• Magicalorus voor Zwarte Magie is een school voor slechte, sluwe en onuitstaanbare jonge magiërs die de kneepjes van de slechte kant willen leren. Ze worden opgeleid om zo slecht te worden als Heer Voldemort ooit was.

    Een jaar voordat Voldemort Harry's ouders om het leven bracht, vond hij een speciaal betoverd drankje uit. Het drankje bevatte verboden ingrediënten en was speciaal gebrouwd voor één van zijn geheime volgers, een vrouw om precies te zijn. Ze was ziek en niemand wist wat ze precies had. Voldemort wou een slechterik die net zoals hem zou worden en gaf het drankje aan de vrouw die graag een kind wou. Door het drankje kreeg ze een zoon, iemand die net zo slecht werd als Voldemort. Deze slechterik besloot nu 30 jaar later niet helemaal als Voldemort te gaan zijn, maar hij besloot een school te beginnen voor duistere magiërs om meer slechte tovenaars en heksen te krijgen dan goede. Niemand weet van deze school, al gaat het wel de ronde aangezien er nieuwe leerlingen van moeten horen om hier te kunnen komen, maar omdat niemand deze school kan zien is niemand zeker over het bestaan van Magicalorus.

    Het kasteel bestaat uit vijf verdiepingen en bevat geen torens. Het kasteel is gelegen op de grens van Ierland en Schotland. Er is een spreuk over het kasteel uitgesproken dat niemand buiten de leerlingen en leerkrachten van Magicalorus de enige zijn die het kasteel kunnen zien en betreden. Er is zoals in ieder andere school een bibliotheek, verschillende klaslokalen aangepast aan de soorten lessen, een groot plein en een grote eetzaal onderverdeeld in twee waar tal van tafels aan elkaar staan. Op het terrein is een meer en een zwerkbalveld te vinden. De leerlingen zijn onderverdeeld in twee afdelingen die elk hun eigen slaap- en woonvertrek hebben. De afdelingen zijn Ragnatela en Codaradi. Elke afdeling heeft zijn eigen karakter en manier van doen.

    Leerlingen die in Ragnatela (spin, kleuren zwart/bruin) terecht komen zijn sluw en één van de sterkste in het volhouden bij duelleren en studeren hard. Leerlingen die in Codaradi (rat, kleuren grijs/rood) terecht komen zijn onuitstaanbare grapjassen die heel onverwachts uit de hoek kunnen komen.

    Om ingedeeld te worden moeten eerstejaars hun hoofd zolang mogelijk in een bak met een vloeistof houden. Terwijl hun hoofd in de bak water zit zien ze alles wat ze in hun kindertijd gedaan hebben. Als ze geen adem meer hebben, halen ze hun hoofd uit de vloeistof en tegelijkertijd komt het gedaante van Voldemort uit het water die zegt in welke afdeling ze zitten.

    Lessen:
    Toverdranken
    Bezweringen
    Verweer tegen de Goede Kunsten
    Geschiedenis van de Duistere Zijden
    Gedaanteverwisseling
    Vliegles voor eerstejaars
    Verzorging van Duistere Wezens
    Verschijnselles voor zesdejaars
    Astronomie voor zevendejaars
    Waarzeggerij voor zevendejaars
    Voorspellend rekenen voor zevendejaars
    Leer der Oude Runen voor zevendejaars

    Leerlingen moeten altijd nog 1 vak extra kiezen uit volgende lessen:
    Kruidenkunde
    Dreuzelkunde
    Vampier- en weerwolfkunde

    Er is vanaf het vijfde jaar elk jaar één speciaal examen tot het zevende jaar. I.M.P.E.R.I.O. (Intelligente Machtige Prachtige En Razende Intellectuele Onderwijstesten)

    Voldoende:
    Uitstekend
    Gemiddeld
    Oké

    Onvoldoende:
    Slecht
    Triest
    Zwak


    Deze info en meerdere info kan je ook terugvinden in de story > Klik!

