• This our world now [A Gone RPG]
    Gebaseerd op de Gone reeks van Michael Grant

    Je had het op het nieuws gezien, zoveel jaren geleden. De grote muur rond Perdido Beach in Californië, een wereld met alleen kinderen. De FAKZ.
    Wel… Nu was hij er weer. Alleen is het nu anders. Je kunt het namelijk niet meer volgen op televisie, want je zit er zelf in. En het is niet het zelfde als toen.
    Nieuwe wetten voor een nieuwe wereld.
    Jouw nieuwe wereld.


    Deze RPG is gebaseerd op de Gone-reeks van Michael Grant, maar het speelt zich niet af in Perdido Beach. Er is een nieuwe FAKZ gecreëerd, maar deze keer met nieuwe wetten en een nieuwe naam: de Koepel van Stence, of gewoon de Koepel. Hij is gelegen in het (niet-bestaande) stadje Stence, meer bepaald in Stencens National Forest waar het internaat Stencens Academy gelegen is (kaart).
    In deze koepel leven kinderen tussen 14 en 18: alle leerlingen (op een paar die ooit zijn blijven zitten na) van Stencens Academy dus. Hij heeft een diameter van 14 km. Deze keer is hij gemaakt door een meisje, Marion – de geest van een Marion, beter– uit de Falthy-familie, een familie waarvan elk lid een bijzondere gave bezit. Marion werd vroeger gepest door de leerlingen van Stencens. Toen ze wegging, werd ze aangereden. Haar gave bleek te zijn dat haar geest vrijkwam na haar dood.
    Ze ging als geest terug naar de academie, waar het bericht van haar dood net aankwam in haar klas. Niemand leek er veel acht op te slaan. Ze werd zo boos dat een explosie van haar krachten plaatsvond, hierdoor maakte ze de Koepel.
    De inwoners van de Koepel weten hier natuurlijk niks van. Wat ze wel doorhebben is dat alle mensen boven de 18 weg zijn. Omdat ze alles weten van het incident in Perdido Beach, de koepel daar, nemen ze aan dat alle achttienjarigen ook 'poefen'. Maar als de eerste toevallig na 5 dagen na het ontstaan 18 wordt, veranderd hij in een gevaarlijk monster met scherpe tanden en klauwen. Hij vermoordt 2 kinderen. Dit in een monster veranderen word 'transformeren' genoemd.
    Terwijl de kinderen langzaam wachten op meer achttiende verjaardagen, komen meer problemen opdagen. Wie krijgt de macht in de Koepel? Wie wordt vrienden of vijanden met wie? Hoeveel doden - die geen gevolg zijn van de gebeurtenissen door de 'kracht' die deze Koepel gecreëerd worden - zullen er vallen?

    Topics
    Speeltopic 1
    Praattopic 1

    Regels
    •Minstens 200 woorden
    •OOC tussen haakjes () {} [], sterretjes **, streepjes || --, x'jes xx,...
    •Iedereen mag maximum 2 personages, allebei van een andere rol & een ander geslacht, maar liefst iedereen één.
    •Geen powerplay (een ander personage dan het jouwe besturen).
    •Naamsveranderingen of veranderingen aan je rol doorgeven in het rollentopic.
    •Geen ruzie.
    •Reservaties mogen, ze blijven 3 dagen staan, daarna gaat de rol weer open.
    •Geen perfecte personages.
    •16+ mag, maar niet té.
    •Topics worden geopend door Rosyy behalve als ik toestemming heb gegeven dat iemand anders het mag doen.

    Rollen
    Er zal één groepje gespeeld worden: dit is het leidersgroepje, het 'populaire' groepje een beetje, wat niet betekent dat er wat stillere types in kunnen zitten. De rest van de inwoners van de Koepel zullen NPC's zijn. Er is nog geen echte leider bepaald, maar dit zal in de toekomst misschien nog gebeuren. Zorg dat per categorie het aantal jongens & meisjes ongeveer gelijk blijft. Per groep kunnen eventueel nog wel enkele personages toegevoegd worden (maar dit liever niet, anders zijn we met te veel)
    Ik zal alles wat Marion doet beschrijven en zal ook mijn eigen character beschrijven.

