• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Megaera schreef:
    (...)
    Mijn fuck, zeg. Lees je wel wat ik heb vermeld?
    "En daar zit je, voor mij in elk geval, fout, aangezien ik veel mensen ken die gewoonweg Kerstmis vieren. Het heeft dus wel degelijk betekenis." Daarmee bedoelde ik dus dat ik mensen ken die de Kerstman belangrijker vinden dan Sinterklaas. En verder ga ik er niet meer op in, want dit is uitermate ergerlijk en jij snapt toch niet wat ik bedoel.


    Ik had juist het idee, dat jij mij niet begreep.
    Aangezien jij over kerstmis begint en ik het enkel had over de kerstman. Ik vind kerstmis ook belangrijker dan Sinterklaas. Maar daar maakt de kerstman zelf geen deel van uit. want dat feest draait niet om de kerstman.
    Maar sinterklaas, draait wel om sinterklaas.
    Verder kan je gewoon rustig blijven hoor. Of zoals je zelf zei; Chill dude!
    Maar, het maakt me verder eigenlijk maar weinig uit, dus als jij je lekker wilt ergeren, ga je gang, want de enige die iemand niet snapt, ben jij. Anders had je hier niet zo op ingegaan.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Leonhardt schreef:
    Nu wordt het pas leuk...
    VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
    :')

    Het was niet Nederland die kwam met "I'm dreaming about a white Christmas" als tekst voor een liedje :'D
    Dat mens kraamt volgens mij echt de grootste onzin uit.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 20:53 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Styles schreef:
    (...)
    Ik had juist het idee, dat jij mij niet begreep.
    Aangezien jij over kerstmis begint en ik het enkel had over de kerstman. Ik vind kerstmis ook belangrijker dan Sinterklaas. Maar daar maakt de kerstman zelf geen deel van uit. want dat feest draait niet om de kerstman.
    Maar sinterklaas, draait wel om sinterklaas.
    Verder kan je gewoon rustig blijven hoor. Of zoals je zelf zei; Chill dude!
    Maar, het maakt me verder eigenlijk maar weinig uit, dus als jij je lekker wilt ergeren, ga je gang, want de enige die iemand niet snapt, ben jij. Anders had je hier niet zo op ingegaan.

    Ik snap het prima, jij begrijpt mij niet. Het deert me echter vrij weinig hoe je het opvat, ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik heb gezegd, niet voor hoe jij iets opvat. En voordat je ook nog over mijn reactie gaat zeuren, ik had besloten dat ik nog één keer wilde reageren. Maar ik zal wel de volwassene wezen, want één van ons twee moet dat zijn. (cat).


    Vox schreef:
    (...)
    Ja, klopt. Maarja, waar kun je beter je geld in stoppen: een nutteloze crisis of een nutteloos onderzoek? :W
    Maar eerlijk gezegd vind ik al deze heisa om niets. Van de VN én van Nederland. Als de VN alleen advies geeft, hoeven we dat toch lekker niet op te volgen?

    Ja, maar aangezien de mensen die daarover gaan hier in Nederland al achterlijk genoeg zijn, zou het mij niets verbazen als ze het echt gingen opvolgen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Orchard schreef:
    (...)
    Waaaathehell. :') Ik neem dat mens echt niet meer serieus.


    Volgens mij is het gewoon een troll.
    Don't feed the troll guys, don't feed her.


    26 - 02 - '16

    Ik zal hiervoor even een topic aanmaken.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 21:50 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dit vond ik op facebook en het was wel toepasselijk.

