• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik hou het bij op myanimelist & hummingbird..
    beide staan op mijn profiel ;d. Te lui om hier te plaatsen ;D
    Hummingbird heb ik meer omdat mensen uit mijn klas die hadden en mij haast dwongen om die ook te doen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Heeft iemand trouwens Ano Hana gezien?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Heeft iemand trouwens Ano Hana gezien?


    Ikke heb hem gezien en ik vond hem erg goed.
    Een hele goede serie die weinig risico neemt, maar ook heel weinig fouten maakt.
    Het was echt leuk om die te kijken en het einde paste ook heel goed bij de serie :)
    Vond de titel ook erg mooi, die sprak me op het eerste opzicht aan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ubiquitous schreef:
    Heeft iemand trouwens Ano Hana gezien?


    I sure did. Taka en Shion ook volgens mij. ^^
    Ik vind het echt een prachtige anime, heb heel wat keren moeten huilen... T.T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ubiquitous schreef:
    Heeft iemand trouwens Ano Hana gezien?

    -steekt vinger op-
    Toeval is dat ik nu het liedje Circle Game luister xd.. Volgens mij was dat een intro ;d.
    Vond hem leuk ;d en zielig... Ben slecht in animes beoordelen ;d. Dus ik ga mee met de uitleg van Taka.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    En ja, ik heb MAL. ^^ MALMALMAAAAL

    Mijn lijst komt vanavond, als ik op m'n laptop zit, want dat gaat wat makkelijker dan op m'n mobiel. :]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ohh jaa ik heb ook MAL

    @Shion"Tjaaa ik analyseer anime's vaak als ik ze kijk is een vervelend trekje waar ik niet van afkom xd hahaha
    Maar daardoor kan ik wel mijn mening over een anime onderbouwen. Ben blij dat je mee gaat in mijn uitleg :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben echt slecht in analytisch zijn. :'D Ik beoordeel altijd alles op m'n gevoel en meestal ga ik helemaal op in de anime's die ik volg, dus krijgen ze al gauw een hoog cijfer. (':
    Net als 07 Ghost, die gaat sowieso een dikke tien krijgen, ook al zijn er echt wel anime's die beter zijn, but FEEEEELS I blame the feels. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik ben echt slecht in analytisch zijn. :'D Ik beoordeel altijd alles op m'n gevoel en meestal ga ik helemaal op in de anime's die ik volg, dus krijgen ze al gauw een hoog cijfer. (':
    Net als 07 Ghost, die gaat sowieso een dikke tien krijgen, ook al zijn er echt wel anime's die beter zijn, but FEEEEELS I blame the feels. (':


    Hhahaha xd Bij mij blijven echt Angel Beats! & Clannad Afterstory hoog bovenaan de top van de anime's staan. Die hebben toch echt wel het verschil gemaakt vind ik en zijn zo ongelofelijk goed gedaan. Er zijn heel wat anime's die echt tegen een 10 aanzitten en die ik ze ook graag zou willen geven, maar die hebben net niet dat extra dat deze animes wel brachten. Hoewel ik trouwens Shingeki no Kyojin ook erg goed begin te vinden, als het een goed einde heeft, wil ik het zelfs nog wel een 9 geven :)

    Trouwens ik vind dat je het aardig doet soms hoor qua analyseren van een anime, want ik ben het vaak wel erg met je eens wat je zegt en je zit er weinig naast. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    Ohh jaa ik heb ook MAL

    @Shion"Tjaaa ik analyseer anime's vaak als ik ze kijk is een vervelend trekje waar ik niet van afkom xd hahaha
    Maar daardoor kan ik wel mijn mening over een anime onderbouwen. Ben blij dat je mee gaat in mijn uitleg :)


    Hoe krijg je zo'n epic MAL? En Another moet je echt kijken!

    Mijn lijst si triest, hahaha, maar er missen er ook een hoop geloof ik. Ik heb ooit een heeeel gekke anime gezien, misschien dat jullie de naam kennen.

    1) Er kwam heel vaak een commercial met een wolf met sinaasappels en die zong iets van hassakuuu
    2) Het was een nieuw gassie in een stad en hij trok een bepaald soort mensen aan oid, die zijn bloed wilden geloof ik


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Hoe krijg je zo'n epic MAL? En Another moet je echt kijken!

