed uit


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    June Dominique Rossi. - Academy of Guilottine.

    'Nee sorry, ik ben namelijk ook nieuw dus ik ken het ook niet echt zoveel uit mijn hoofd' zegt de jongen. Dan loopt hij door en gaat de trap af. Totaal verbijsterd blijf ik staan. Het leek net alsof ik hier ook al amper bestond. Met een geërgerde zucht bonkte ik met mijn hoofd tegen de muur aan en haalde daarna diep adem.
    Het zou me niks verbazen als iedereen me hier weer voor een stuk vuil aan zou zien. Weer iedereen zou me compleet negeren. Ik werd kwaad en mijn verdomde stemmingsring kleurde rood en zwart. Ook al matchte het nu mijn complete outfit, ik baalde als een stekker. Kwaad stormde ik de trap af en liep ik terug ik naar mijn kamer. Kwaad gooide ik de deur achter me dicht. Ik had hier echt een enorme hekel aan. Ik plofte neer op mijn kussen en gilde erin.
    Toen ik eindelijk weer het gevoel had dat ik was gekalmeerd liep ik weer naar beneden. Ik zag de jongen nog wel, maar lette niet op hem. Als hij me niet mocht dan was het zo. Ik moest daarbij ook niet zulke conclusies trekken, maar op dit moment maakte dat alles duidelijk. Ik kwam aan in een kantine en keek even rond. Verschillende mensen zaten hier al en ik besloot ook maar eens iets te gaan eten. Vlug nam ik een broodje met niks erop en ging weer zitten. Nog steeds een beetje kwaad kauwde ik erop. Als ik me gelijk zo zou gaan aanstellen omdat iemand me niet mocht kon dit wel eens een behoorlijk lang jaar worden.


    "Rebellion's are build on hope"

    Shadow ~~ Brighton

    Het was niet de eerste keer dat dit gebeurd was...
    En het zal ook niet de laatste keer zijn...
    Happend naar adem voel ik hoe Kendall mij op een stoel probeert te zetten,
    Eenmaal op die stoel merkte ik dat de ademsnood die ik had, langzaam maar zeker weg begon te druipen.
    Eenmaal weer op adem, grijns ik even, door zo'n aanval herrinerde ik mijzelf weer dat ik toch nog leefde.
    Ik kijk even naar Kendall waarna ik knik,
    'Bedankt, maar zo'n aanval waait altijd over, heeft het tot nu toe altijd wel gedaan'
    Ik glimlach even waarna ik rustig opsta,
    Ondanks de duizeligheid die ik nog had, stond ik aardig recht.
    'Mijn kracht is niet zoals de meeste, te veel kan mijn dood worden, te weinig net zo erg. Als ik mijn kracht niet gebruik overbelast mijn lichaam waardoor ik alsnog in zo'n shock raak'
    Ik glimlach even waarna ik rustig naar beneden loop,
    'Oja, en de wereld die je zag, dat was inderdaad mijn wereld. Gevuld met elk geheim wat ik met mij mee draag'
    Leunend op de leuning van de trappen, wandel ik rustig verder.

    Alexandria Katherina Valencia
    Volgens mij liep ik rondjes al had ik nu de trap gevonden. Wat als ik nu in het verkeerde gebouw zat. Dan moest ik weer de andere kant op. Ik zweer het ik ben nu al minimaal een kwartier verder en heb nog niets gevonden. Je kon gemakkelijk zeggen dat ik hopeloos ben. Ik kan ook niemand vinden. Niemand die op deze trappen gaat dus de weg vragen gaat ook niet. Niet dat ik het zou durven vragen aan iemand die langs zou lopen ik ben daar veel te Anti-sociaal en ook te verlegen voor. Ik begin wanhopig te raken want ik kan er niet tegen als iets niet lukt. ik ben soms nogal ongeduldig. Ik wil mezelf bijna vervloeken en omkeren als ik een stem hoor. "Uhm, heb je hulp nodig?" Zegt de stem. Het was van een jongen dat was zeker. Ik draai me om en zie een jongen met zwart krullend haar. Zijn ogen waren bruin en hij was duidelijk groter. ik was niet bepaald groot met mijn 1.67. Ik glimlach zwakjes naar hem en knik. Oke GO Alex. Praat. Ik moest mezelf gaan pushen om socialer te worden geweldig...
    'Ja Eigenlijk wel. Sorry weet je misschien waar Kamer 140 is?' Ik probeer mijn stem onder controle te houden wat gelukkig min of meer lukt. Ik kijk hem aan en probeer er wat zelfverzekerder uit te zien, maar of het echt lukt weet ik niet.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Marcus Missen

