• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    Dominque Balthazar Lockwood || huntsman Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr. Gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.



    Rollentopic
    Praattopic
    Rollenstory


    Je kan beginnen dat je net naar je werk gaat, wakker wordt, op je werk bent of thuis iets aan het doen bent

    [ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 19:43 ]

    Jefferson Hatta Chesir
    'Gewoon voor de zekerheid.' Ik pak een pen en zet mijn handtekening. 'Dan zorg ik dat het bedrag deze week nog binnen is.' Ik sta op om weg te lopen gezien ik bij de aanblik van het witte brood dat ook op het bureau lag honger kreeg. Dan bedenk ik mij dat ik de sleutel van het pand vergeet. Direct draai ik me om en loop de twee passen die ik had gezet weer terug.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    Ik pak de sleutel van zijn huis en gooi die naar hem toe. ''Veel plezier met je nieuwe stekje. En als je binnen een half jaar niet betaalt.' ik grijns even en een klein lachje ontsnapt even. 'Wel wie weet wat er dan zou gebeuren.' zonder om nog iets anders te zeggen pak ik het brood weer en loop ik naar mijn kantoor. 'Loop mijn winkel uit, en blijf overal vanaf.' zeg ik nog even snel en dan verdwijn ik helemaal in mijn kantoor.

    Ashar Darrak II Jafar II 37
    [Saleen, Abis Mal en Harud zijn personages uit de tekenfilm/serie Aladdin en gewoon enkele NPC's. Personen die Jafar heeft meegenomen uit Agrabah om voor hem te laten werken. De eerste alinea is dan ook gewoon om Jafar iets te doen te geven, binnen de RPG, en de tweede alinea om dus een gesprek aan te knopen met Dominque Balthazar Lockwood van Maximesa]

    Met een halfslachtige grimas rond zijn mondhoeken geplooid, liep Jafar – ondanks dat hij in Storybrooke schuilging onder de naam Ashar Darrak – door de lange gang van het kattenasiel, naar een aanliggend gebouw, wat ontoegankelijk was voor bezoekers of onuitgenodigden. Nog voordat hij de deur bereikte, werd deze al van binnenuit geopend en werd hij hoffelijk, tegen het nederige aan, gegroet door één van zijn mannen. Jafar liep de man echter straal voorbij, hem negerend ter wederbegroeting.
    ‘Wat is het probleem, Saleen?’ vroeg hij, direct ter zake komend, toen een vrouw in een strapless rode jurk zich naar hem toedraaide.
    ‘De lamp… ze is verdwenen,’ was het ogenblikkelijke antwoord dat hij kreeg. Zijn mondhoeken trokken nog verder naar beneden en zijn ogen knepen zich vervaarlijk samen.
    ‘Wat zeg je?’ perste hij uit, terwijl zijn kaken steevast op elkaar geklemd waren en zijn woorden dus zacht en dreigend waren uitgesproken.
    ‘Ze…,’ en de vrouw slikte zenuwachtig, ‘is verdwenen. Iemand moet haar hebben meegenomen.’ Haar blonde haren waren strak in een knot geplaatst en de rode hakken tikten op de harde plavuizen toen ze op Jafar afstapte. ‘Ik heb Ismal en Harud al uitgestuurd.’
    Jafars kaken verstrakten, aangezien Saleen precies had gedaan wat hij haar zou hebben opgedragen. ‘Hoe heeft dit kunnen gebeuren?’ vroeg hij nochtans mistevreden. Hij vouwde zijn handen tegen elkaar en bracht de toppen van zijn vingers naar zijn lippen.
    ‘Dat wordt nog uitgezocht,’ antwoordde ze, waarna de vrouw hoorbaar haar longen volzoog. Jafar had echter al een donkerbruin vermoeden wie de dief was, en inwendig ontplofte hij dan ook, ondanks dat er aan zijn uiterlijke vertoning geen millimeter verroerde, op een enkel spiertje na ter hoogte van zijn kaak.
    ‘Goed,’ zei hij, nadat hij degene was die zijn longen volzoog. ‘Hou me op de hoogte.’ Jafar wilde zich omdraaien, toen ze hem bij zijn Storybrooke-naam aansprak.
    ‘Ashar Darrak,’ begon ze, zijn echte naam niet wetend, aangezien ook Saleen haar geheugen kwijt was, net zoals bijna iedereen in Storybrooke. ‘Kan ik nog iets anders doen?’
    ‘Haar zo snel mogelijk terug vinden,’ reageerde Jafar kortaf, waarna hij de ruimte verliet.
    Doordat er geen magie was in Storybrooke, in deze wereld, was de lamp nutteloos, wat inhield dat het aantal verdachten minimaal was. Het was maar een handvol die iets met de lamp konden uitrichten, en mr. Gold was daar één van. Al had Jafar in de tussentijd voldoende vijanden gemaakt, ook hier in Storybrooke. Dus mr. Gold was niet de enige verdachte, maar wel de eerste die door zijn hoofd schoot. Alleen mr. Gold wist dat de lamp in Storybrooke fungeerde als gevangenis voor zijn dochter Yasmine, en dat zelfs hij – Jafar – haar niet kon bevrijden met de magie die hij had weten mee te nemen naar deze wereld.

