• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    @Rosarum en Smoak

    Ik zeg ook niet dat het altijd en overal en bij iedereen dat effect heeft, maar het is wel een mogelijkheid. En volgens de VN is die mogelijkheid te groot


    En nu ga ik slapen, want ik moet morgen weer vroeg op. (':

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 23:59 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zwarte Pieten zijn de brengers van snoepgoed en vrolijkheid. Ze zorgen voor lachende gezichten en zijn altijd vriendelijk. Het is toch juist een leuke functie? Volgens mij kunnen de negers juist niet beter bestempeld worden dan dat, want Sinterklaas wordt meer gevreesd en de pieten zijn socialer en toegankelijker. (Niet gaan zeuren, ik bedoel het hartstikke positief) Om eerlijk te zijn, vind ik het echt zo'n bullshit dat hier een heisa om is en dat de VN zich met deze kwestie bezig houdt. Hebben ze geen andere problemen om op te lossen? Zoals... Honger, échte slavernij en mensenhandel, schending van mensenrechten, recht op onderwijs? (cat) (Ik kan nog wel even doorgaan... Onderdrukking, dictators, verkrachtingen, mishandelingen, anti-feminisme etc etc etc)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Het is een kinder feest, wat is daar nu weer rasisitisch aan?
    Sorry hoor, maar laat hun eerst eens even daaraan denken..
    Als zwarte piet niet mag waarom mag dan wel Blanke vla, of Jodenkoek.
    Wij ons feest niet, kom op he, een paar dagen even terug in de magie voor kinderen.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik weet niet of dit al in het topic is voorgekomen, but whut the fuck.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Malafide schreef:
    Ik weet niet of dit al in het topic is voorgekomen, but whut the fuck.

    Het nieuwsbericht is niet echt van de Telegraaf. Het is dus helemaal niet waar.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb het topic doorgelezen en snap sommige niet.

    Dit is mijn standpunt:

    Zwarte Piet is een kinderheld, hem afschaffen of aanpassen zou slecht zijn voor deze oude traditie. De VN moet met zijn fikken van de zwarte Piet blijven!


    Queer zijn is gewoon alles

    Maar waarom zou het slecht zijn om de traditie iets aan te passen?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Barnabas schreef:
    Zwarte Pieten zijn de brengers van snoepgoed en vrolijkheid. Ze zorgen voor lachende gezichten en zijn altijd vriendelijk. Het is toch juist een leuke functie? Volgens mij kunnen de negers juist niet beter bestempeld worden dan dat, want Sinterklaas wordt meer gevreesd en de pieten zijn socialer en toegankelijker. (Niet gaan zeuren, ik bedoel het hartstikke positief) Om eerlijk te zijn, vind ik het echt zo'n bullshit dat hier een heisa om is en dat de VN zich met deze kwestie bezig houdt. Hebben ze geen andere problemen om op te lossen? Zoals... Honger, échte slavernij en mensenhandel, schending van mensenrechten, recht op onderwijs? (cat) (Ik kan nog wel even doorgaan... Onderdrukking, dictators, verkrachtingen, mishandelingen, anti-feminisme etc etc etc)
    Hier hebben we weer iemand. Het zijn niet alleen de negers die klagen dus om 'de negers' te gebruiken vind ik een beetje teveel van het goede. De meeste negers geven geen zak om dit feest. Waaronder ik. btw de kerstman is leuker:Y)

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 10:06 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Parachutes schreef:
    Maar waarom zou het slecht zijn om de traditie iets aan te passen?
    Zoiets gebeurt met de jaren, en dat is ook gebeurd de afgelopen jaren. Dat hoeven we niet nu nog eens extra aan te moedigen omdat een vrouwtje van de VN dat zegt.


    Life is hard and then we die

    Parachutes schreef:
    Maar waarom zou het slecht zijn om de traditie iets aan te passen?

    Omdat je een eeuwenoude traditie niet hoort te veranderen, en zeker niet omdat een of andere hoge pief van de VN dat zegt.

    Humphries schreef:
    (...)
    Omdat je een eeuwenoude traditie niet hoort te veranderen, en zeker niet omdat een of andere hoge pief van de VN dat zegt.


    Thank you, als je al eeuwen een familie feest hebt, en opeens zegt iemand, Ja! Dat gaan we aanpassen. Dat zou je denk ik niet zo leuk vinden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Thank you, als je al eeuwen een familie feest hebt, en opeens zegt iemand, Ja! Dat gaan we aanpassen. Dat zou je denk ik niet zo leuk vinden.

    Sinterklaas is al vaker aangepast, hoor. Just sayin'. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Sinterklaas is al vaker aangepast, hoor. Just sayin'. :Y)


    Haha, maar nu is het toch goed? Aanpassen moet je alleen doen als het een meerwaarde is. En zwarte piet afschaffen is geen meerwaarde.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Haha, maar nu is het toch goed? Aanpassen moet je alleen doen als het een meerwaarde is. En zwarte piet afschaffen is geen meerwaarde.:')

    Ajah. Die vrouw gaat nog wel een keertje onderuit. (: Ze hoort objectief te zijn en dat ben je niet door met zulke uitspraken te komen, maar afijn. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Ajah. Die vrouw gaat nog wel een keertje onderuit. (: Ze hoort objectief te zijn en dat ben je niet door met zulke uitspraken te komen, maar afijn. ^^


    De popcorn en frisdrank staat klaar.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles