• Hallo allemaal,

    ik heb zelf geen probleem met mijn eigen story maar tegenwoordig wel dat van anderen.
    Het is zo duidelijk als het maar zijn kan wat ik me afvraag...
    Waarom schrijft 90 procent van Quizlet tegenwoordig verhalen die met 1D, Stylinson,Tokio Hotel,Justin Bieber en alles wat niet OP-gerelateerd is te maken hebben?
    Is het leuker om erover te schrijven óf om te lezen? Heeft het iets als je bijvoorbeeld over 1D schrijft?
    Mijn persoonlijke mening is dat ik het erg jammer vind dat er zo weinig goede OP-verhalen zijn.
    Verhalen met zelf bedachte personages. Ik zie namelijk heel vaak verhalen met celebs in de spotlight voorbij komen.
    Wat vinden jullie hiervan, of ben ik gewoon iemand die te erg nadenkt hierover?
    -Het is trouwens absoluut niet gemeen bedoeld...-

    Hier zijn al zoveel topics over geweest. Mensen vinden het gewoon leuk om over zulke dinge te schrijven omdat ze over hun idolen willen fantaseren. Meer niet.


    Take me to wonderland

    Dat is niets van tegenwoordig, dat is gewoon hoe Q geworden is. Er is niets aan te doen, ik vind zelfs dat het erger geweest is dan nu.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Sorry, misschien heb ik dan gewoon niet in die topics gekeken maar ik vind het jammer dat Q zo geworden is, dat bedoel ik meer te zeggen.
    Het is geen persoonlijke aanval want ik schreef in het verleden zelf ook verhalen over Taylor Lautner bijvoorbeeld...
    x

    Perfecto schreef:
    Sorry, misschien heb ik dan gewoon niet in die topics gekeken maar ik vind het jammer dat Q zo geworden is, dat bedoel ik meer te zeggen.
    Het is geen persoonlijke aanval want ik schreef in het verleden zelf ook verhalen over Taylor Lautner bijvoorbeeld...
    x

    Als je goed zoekt, vind je wel goede OP-verhalen. :')


    Take me to wonderland

    Ja, dat is ook zo maar er zijn er zo weinig van. Dat is wat ik meer bedoelde.

    Weet je, vaak is het ook zo dat de stories er wel zijn, maar gewoon niet op zo'n manier gepromoot worden als de fanfics. Bovendien worden de OP-stories ook veel minder gelezen. Maar ik denk dat die negentig procent die je noemt, minder groot is. Er zijn veel meer OP's dan je denkt.
    Voor de rest is het geen misdaad om fanfiction te schrijven en ook lang niet alle fanfiction is slecht, zoals sommige mensen de laatste tijd lijken te denken. Ik ben het met je eens dat het veel leuker is om OP te schrijven én - vind ik persoonlijk - te lezen, maar het ligt altijd nog aan de schrijver of het verhaal goed of slecht is. Je hebt ook een heleboel slechte OP's, hoor.
    Maar ja, al met al is Quizlet gewoon gevoelig voor hypes, net als de rest van het internet, daar is nu eenmaal niets aan te doen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dankjewel voor je mening Parachutes... Ik vind dat hype dingetje nou zo jammer... Ik vind het ook jammer dat OP-verhalen niet zo gepromoot worden, maarja dat zal vast aan mij liggen.

    Hmm, ik denk dat het voornamelijk komt omdat het meerendeel van Q daar gewoon fan van is...

    Ikzelf schrijf 1 Stylinson story, 1 story van een random persoon uit mijn Stylinson story en dan nog een OP story samen met iemand anders.
    Ik vind het zelf leuker om OP te schrijven, maar qua lezen vind ik Stylinson stories gewoon heel leuk en 1D stories ook en lees ik de laatste tijd niet zo veel OP stories meer, terwijl ik een jaar geleden alleen maar OP stories las


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dus in principe zijn mensen er zich voor open gaan stellen en toen is die 'hype' begonnen. Een beetje zo van: Als één schaap over de dam is volgen er meer?
    Naja, ik zou graag zulke fan fictions willen lezen maar ik vind er gewoon niks aan, ookal probeer ik het met regelmaat.