    Vastbesloten was Jafar dan ook om mr. Gold – die hij niet beter kon als Rumplestiltskin – een bezoek te brengen. Natuurlijk wist de Dark one niet dat Jafar zijn geheugen had behouden, iets wat bij wijze van spreken nog zijn eigen verdienste was, aangezien Jafar een zwarte magiër was geworden door zijn hand. Jafar hield echter de schijn op dat hij Ashar Darrak was, iets waar geheel Storybrooke in leek te trappen.
    Normaal gesproken had hij zich laten brengen met zijn zwarte sedan, maar feitelijk was hij te voet sneller. En tijd was hem nu veel te kostbaar. Zijn aandacht gleed echter al naar de politiewagen die iets verderop geparkeerd stond, en naar de vrouw die er tegenaan stond geleund.
    ‘Agente Lockwood,’ groete hij Dominique Balthazar Lockwood nors. ‘Het is goed dat ik u hier aantref,’ begon hij, iets wat totaal niet zijn gewoonte was, aangezien hij simpelweg nooit iemand aansprak. Vandaag was het echter anders. ‘Iemand heeft iets van me gestolen en gezien ik niet zomaar belastingen betaal, mogen jullie van de politie de zaak oplossen.’ Hij wondt er geen verdere doekjes om en was direct in zijn verwoording.

    [Jafar heeft dus enkel maar een vermoeden wie de lamp gestolen heeft. Zelf heb ik dus ook geen idee wie de lamp heeft, al is mr. Gold wel voor de hand liggend natuurlijk, of Hook of de Mad hatter gezien deze twee ook hun herinneringen hebben. mr. Gold vind ik echter echt veel te voor de hand liggend, en ik hou nu eenmaal van dingen die dus minder voor de handliggend zijn, dus als iemand in zijn plot kan verweven van de gestolen lamp (met de dochter van Jafar erin opgesloten) mag die zich laten horen in het praattopic, of het verwerken in zijn post ^_^]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hansel draaide rondjes met zijn bureau stoel en keek naar het plafon.
    'Wat is het leven toch saai hier,' Sprak hij zachtjes uit, plotseling borrelde er iets in hem op. Hij vond het vreselijk hij voelde zich altijd alleen, maakte niet uit of hij met het gezelschap van iemand was. Hij voelde zich eenzaam, alleen, alsof hij een wederhelft miste. Hij dacht aan zijn dromen, een mooi meisje in een ouderwetse onderjurk rende rond in een veld vol bloemen. Hij wist dat hij gevoels had voor haar maar ze voelde niet als verliefd maar als veilig en dat ze samen een waren. Hansel was naar een tekenaar gegaan in Storybrooke en die had een tekening gemaakt maar ze leek niet op het meisje in zijn dromen. Dus liet hij het maar gaan. Maar alsnog elke nacht had hij de zelfde droom, hij sloot zijn ogen en dacht eraan.

