• This our world now [A Gone RPG]
    Gebaseerd op de Gone reeks van Michael Grant

    Je had het op het nieuws gezien, zoveel jaren geleden. De grote muur rond Perdido Beach in Californië, een wereld met alleen kinderen. De FAKZ.
    Wel… Nu was hij er weer. Alleen is het nu anders. Je kunt het namelijk niet meer volgen op televisie, want je zit er zelf in. En het is niet het zelfde als toen.
    Nieuwe wetten voor een nieuwe wereld.
    Jouw nieuwe wereld.


    Deze RPG is gebaseerd op de Gone-reeks van Michael Grant, maar het speelt zich niet af in Perdido Beach. Er is een nieuwe FAKZ gecreëerd, maar deze keer met nieuwe wetten en een nieuwe naam: de Koepel van Stence, of gewoon de Koepel. Hij is gelegen in het (niet-bestaande) stadje Stence, meer bepaald in Stencens National Forest waar het internaat Stencens Academy gelegen is (kaart).
    In deze koepel leven kinderen tussen 14 en 18: alle leerlingen (op een paar die ooit zijn blijven zitten na) van Stencens Academy dus. Hij heeft een diameter van 14 km. Deze keer is hij gemaakt door een meisje, Marion – de geest van een Marion, beter– uit de Falthy-familie, een familie waarvan elk lid een bijzondere gave bezit. Marion werd vroeger gepest door de leerlingen van Stencens. Toen ze wegging, werd ze aangereden. Haar gave bleek te zijn dat haar geest vrijkwam na haar dood.
    Ze ging als geest terug naar de academie, waar het bericht van haar dood net aankwam in haar klas. Niemand leek er veel acht op te slaan. Ze werd zo boos dat een explosie van haar krachten plaatsvond, hierdoor maakte ze de Koepel.
    De inwoners van de Koepel weten hier natuurlijk niks van. Wat ze wel doorhebben is dat alle mensen boven de 18 weg zijn. Omdat ze alles weten van het incident in Perdido Beach, de koepel daar, nemen ze aan dat alle achttienjarigen ook 'poefen'. Maar als de eerste toevallig na 5 dagen na het ontstaan 18 wordt, veranderd hij in een gevaarlijk monster met scherpe tanden en klauwen. Hij vermoordt 2 kinderen. Dit in een monster veranderen word 'transformeren' genoemd.
    Terwijl de kinderen langzaam wachten op meer achttiende verjaardagen, komen meer problemen opdagen. Wie krijgt de macht in de Koepel? Wie wordt vrienden of vijanden met wie? Hoeveel doden - die geen gevolg zijn van de gebeurtenissen door de 'kracht' die deze Koepel gecreëerd worden - zullen er vallen?

    Topics
    Speeltopic 1
    Praattopic 1

    Regels
    •Minstens 200 woorden
    •OOC tussen haakjes () {} [], sterretjes **, streepjes || --, x'jes xx,...
    •Iedereen mag maximum 2 personages, allebei van een andere rol & een ander geslacht, maar liefst iedereen één.
    •Geen powerplay (een ander personage dan het jouwe besturen).
    •Naamsveranderingen of veranderingen aan je rol doorgeven in het rollentopic.
    •Geen ruzie.
    •Reservaties mogen, ze blijven 3 dagen staan, daarna gaat de rol weer open.
    •Geen perfecte personages.
    •16+ mag, maar niet té.
    •Topics worden geopend door Rosyy behalve als ik toestemming heb gegeven dat iemand anders het mag doen.

    Rollen
    Er zal één groepje gespeeld worden: dit is het leidersgroepje, het 'populaire' groepje een beetje, wat niet betekent dat er wat stillere types in kunnen zitten. De rest van de inwoners van de Koepel zullen NPC's zijn. Er is nog geen echte leider bepaald, maar dit zal in de toekomst misschien nog gebeuren. Zorg dat per categorie het aantal jongens & meisjes ongeveer gelijk blijft. Per groep kunnen eventueel nog wel enkele personages toegevoegd worden (maar dit liever niet, anders zijn we met te veel)
    Ik zal alles wat Marion doet beschrijven en zal ook mijn eigen character beschrijven.