    Perfecto schreef:
    Dankjewel voor je mening Parachutes... Ik vind dat hype dingetje nou zo jammer... Ik vind het ook jammer dat OP-verhalen niet zo gepromoot worden, maarja dat zal vast aan mij liggen.


    Nee, dat vind ik ook hoor. (; En aan de hypes ben ik inmiddels wel gewend geraakt ;p. Ook weet ik meestal goede OPs wel redelijk te vinden, puur omdat ik al wel een tijdje zit hier op Q. (dan weet je vaak wel welke users OP's schrijven en welke niet, etc.) en vaak wordt er ook best aardig gereageerd als je een 'ik zoek stories'-topic opent, met daarin vermeld dat je enkel OP's zoekt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Met OP stories kun je je fantasie loslaten, met stories waarin celebs voorkomen moet je je aan bepaalde dingen houden wat ook best wel een uitdaging kan zijn


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik schrijf zelf fanfics (over Justin Bieber), gewoon omdat ik het leuk vind om daarover te schrijven. OP's vind ik leuk om te lezen, maar ik zou het zelf niet kunnen schrijven. Maar ik snap je punt; de fanfics worden teveel gepromoot.
    Het gaat bij 9 van de 10 fanfics (meestal 1D, want dat overspoeld de site gewoon) volgens mij alleen maar om het aantal abo's en niet meer om het schrijven. Vaak zijn ze ook nog eens belachelijk slecht geschreven, maar dat daarbuiten.


    To infinity and beyond •

    Parachutes schreef:
    Weet je, vaak is het ook zo dat de stories er wel zijn, maar gewoon niet op zo'n manier gepromoot worden als de fanfics. Bovendien worden de OP-stories ook veel minder gelezen. Maar ik denk dat die negentig procent die je noemt, minder groot is. Er zijn veel meer OP's dan je denkt.
    Voor de rest is het geen misdaad om fanfiction te schrijven en ook lang niet alle fanfiction is slecht, zoals sommige mensen de laatste tijd lijken te denken. Ik ben het met je eens dat het veel leuker is om OP te schrijven én - vind ik persoonlijk - te lezen, maar het ligt altijd nog aan de schrijver of het verhaal goed of slecht is. Je hebt ook een heleboel slechte OP's, hoor.
    Maar ja, al met al is Quizlet gewoon gevoelig voor hypes, net als de rest van het internet, daar is nu eenmaal niets aan te doen.


    Jup. Ik denk dat het door de top komt (voor de willekeurige top). Toen zaten er de hele tijd 1D stories in en toen dachten er mensen van: als ik er nou ook zo eentje schrijf, een bromance, wordt de mijne ook zo bekend.
    Er zijn een heleboel OP's, maar die worden inderdaad anders gepromoot.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 17:30 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Ik lees geen One Direction. Geen JB of enkele andere vorm van een muziekband of artiest. Ik lees echter ook geen OP.

    Ik lees vaak Twilight, Harry Potter, echt dingen die ik vroeger (en nu nog steeds) heel erg leuk vind. OP zal ik nooit lezen omdat ik het saai vind. Bij Twilight of Harry Potter gebeurd er altijd wel iets wat je aan de ene kant wel kan verwachten, doordat je de films en boeken kent, maar aan de andere kant kan de schrijver er juist ook een hele nieuwe draai aangeven. OP verhalen vind ik doodsaai, omdat ik me de personages niet goed kan inbeelden. Ik kijk dan ook altijd eerst de films of series, voor ik aan de boeken begin.


    Chaos is a ladder.

    Opzig snap ik jullie punt, maar ik vraag me af wat de ommezwaai heeft gemaakt dat er ineens zoveel fan fics gepromoot worden..