    'Gretel, kom nou!' Schreeuwde Hansel, 'Gretel!' Hansel keek naar hoe het meisje aan kwam huppelen terwijl ze rondjes draaide. Het was een warme zomermiddag en de zon scheen volop. Ze lachtte terwijl ze rondjes draaide door de bloemenbedden. Haar goudblonde haren dansde met haar mee op de bewegingen die ze maakte.
    'Kom op, doe niet zo flauw en geniet met mij van het prachtige weer.' Hansel schudde zijn hoofd, hij was altijd de serieuze geweest. Gretel besprong hem en ze rolde over de grond ze belande bovenop hem. 'Zo nu heb ik je.' Ze stak haar tong uit.
    'Wil je echt gaan stoeien met mij?' Gretel had van die pretlichtjes in haar ogen, prima dacht Hansel. Hij gooide haar van zich af en begon achter haar aan te rennen.
    'Pak me dan, als je kan!' Gierde Gretel. 'Hansel? HANSEL' Dit was niet een stem die in zijn droom voorkwam....


    Hansel schrok wakker en keek recht in de ogen van Aurora.
    'Sorry meneer Grimm maar, er is iemand voor u. Uw afspraak om tien is gearriveerd.' Hansel schaamde zich rot, hij was gewoon in slaap gevallen. Hij keek naar de grond.
    'Laat maar binnen komen, en ga aan je werk.' Hansel herstelde zichzelf snel, schudde een hand met zijn afspraak van tien uur en begon het een lang en saai gesprek over het onderhoud van het pand voor de snoepfabriek.

    [Wat ook kan is dat Gold de lamp in het pand van Jefferson heeft neergezet voor een of andere vage reden. Hij kreeg t pand namelijk net iets te makkelijk haha]

    Dominique Balthazar Lockwood

    Ik vertrouwde hem niet, misschien was dat lichtelijk racistisch, maar hij stond te vaak op de verdachtelijst en kwam er telkens met maar een zwak alibi onderuit. Ik draaide me om en pakte uit de auto een pen en papier. 'Ik vrees dat ik toch iets meer nodig heb dan weten dat u een brave burger bent die iets kwijt is. Waar gaat het precies over?' Het kwam haar te vaak voor dat de spullen namelijk onder een berg puin lagen.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold
    Ik pak de brood uit het zakje en ik zie dat er om de een of andere reden een gat in de brood zit, ik breek de brood in een stuk en dan zie ik dat er een muis in zit. 'Julio,' zeg ik best wel dreigend en ik pak de muis ruw op wat de muis even doet piepen. 'Ach hou je mond muis.' ik loop weer naar buiten zonder om de deur op slot te doen en met het muis stevig in mijn handen loop ik naar de bakkerij van Julio. ik loop naar binnen en kijk Julio aan. ik hef mijn hand op waar de muis zit die nog steeds hefig piept en probeert om los te komen. 'Weet je wat dit is?' zeg ik en ik blijf hem aankijken.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 15:35 ]

    Julio Capsari (Gelaarsde Kat)
    Ik zucht opgelucht wanneer meneer Gold de zaak uit is. Ondanks al dat geratel van mij, had hij niks door. Nu nog voel ik mijn hart kloppen. Ik zak onderuit tegen een zak meel. Dat scheelde niks. Even tot rust komen. Dan vanmiddag nog even langs gaan bij Granny's, om te vragen of zij nog wat nodig heeft. Eigenlijk kijk ik daar wel naar vooruit. Meestal ik het daar redelijk druk en het personeel mag er ook wel zijn. Die sexy bruine en die knappe blonde dames. Opvallend hoeveel knappe vrouwen hier rondlopen. Ik begin te dagdromen over hun mooie gezichten, zachte stemmen.
    'Hallo?', hoor ik. Onmiddelijk schrik ik wakker.
    Opgelucht haal ik adem wanneer ik zie dat het de buurvrouw is. 'Een volkoren', vraagt zij... hetzelfde als altijd. Ze is amper de deur uit of de bel rinkelt alweer. Meneer Gold? Verbeeld ik me dat nou? Oké, ik ga nooit meer grappen met hem uithalen, dit geeft teveel stress. Ondanks dat het best leuk was. Als elke dag hetzelfde is, moet je wel zelf voor de afwisseling zorgen.
    'Weet je wat dit is?', Vraagt hij. Hij blijft me aankijken... volgens mij is hij echt. Shit! Betrapt!
    Oké rustig. Hij heeft geen bewijs dat ik dat heb gedaan.
    'Een muis', antwoord ik kortaf. Des ter minder ik zeg, des ter minder ik fout kan zeggen.