    Terwijl ik langzaam door de gang slenter, naar de kant waar ik dacht dat ik heen moest, komt er plots een meisje naar me toe. Ze laat haar tas vallen en kijkt me aan. Dan zegt ze dat ze nieuw is en de weg niet weet.. Ik denk even na wat ik precies moet zeggen, ze ziet er verlegen uit. Ik zal haar proberen te helpen.. "Uhm.. Nou ja, ik ben zelf ook nieuw hier heh.. Heb alleen de e-mail uitgeprint met het adres en de kamer waar ik moet zijn.. K663 dacht ik.. Misschien dat je in de buurt zit? Ik heb gewoon een voorgevoel dat ik hierheen moet.." zeg ik zo vriendelijk mogelijk zodat ze zich gemakkelijker voelt. "Misschien vinden we onze kamers samen sneller? Als we mijne eerst vinden help ik wel met naar jouwe zoeken hoor, da's geen probleem, we hebben tijd zat niet?" glimlach ik. "Samen lopen..?" vraag ik dan voorzichtig en knik snel.

    Feline Carroll & nieuwe leerlinge & Brighton

    Ik glimlach opgelucht zodra de jongen zo vriendelijk reageert.
    "Ja, dat lijkt me fijn. Ik heb het richtingsgevoel van een tafelpoot, dus we vertrouwen wel op jouw gevoel. Zo hoef ik tenminste niet alleen verloren te lopen, of misschien zelfs helemaal niet." glimlach ik. Ik voel mijn verlegenheid verbazingwekkend snel van me af glijden eigenlijk.
    Ik steek mijn hand naar hem uit om de zijne te schudden. "Ik ben Feline trouwens." glimlach ik breed. Dan trek ik plots zonder hem aan te raken mijn hand terug. Ik was het al vergeten... Nog steeds ben ik er niet aan gewend, maar mijn kracht heeft zich ook pas sinds enkele maanden geopenbaard. En ik heb nu gewoon even geen zin in een stroom aan emoties, angst, woede,... Het is steeds alsof ik die dingen zelf meemaak. Een zeer vermoeiend en soms angstaanjagend iets. Ik kijk hem met een verontschuldigende blik aan, maar hoop gewoon dat hij zich niet gekwetst voelt of zo en hij er niet verder naar gaat vragen. Ik voel me nog steeds alsof ik mijn gave moet verbergen.
    Ik neem mijn koffer op en kijk hem dan glimlachend aan. "Ik ben klaar."


    “To live will be an awfully big adventure.”


    Alexandria Katherina Valencia

    Volgens mij liep ik rondjes al had ik nu de trap gevonden. Wat als ik nu in het verkeerde gebouw zat. Dan moest ik weer de andere kant op. Ik zweer het ik ben nu al minimaal een kwartier verder en heb nog niets gevonden. Je kon gemakkelijk zeggen dat ik hopeloos ben. Ik kan ook niemand vinden. Niemand die op deze trappen gaat dus de weg vragen gaat ook niet. Niet dat ik het zou durven vragen aan iemand die langs zou lopen ik ben daar veel te Anti-sociaal en ook te verlegen voor. Ik begin wanhopig te raken want ik kan er niet tegen als iets niet lukt. ik ben soms nogal ongeduldig. Ik wil mezelf bijna vervloeken en omkeren als ik een stem hoor. "Uhm, heb je hulp nodig?" Zegt de stem. Het was van een jongen dat was zeker. Ik draai me om en zie een jongen met zwart krullend haar. Zijn ogen waren bruin en hij was duidelijk groter. ik was niet bepaald groot met mijn 1.67. Ik glimlach zwakjes naar hem en knik. Oke GO Alex. Praat. Ik moest mezelf gaan pushen om socialer te worden geweldig...
    'Ja Eigenlijk wel. Sorry weet je misschien waar Kamer 140 is?' Ik probeer mijn stem onder controle te houden wat gelukkig min of meer lukt. Ik kijk hem aan en probeer er wat zelfverzekerder uit te zien, maar of het echt lukt weet ik niet.