    Mijn lijst si triest, hahaha, maar er missen er ook een hoop geloof ik. Ik heb ooit een heeeel gekke anime gezien, misschien dat jullie de naam kennen.

    1) Er kwam heel vaak een commercial met een wolf met sinaasappels en die zong iets van hassakuuu
    2) Het was een nieuw gassie in een stad en hij trok een bepaald soort mensen aan oid, die zijn bloed wilden geloof ik


    Ik heb hem zelf gemaakt in CSS :D Vandaar dat de mijne erg opgemaakt is.
    Ik had een keer tijd over en ik dacht, waarom ook niet xd hahaha.
    Another moet ik idd nog kijken, want die schijnt echt geweldig te zijn en die staat al zo lang op mijn to-watch-list xd

    Hmm een gekke anime xd Ik ken wel een anime dat totaal over de top is zoals Suzumiya Haruhi no Yuuutsu die was echt geweldig xd hahaha, of een andere ecchiachtige manier boku wa tomodachi ga sukunai die trouwens aardig goed was xd Maar ik heb nog niet een anime gezien die aan jouw descriptie voldoet, maar ik ben ook pas sindskort Otaku. Nou ja... al iets meer dan een jaar.

    Ps. jouw lijst linkt bij mij naar mijn panel toe en dat is denk ik niet helemaal de bedoeling xd

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 18:40 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ik heb hem zelf gemaakt in CSS :D Vandaar dat de mijne erg opgemaakt is.
    Ik had een keer tijd over en ik dacht, waarom ook niet xd hahaha.
    Another moet ik idd nog kijken, want die schijnt echt geweldig te zijn en die staat al zo lang op mijn to-watch-list xd

    Hmm een gekke anime xd Ik ken wel een anime dat totaal over de top is zoals Suzumiya Haruhi no Yuuutsu die was echt geweldig xd hahaha, of een andere ecchiachtige manier boku wa tomodachi ga sukunai die trouwens aardig goed was xd Maar ik heb nog niet een anime gezien die aan jouw descriptie voldoet, maar ik ben ook pas sindskort Otaku. Nou ja... al iets meer dan een jaar.

    Ps. jouw lijst linkt bij mij naar mijn panel toe en dat is denk ik niet helemaal de bedoeling xd


    Ik heb op het forum één gevonden met DVD covers die ik kan downloaden :D

    EnAnother is best wel fucked up en de laatste twee eps zijn alleen maar bloed :'D En die Suzumiya blabla snapte ik dus nooit waar het nou eigenlijk over ging, dus keek hem nooit af.

    En balen, ik ben wel benieuwd welke het ook al weer was, het was best wel raar.. En die reclame hangt alweer een poosje in mijn hoofd.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nu is die van mij ook epic. :Y)

    Ooh, ik wil al héééééél lang sinds ik de anime Ga-Rei: Zero heb gezien erover fangirlen met iemand, anyone?

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 18:45 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ik heb op het forum één gevonden met DVD covers die ik kan downloaden :D

    EnAnother is best wel fucked up en de laatste twee eps zijn alleen maar bloed :'D En die Suzumiya blabla snapte ik dus nooit waar het nou eigenlijk over ging, dus keek hem nooit af.

    En balen, ik ben wel benieuwd welke het ook al weer was, het was best wel raar.. En die reclame hangt alweer een poosje in mijn hoofd.



    Hahaha dat was altijd zo geweldig bij Suzumiya Haruhi. Eigenlijk gaat het nergens over en is het veel te over de top. Ik vond het echt geweldig toen bleek wat ze zeiden ook echt klopte en toen zij zich verveelden, dat was pas erg xd hahaa en die ending de hare hare yukai blijf ik ook geweldig vinden xd hahah, echt, ik heb veel lol om die anime gehad.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wat is de beste onbekende anime die jullie hebben gezien?

    Just curious (: Die van mij is denk ik Ginban Kaleidoscope. Niet heel spectaculair, maar wel origineel en damn feels, erg zielig!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.