    Rolletopic
    Praattopic


    Rollen:
    Schoolhoofd:
    Scarson Acromunta - Dooddoenervo

    Leerkrachten:
    Amelia Eden Singer - Lerares Geschiedenis van de Duistere Zijden - Cas
    Jace Burnett - Leraar Vampier- en weerwolfkunde - Reign
    Skylar Chase Winter - Leeraar Gedaanteverwisseling - Afdelingshoofd Codoradi - Sigil
    Anastasia Nikolayevna Sharova - Lerares Toverdranken - Afdelingshoofd Ragnatela - Cesaria
    Davina Morgan Lenstrange - Lerares Bezweringen - Candira
    Medina Alva Velethe - Lerares Verzorging van Duistere Wezens - Lunalovesit
    Gina Maura Tyerson - Lerares Vliegles - Vitalncoluma

    Leerlingen 1ste jaar:
    Yasmin Rosa Scoota - Codaradi - Quaintrelle

    Leerlingen 2de jaar
    Océana Yzella Governe - Ragnatela - Lunalovesit
    Tia Rose Jufferson - Codaradi - Vitalncoluma

    Leerlingen 3de jaar
    Jaymie Leora Evergrey - Codaradi - Sentirsi

    Leerlingen 4de jaar
    Florianne 'Floor' Damelca Damelceas - Ragnatela - Thunders
    Gereserveerd door Cesatia / Jongen - Ragnatela

    Leerlingen 5de jaar
    Caleb Moore - Codaradi - BarnOwl
    Gereserveerd door Windless / Meisje - Ragnatela
    Melody Jane McAdam - Codaradi - PotterheadMe

    Leerlingen 6de jaar
    Bryan Medaci - Ragnatela - Quaintrelle
    Kleo Ackles - Ragnatela - Reign
    Adriana Catalina Rossini - Ragnatela - BarnOwl

    Leerlingen 7de jaar
    Darcy Lorena Kayla Duvessa - Ragnatela - Candira
    Mikhail Alyosha (A-loo-sha) Volkov - Codaradi - Cas
    Robert Thorin Evergrey - Codaradi - Sentirsi
    Alison Valatio - Codaradi - Ubiquitos


    Klassenoudsten en Zwerkbalteams:
    Klassenoudste Ragnatela:
    Jongen:
    Meisje:

    Klassenoudste Codaradi:
    Jongen: Mikhail Alyosha (A-loo-sha) Volkov
    Meisje: Alison Valatio

    Zwerbalteam Ragnatela:
    Aanvoerder
    Wachter
    Zoeker - Océana Yzella Governe
    Jager - Bryan Medaci
    Jager - Florianne 'Floor' Damelca Damelceas
    Jager - Kleo Ackles
    Drijver
    Drijver

    Zwerbalteam Codaradi:
    Aanvoerder - Jason Owen Greentree
    Wachter - Robert Thorin Evergrey
    Zoeker - Jaymie Leora Evergrey
    Jager
    Jager - Alison Valatio
    Jager
    Drijver - Melody Jane McAdam
    Drijver


    Links naar lijsten, uniformen en roosters:


    Regels:
    - Max. 3 rollen per account, er is geen limiet.
    - Probeer jongens en meisjes gelijk te houden.
    - Probeer leerlingen uit de jaren ook gelijk te houden.
    - Liefst geen bekende rollen uit Harry Potter.
    - Minimaal 4 à 5 regels per bericht, meer is altijd welkom.
    - OOC liefst met (), [], {}, --, <>, **, ~~ etc.
    - Geen ruzies, niet schelden en niemand buitensluiten, hou ook rekening met elkaar.
    - Ruzies en schelden mag in IC wel, vat dit dus niet persoonlijk op.
    - Speel je eigen personage, niet die van iemand anders, tenzij je toestemming hebt.
    - Geen sneltrein zodat iedereen kan volgen en mee is.
    - Niet steeds 1 op 1 spelen.
    - Een aantal weken niet reageren zonder enige reden is zonder pardon eruit.
    - Naamsverandering en afwezigheid altijd doorgeven.
    - Alleen Quaintrelle en Dooddoenervo openen nieuwe topics, tenzij we anders aangeven.


