• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    Dominque Balthazar Lockwood || huntsman Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr. Gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.



    Rollentopic
    Praattopic
    Rollenstory


    Je kan beginnen dat je net naar je werk gaat, wakker wordt, op je werk bent of thuis iets aan het doen bent

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:43 ]

    (mijn topics)


    Happy Birthday my Potter!

    Julio Caspari
    Mijn ogen flitsen heen en weer. Muis...klok, muis, klok tikt. Zuchtend begin ik te ijsberen. Soms gaat tijd echt te traag. Hoe ga ik die muis verwerken in mijn plan? Misschien moet ik hem snel het geld geven en met de andere hand de muis zijn zak steken. De deurbel gaat. Snel stop ik de muis weg onder de toonbank. Mijn haast blijkt voor niets want het is gewoon een normale klant. Ik geef haar hetzelfde brood als altijd. Er komen al wat meer mensen, wat het zoeken naar geld voor de huur iets gemakkelijker maakt. Ik was bijna bang dat ik twee dollar te weinig had. Ik neem net een bestelling op wanneer de bel rinkelt. Wanneer ik het halve volkoren overhandig is het opvallend stil. Met een reden. Meneer Gold staat op me te wachten. Met de dollar van net heb ik precies genoeg geld klaar liggen.
    'U komt hier voor de huur?', roep ik. Wanneer is hij hier eigenlijk voor brood? Dat was al een tijdje geleden. Misschien... Ik spiekte even naar de muis die rustig in zijn zak zat. Als hij wel voor brood kwam hoefde het allemaal niet zo ingewikkeld, mijn plan.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mr.gold

    Als ze alles hebben wat ze nodig hebben vertrekken ze weer snel nadat ze mij snel even aan kijken alsof ik ze elk moment zou kunnen vervloeken, niet dat ik dat zou gaan doen, nou goed dan dat is niet helemaal waar ik zou ze gerust vervloeken als ze iets deden wat niet door de deur kon of wat dan ook, maar helaas is er hier geen magie tenminste nog niet, een grijns verschijnt op mijn gezicht als ik weer terug denk aan dat ene flesje met dat ene paarse vloeistof dat als hier in een put wordt gegooid dat dan alle magie terug keert naar hier en iedereen die voorheen magie bezat weer magie bezit. Maar nu is het nog geen moment om die flesje te gaan halen en erin te doen ik geniet stiekem van de feit dat vrijwel niemand weet wie ze echt zijn. 'U komt hier voor de huur?' ik schrik even uit mijn gedachte en kijk Caspari aan. 'Dat klopt, ik hoop dat je genoeg hebt.' zeg ik en ik loop een stuk naar voren zodat alleen nog de toonbank en de stuk waar al dat brood ligt ons van elkaar scheidt. 'En geeft me gelijk maar een stuk van dat wit brood.' zeg ik en ik wijs even aan welke ik wil.'

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:32 ]

    Julio Caspari (Gelaarsde Kat)
    'Wit brood', herhaal ik. Zonder mijn ogen van zijn gezicht af te wenden pak ik een brood.
    'Hoe gaan verder de zaken hier?' , vraagt hij.
    'Goed, goed', mompel ik terwijl ik de broodzak zo onopvallend mogelijk probeer te pakken. 'Het ging tot net zelfs zeer goed maar eh... ja, nu is het weer leeg helaas. Dat heeft u ook wel gezien', terwijl ik het witbrood tegen de muis aan duwde besefte ik me dat het beter voor de zaak was als Gold hier niet al te vaak langs kwam. Echt klanten zou ik met deze streek dus niet verliezen. Het enige spannende was of hij het door zou hebben. Gelukkig bleef de muis stil.
    'Misschien ga ik zo bij Granny's langs. U hoeft niet te betalen, ik verreken dit wel met de huur als u het niet erg vind'
    Ik legde het brood bij hem neer en gaf het geld. Ik kon het niet helpen te glimlachen; mijn kleine vriend had zich al in het brood ingegraven.