    FE=Female (vrouw)
    MA=Male (man)

    INSCHRIJVEN KAN NOG TOT 27 DECEMBER

    14-jarigen
    - FE; Anna Grey q]MyHome[/q
    - MA; Dean Marvenick q]Capaldi[/q
    -
    -
    Lijstje:

    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 14
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    15-jarigen VOL
    - MA; Nathan Knight q]Escada[/q
    - MA; Aiden Riddle q]Wilted[/q
    - FE; Charlize Alicia Steele q]Honeymoons[/q
    - FE; gereserveerd voor Lovelydemon tot 20 december
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 15
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    16-jarigen VOL
    - FE; Eris Temsey q]Rosyy[/q (ik zal mijn lijstje binnenkort ook nog posten)
    - FE; Isabelle Falthy q]Imagines[/q
    - FE; Avery Falthy q]After[/q
    - MA; Finley Daniels q]Bootin[/q
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 16
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    17-jarigen
    Belangrijk: als jouw char 18 wordt, dan zal deze transformeren: jij mag deze ook besturen, maar enkel NPC's doden, of alleen als je toestemming hebt van diegene, een gespeeld character. Hou er wel rekening mee dat als je plant dat hij/zij zal transformeren, hij waarschijnlijk (sowieso eigenlijk) vermoordt zal worden. Het maakt dus niet uit als je char binnenkort of niet verjaart, er zullen sowieso NPC's zijn die 18 worden.
    - MA; Joey Wright q]MyHome[/q
    - FE; Demira Polkers q]220912[/q
    -
    -
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 17
    Verjaardag; Binnen … RPG dagen. (wanneer deze zal transformeren dus, geteld in RPG-dagen, niet in echte dagen)
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    Ik hoop dat er wat reacties komen, want ik heb hier veel tijd in gestoken ^^
    Xoxo Rosyy

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 14:52 ]

    Naam: Finley Daniels.
    Geslacht: Mannelijk.
    Leeftijd; 16.
    Uiterlijk;



    Finley heeft donkerblond haar, dat meestal rechtop staat van de gel. Hij heeft donkere, bruine ogen die erg uitspringen ondanks zijn mooi gekleurde lippen. Zijn postuur is niet erg groot ook al traint hij erg vaak, hij is ook niet erg groot en haalt net de 1,78.
    Innerlijk; Finley is een warme jongen, die erg lief is en ook erg gul is. Hij is totaal niet gierig en geeft dingen met plezier weg, Finley is ook een uitslovertje en schept graag op over de dingen die hij heeft. Hij is ondanks hij erg lief is, ook erg egocentrisch en eigenwijs. Hij doet en wilt wat hij zelf leuk vindt en geeft niks om de mening van anderen. Finley is door zijn grootte ook totaal niet angstaanjagend maar hij gedraagt zich wel zo, hij lokt snel ruzie's uit en zoekt altijd de grenzen op omdat hij het heerlijk vindt andere boos te zien. Zelf is hij dan ook niet snel boos en kan het makkelijk van zich afschuiven en er zich geen zorgen om maken. Het is dan ook echt een zorgeloos persoon - wat hij heerlijk vindt. Zijn gedachten staan dan ook altijd bij leuke dingen. Een echte optimist, hij kan ook moeilijk omgaan met negatieve gebeurtenissen want dat komt altijd als een klap aan bij hem. Hij is niet bang om te huilen in het openbaar en durft ook makkelijk voor zichzelf op te komen ook al moet hij soms beter zijn mond houden want het is een enorme flapuit.
    Likes; Uitgaan, voetbal, tekenen.
    Dislikes; Drama, pessimisten, rap.
    Extra; Finley rookt.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ga hem nog uitbreiden!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Naam; Eris Temsey
    Geslacht; Vrouw
    Leeftijd; 16
    Uiterlijk;


