• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Omdat nu niemand mijn laatste bericht heeft gezien (': :

    Zijn er eigenlijk nog mensen die de manga van Fairy Tail volgen? Ik heb hem nu al een hele tijd laten liggen en vraag me af of het de moeite waard is om bij te lezen... Iemand enig idee?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik had hem gezien ;D.. Maar ik lees hem niet.. Dus ik kan helaas geen antwoord erop geven ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Was de vorige alweer vol? xd
    Hahaha, dat gaat wel snel zeg.

    Trouwens van Fairy Tail heb ik alleen één boekje uitgelezen op Nishicon toen,
    dus ik denk niet dat je veel aan mij hebt qua dat onderwerp xd haha sorry :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hmmm jammer. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het begin van Golden Time was wel weer behoorlijk heftig, maar daarna vond ik het meh. Ik begin me steeds meer aan Kaga te ergeren. ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmm ik ga hem denk ik toch zondag pas kijken..
    Ik begon me in episode 1 al aan Kaga te ergeren xd. Soms heeft ze wel haar goede momenten..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Hmm ik ga hem denk ik toch zondag pas kijken..
    Ik begon me in episode 1 al aan Kaga te ergeren xd. Soms heeft ze wel haar goede momenten..


    Hij is ook niet heel erg bijzonder, de nieuwe episode.
    Ik dacht dat er echt een plottwist ging komen met dat de oude Banri helemaal terugkwam, maar hij is er serieus maar een seconde en dan is ie weer weg. (':


    De nieuwe Tokyo Ravens was wel echt één en al awesomeness vooral Touji, mehehehe. ;D Die begin ik sowieso steeds leuker te vinden. ;D Zowel de anime als Touji




    Loooool, what do you mean, Natsume? :Y) Oh god dit is zo slecht voor mijn yaoi shipping hart... (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Omdat nu niemand mijn laatste bericht heeft gezien (': :

    (...)


    Over fairy tail de manga ik vind hem erg goed. Ik lees normaal gesproken geen manga van een anime die ik niet zo vind maar de manga is voor mijn geval wel beter dan de anime serie maar dat heb ik bij veel manga dat ik ze boven de anime kies.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 8:12 ]


    Kawaii ^w^

    Ff wat vraagjes :
    Met wie kijken jullie anime ??
    Ik zelf meestal alleen maar ook wel eens met een vriendin of mijn neef :Y)
    Verder wat is jullie eerste anime ??
    Mijne fruit basket vanwege dat ik eerste de manga las en toen vond ik de anime :)
    Wie is jullie favoriete character ?
    Heel veel haha niet echt een favo. Maar als ik een van de vele moet noemen haruhi van ouran high school host club omdat ik haar gewoon geniaal vind net al veel te veel ander characters xD
    En wie is jullie favoriete voice actor ?
    Ook heel veel sommige alleen voor een bepaald character en ander zoals
    Nobuhiko Okamoto omdat hij meerdere van mijn favoriete characters in spreek waar onder bv: Usui - kaichou maid-sama

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 8:38 ]


    Kawaii ^w^

    Midori schreef:
    Ff wat vraagjes :
    Met wie kijken jullie anime ??
    Ik zelf meestal alleen maar ook wel eens met een vriendin of mijn neef :Y)
    Verder wat is jullie eerste anime ??
    Mijne fruit basket vanwege dat ik eerste de manga las en toen vond ik de anime :)
    Wie is jullie favoriete character ?
    Heel veel haha niet echt een favo. Maar als ik een van de vele moet noemen haruhi van ouran high school host club omdat ik haar gewoon geniaal vind net al veel te veel ander characters xD
    En wie is jullie favoriete voice actor ?
    Ook heel veel sommige alleen voor een bepaald character en ander zoals
    Nobuhiko Okamoto omdat hij meerdere van mijn favoriete characters in spreek waar onder bv: Usui - kaichou maid-sama




    Hmm ik kijk meestal alleen, behalve op vrijdagavond, dan kijk ik met vrienden anime :D
    Doet me eraan herinneren dat we High school of the dead nog af moeten kijken! xd Geweldige anime, zeker een 10 waard :O

    MIjn eerste anime was eigenlijk een vrij korte serie, namelijk Naruto :D
    Hahah, okeey maar dat was serieus mijn aller eerste anime. Geweldig begin xd

    MIjn favoriete personage hmm...
    Daar zijn er meer van.

    -Tomoya Okazaki (Clannad)
    - Iwasawa Masami (Angel Beats!)
    - Lelouch Lamberouge (Code Geass)
    - Obito Uchiha (Naruto)
    - Itachi Uchiha Naruto)
    - Hatake Kakashi (Naruto)
    - Nana Osaki (NANA)
    - L Lawliet (Death Note)
    - Hiro Hirono (Ef: tale of memories)
    - Yuu Shimura (Ef: tale of melodies/memories)
    - En tot slot Yui (Angel Beats)

    Niet helemaal in volgorde xd

    Favoriete voice actors... hmmm..
    Iklet daar weleens op, maar vaak ben ik al snel tevreden als een voice actor bij het personage past.
    Ik vind bijvoorbeeld de voice actor van Tomoya heel goed, omdat het hem precies omschrijft de stem.
    Ook ben ik erg fan van de voice actor van Lelouch xd Die heeft net dat beetje destructieve, maar ook dat zachtaardige in de stem van onschuld dat nodig is voor zijn personage. Iwasawa vond ik ook heel erg goed, omdat ze echt die grauwe stem heeft net als Yui meer dat kinderlijke popster stem heeft :)
    Ik heb niet echt een voorkeur denk ik zo :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wat, Highschool of the Dead? Dat is toch die super ecchi anime? XD

