• This our world now [A Gone RPG]
    Gebaseerd op de Gone reeks van Michael Grant

    Je had het op het nieuws gezien, zoveel jaren geleden. De grote muur rond Perdido Beach in Californië, een wereld met alleen kinderen. De FAKZ.
    Wel… Nu was hij er weer. Alleen is het nu anders. Je kunt het namelijk niet meer volgen op televisie, want je zit er zelf in. En het is niet het zelfde als toen.
    Nieuwe wetten voor een nieuwe wereld.
    Jouw nieuwe wereld.


    Deze RPG is gebaseerd op de Gone-reeks van Michael Grant, maar het speelt zich niet af in Perdido Beach. Er is een nieuwe FAKZ gecreëerd, maar deze keer met nieuwe wetten en een nieuwe naam: de Koepel van Stence, of gewoon de Koepel. Hij is gelegen in het (niet-bestaande) stadje Stence, meer bepaald in Stencens National Forest waar het internaat Stencens Academy gelegen is (kaart).
    In deze koepel leven kinderen tussen 14 en 18: alle leerlingen (op een paar die ooit zijn blijven zitten na) van Stencens Academy dus. Hij heeft een diameter van 14 km. Deze keer is hij gemaakt door een meisje, Marion – de geest van een Marion, beter– uit de Falthy-familie, een familie waarvan elk lid een bijzondere gave bezit. Marion werd vroeger gepest door de leerlingen van Stencens. Toen ze wegging, werd ze aangereden. Haar gave bleek te zijn dat haar geest vrijkwam na haar dood.
    Ze ging als geest terug naar de academie, waar het bericht van haar dood net aankwam in haar klas. Niemand leek er veel acht op te slaan. Ze werd zo boos dat een explosie van haar krachten plaatsvond, hierdoor maakte ze de Koepel.
    De inwoners van de Koepel weten hier natuurlijk niks van. Wat ze wel doorhebben is dat alle mensen boven de 18 weg zijn. Omdat ze alles weten van het incident in Perdido Beach, de koepel daar, nemen ze aan dat alle achttienjarigen ook 'poefen'. Maar als de eerste toevallig na 5 dagen na het ontstaan 18 wordt, veranderd hij in een gevaarlijk monster met scherpe tanden en klauwen. Hij vermoordt 2 kinderen. Dit in een monster veranderen word 'transformeren' genoemd.
    Terwijl de kinderen langzaam wachten op meer achttiende verjaardagen, komen meer problemen opdagen. Wie krijgt de macht in de Koepel? Wie wordt vrienden of vijanden met wie? Hoeveel doden - die geen gevolg zijn van de gebeurtenissen door de 'kracht' die deze Koepel gecreëerd worden - zullen er vallen?

    Topics
    Speeltopic 1
    Praattopic 1

    Regels
    •Minstens 200 woorden
    •OOC tussen haakjes () {} [], sterretjes **, streepjes || --, x'jes xx,...
    •Iedereen mag maximum 2 personages, allebei van een andere rol & een ander geslacht, maar liefst iedereen één.
    •Geen powerplay (een ander personage dan het jouwe besturen).
    •Naamsveranderingen of veranderingen aan je rol doorgeven in het rollentopic.
    •Geen ruzie.
    •Reservaties mogen, ze blijven 3 dagen staan, daarna gaat de rol weer open.
    •Geen perfecte personages.
    •16+ mag, maar niet té.
    •Topics worden geopend door Rosyy behalve als ik toestemming heb gegeven dat iemand anders het mag doen.

    Rollen
    Er zal één groepje gespeeld worden: dit is het leidersgroepje, het 'populaire' groepje een beetje, wat niet betekent dat er wat stillere types in kunnen zitten. De rest van de inwoners van de Koepel zullen NPC's zijn. Er is nog geen echte leider bepaald, maar dit zal in de toekomst misschien nog gebeuren. Zorg dat per categorie het aantal jongens & meisjes ongeveer gelijk blijft. Per groep kunnen eventueel nog wel enkele personages toegevoegd worden (maar dit liever niet, anders zijn we met te veel)
    Ik zal alles wat Marion doet beschrijven en zal ook mijn eigen character beschrijven.

