• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Vooral Tsubasa is geweldig. ^^ Die is nog redelijk bekend, maar hier op Quizlet heeft ook niemand het gezien zowat. D: Maar dat is echt mijn favoriete manga, dat sowieso. De anime is ook geweldig, maar de manga nog meer.


    Nu ben ik even benieuwd.
    Beter dan Angel Beats! xd?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat is voor mij sowieso X. Niemand kent het, terwijl het zo geweldig is. Echt één van de beste anime's die ik gezien heb, maar ik kan er met niemand over praten. D:


    Heb ik ook over gehoord zat op mijn watch lijstje ^^

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat is voor mij sowieso X. Niemand kent het, terwijl het zo geweldig is. Echt één van de beste anime's die ik gezien heb, maar ik kan er met niemand over praten. D:

    Omg die naam kwam net voorbij in een trailer van een underdog anime die ik op ging zoeken voor Taka :'D


    Makers van Chobits, Clannad, X en alles in een!

    Parachutes schreef:
    (...)

    Vooral Tsubasa is geweldig. ^^ Die is nog redelijk bekend, maar hier op Quizlet heeft ook niemand het gezien zowat. D: Maar dat is echt mijn favoriete manga, dat sowieso. De anime is ook geweldig, maar de manga nog meer.

    Tsubasa heb ik best vaak dingen van gehoord tbh en manga lees ik niet, omdat ik al die personen in het zwart wit niet uit elkaar kan houden :p Heb thuis wel 1 van nana liggen.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 21:03 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Taka schreef:
    (...)

    Nu ben ik even benieuwd.
    Beter dan Angel Beats! xd?


    Hihi jij bent echt helemaal gek van Angel Beats! of niet? :3
    Heb je 'm wel is vaker gekeken dan? Haha lekker kort, gewoon in een dag kan je
    'm uitkijken denk ik.

    Foxfire schreef:
    (...)

    Hihi jij bent echt helemaal gek van Angel Beats! of niet? :3
    Heb je 'm wel is vaker gekeken dan? Haha lekker kort, gewoon in een dag kan je
    'm uitkijken denk ik.


    Ik ben echt een van de grootste fans van Angel Beats en als een serie echt goed is, dan ga ik er ook voor 100% achter staan en blijf ik die verdedigen tot ik erbij neerval xd Dat is een goed extratje voor een serie als die mijn sympathie wint. Ik heb hem al een aantal keer vaker gekeken en hij blijft geweldig hoe vaak ik hem ook bekijk, want ik vind het echt de beste anime die er is, samen met Clannad als je alles meerekent. Dus Clannad + Afterstory & Ova's.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nu ben ik even benieuwd.
    Beter dan Angel Beats! xd?


    De manga - ja. Geen twijfel mogelijk. Het is de beste manga die ik ken. Al komt Pandora Hearts ook aardig in de buurt ervan.
    De anime - mwah, misschien. Alleen als je het verhaal van de manga kent. ^^ De OVA's ervan zijn zeg maar de grote, belangrijke momenten uit de manga en ze zijn lastig te begrijpen als je de manga niet goed kent, maar de OVA's zijn echt heel erg goed. Echt geweldig. Maar de anime zelf is iets minder, wel heel goed, maar omdat het zeg maar niet aan het 'hoofdplot' van de manga toekomt, mist het een heleboel.

    Je moet er wel van houden. Want het is een hoop gedoe met tijdparadoxen, tijd/ruimte, het lot tegenover toeval tegenover het kiezen van je eigen pad, et cetera. Behoorlijk ingewikkeld en zwaar dus, maar daar houd ik van. ;D



    Foxfire schreef:
    (...)

    Heb ik ook over gehoord zat op mijn watch lijstje ^^


    Yaaaay! ;D

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 21:04 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Yaaaay! ;D


    Aha, nou, ik moet het echt nog zien, want ik ben heel schaars met mijn 10'en, hoewel ik nu wel nieuwsgierig word naar het concept en de schrijvers. Ben wel benieuwd naar die anime/manga, vooral manga en zal er een keer naar kijken. xd Ik moet sowieso meer manga's lezen, maar ja, steeds geen tijd.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind dat we een underdog anime list moeten maken :'D Gewoon van die vrij onbekende anime die je niet gauw tegenkomt, maar die wel erg goed zijn!

