• Hey! Ik zit met een probleem:
    Ik wil een story beginnen en krijg steeds meer inspiratie. Dus dan begin ik met een voorraad, maar bij hoofdstuk 2 vind ik het alweer niks, of heb ik weer wat beters gevonden…
    Dus de vraag:

    Hoe weet ik zeker dat ik een bepaald idee ga gebruiken?

    Xiaz


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Ik wacht altijd een tijd voordat ik er iets mee doe. Als een idee langer dan een maand blijft hangen, werk ik het in grote lijnen uit en daarna gaat het schrijven vaak bijna vanzelf.


    Valar Morghulis.

    Gewoon blijven schrijven, je hoeft niet alles aan 1 lijn te houden, je kan er meerdere in verwerken en de vehaallijn zelf laten bepalen wat hij gaat doen :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dimleya schreef:
    Ik wacht altijd een tijd voordat ik er iets mee doe. Als een idee langer dan een maand blijft hangen, werk ik het in grote lijnen uit en daarna gaat het schrijven vaak bijna vanzelf.

    Zoiets.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 23:58 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dimleya schreef:
    Ik wacht altijd een tijd voordat ik er iets mee doe. Als een idee langer dan een maand blijft hangen, werk ik het in grote lijnen uit en daarna gaat het schrijven vaak bijna vanzelf.


    Als ik een idee heb, schrijft ik het gelijk op. Daarna doe ik wat Dimleya zegt. Vaak schrijf ik ook al 'middenstukken' en plotten op in een apart document dat ik ernaast heb. Je kan ook meerdere ideeën in één verhaal doen, zoals hierboven ook is gezegd. Als het echt niet wil, kan je het verhaal altijd nog aan iemand laten lezen (familieleden, vrienden, desnoods iemand van Q die dat wilt) en vragen of hij/zij weet hoe je verder moet gaan.
    Veel succes!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik werk een verhaal echt maandenlang in mijn hoofd uit (wat mij bij SotY niet van pas kwam) en begin pas te schrijven als ik echt weet hoe ik het wil hebben. Als er nog wat bijkomt, moet ik eerst weer ontzettend nadenken en ligt het dus weer een tijdje plat >.>


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.