    Begin:
    Het is een nieuw schooljaar en iedereen gaat naar Magicalorus. Alle jaren mogen best nog even inkopen doen in het betoverende stadje in de buurt, maar worden 's nachts in een verlaten bos op de grens verwacht. Leraren en leraressen staan de leerlingen daar op te wachten met Duistere Wezens. Alle jaren worden ingedeeld in groepjes en worden om de beurt meegenomen door een bepaalde leraar en lerares via een Duister Wezen. Vervolgens op Magicalorus zelf worden eerstejaars ingedeeld en kan het schooljaar beginnen met een feestelijke maaltijd.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 21:48 ]


    16 - 09 - '17

    Bryan Medaci - Ragnatela - 6de jaar

    Om me terug te begroeten gaf Adriana me een knikje, iets wat ze wel vaker deed. Ze was niet echt een meisje van veel woorden. Ze komt met de meeste niet overeen, zoals ik ook bij veel mensen niet overeen kom, maar wat ik ergens nog niet snap is dat wij best wel goed overeen komen. Ik heb nog geen ruzie met haar gehad, zelfs nog geen discussie. "Dit is Tia, volgens mij zit ze als ik het me goed herinner in de 2de jaar." antwoordde Adriana op mijn vraag. Ik had dus wel gelijk dat dat meisje uit het tweede is. Ik kijk weer naar Tia en zie haar gezichtsuitdrukking veranderen, ze lijkt kwaad. Oeps, dat was niet de bedoeling, niet dat het mij wat uitmaakt hoor. "Ik kan me heus wel zelf voorstellen. Ik ben inderdaad Tia en zit in het 2e Codoradi. En wie mag jij wel wezen?" zegt het meisje, genaamd Tia dus kwaad. Wohow, een tweedejaar en zo'n grote mond? Wauw, dat is lef hebben zeg! Net als ik wil antwoorden is ze me voor om wat te zeggen. "Laat maar, dat boeit me toch niets." Ik haal mijn schouders op en begin te lachen. "Wat jij wil, kleintje." Ik schud mijn hoofd, neem mijn hutkoffer weer vast en loop van de twee weg. Ik hoorde Tia nog net wat tegen Adriana zeggen, iets van dat ze het vervelend vindt dat Adriana geen vrienden heeft, arme zij. Misschien moet ik daar eens wat aan veranderen, ik zou wat meer met haar kunnen optrekken zodat ze zich dit laatste jaartje niet alleen moet voelen, daarbij mag ze best gezien worden, dus schoon gezelschap is altijd wel welkom.