    FE=Female (vrouw)
    MA=Male (man)

    INSCHRIJVEN KAN NOG TOT 27 DECEMBER

    14-jarigen
    - FE; Anna Grey q]MyHome[/q
    - MA; Dean Marvenick q]Capaldi[/q
    -
    -
    Lijstje:

    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 14
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    15-jarigen VOL
    - MA; Nathan Knight q]Escada[/q
    - MA; Aiden Riddle q]Wilted[/q
    - FE; Charlize Alicia Steele q]Honeymoons[/q
    - FE; gereserveerd voor Lovelydemon tot 20 december
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 15
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    16-jarigen VOL
    - FE; Eris Temsey q]Rosyy[/q (ik zal mijn lijstje binnenkort ook nog posten)
    - FE; Isabelle Falthy q]Imagines[/q
    - FE; Avery Falthy q]After[/q
    - MA; Finley Daniels q]Bootin[/q
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 16
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    17-jarigen
    Belangrijk: als jouw char 18 wordt, dan zal deze transformeren: jij mag deze ook besturen, maar enkel NPC's doden, of alleen als je toestemming hebt van diegene, een gespeeld character. Hou er wel rekening mee dat als je plant dat hij/zij zal transformeren, hij waarschijnlijk (sowieso eigenlijk) vermoordt zal worden. Het maakt dus niet uit als je char binnenkort of niet verjaart, er zullen sowieso NPC's zijn die 18 worden.
    - MA; Joey Wright q]MyHome[/q
    - FE; Demira Polkers q]220912[/q
    -
    -
    Lijstje:
    Naam;
    Geslacht;
    Leeftijd; 17
    Verjaardag; Binnen … RPG dagen. (wanneer deze zal transformeren dus, geteld in RPG-dagen, niet in echte dagen)
    Uiterlijk; Liefst een foto en een beschrijving.
    Innerlijk; Je mag kiezen of je het in 1 tekstje giet of alles apart beschrijft. Liefst wat uitleg geven.
    Likes;
    Dislikes;
    Extra;


    Ik hoop dat er wat reacties komen, want ik heb hier veel tijd in gestoken ^^
    Xoxo Rosyy

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 14:52 ]

    Heap schreef:
    Hij voelt de pijn alleen, anders zou het langer duren. Avery is volledig af, trouwens.
    Oké, dan accepteer ik die gave. Zorg wel dat als je 'm gebruikt op een gespeeld character, je toestemming vraagt ^^

    Gaan we al bijna beginnen?
    I'm exited ˆˆ


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Heap schreef:
    Gaan we al bijna beginnen?
    I'm exited ˆˆ
    Well er zijn nog lang niet genoeg rollen D:
    Anders zet ik de begindag op 27 december, nog een week om in te schrijven dus.
    Oh ja, de reservatie van Bootin is trouwens vervallen en morgen vervalt de rest.

    Rosyy schreef:
    (...)Well er zijn nog lang niet genoeg rollen D:
    Anders zet ik de begindag op 27 december, nog een week om in te schrijven dus.
    Oh ja, de reservatie van Bootin is trouwens vervallen en morgen vervalt de rest.

    Die staat toch op de vorige pagina?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Heap schreef:
    (...)
    Die staat toch op de vorige pagina?
    Oh dan heb ik erover gekeken denk ik :')
    edit; vergeten aanpassen, sorry! c:

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 18:16 ]

    Als je teveel plekken heb en te weinig mensen zou je kunnen overwegen geen 14 jarige in het spel te gooien. Dan hoeven we enkel nog de 17/18 jarigen.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    NiaIIHoran schreef:
    Als je teveel plekken heb en te weinig mensen zou je kunnen overwegen geen 14 jarige in het spel te gooien. Dan hoeven we enkel nog de 17/18 jarigen.
    Dat ga ik waarschijnlijk doen, maar ik zou er wel graag wat 17/18-jarigen hebben.