    {Had eerst niet de gewijzigde post gezien}

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 15:52 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mr.gold
    Ik grijns even. 'En weet je waar deze muis in zat, meneer Caspari?' zeg ik dan, en ik heb gewoon echt de neiging om de muis naar zijn hoofd te gooien, maar goed laat ik het maar niet doen nog niet, ik heb tenslotte geen echte bewijs dat hij die in het brood heeft gestopt, maar toch had hij daar in tegen wel beter kunnen opletten of er nergens lieve schattige muisjes rond liepen.

    Julio Caspari
    'Nou, u komt naar mijn zaak, dus u zult wel denken dat ik dat weet. Helaas kan ik alleen maar vermoeden dat u hem tussen uw brood heeft gevonden. Ik weet niet precies hoe dit gebeurd is. Maar ik kan natuurlijk niet boos zijn op zo'n muis vanwege zijn uitstekende smaak. Het is zeer spijtig dat dit juist u heeft moeten overkomen. Wilt u een nieuw, muisvrij brood, meneer Gold? Gratis?', probeerde ik. Inmiddels had ik wel begrepen dat de grap met meneer Gold was afgelopen. De volgende keer kies ik wel iemand anders uit. Dat muisje vind het zo te zien ook niet bepaald grappig meer.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mr.gold
    Ik weet niet wat ik hier van moet denken of ik hem zou moeten geloven of niet, ik zet de muis ruw op de toonbank neer die snel en piepend weg rent.
    'Oke, voor deze keer geloof ik het dat het geen grap is, en zie ik het dus door de vingers, kijk voortaan eerst of er geen muizen in je zaak zitten en doe er dan iets aan.' dan biedt hij aan dat ik wat brood gratis mag. 'Doe dan maar, ik zou ook moeten eten.' zeg ik dan maar.

    Killian liet zijn hand over het hout glijden dat net was aangeleverd. Het rook nog naar het woud en die geur gaf hem altijd een onbestemd gevoel in zijn maag, waardoor hij het liefste zijn spullen wilde pakken en voor altijd vertrekken uit dit godvergeten dorp, waar iedere dag hetzelfde was en nooit wat gebeurde. Vaak had hij op het punt gestaan dat verlangen waar te maken – soms had hij zelfs zijn spullen al bij elkaar geraapt – maar altijd was er wel iets geweest waardoor hij toch was gebleven.
    ‘Breng maar naar achteren,’ riep hij over zijn schouders en twee van zijn collega’s wurmden zich langs hem heen en grepen de planken vast.