    16 - 09 - '17

    Tia Rose Jufferson
    "Wat jij wil, kleintje." zei de jongen lachend. Ik keek hem verontwaardigd aan. Mij eerst beledigen en daarna uitlachen. Hij zou nog wel eens moeten oppassen. Hier kwam hij niet ongeschonden vanaf, wacht maar af. Ik begon het wachten een beetje beu te worden en vroeg aan Adriana: "Hoe lang denk je dat we nog moeten wachten? Ik heb er namelijk geen zin om hier nog uren te staan wachten, voor mijn part ga ik dan wel lopen." Ik grinnikte een beetje om mijn eigen grap. Ik, lopen naar het kasteel? Dat zou ik nooit doen. Vooral niet op de schoenen die ik nu aan had, daar zou ik nog geen vijftig meter ver op komen. Ik bekeek Adriana en ze zag er wel redelijk uit. Veel knapper als mij natuurlijk, maar ja daar was niet veel voor nodig.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Océane Yzella Governe - tweedejaars - Ragnatela
    Ik zag een aantal leerlingen staan, maar had geen zin om erbij te gaan staan. Ik ging aan de rand van het bos staan en floot het deuntje dat ik vorig jaar aan Ziggy geleerd had. Daar kwam hij al aanrennen. 'Hé Ziggy. Waar is Nora?' zei ik. Hij kwispelde met zijn mooie grijze pluimstaart. Daar kwam inderdaad ook moeder Nora. Ook zij was grijs, maar iets donkerder en haar staart was korter. Ik knuffelde lang met Ziggy, een van mijn weinige vrienden hier. Ik zie hem maar weinig, omdat we normaal gesproken in het kasteel moeten blijven, maar nu kan ik hem zolang knuffelen als ik wil. Tot alle leraren er zijn natuurlijk. Jed, een van de andere welpen, kwam ook spelen. Ziggy vond het goed en we stoeiden even. Ik trok me niks aan van de blikken van de andere leerlingen en de weinige leraren. Tot ik een bekende stem hoorde die eerst mij, en toen ook Jed begroette. 'Océane! Jed!' Mijn vriendin Adanelle was gearriveerd en tilde Jed op. Jed likte haar over haar gezicht. We hadden allebei de pups geboren zien worden, samen met de twee andere, Sia en Lulu. 'Hoe was je vakantie?' vroeg ik. 'O, goed. Er was wel wat gezeik op pa's werk, maar het is allemaal goed gekomen. Verder wilde mijn moeder per sé kamperen. En bij jou?' zei ze. Ik haalde mijn schouders op. 'Weinig. Beetje op de bank gehangen. Verveeld,' zei ik. Ze lachte en ik lachte gewoon maar mee. 'O, volgens mij gaan we naar het kasteel. Tot ziens wolfjes! Dag Ziggy!' Ik zwaaide naar hem. Hij kwispelde, draaide zich om en rende het bos in.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 21:55 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    (Die wolfjes zijn echt schattig ^^)


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    UPDATE!
    Het is eindelijk zover, alle leerlingen kunnen naar de school vertrekken. De klassenoudsten zorgen dat iedereen mooi bij zijn jaar gaat staan, de groepjes moeten duidelijk te zien zijn. Per jaar zullen er een aantal leerlingen per leerkracht meegenomen worden naar het kasteel. Leerkrachten mogen zelf bepalen wie van welk jaar met hun meegaat. De hutkoffers en huisdieren in kooien worden zo betoverd dat deze van zelf in de school terecht zullen komen.


    Hoe het verder nog zal verlopen kan je in de begintpost bij begin zien.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 16:13 ]