    { Er mogen ook wel anderen langskomen en onderbreken ;) Misschien is het handig als Julio ook het brood langs brengt bij Granny's om in contact met de mensen daar te komen. Voor Belle zie ik hem nog niet zo snel in het verhaal in de bieb verschijnen =/ }


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mr.Gold
    'Goed, goed' mompelt hij en ik glimlach even 'Het ging tot net zelfs zeer goed maar eh... ja, nu is het weer leeg helaas. Dat heeft u ook wel gezien', zegt hij dan. 'Wel het is nog druk er komen vast meer mensen hier heen,' zeg ik grijnzend. 'tenminste ik neem aan dat meerdere mensen brood moet hebben.'
    'Misschien ga ik zo bij Granny's langs. U hoeft niet te betalen, ik verreken dit wel met de huur als u het niet erg vind' ik denk even na, zal ik zeggen dat ik dat niet goed vind maar ja ik zou toch de brood moeten betalen dan of ik dit nou doe of niet ach ja. 'Ja hoor is goed, geen probleem.' zeg ik, ik pak het brood van hem aan en draai me dan om, bij de deur draai ik me weer even om. 'Nog een goede dag Julio.' ik kijk hem even dreigend aan, dan glimlach ik even en zonder nog iets te zeggen loop ik de bakkerij uit.

    Jefferson Hatta Chesir

    Met een van mijn hoeden op en mijn lange jas aan loop ik over straat opweg naar de bakker. Iedereen die ik tegenkwam wendde zijn blik af zodra ik keek. Ik was niet gek. Ze waren bang dat ik ze zou aanspreken met hun echte naam, bang voor de waarheid. Zelfs de almachtige Rumplestilskin was vergeten wie hij vroeger was. Ik kon roepen en verhalen vertellen tot ik eens ons woog, maar ik werd niet geloofd. Hooguit kleine kinderen kwamen op mij afrennen tegen de wil van hun ouders in voor een verhaaltje. Ik was niet gek, ik wist het zeker. Het leven in mijn grote pand werd hierdoor erg saai. Mijn handen waren rood van het maken van hoeden. Ik stopte even voor een leeg pand waar met grote letters TE HUUR op stond. Misschien kon ik mijn mislukte hoeden wel gaan verkopen, mocht iemand ooit hoeden dragen. Ik had inmiddels alle soorten gemaakt en de kamers begonnen uit te puilen. Het was nogal confronterend dat het mij niet lukte. Ik keek opzij en zag Rumplestilskin net uit de bakker vertrekken. 'Rumple.. Mr Gold,' verbeterde ik mijzelf. 'Hoeveel vraagt u voor dit pand?' Geld had ik genoeg. Ik zwom erin, dus de prijs deed er sowieso niet toe.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    Ik wil net weer terug naar mijn winkeltje gaan om even wat te eten voordat ik verder zou gaan met mijn werkjes tot ik een stem hoor; 'Rumple... Mr.gold,' hoorde die ik snel verbeterde een grijns verscheen even op mijn gezicht en ik draaide me om naar de man, ik herinnerde me vaag, wie was dat ook al weer? wel dat doet er niet toe ik hoop dat hij niet weet dat ik het wel heb gehoord dat hij Rumple wilde zeggen, hij is een van de weinige die net zoals mij weet van ons vorig leven, het enige wat is, ik weet dat hij al die herinneringen nog heeft maar hij weet niet dat ik al mijn herinneringen ook niet heeft, en dat is toch wel grappig aangezien ik nu dingen kan doen die ze misschien niet van Mr.gold verwachten maar wel van Rumple. 'Hoeveel vraagt u voor dit pand?' vraagt hij dan aan mij.
    Ik kijk even naar de pand die te huur stond en ik kijk even bedenkelijk. '97 duizend kost die als ik het me goed herinner,' ik grijns even en kijk afwachtend of hij deze pand nog wilt of niet aangezien die toch best duur kost.