    HUh, ik zocht eigenlijk een andere en toen kwam ik deze anime tegen. Als je alleen luistert denk je dat je de trailer van een gewone horrorfilm kijkt :p

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 21:09 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Ik vind dat we een underdog anime list moeten maken :'D Gewoon van die vrij onbekende anime die je niet gauw tegenkomt, maar die wel erg goed zijn!

    HUh, ik zocht eigenlijk een andere en toen kwam ik deze anime tegen. Als je alleen luistert denk je dat je de trailer van een gewone horrorfilm kijkt :p


    Indeed, en damn ik wil hem wel kijken! Ik hou van horroranimes , maar hij lijkt me wel scary :3
    Wel jammer dat het zo vaag is ingesproken niet eens door Japanners geloof ik.
    Mij leek het leuker asl het gewoon japans was. Want deze stemmen, :')
    En sowieso vind ik engels gesproken animes minder. En probeer ik ook te vermijden, maar toch lijkt hij me wel vet!

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 22:25 ]

    Wooooooow wat. Ik heb iets uitgevonden wat ik niet verwacht had, haha. :'D
    Ik kwam erachter dat ik de OVA's van Angel Beats nog niet had gezien, dus die zat ik net te kijken en nu hoor ik ineens dat de voice actor van Otonashi dezelfde is als van o.a. Gareki uit Karneval en Levi uit Shingeki no Kyojin. 0_________0
    Altijd mindfuck bij die voice actors, niet normaal xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Wooooooow wat. Ik heb iets uitgevonden wat ik niet verwacht had, haha. :'D
    Ik kwam erachter dat ik de OVA's van Angel Beats nog niet had gezien, dus die zat ik net te kijken en nu hoor ik ineens dat de voice actor van Otonashi dezelfde is als van o.a. Gareki uit Karneval en Levi uit Shingeki no Kyojin. 0_________0
    Altijd mindfuck bij die voice actors, niet normaal xd.


    Nooooooooooooooit!
    Dat die van Levi erop leek, had ik al een beetje door. Ik zat er echt steeds op te letten en ik dacht, ik ken hem ergens van die voice actor, maar ik kan hem niet plaatsen. Ohhh wat slecht dat ikd at niet door had xd die had ik moeten weten. Trouwens ook a another epilogue gezien van Angel Beats!. Ik weet hij was maar 2 zoveel, maar hij was echt super goed :O Ik vond hem echt mooi!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nooooooooooooooit!
    Dat die van Levi erop leek, had ik al een beetje door. Ik zat er echt steeds op te letten en ik dacht, ik ken hem ergens van die voice actor, maar ik kan hem niet plaatsen. Ohhh wat slecht dat ikd at niet door had xd die had ik moeten weten. Trouwens ook a another epilogue gezien van Angel Beats!. Ik weet hij was maar 2 zoveel, maar hij was echt super goed :O Ik vond hem echt mooi!


    Ja, dat is degene waardoor ik dat met die voice actors ineens hoorde! Ja, hij was heel erg mooi, jammer dat het maar twee minuten duurde, maar in die twee minuten komen er toch wel een hoop emoties weer binnen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, dat is degene waardoor ik dat met die voice actors ineens hoorde! Ja, hij was heel erg mooi, jammer dat het maar twee minuten duurde, maar in die twee minuten komen er toch wel een hoop emoties weer binnen...


    Jaa idd, ik heb hem gezien vlak na Angel Beats en toen refereerde hij echt zo mooi terug op Iwasawa, Hinata, Yui, Yuri en nog wat anderen dat ik het gewoon prachtig vond hoe ij dat doet en tenslotte als hij dan zegt dat hij zit te wachten in de president council office en dat iemand nog roept dat hij voor iemand wacht tot die in de afterlife komt dan weet je gewoon dat hij over Kanade spreekt. Echt zo mooi gedaan, ik vond het zelf net zo mooi als dat stuk in de real world dat Othanasi My song hoort neuriën door Kanade en net als ze wegloopt, tikt hij haar op haar schouder en ontmoeten ze weer. Zo prachtig gedaan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ubiquitous schreef:
    Heeft iemand trouwens Ano Hana gezien?

    Ja heb ik gezien echt hele mooie anime maar ook veel drama.


    Kawaii ^w^

    Midori schreef:
    (...)
    Ja heb ik gezien echt hele mooie anime maar ook veel drama.


    Ja maar ik hou van drama en het was net de juiste hoeveelheid (: daarbij vond ik alles mooi getekend enzo, vind ik.ook erg belangrijk, oppervlakkig als ii ben.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.