    Naam; Charlize Alicia Steele
    Geslacht; vrouwelijk
    Leeftijd; 15 jaar oud
    Uiterlijk;


    Charlize heeft donkerbruin haar en bruine ogen.
    Innerlijk; Charlize is een actief meisje dat meestal met een glimlach op haar gezicht rond loopt. Charlize is in enkele woorden snel te beschrijven, misschien wel een van de liefste meisjes die je zult ontmoeten, op sommige punten dan. Ze is grappig, aanwezig, vrolijk, zorgzaam en vooral liefhebbend naar de mensen in haar omgeving. Als Charlize iets wil zal ze er alles, maar dan ook echt alles, voor doen om het te bemachtigen. Nooit zal ze eerder opgeven dan nodig is. Charlizee is het meisje die meestal aan het zingen, dansen of aan het rennen en gillen is. Het maakt haar niet uit of anderen haar irritant en kinderachtig vinden. Ze heeft geleerd om tegen iedereen aardig te zijn en om mensen die ze niet mag te negeren. Ze gelooft graag dat er in iedereen iets goeds schuilt en wil de slechte dingen niet zien, ze kan daardoor naïef overkomen, maar eigenlijk heeft ze een vrij goede mensenkennis en kan ze mensen goed inschatten. Ze houdt van aandacht, niet omdat ze onzeker is en het nodig heeft, ze geniet er gewoon van. Charlize heeft een grote angst voor kleine gesloten ruimtes, vroeger was dit veel erger, maar nog steeds vindt ze het doodeng. Charlize zal haar vrienden altijd steunen in wat ze doormaken. Ze is heel avontuurlijk en durft ze vrijwel alles. Als er ergens iets te beleven valt, dan is Charlize daar sowieso bij. Ze is het zonnetje in huis en doet er alles aan om iedereen in haar omgeving op te vrolijken als het wat minder gaat. Ze denkt niet aan de toekomst en leeft in het moment, hierdoor kan ze stomme dingen zeggen/ doen ook al bedoelt ze het niet zo. Charlize is erg nieuwsgierig en is dan ook van alles op de hoogte. Ze weet altijd de nieuwste roddels en nieuwtjes. Helaas komt ze hierdoor soms in de problemen. Charlize hecht veel belang aan eerlijkheid en vertrouwen, en vertrouwt daarom ook de meeste mensen op hun woord. Ze zal altijd honderd procent voor haar ideeën gaan en ze zal haar doel bereiken, ook al is het met vallen en opstaan.
    Likes; Vriendinnen, kletsen, eten en slapen.
    Dislikes; School
    Extra; -

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 20:18 ]


    night thinking, day dreaming

    Rosyy schreef:
    (...)Dat ga ik waarschijnlijk doen, maar ik zou er wel graag wat 17/18-jarigen hebben.


    Ja, alleen de 14 jarige. Ik denk niet dat die zo heel veel van belang zijn, of wel?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Naam; Anna Grey
    Geslacht; Vrouw
    Leeftijd; 14
    Uiterlijk;


    Anna heeft lichtbruin haat, en een bleke huid. Over haar neus lopen een paar lichte sproetjes, en ze heeft blauwe ogen. Haar haren zijn lang, en vrij dik. Ze is 1.60, wat haar klein maakt voor haar leeftijd. Verder is ze best slank wat komt door haar gezonde voeding.