    Tony Charles Fanickum || Academie of Guillotine

    Ze draaide zich naar me toe en ik zag dat het een meisje was, maar daar was ik niet erg blij mee, ik klap vaak dicht bij meiden, dus laat dit please goed gaan en ze is ook duidelijk kleiner dan mij dat kan je wel zien.
    Ze lacht wat zwakjes en knikt naar me toe wat inhoud dat ze net als ik nogal een beetje of nogal verlegen is of ze had niet verwacht dat ik daar stond en in principe is dat ook logisch niet iedereen verwacht iemand achter hun, nou niemand niet. "Ja eigenlijk wel, sorry weet je misschien waar kamer 140 is?" Vraagt ze.
    Ze klok wat verlegen, dus ik ben nu even niet de enige. "Uhm, je moet naar 140 toch, kom maar mee." Zeg ik.
    Ik lijd haar naar kamer toe. "Hier is het, en wat is je naam eigenlijk, mijn naam is Tony Charles Fanickum, maar noem me natuurlijk maar Tony." Zeg ik.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 17:06 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Casey Abel Day || Guillotine

    Jay knikt nadat ik hem heb ingelicht over mijn kamernummer. Ik haal mijn schouders op en het is een paar seconden pijnlijk stil. Ik zucht; aan pijnlijke stiltes ben ik wel gewend. Ik kijk op van verbazing als Jay verder begint te praten, "weet jij iets leuks te doen hier?" vraagt hij een beetje ongemakkelijk, maar ik ben allang blij dat hij iets tegen me zegt. Ik val tijdens gesprekken altijd stil en weet dan ook meteen niets meer te zeggen. Hij kijkt me verwachtingsvol aan, met zijn handen in zijn broekzakken. Opnieuw haal ik mijn schouders op, "Ik moet zeggen dat er nu nog weinig te doen is hier," begin ik, "De lessen beginnen overmorgen pas, dus ik denk niet dat er al veel te beleven is hier." zeg ik met frons. Het roofdier in mij houdt wel van wat opschudding en ik vind het dan ergens wel jammer dat er nog geen aanvaringen zijn geweest tussen andere mutanten, hoe stom dit ook mag klinken. Ik verplaats mijn gewicht van het ene been naar het andere en dan realiseer ik me dat ik nog steeds mijn tas op mijn rug heb. "Ik moet mijn kamer zien te vinden en mijn tas opbergen. Dat zal de tijd doden?" stel ik voor op vragende toon.


    Caution first, always.

    Na een paar seconden kwam hij weer een beetje bij, en knikte hij naar me. "'Bedankt, maar zo'n aanval waait altijd over, heeft het tot nu toe altijd wel gedaan" zei hij waar een glimach op volgde. Hij probeerde op te staan wat hem aardig lukte, hij stond recht op. "Mijn kracht is niet zoals de meeste, te veel kan mijn dood worden, te weinig net zo erg. Als ik mijn kracht niet gebruik overbelast mijn lichaam waardoor ik alsnog in zo'n shock raak" Zei hij en hij glimlachte even. "Oja, en de wereld die je zag, dat was inderdaad mijn wereld. Gevuld met elk geheim wat ik met mij mee draag" Zei hij terwijl hij leunend op de leuning van de trap naar beneden liep. "Die wereld waar we net waren...jou wereld.. Hij is best wel cool" Zei ik.