    FE=Female (vrouw)
    MA=Male (man)

    INSCHRIJVEN KAN NOG TOT 27 DECEMBER

    14-jarigen
    - FE; Anna Grey q]MyHome[/q
    - MA; Dean Marvenick q]Capaldi[/q
    -
    -
    Lijstje:

    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 14
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    15-jarigen VOL
    - MA; Nathan Knight q]Escada[/q
    - MA; Aiden Riddle q]Wilted[/q
    - FE; Charlize Alicia Steele q]Honeymoons[/q
    - FE; gereserveerd voor Lovelydemon tot 20 december
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 15
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    16-jarigen VOL
    - FE; Eris Temsey q]Rosyy[/q (ik zal mijn lijstje binnenkort ook nog posten)
    - FE; Isabelle Falthy q]Imagines[/q
    - FE; Avery Falthy q]After[/q
    - MA; Finley Daniels q]Bootin[/q
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 16
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    17-jarigen
    Belangrijk: als jouw char 18 wordt, dan zal deze transformeren: jij mag deze ook besturen, maar enkel NPC's doden, of alleen als je toestemming hebt van diegene, een gespeeld character. Hou er wel rekening mee dat als je plant dat hij/zij zal transformeren, hij waarschijnlijk (sowieso eigenlijk) vermoordt zal worden. Het maakt dus niet uit als je char binnenkort of niet verjaart, er zullen sowieso NPC's zijn die 18 worden.
    - MA; Joey Wright q]MyHome[/q
    - FE; Demira Polkers q]220912[/q
    -
    -
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 17
    Verjaardag; Binnen … RPG dagen. (wanneer deze zal transformeren dus, geteld in RPG-dagen, niet in echte dagen)
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    Ik hoop dat er wat reacties komen, want ik heb hier veel tijd in gestoken ^^
    Xoxo Rosyy

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 14:52 ]

    Geen krachten, trouwens?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Heap schreef:
    Geen krachten, trouwens?
    Nee, ik wou deze 'FAKZ' helemaal anders doen dat die van Michael Grant. Daarom heeft-ie ook een andere naam gekregen.

    Ik kan niet kiezen, het uiterlijk van Beau of van Nathan..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Meh, dit klinkt zo cool maar ik heb de boeken niet gelezen. :/

    Mijn topics, anyway. :'D


    help

    Fullmetal schreef:
    Meh, dit klinkt zo cool maar ik heb de boeken niet gelezen. :/

    Mijn topics, anyway. :'D
    Dat maakt eigenlijk niet uit, zonder de boeken te lezen kan je ook perfect meedoen :] het is er enkel op gebaseerd, maar dat is alles.

    Oh ja, de reservaties zijn vervallen, zie ik nu. De 4 gereserveerde rollen staan dus weer open.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 16:07 ]

    Oh shit, mag ik mijn zestien jarige meisje weer terug?
    Ik vul haar meteen in.

    Naam;
    Isabelle Falthy.
    Geslacht;
    Meisje
    Leeftijd;
    16 Jaar.
    Uiterlijk;


    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Isabelle is een vrolijk meisje. Ze vindt het leuk om te skaten/skateboarden en heeft daardoor veel jongens als vrienden, hierdoor voelt ze zich altijd ongemakkelijker als ze met meisjes is. Isabelle maakt deel uit van een tweeling. Ze kan goed opschieten met haar zus, één van de weinige meisjes waarmee ze een goede band heeft. Isabelle vindt het leuk om tijd door te brengen met Avery maar kan soms wel gek worden. Isabelle is meer een doener dan een denker, waardoor leraren en volwassenen haar nooit zo snel mogen. Ze praat snel haar mond voorbij, tenzij het een echt erg geheim is. -Wordt nog uitgebreid.
    Likes;
    Skaten, Feesten, met vrienden uitgaan.
    Dislikes;
    Scheinheilig gedoe, zielig doen, aandachtstrekkers.
    Extra;
    Isabelle is het zusje van Marion en ze bezit dus ook een gave.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 18:25 ]

    Imagines schreef:
    Oh shit, mag ik mijn zestien jarige meisje weer terug?
    Ik vul haar meteen in.