    Jefferson Hatta Chesir
    'Voor welke termijn geldt dat dan? Ik neem namelijk aan dat dat niet zomaar een bedrag is voor maandelijkse huur,' reageer ik op Rumple. Ik mocht dan bekend staan als de dorpsgek, ik droeg mijn sjaal niet voor niets. Ik was niet gek, en helemaal wat zaken betrof. En gezien ik hier geen magische hoed vond om mijn oude werk op te pakken moest ik wat anders verzinnen.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    'Voor welke termijn geldt dat dan? Ik neem namelijk aan dat dat niet zomaar een bedrag is voor maandelijkse huur,' zegt hij dan en ik kijk bedenkelijk. 'De pand kost wel een beetje duur vind je niet? en aangezien ik niet verwacht dat je al dat geld binnen een maand bij elkaar hebt, dan zal ik eens een keer lief zijn en mag je om het half jaar de huur geld betalen.' ik grijns even. 'Maar natuurlijk is er ook een andere manier om te zorgen dat deze pand wat betaalbaarder voor je wordt.' ik kijk hem verwachtingsvol aan, aangezien me net toch wat ideetjes te binnen schoot.

    Jefferson Hatta Chesir
    Ik grijns, deals met Rumplestilskin, dat was thuis al niks anders dan problemen. 'En wat maakt dat u denkt dat ik dat geld niet bij elkaar heb?' vraag ik bedenkelijk. 'Bovendien, als ik deze geldsom betaal, wat zijn dan de andere kosten die erbij komen qua electriciteit? Er zijn altijd kleine lettertjes bij u die ik graag te horen krijg voor ik een contract teken, die ik ook met liefde en plezier doorlees als u het niet erg vindt.' Ik had ooit een deal met hem gemaakt. Ik was wanhopig en zag geen andere oplossing. Nu zijn de rollen gelijk. Geld speelt geen zaak, beiden hadden we zat. Voor mij was dit meer een principekwestie.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    'En wat maakt dat u denkt dat ik dat geld niet bij elkaar heb?' vraagt hij bedenkelijk 'Bovendien, als ik deze geldsom betaal, wat zijn dan de andere kosten die erbij komen qua electriciteit? Er zijn altijd kleine lettertjes bij u die ik graag te horen krijg voor ik een contract teken, die ik ook met liefde en plezier doorlees als u het niet erg vindt.' vervolgt hij, ik heb ooit eens eerder een deal met hem afgesloten en ik had eigenlijk al kunnen weten dat hij zich deze keer niet zo snel zou laten foppen. 'Als je mee gaat naar mijn winkeltje dan zal ik je het contract laten zien.' zeg ik dan maar.

    Jefferson Hatta Chesir
    Resoluut knik ik ter bevestiging. Daar kon ik mee leven. Ik had wel vaker contracten doorgelezen, en gezien hier geen magie was om de letters te wijzigen, en hij niet eens wist wie hij was, was jk absoluut in het voordeel. Dus volgde ik de beste man naar zijn zaak.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    Ik haal de deur van mijn winkeltje van de slot af en ik laat Jefferson voor de winkel in, als we beide in de winkel staan sluit ik de deur weer ik loop naar achteren toe en ik trek gelijk een la open waar alle huur contracten in staan, ik haal er eentje uit die van de pand van Jefferson is, ik loop weer terug en overhandig het aan hem. 'Hier.'

    Jefferson Hatta Chesir

    Ik Neem plaats op de fauteuil tegenover Rumple en bekijk het contract, lees ieder lettertje nauwkeurig en bedenk me wat ik zal doen. Voor 97.000 was het pand van mij en zat er geen huur aan verbonden. Water gebruikte ik niet, dus bleven de electriciteitskosten over. Dus tenzij Gold zich plotseling ook in de electriciteitsbranche zou vinden, had ik niet meer met hem te maken. De geldsom kon ik overmaken in een afgesproken termijn. Het was een net contract, en voor een niet al te groot pand was het een redelijke prijs. Ik keek het contract nogmaals na op kleine lettertjes, het leek namelijk te mooi om waar te kunnen zijn.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr. Gold
    ''Je weet misschien wel hoe ik ben, Jefferson. Maar in bepaalde dingen ben ik eerlijk in, vooral in zulke dingen.' zeg ik terwijl hij de contract door lees en ik denk er nog achterna. tenminste als er geen magie is dan. 'Je mag het pand voor dat geld hebben, ik ga hem niet duurder maken, ook al dan zou ik dat graag willen.' zeg ik met een grijns.