    Er kwam de sint iets naars ter oren
    Wat hij toch liever niet zou horen
    Jij wilde graag een groene piet
    Een zwarte, nee dat kan echt niet
    Geel of blauw is geen bezwaar
    Desnoods een zilver exemplaar
    Maar bruin of zwart dat is verkeerd
    Omdat je dan discrimineert
    Zo wordt de sint de bonte hond
    Maar ken jij wel de achtergrond?
    Ik denk het niet, maar ’t is niet gek
    Die kleine zorgt voor tijdgebrek
    Daarom legt sint het nu maar uit
    Want van jouw visie klopt geen fluit
    Mijn pieten zijn geen echte negers
    Maar doodgewone schoorsteenvegers
    Ik heb wel wat bewijs daartoe
    Wat dacht je van de piet zijn roe?
    En ook zijn prachtige kledij
    Is functioneel en hoort daarbij!
    Als je vaak door de schoorsteen schiet
    Wordt je vanzelf een zwarte piet
    Knoop dit maar heel goed in je oren
    Mijn zwarte pieten, dat zijn moren
    Een moor, dat is een Arabier
    En ik heb ook nog Berbers hier.
    Ikzelf sluit daarna de rijen:
    Sint Nicolaas komt uit Turkije
    Ik ben in Patara getogen
    Daar is geen letter van gelogen
    Ik zeg het nu dus maar gewoon:
    Ik ben een echte allochtoon
    Het toppunt van de integratie?
    Mijn intocht, waar de hele natie
    Voor een Turk en Marokkaan
    Vrolijk aan de wal gaat staan
    Daar is dus niks racistisch aan....
    Dus voor de blauwe variant
    Ga je maar naar smurfenland...


    26 - 02 - '16

    Ik vind het een hoop gejank om niets. Stelletje hypocrieten zijn ze, alsof kleine kinderen überhaupt de link leggen naar racisme of discriminatie. Gaat dat mens straks ook miljoenen kinderen uitleggen dat door haar toedoen, en nog wat andere, een oud Nederlands kinderfeest finaal geruïneerd is?
    Dat ze 16 meter door de stront zakt, mijn kinderen blijven zolang ze geloven Sinterklaas vieren zoals het hoort en met mij zullen meerdere dit blijven doen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ga bijna geloven dat dit alles één grote grap is..


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Leonhardt schreef:
    Nu wordt het pas leuk...
    VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
    :')

    Wat. Ik stel voor dat we alle lange tenen afhakken. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    "Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens 'om wit' kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. "

    What the....
    Dat slaat al helemáál nergens op. Wat heeft sneeuw ooit te maken met "de hang naar blanke superioriteit".
    Als ik alles zo bekijk zou ik eerder denken dat dat wijf zelf racistisch is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Smoak schreef:
    "Nederland moet stoppen met de witte kerst omdat die wens 'om wit' kan worden opgevat als de hang naar blanke superioriteit. "

    What the....
    Dat slaat al helemáál nergens op. Wat heeft sneeuw ooit te maken met "de hang naar blanke superioriteit".
    Als ik alles zo bekijk zou ik eerder denken dat dat wijf zelf racistisch is.


    Sure, dit er ook nog even bij, wat is het volgende? Dat we geen Pasen en Halloween meer mogen vieren omdat daar ook iets verkeerd is met eieren en pompoenen, heksen of skeletten misschien?


    16 - 09 - '17

    Leonhardt schreef:
    Nu wordt het pas leuk...
    VN wil na Zwarte Piet ook Witte Kerst verbieden
    :')


    Na het verpesten van Sinterklaas, wil de VN dus blijkbaar ook Kerstmis verpesten. Ik droom al jaren van een witte kerst omdat ik eindelijk eens sneeuw met kerst wil. Mensen draaien volgens mij een beetje door zodra ze het woord zwart of wit horen. De VN moet even af koelen en leren nadenken want dit gaat de verkeerde kant op. En ik ga mij door niemand laten verbieden om te zeggen dat ik graag een witte kerst wil.


    Physics is awesome

    Jullie zijn nu wel allemaal heel boos enzo, maar in mijn ogen is dit probleem gewoon opgelost als er voortaan ook blanke pieten bij het sinterklaasfeest gaan horen, naast de pieten met een donkere huidskleur.
    Kunnen jullie me vertellen waarom dat zo'n groot probleem zou moeten zijn? Sinterklaas verdwijnt heus niet helemaal hoor, daar geloof ik niets van, het kan op deze manier toch gewoon een beetje 'aangepast' worden?
    Ik kan de gedachtegang van de VN overigens heel goed volgen, maar daar ben ik zo'n beetje de enige in, geloof ik.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)