    Ik was het weekend weg. (Nog steeds actually.) En ik heb vandaag+morgen+overmorgen geen tijd. Zou ik haar wat langer mogen laten staan?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Oh shit, was dit ook helemaal vergeten. Ik vul ook gelijk mijn zestien jarige jongen in dan!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Sorry, ik had wel tijd, maar voelde me helemaal naar de klote. Ik hou er niet zo van om een slechte rol in te vullen en die aan te houden. Kan ik hem nu invullen?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Naam; Avery Falthy.
    Geslacht; Meisje
    Leeftijd; 16 Jaar.
    Uiterlijk;



    Avery ziet er exact hetzelfde uit als Isabelle, al is ze altijd te herkennen aan haar ketting in de vorm van een sneeuwvlok. Dit is een sieraad wat haar erg dierbaar is en ze nooit afdoet. Avery heeft blond haar, wat vrijwel altijd naar een kant overgekamt is. Het heeft lichte slag. Haar ogen hebben een uiterst aparte kleur (zie boven), wat mede te danken is aan haar gave.
    Innerlijk; Avery is een warm persoon, al is ze wel vaak sarcastisch. Ze houdt veel van haar vrienden, en is net als haar zus een skater. Ze is een echte jongensgek, zowel qua vrienden als qua liefjes. Omdat ze zoveel met jongens omgaat, zijn eventuele Friends with Benefits voor haar geen probleem, al is ze geen fan van sletterig gedrag. Ook heeft Avery een creatief brein, wat ze vaak uit met graffiti. Ze is daar al erg lang mee bezig en is er nu ook vrij proffesioneel in geworden. Avery is dol op feestjes, vooral als ze er in de belangstelling staat. Eigenlijk houdt ze erg van aandacht, maar dat wil ze nooit toegeven. Avery geeft veel om haar zus, maar kan haar soms echt niet uitstaan. Gelukkig gaat het meestal goed tussen de twee.
    Likes; Graffiti, feesten, jongens.
    Dislikes; Onzekere mensen, dingen doen zonder erover na te denken.
    Extra: Avery is het zusje van Isabelle en Marion en ze bezit dus ook een gave.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 18:49 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    NiaIIHoran schreef:
    Sorry, ik had wel tijd, maar voelde me helemaal naar de klote. Ik hou er niet zo van om een slechte rol in te vullen en die aan te houden. Kan ik hem nu invullen?
    Natuurlijk, moet ik iets reserveren?
    En de rest staat er bij.

    Btw, voor de characters met gaven: kunnen jullie wel even doorgeven welke gave ze hebben? Dat ze niet te overpowered worden enzo. Ik had hier actually niet op gerekend :]

    Amber is so smart c:
    Ik ga er nog even over nadenken.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Naam; Nathan Troye Knight
    Geslacht; Le boy
    Leeftijd; 15 {23-09-1998}
    Uiterlijk;



    Innerlijk; Nathan is heel kinderachtig, speels en sportief en een echte grappenmaker. Iemand die je altijd ziet lachen. Ook om de kleinste dingen kan deze jongen al in de lach schieten. Tenminste deze Nath zal je alleen zien bij zijn vrienden, want deze jongen is niet bepaald makkelijk. Dat hebben zijn vrienden ook gezien. Het is niet hoe hij tegenover andere mensen kan staan als hij je niet vertrouwd, want dit zal je eerst moeten winnen, maar ook het gene waar hij last van heeft. Nathan is namelijk een jongen bij wie zijn gedachten niet gelijk aan elkaar lopen. Het ene moment kan hij vrolijk zijn terwijl een seconde geleden hij nog net geen vuur spuwde. Maar hij kan daardoor ook gevaarlijk zijn, want niemand weet hoe hij zal doen of reageren. Ook omdat hijzelf niet doorheeft wat er gebeurd of wat hij doet. Hij heeft verschillende waarschuwingen op zijn naam staan die hij zich eigenlijk niet kan herinneren. De helft van wat hij doet, dringt niet tot de jongen door. Iets wat soms goed is, maar ook een heel groot nadeel kan zijn. Toch is hij bij lange na niet dom. Daarbij wil hij het liefst ook zoveel mogelijk zelf oplossen. Hij wil niet afhankelijk zijn van iemand, maar heel stiekem is hij dit toch wel bij de mensen die hij lief heeft, iets wat hij diep van binnen zelf ook weet. Hij durft het alleen niet toe te geven, net als dat hij snel jaloers is. Nathan is sluw, kan erg schijnheilig zijn als het nodig is, net als dat hij mensen goed te vriend houd als dat nodig is, dus dat zijn ook wel de dingen waardoor de meeste van zijn zwakke punten verborgen kunnen blijven.
    Likes; Nathan houdt van muziek, feesten en chillen.
    Dislikes; Hij heeft een hekel aan alchohol, drugs en fake bitches.
    Extra; -
    ©ness&ays


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'