    16 - 09 - '17

    Skylar Chase Winter

    Alle leraren krijgen een seintje. Ik werp Amelia iets wat tussen een glimlach en een grijns hangt. Vervolgens fluit ik heel hard en heel schel. Met een enorme klapt springt het hyena achtige duistere wezen achter me. Niet alleen is het duister, zwart met rood en een hyena. Het is ook nog eens gigantisch. Het is even een klim maar dan sta ik er bovenop en zie hoe de jaren zich verzamelen. "Zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, word het tijd om naar de school te gaan, Per leerjaar graag bij elkaar gaan staan. " roep ik.
    Ik wacht tot dit gebeurt is, maar ondertussen roep ik naar Amelia. "Raceje?" Ik werp haar weer het halve grijns, glimlach gebeuren toe. "ALLE ZESDE EN ZEVENDE JAARS CODORADI DEZE KANT OP" roep ik. "EN SCHIET OP EEN BEETJE WE HEBBEN NIET DE HELE NACHT DE TIJD" schreeuw ik er achter aan.
    Ik wacht tot alle leerlingen die ik geroepen heb bij de hyena staan. Zodra dit is spring ik er vanaf. Ik help ze allemaal een voor een de hyena op. Daarna klim ik er zelf op. Ik geef Mikhail nog een klopje op zijn schouder. Dan ga ik zelf zitten. "Houd je goed vast, maar trek geen haren uit, dit vind hij niet leuk" zeg ik waarschuwend. ik knipoog nog een keer naar Amelia en maak dan een klikkend geluid.
    Zodra dit klikkende geluid is gemaakt begint de hyena met volle snelheid te rennen richting het kasteel. Zodra ik de wind langs me heen voel gaan, is het weer net alsof ik op mijn motor zit. Ik glimlach als ik de leerlingen blij en verrukt hoor gillen en lachen.
    De hyena stopt bij het kasteel. Ik spring er vanaf en help elke leerling die er op zat weer vanaf. Al zijn heel veel haren flink door de war. "Jullie weten hoe het werkt dames en heren. Ga gewoon rustig bij je afdeling zitten en wacht af" zeg ik wat vriendelijker dan daarnet. Ik ga ze voor het kasteel in, dan naar de eetzaal.
    Hier zie ik het schoolhoofd aan de oppertafel zitten. Ik dirigeer de zesde en zevende jaars leerlingen van Codoradi naar hun tafel en loop dan zelf naar de oppertafel. "Scarson" zeg ik met een hoofdknikje. Dan ga ik zitten op de mij toegewezen plek. Even verbaast kijk ik naar het naambordje. Oohja, voor de eerste jaars natuurlijk. Ik grinnik inwendig als ik die van Amelia naast de mijne zie. Eindelijk.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 16:36 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Gina Maura Tyerson|| Lerares vliegen
    Ik hoorde naast mij Skylar roepen en ik kromp ineen en hield mijn handen voor mijn oren. Wat kon die vent schreeuwen, joh. Ik wist nu dat het tijd was om te gaan en ik moest zoals gewoonlijk de eerstejaars begeleiden. Ik verhief mijn stem, maar niet zo hard als Skylar om te roepen: "Eerstejaars, bij mij komen. Eerstejaars, bij mij verzamelen, jullie gaan met mij mee! Niet bang zijn, ik bijt niet en hij ook niet." zei ik terwijl ik naar mijn Duistere vogel wees, die een zachte kir liet horen. Ik liep langzaam richting hem, wachtend tot de kleine eerstejaartjes zouden komen. Ik gaf helaas alleen les aan de eerstjejaars les. Ik zou graag ook aan oudere jaars les willen geven. Misschien zou ik dat eens met het schoolhoofd moeten bespreken als we op het kasteel aankomen. Er kwam nog steeds niemand naar mij toe. Ik keek even op mijn lijst en er waren wel degelijk eerstejaars.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Medina Alva Velethe || lerares Verzorging van Duistere Wezens
    Ik kreeg het sein dat we de leerlingen mee mochtne nemen. Rileo stond keurig op me te wachten. 'Tweede en derdejaars, hierheen!' riep ik. Er kwamen al wat mensen aan, die op Rileo en de andere Hircumorks klommen. Ik begroette een aantal kinderen, die ik vorig jaar ook les had gegeven. 'Nog steeds geen Gedaanteverwisselingen?' vroeg een vierdejaars, die ik goed kende. Ik glimlachte maar schudde mijn hoofd. 'Jammer,' Hij klom ook op een Hircumork. Ik klom bij wat tweedejaars op Rileo. 'Iedereen hier?' vroeg ik.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Tia Rose Jufferson|| 2e jaars Codoradi
    De lerares Verzorging van Duistere Wezens riep de tweede en derde jaars en ik zei tegen Adriana: "We zien elkaar nog wel eens. Doei."
    Ik liep naar Professor Velethe. Ik mocht haar wel. Toen ik bij haar aangekomen was zei ik beleefd goedendag en ging op de Hircumork zitten. Professor Velethe kwam bij ons zitten, ik kon niet zo goed stil blijven zitten, dus bewoog ik de hele tijd een beetje op en neer. Het boeide mij niet of mensen er zenuwachtig van werden, ik werd er zenuwachtig van als ik stil moest blijven zitten.
    "Fijne vakantie gehad, professor?" vroeg ik beleefd aan haar, terwijl ik nog steeds op mijn plaats bleef verschuiven. Ach ja, nu had ik ten minste nog iets te doen, voordat we vertrokken. Leuk, andere kinderen zenuwachtig maken door mijn geschuif.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    [Gylani > Wintermagic]