    Vaak heeft ze losse sweaters, jasjes, skinny jeans en stevige laarzen aan. Ze draagt voornamelijk donkere kleuren zoals bruin, zwart en grijs, soms eens accenten van donkerrood, donkerblauw, paars etc. In haar juwelenkistje vind je vooral zilver, metaal, leren touwtjes, veel donkere edelstenen [ze gelooft dat die een soort 'magie' bezitten]
    Innerlijk; Koppig // Brutaal // Pessimist // Humeurig // Bijgelovig // Dapper
    Koppig Eris wil altijd haar zin. Ze zal niet snel toegeven aan de ideeën van een ander.
    Gemeen Eris kan erg gemeen doen tegen andere mensen, en vaak meent ze echt wat ze zegt.
    Pessimist Positief denken is niet echt iets wat je Eris veel ziet doen. Ze denkt altijd het slechtste van dingen.
    Humeurig Eris lacht zelden. Ze is bijna altijd slechtgezind.
    Bijgelovig Vaak steekt ze het weg omdat ze zich er een beetje voor schaamt, maar Eris is erg bijgelovig. Ze heeft een hekel aan zwarte katten, gelooft dat bepaalde stenen dragen een effect geven en ook heeft ze vaak de neiging om een ritueel uit te voeren bij bepaalde gebeurtenissen. Ze gelooft niet in dingen die geluk brengen, zoals konijnenpoten of klavertjesvier: ze heeft het meer voor de donkere 'magie'.
    Dapper Eris schrikt niet terug om dingen te doen. Geef haar een uitdaging en ze zal hem sowieso proberen.
    Likes; Donker, zwart, edelstenen, rituelen,
    Dislikes; Positiviteit, geluk
    Extra;

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 19:02 ]

    Oh god, ik las net Finley door en realiseer me dat hij en Eris het eeeeecht niet met elkaar zullen kunnen vinden.

    Rosyy schreef:
    Oh god, ik las net Finley door en realiseer me dat hij en Eris het eeeeecht niet met elkaar zullen kunnen vinden.


    Oh ja, je hebt gelijk ook :') Echt precies het tegenovergestelde, maar je hebt Lana als faceclaim en zij is zo mooi (huil)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oh I'm in! Ik maak zometeen een 15-jarig personage!


    Little by little, one travels far - J.R.R. Tolkien

    Naam; Aiden Riddle
    Geslacht; Male
    Leeftijd; 15
    Uiterlijk;


    Aiden heeft donkerbruin haar en dezelfde kleur ogen. Hij heeft een vriendelijk uiterlijk. Normaal doet hij niet zoveel aan zijn haar, af en toe een beetje gel, maar that's it. Hij is ongeveer 1.70 meter, dus niet zo groot, (hij hoopt dat hij nog groeit). Aiden is een knappe jongen, maar verder niet heel bijzonder, en dat vind hij ook niet zo erg.
    Innerlijk; Aiden is een beetje een loner. Hij heeft een aantal vrienden waar hij mee luncht op school, maar veel meer dan dat is het niet. Aiden heeft daar geen problemen mee aangezien hij zich graag een beetje gedeisd houd. Hij heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel en is een goede leider. Hij is soms iets té eerlijk waardoor hij bot overkomt en mensen kwetst. Hij heeft ADHD, één van de redenen dat hij soms iets zegt voordat hij erover nadenkt.
    Likes; Muziek, boeken, films en zijn hond Eli
    Dislikes; Drukte en school
    Extra; X

    Is this okay? :')

    [ bericht aangepast op 16 dec 2013 - 15:26 ]


    Little by little, one travels far - J.R.R. Tolkien

    Mag ik een 15-jarige?


    night thinking, day dreaming

    Finley is zo cute c:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Zou ik een vijftienjarig meisje mogen reserveren? Ik vul heb dan waarschijnlijk morgen in en anders overmorgen (:


    First things first, but not necessarily in that order

    Staan er allemaal bij!

    BELANGRIJK er kunnen enkel nog maar 14-jarigen en 17-jarigen gekozen worden nu.
    Voor degenen die en 17-jarige niet zien zitten omdat die zal transformeren - hij/zij hoeft niet per se te transformeren! Enkel als je hiervoor kiest.

    Heap schreef:
    Finley is zo cute c:


    Yay :'3


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik heb een awesome kracht! Ik weet niet of het overpowered is. Credits gaan naar Kayal

    Een human voodoo. Als zij zichzelf bijvoorbeeld snijd met een mes, voelt de ander dat. Zelf merkt Avery er minder van dan het slachtoffer.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Heap schreef:
    Ik heb een awesome kracht! Ik weet niet of het overpowered is. Credits gaan naar Kayal

    Een human voodoo. Als zij zichzelf bijvoorbeeld snijd met een mes, voelt de ander dat. Zelf merkt Avery er minder van dan het slachtoffer.
    Ik vind het oké. Krijgt het slachtoffer dan ook een wond of voelt hij de pijn alleen maar?

    Hij voelt de pijn alleen, anders zou het langer duren. Avery is volledig af, trouwens.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.