    Innerlijk; Koppig:Anna is vrij koppig, en laat zich niet van haar wijs brengen. Als ze een mening heeft zal ze zich hier aan blijven vastklampen.
    Rebels / Avontuurlijk:Anna is nogal avontuurlijk en soms een tikkeltje rebels. Ze is niet bang om iemand af te luisteren, of te achtervolgen. Ook is ze niet bang om klappen uit te delen wanneer het nodig is. Alleen doordat ze veel mensen achtervolgd of afluistert komt ze vaak in de problemen.
    Zelfverzekerd:Je kunt niet zeggen dat Anna Onzeker is over zichzelf. Want ze is niet bang om haar ware zelf te laten zien.
    Afstandelijk: Anna zal eerst alles zelf doen, op onderzoek gaan enzo. Dan dat ze samenwerkt met iemand. Als ze samenwerkt doet ze wel haar best, maar zal ze zich alsnog wat afzijdig houden.
    Likes; Avontuur, mooie plekjes, missions, haar laptop, 9hacken, haar vriendje Aedan, smartphones, salade's
    Dislikes; Teamwork, Onrustige plekken, fastfood, drugs, katten.
    Extra; Anna kan hacken. Dit is haar telefoon:

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 22:39 ]


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    @Honeymoons; De 15-jarigen zitten al vol, zou je ajb een andere leeftijd willen nemen? We hebben nu echt nog 17-jarigen nodig...
    @1DxFREAK; Ik ging het eigenlijk zonder krachten doen, enkel de familie van Marion (Falthy) kan een gave hebben en ik wil liever niet nog meer familie van haar, sorry :[

    Er zijn btw ook nog wat jongenskarakters nodig :]

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 22:24 ]

    Oké! Ik edit het eventjes


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Naam; Anna Grey
    Geslacht; Vrouw
    Leeftijd; 14
    Uiterlijk;


    Anna heeft lichtbruin haat, en een bleke huid. Over haar neus lopen een paar lichte sproetjes, en ze heeft blauwe ogen. Haar haren zijn lang, en vrij dik. Ze is 1.60, wat haar klein maakt voor haar leeftijd. Verder is ze best slank wat komt door haar gezonde voeding.

    Innerlijk; Koppig:Anna is vrij koppig, en laat zich niet van haar wijs brengen. Als ze een mening heeft zal ze zich hier aan blijven vastklampen.
    Rebels / Avontuurlijk:Anna is nogal avontuurlijk en soms een tikkeltje rebels. Ze is niet bang om iemand af te luisteren, of te achtervolgen. Ook is ze niet bang om klappen uit te delen wanneer het nodig is. Alleen doordat ze veel mensen achtervolgd of afluistert komt ze vaak in de problemen.
    Zelfverzekerd:Je kunt niet zeggen dat Anna Onzeker is over zichzelf. Want ze is niet bang om haar ware zelf te laten zien.
    Afstandelijk: Anna zal eerst alles zelf doen, op onderzoek gaan enzo. Dan dat ze samenwerkt met iemand. Als ze samenwerkt doet ze wel haar best, maar zal ze zich alsnog wat afzijdig houden.
    Likes; Avontuur, mooie plekjes, missions, haar laptop, hacken, haar vriendje Aedan, smartphones, salade's
    Dislikes; Teamwork, Onrustige plekken, fastfood, drugs, katten.
    Extra; Anna kan hacken. Dit is haar telefoon:



    Anna kan alles met computers, camera's telefoons, etc. En dit is ook een hobby van haar, maar als het maar wel een beetje rond hacken gaat.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 15:28 ]


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Hm, ik kijk trouwens even of er nog wat jongens komen. Maar kan ik een 17 jarige jongen reserveren?


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Rosyy schreef:
    @Honeymoons; De 15-jarigen zitten al vol, zou je ajb een andere leeftijd willen nemen? We hebben nu echt nog 17-jarigen nodig...
    @1DxFREAK; Ik ging het eigenlijk zonder krachten doen, enkel de familie van Marion (Falthy) kan een gave hebben en ik wil liever niet nog meer familie van haar, sorry :[

    Er zijn btw ook nog wat jongenskarakters nodig :]


    De reservatie voor een 15 jarige was van haar, volgens mij..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'