    How far is far

    Shadow ~~ Brighton

    Onder het lopen sprak Kendall nog even over mijn wereld,
    Blijkbaar vond die het wel... cool...
    Jammer genoeg waren de geheimen die erin verborgen waren, minder cool...
    Eenmaal beneden stap ik rustig naar buiten waarna ik een sigaret op stak,
    Sommige zouden het als ketting roken noemen, ik zag het meer als een stressafnemer.
    Rustig liep ik over het schoolterrein heen, ondanks de zomervakantie die ik hier doorgebracht had,
    Was het altijd wel heerlijk om even alles weer goed te kunnen bekijken.
    'Kendall, waarom vind je de wereld die ik zelf gecreëerd heb, zo cool dan? Ik bedoel... je weet niet eens waarop die gebaseerd is en waarom die zo is'
    Ik stop even waarna ik hem aankijk, het was zo, en daar kon die weinig aan doen.
    Mijn wereld was gemaakt op... gruwelijke dingen...

    Jayden 'Jay' O'Brien|| Academie of Guillotine

    Het leek hem te verbazen dat ik weer begon te praten, Hij haalde zijn schouders op "Ik moet zeggen dat er nu nog weinig te doen is hier," begon hij "De lessen beginnen overmorgen pas, dus ik denk niet dat er al veel te beleven is hier." zei hij fronsend waarna ik merk dat hij een beetje anders ging staan. "Ik moet mijn kamer zien te vinden en mijn tas opbergen. Dat zal de tijd doden?" vroeg hij waarna ik even verbaasd keek, wou hij dat ik mee ging of zou hij liever alleen gaan? hij vroeg vast of ik mee wou ik vond het niet erg maar ik zou hem vast niet echt kunnen helpen de weg te vinden. "jahoor, heb jij een goed richtingsgevoel?" vroeg ik terwijl ik zijn kamer nummer probeerde te herrineren, was het nou 682? nee 625 als ik correct ben. "Ik namelijk helemaal niet, het zal voor mij een verassing zijn hoe ik mijn kamer zal terugvinden" ging ik verder terwijl ik even schaapachtig lach.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 18:46 ]


    You can't not look cool with a crossbow.

    -Evelynn quote? Ik kan 'm niet vinden.-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Raccoon schreef:
    Evelynn Josephine Heartman ||Nieuwe leerlinge || Academie of Brighton

    "Mag ik even? Want ik weet de weg hier wel, maar weet de benamingen, zoals internaat, ervan niet." zei Ryan met lichte blosjes op zijn wangen ,wat hem schattig stond. Ik knikte en haf hem het briefje dan. Hij glimlachte en gebaarde dat ik moest meekomen. Ik knikte en kreeg het briefje van hem terug. Hij liep voor me ,dus volgde ik hem maar. De gangen waren echt gigantisch lang en nog eens verdeeld in andere gangen. Na een tijdje kwamen we in de gang met alle nummers 100-150 Als we bij kamer nummer 123 waren ,stopte hij. "Hier is het," zei hij met een glimlach en ik keek hem dankbaar aan. "Dankje ,dat was erg aardig van je om me te helpen."zei ik met een glimlachje tegen hem. Ik schrok toen Ryan aan de kant geduwd werd ,door een meisje met een rode bloes en zwarte skinny. Iemand van de andere academie dus. Zonder sorry te zeggen ging ze kamer 123 binnen. Ik slikte ,daar sliep ik dus ook."Gaat het?" vroeg ik nogsteeds wat geschrokken aan Ryan. Ik beet zachtjes op mijn lip . Als ik zeker wist dat hij niets mankeerde besloot ik maar mijn kamer binnen te gaan. "Nou ik zie je later dan wel weer hé?"zei ik dan met een zwak glimlachje en ging daarna mijn kamer binnen. Mijn kamer genote was al bezig met uitpakken. "Hoi. Ik ben Evelynn je kamergenote." zeg ik vriendelijk en steek mijn hand dan uit. Ergens was ik wel bang voor een gemene opmerking ,maar ik probeerde het niet te laten merken