    Ik beantwoord vanavond even je vragen, ben nu op m'n werk en m'n pauze is bijna voorbij. T.T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    Ff wat vraagjes :
    Met wie kijken jullie anime ??
    Ik zelf meestal alleen maar ook wel eens met een vriendin of mijn neef :Y)
    Verder wat is jullie eerste anime ??
    Mijne fruit basket vanwege dat ik eerste de manga las en toen vond ik de anime :)
    Wie is jullie favoriete character ?
    Heel veel haha niet echt een favo. Maar als ik een van de vele moet noemen haruhi van ouran high school host club omdat ik haar gewoon geniaal vind net al veel te veel ander characters xD
    En wie is jullie favoriete voice actor ?
    Ook heel veel sommige alleen voor een bepaald character en ander zoals
    Nobuhiko Okamoto omdat hij meerdere van mijn favoriete characters in spreek waar onder bv: Usui - kaichou maid-sama


    Hmm laat ik het eens even beantwoorden ;o.
    Heb even jouw reactie in een spoiler gezet, anders word deze post zo onnodig schijtlang xd.
    Zelfde geld voor mijn Favoriete character & voice actor.. Anders word het zo lang o-o..

    Met wie kijken jullie anime ??
    - Meestal alleen.. Heb wel eens Titan met 4 andere mensen gekeken ;d.

    Verder wat is jullie eerste anime ??
    - Qua zelf opgezocht en gekeken.. Vampire Knight. Beide seizoenen, ik keek die 2 een beetje raar.. Vanaf episode 4 sprong ik ineens over naar seizoen 2 en ik volgde het helemaal.. Snap niet steeds niet hoe want ik miste behoorlijk wat..

    Wie is jullie favoriete character ?
    - In het vorige topic staat geloof ik een lijstje van 10? of 15? I dunno. Even zoeken.. ... Oh het waren er 10 ;d Het staat niet helemaal in de goeie volgorde maar ok ;d.
    * Suttcliff Grell - Kuroshitsuji
    * Nai - Karneval
    * Kuroko Tetsuya - Kuroko no Basket
    * Yuuki Tenpouin - Code: Breaker
    * Nezumi - No.6
    * Inukashi - No.6
    * Tachibana Mei - Sukitte Ii na yo.
    * Gram Ana - Phi Brain
    * Shiina Mashiro - Sakurasou
    * Yoite - Nabari no Ou


    En wie is jullie favoriete voice actor ?
    - God daar vraag je mij wat.. Ik heb wel een paar die ik awesome vind omdat ze een aantal awesome persoontjes hebben gedaan.. & ik van sommige personages helemaal niet verwacht had dat ze dezelfde voice actor hadden..
    Maar het is niet zo dat ik ze gelijk herken als ik ze ineens hoor in een anime dat ik voor et eerst kijk..
    Eens zien...
    Ok dit lijstje is van personen die awesone characters deed.
    * Jun Fukuyama
    Hij deed onder anderen Grell van Kuroshitsuji, Shinra van Durarara!!, Gammon van Phi Brain & Hanabusa van Vampire Knight.
    * Junichi Suwabe
    Hij deed onder anderen Frau van 07-Ghost, Hiroshi van Cuticle Tantei Inaba, Yamato van Devil Survivor, Shirogane van Monochrome Factor & Undertaker van Kuroshitsuji
    * Ai Kayano
    Zij deed onder anderen Inori van Guilty Crown, Shiina van Sakurasou, Lucy van Servant x Service, Mei van Sukitte Ii na yo,
    * Mitsuki Saiga
    Hij deed onder anderen Teito van 07-Ghost, Yoite van Nabari no Ou, Natsuo van Loveless,

    Dit lijstje is van personen waarvan ik niet verwachtte dat ze doordezelfde gedaan zijn. Het zijn wel awesome Characters, maar toch verwachtte ik het niet xd.
    * Hiro Shimono
    Hij deed onder anderen Nai van Karneval & Connie van Shingeki no Kyojin,
    * Hiroshi Kamiya
    Hij deed onder anderen Mephisto van Ao No Exorcist, Izaya van Durarara!!, Freecell van Phi Brain, Yuu van Sekaiichi Hatsukoi, Levi van Shingeki no Kyojin, Gareki van Karneval & Hibiki van Devil Survivor.
    * Yuki Kaji
    Hij deed onder anderen Kanato van Diabolik Lovers, Eren van Shingeki no Kyojin, Shu van Guilty Crown, Finnian van Kuroshitsuji & Shion van No.6,


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you


    Wellicht dat ik Ouran High School Host CLub ga herkijken in mijn 3 maanden durende zomervakantie :') En wss nog wat andere anime, omdat ik het stiekem wel heel leuk vond altijd.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:


    Wellicht dat ik Ouran High School Host CLub ga herkijken in mijn 3 maanden durende zomervakantie :') En wss nog wat andere anime, omdat ik het stiekem wel heel leuk vond altijd.

    Wow lekker lang vakantie. Maar ouran high school host club is inderdaad Awesome (: Ik hem zelf gedowlaod haha n meerdere keren gerewatched xD


    Kawaii ^w^

    Trouwens kennen jullie de site myanimelist.net ?? Of houden jullie je anime/manga op een andere manier bij ??

    Lol (: Ik ben dol op dit topic.


    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 15:56 ]


    Kawaii ^w^