    Het schip dat hij voor ogen had, was een nieuw project en was volslagen anders dan de andere schepen die hij gebouwd had. Het was een oud model dat geïnspireerd was door een boek over vroege scheepvaart. Hij las niet graag, maar de foto’s waren wel betekenisvol geweest. Hoewel de houten schepen minder konden doorstaan dan de nieuwe modellen, veelal van staal gemaakt, vond hij houten schepen meer tot zijn verbeelding spreken en hij vermoedde dat er wel een koper zou zijn voor dit klassieke model.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jefferson pende een aantal dingen op papier en keek even rond totdat hij de persoon vond wie hij zocht, aan het praten met Jafar. Hij vroeg zich af wat hij nou weer wilde, maar dat waren mijn zaken niet. 'Ah, Dominique,' dat was een van de weinige wier naam hij onthield gezien hij helaas nogal vaak met haar in aanraking was gekomen. 'Zie je niet dat ik bezig ben, Jefferson?' vroeg ze lichtelijk geïrriteerd. Hij knikte en gaf haar het briefje. 'Ja dat zie ik, maar als je je ronde toch doet, wil je dit dan afleveren bij de haven? Ik heb wat dingetjes nodig die ik hier niet kan vinden.'
    'Dus nu ben ik opeens een personal shopper?' vroeg ze terwijl ze het briefje bekeek. 'Nou, gezien er geen netwerk van bankovervallers is, lijkt het me dat dit niet al teveel moeite is. Prettige dag verder.' Hij draaide zich om en liep weg, haar nog iets horen mompelen over de mening van haar penning waarna ze zich weer tot Jafar wendde, iets over een gestolen voorwerp, maar Jeffersons interesse was te ver te zoeken om verder te luisteren. Hij liep door naar de bakker. De bel rinkelde toen hij de deur opende. 'Goedemorgen medestrijder, heb je toevallig nog twee Italiaanse bollen en een pistolet op voorraad?' vroeg hij terwijl hij naar de toonbank liep.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Jefferson's verschijning toverde een lach op Julio's gezicht. Als er iemand niet saai in het dorp was, dan was het Jefferson wel. Die gast mocht dan wel zo gek als een deur zijn, hij zei in elk geval niet altijd hetzelfde. Julio had Jefferson wel eens horen praten. Wat voor een verhalen Jefferson wel niet bedacht... je zo bijna denken dat hij nouja... De verhalen waren geweldig.
    Hoewel de meeste mensen Jefferson maar een vreemde vogel vonden, kon Julio het aardig vinden met Jefferson. Hij hoopte dan ook vandaag er nog een verhaal uit te krijgen.
    'Goedemorgen Jefferson', groette Julio vrolijk. Hij pakte snel twee bollen. 'Nog wat te vertellen?'


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fulk nam plaats aan een hoektafeltje in het café, waar hij altijd een koffie bestelde voordat hij naar zijn werk ging. Terwijl hij wachtte totdat Damianne klaar was met de klant voor hem, staarde hij door het raam naar buiten. Een voorzichtig zonnetje begroette de wereld en leek langzaam de donkere wolken te verdrijven. Het werd vast een mooie dag.
    Hij blikte even op zijn telefoon om Laurentien een fijne werkdag te wensen en tastte toen naar de krant om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

    [Als iemand zijn vriendin wil zijn, mag het ook haha]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damianne Stavros
    Damianne brengt de bestelling naar een klant en kijkt op als Fulk naar binnen komt en gaat zitten aan een hoektafeltje, ze pakt even pen en een klein kladblokje om zijn bestelling op te nemen, en loopt dan naar zijn tafeltje toe. 'Goedemorgen, wil je iets drinken?' vraagt ze aan hem, ze onderzoekt hem even en haar ogen blijft even in de zijne, ze vond altijd om de een of andere reden dat hij mooie ogen heeft. Ze glimlacht dan even snel als ze erachter komt dat ze te lang in zijn ogen kijkt.

    Mr.gold
    Gold loopt naar de haven in de hoop om daar Killian aan te vinden, het zou geen wonder blijken als hij daar is aangezien hij daar werkt daar anders altijd wel te vinden is, Gold heeft namelijk iemand nodig om een deal af te sluiten en daarmee hoopt hij Killian mee te krijgen, hij doet iets voor hem en Gold doet iets voor hem terug, of hij ook echt iets terug zou doen voor Killian dat is maar de vraag, iedereen weet dat je moet opletten met Gold maar wat wel zo is bij Gold als hij een afspraak heeft gemaakt dan komt hij die afspraken ook na, en zo hoopt hij dat Killian er mee instemt en dat Gold zijn vertrouwen kan winnen, Gold bespeurd de haven af naar de man die hij nodig heeft en al snel heeft hij die gevonden. 'Killian!' roept hij en hij loopt naar hem toe.