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Eve Alma Dwellington || Guillotine.
    Het meisje kwam binnen, maar ik negeerde haar. "Hoi. Ik ben Evelynn je kamergenote." Zei ze. Ik walgde nu al van de overduidelijke vriendelijkheid in haar stem. Ik kwam overeind en draaide me om. Ietwat stijfjes pakte ik haar hand. "Eve. Wat is je kracht?" Het klonkt vrij kortaf, wat mooi was. Ik kwam liever niet te vriendelijk over. Toch wist ik er een klein glimlachje uit te persen. Het was niet dat ik benieuwd was naar haar kracht, maar eerder naar het feit of de hare sterker was dan de mijne, wat ik betwijfelde. Terwijl ik op antwoord wachtte, somde zich in mijn hoofd een heel rijtje op van krachten die sterker waren dan die van mij. Automatisch knepen mijn handen zich tot vuisten, terwijll ik weer een doffe klap hoorde. Ik hoefde niet om te kijken om te weten dat het vogeltje nummer 2 was van vandaag.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Evelynn Josephine Heartman ||Nieuwe leerlinge || Academie of Brighton

    Het meisje leek me eerst niet te horen, of ze negeerde me gewoon ,maar uiteindelijk keek ze toch om en nam wat houterig mijn hand vast. "Eve. Wat is je kracht?" zei ze dan kort, maar toch met een klein glimlachje. Ik was al blij dat ze niet zo gemeen was dan ik al gevreesd had. "Ik kan water en ijs sturen." antwoord ik dan met een glimlachje terwijl ik haar hand dan los liet. "En wat kan jij?"vroeg ik en net op dat moment schrok ik op van een doffe klap. Ik zag nog net hoe iets naar beneden viel en hoe een bloeddruppels op de ruit ,naar beneden begonnen te druipen. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat Eve haar handen gebald had tot een vuist ,wat me weer aan angstig gevoel haf. Ik maakte een kort kuch geluidje ,om te ijzige stilte te verbreken en ik liep naar mijn koffer toe. "Zit je al langer hier?" vroeg ik dan vriendelijk,maar wel nog wat stil aan haar om wat socialer over te komen.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 20:17 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Casey Abel Day || Guillotine

    Als ik mijn vraag heb gesteld, zie ik day Jay me even verbaasd aankijkt. Ik wil al bijna mijn vraag verduidelijken door te vragen of hij mee gaat, maar voor ik mijn mond open kan doen geeft Jay zijn antwoord. "Jahoor, heb jij een goed richtingsgevoel? Ik namelijk helemaal niet, het zal voor mij een verassing zijn hoe ik mijn kamer zal terugvinden". Ik grinnik als we beginnen te lopen. Ik ben blij als ik straks mijn tas af kan doen; er zit niet eens zo gek veel in, maar na een lange tijd die tas gedragen te hebben, beginnen mijn schouders toch zeer te doen. "Dat is eigenlijk één van de weinige dingen waar ik best goed in ben," begin ik te zeggen, "Hoort bij mijn mutatie. Ik vind altijd de weg terug naar huis," voeg ik er aan toe. Ik kijk nog even snel aan mijn briefje om zeker te zijn dat ik het goede nummer in gedachten heb. Als we op de goede plek van het gebouw zijn, lopen we door een gang, met op elke deur een ander getal. Ik blijf staan als we kamer 625 bereikt hebben. Ik duw langzaam de deur open, niet wetend of mijn kamergenoot er al is. Ik voel een golf van opluchting door me heen gaan als ik niemand zie. Het is niet dat ik mijn kamergenoot niet wil ontmoeten, ik ben alleen bang dat het een pestkop zal zijn, om het maar even een kinderachtige naam te geven. Ik laat mijn rugzak op het bed zakken en kijk de kamer rond. "Het is netter dan de kamer waar ik normaal gesproken slaap," zeg ik met makkelijke glimlach.

    [Ik neem aan dat de regel over het niet bespreken van je gave over de 'normale' mensen gaat?]


    Caution first, always.