    16 - 09 - '17

    Scarson Acromunta - schoolhoofd

    Ongeduldig zat ik in de grote zaal, de zaal was groot en verdeeld in twee delen, één voor de leerlingen van Codoradi en de ander voor de leerlingen van Ragnatela. De oppertafel staat horizontaal tegenover de tafels voor leerlingen. Ik zit in het midden van de oppertafel, achter mij staat een gigantisch afgebeelde slang. Twee keer zo groot als alle andere slangen in de zaal. De zaal straalt een enge, duistere en misterieuze sfeer uit waardoor ik me op mijn gemak voel. Ja, hier is mijn thuis. Magicalorus hogeschool voor duistere spreuken en magiërs. Kon de heer van het duister dit maar zien. Ik heb niet gedaan wat hij van mij verlangde. Net zo slecht als hem worden. Maar in de plek geef ik hem honderden duistere magiërs!


    Queer zijn is gewoon alles

    (Sorry Wintermagic!)

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 15:54 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Lunalovesit schreef:
    (Niemand die de naam Sia ergens mee associeert? Zij heeft immers She Wolf gezongen xD)


    [Euh whut? En dit hoort in het praattopic, dankje (niet om bot over te komen fzo, maar zo blijft het hier overzichtelijker)]


    16 - 09 - '17

    Dooddoenervo schreef:
    Scarson Acromunta - schoolhoofd

    Ongeduldig zat ik in de grote zaal, de zaal was groot en verdeeld in twee delen, één voor de leerlingen van Codoradi en de ander voor de leerlingen van Ragnatela. De oppertafel staat horizontaal tegenover de tafels voor leerlingen. Ik zit in het midden van de oppertafel, achter mij staat een gigantisch afgebeelde slang. Twee keer zo groot als alle andere slangen in de zaal. De zaal straalt een enge, duistere en misterieuze sfeer uit waardoor ik me op mijn gemak voel. Ja, hier is mijn thuis. Magicalorus hogeschool voor duistere spreuken en magiërs. Kon de heer van het duister dit maar zien. Ik heb niet gedaan wat hij van mij verlangde. Net zo slecht als hem worden. Maar in de plek geef ik hem honderden duistere magiërs!

    Op dat moment komt de eerste groep leerlingen binnen. Hun haren in de war dankzij hun rit op de hyena van Skylar. Skylar wijst de leerlingen naar hun plek en gaat dan op haar eigen plek aan de oppertafel zitten. 'Scarson.' zegt hij met een hoofdknikje.
    'Goedenavond Skylar, hoe was het tijdens je vakantie?' vraag ik


    Queer zijn is gewoon alles

    Gina Maura Tyerson
    Ik vloog met de eerstejaars door het bos, richting het kasteel. Binnen enkele minuutjes waren we gearriveerd en stapten ze een voor een af. Ik als laatste. Ik leidde de eerstejaars door het kasteel, naar de voorhal terwijl ik zei: "De sorteerceremonie zal zo beginnen. Jullie kunnen ieder ingedeeld worden in Ragnatela of Codoradi. Iedere afdeling heeft zo z'n goede punten." Ik liet ze achter en liep kordaat naar binnen. De eerstejaars zouden nog wel even moeten wachten tot iedereen gearriveerd was. Ik liep naar de oppertafel en ging bij Scarson en Skylar zitten, terwijl ik beleefd zei: Goedenavond Scarson, goedenavond Skylar."
    Ik dacht even na hoe ik deze vraag zou kunnen formuleren en uiteindelijk werd het: "Professor Acromenta, ik had een idee. Omdat ik nogal veel vrije tijd had, leek het me leuk om ook nog aan tweede en derde jaars les te mogen geven. Wat dacht u daarvan?" Ik hoopte dat hij ja ging zeggen. Ik duimde onder te tafel en keek hem gespannen aan.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||