• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Carmina schreef:
    (...)
    Daar staat weer tegenover dat zij véél minder vakanties hebben. Mijn zus én mijn broer zijn in de VS geweest voor hun werk en het is daar héél anders qua vakanties. Veel meer vrije 'bullshit'dagen, maar wel geen flierefluiterige vakanties zoals de 'voorjaars'- en 'najaars'vakantie. In tegenstelling tot ons, hebben zij véél minder vrij, eigenlijk.

    Ik bedoelde het eigenlijk als bullshit-reden, but okay.
    Oh, is dat echt zo? Ik dacht altijd dat zij meer vrij kregen vanwege die feesten van ze.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Requille schreef:
    (...)
    Ik denk dat ze het eerder had over de persoon die zich ''De Kerstman'' noemt, in plaats van het kerstfeest, wat draait om de geboorte van Jezus.

    Dat snap ik ja, dat het om de geboorte van Jezus draait. En eveneens over de Kerstman. Mijn antwoord blijft nog steeds hetzelfde, want ikzelf vond de Kerstman altijd veel leuker dan Sinterklaas.
    Maar dit gaat over de zwarte pieten, dus als we weer terug on-topic kunnen gaan, graag.



    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Megaera schreef:
    (...)
    Chill dude. Jij begon erover, ik wijs je er enkel even op. Het gaat hier over Sinterklaas en jij begint opeens over Kerstmis.
    Jij zei: "De kerstman heeft hier helemaal geen betekenis, ook niet voor kinderen." En daar zit je, voor mij in elk geval, fout, aangezien ik veel mensen ken die gewoonweg Kerstmis vieren. Het heeft dus wel degelijk betekenis.


    ik begon niet over de kerstman, maar de persoon die ik citeerde en er over doorging.
    verder ben ik heel chill, dude. ik maak me verder nergens druk over.
    en dat citeer je goed ja. de Kerstman. niet kerstmis zelf.. Ik heb niet gezegd, dat kerstmis hier niets betekend. Enkel het kerstman figuur. Tenminste, ik ken geen kinderen die in de kerstman geloven? daar ging het om. niet of iemand kerst viert of niet.

    het was gewoon een uitwijking, naar dat wij twee kerstmannen hebben hier. van mij hoefde verder niemand er op in te gaan.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 20:24 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    RavensMoon schreef:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Malafide schreef:
    (...)
    Ik bedoelde het eigenlijk als bullshit-reden, but okay.
    Oh, is dat echt zo? Ik dacht altijd dat zij meer vrij kregen vanwege die feesten van ze.

    Ja, snap ik, maar het is dus eigenlijk geen reden, omdat het totaal het tegenovergestelde is. ;P
    Ja, want die feesten duren maar een dag, waar tegenover staat dat wij vier vakanties meer hebben van gemiddeld anderhalve week. Dus zo verschrikkelijk hebben we het nog niet ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Styles schreef:
    (...)

    ik begon niet over de kerstman, maar de persoon die ik citeerde en er over doorging.
    verder ben ik heel chill, dude. ik maak me verder nergens druk over.
    en dat citeer je goed ja. de Kerstman. niet kerstmis zelf.. Ik heb niet gezegd, dat kerstmis hier niets betekend. Enkel het kerstman figuur. Tenminste, ik ken geen kinderen die in de kerstman geloven? daar ging het om. niet of iemand kerst viert of niet.

    het was gewoon een uitwijking, naar dat wij twee kerstmannen hebben hier. van mij hoefde verder niemand er op in te gaan.

    Mijn fuck, zeg. Lees je wel wat ik heb vermeld?
    "En daar zit je, voor mij in elk geval, fout, aangezien ik veel mensen ken die gewoonweg Kerstmis vieren. Het heeft dus wel degelijk betekenis." Daarmee bedoelde ik dus dat ik mensen ken die de Kerstman belangrijker vinden dan Sinterklaas. En verder ga ik er niet meer op in, want dit is uitermate ergerlijk en jij snapt toch niet wat ik bedoel.


    Carmina schreef:
    (...)
    Ja, snap ik, maar het is dus eigenlijk geen reden, omdat het totaal het tegenovergestelde is. ;P
    Ja, want die feesten duren maar een dag, waar tegenover staat dat wij vier vakanties meer hebben van gemiddeld anderhalve week. Dus zo verschrikkelijk hebben we het nog niet ^^

    True, true. En daarom dat het ook een bullshit-reden is dat het (waarschijnlijk) word afgeschaft van de Zwarte Piet. :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Malafide schreef:
    (...)
    True, true. En daarom dat het ook een bullshit-reden is dat het (waarschijnlijk) word afgeschaft van de Zwarte Piet. :')

    Ik hoorde net op het journaal dat die VN-shit alleen een advies verzint. Ze gaan nu de Sinterklaastijd volgen (wel perfect op tijd zeg *trekt haar ogen samen*), en daaruit komt een conclusie, die geven ze door aan de VN-raad, en die geeft dan weer een advies aan de Nederlandse regering, die dat wel of niet opvolgt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Vox schreef:
    (...)
    Ik hoorde net op het journaal dat die VN-shit alleen een advies verzint. Ze gaan nu de Sinterklaastijd volgen (wel perfect op tijd zeg *trekt haar ogen samen*), en daaruit komt een conclusie, die geven ze door aan de VN-raad, en die geeft dan weer een advies aan de Nederlandse regering, die dat wel of niet opvolgt.

    Oh, dat slaat echt nergens op. Volgens mij hebben hun wel meerdere dingen aan hun hoofd dan het advies geven over de 'racistische' Zwarte Pieten en hun 'Meester'. Ik ben benieuwd wat eruit komt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Elita schreef:



    Ook op Facebook.
    Stiekem kijk ik er nog met plezier naar. (nerd)

    Hogehoogtepiet, Testpiet, Profpiet (:

    Nu wordt het pas leuk...
    VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
    :')


    From these ashes, I will rise

    Malafide schreef:
    (...)
    Oh, dat slaat echt nergens op. Volgens mij hebben hun wel meerdere dingen aan hun hoofd dan het advies geven over de 'racistische' Zwarte Pieten en hun 'Meester'. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

    Ja, klopt. Maarja, waar kun je beter je geld in stoppen: een nutteloze crisis of een nutteloos onderzoek? :W
    Maar eerlijk gezegd vind ik al deze heisa om niets. Van de VN én van Nederland. Als de VN alleen advies geeft, hoeven we dat toch lekker niet op te volgen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Leonhardt schreef:
    Nu wordt het pas leuk...
    VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
    :')

    Waaaathehell. :') Ik neem dat mens echt niet meer serieus.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Waaaathehell. :') Ik neem dat mens echt niet meer serieus.
    +1


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.