• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hier ben ik het persoonlijk mee eens. Maar ik weet ook dat velen me de grond in zullen boren omdat ik vind dat het inderdaad zo is.


    -

    Echt wel, overlaatst stond nog in de krant dat een meisje van 13 zwanger was geworden (België) , ik bedoel dat heeft natuurlijk ook te maken met opvoeding, maar toch ben ik het eens met deze stelling. Je kunt haast niet meer wachten tot Mr. Right guy want dan vindt iedereen je een dikke seut en da's echt jammer eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 7:27 ]


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Ik vind van wel. En jongens beginnen vaak ook eerder dan meisjes. Ik vind dat het vanaf 16+ kan. ;P daaronder vind ik het té jong.

    Tja. Bij mij in de omgeving is dat inderdaad zo. Ik ken kinderen van mijn leeftijd - twaalf, dertien jaar - die zeggen dat ze al seks hebben gehad. Of het waar is, dat is maar de vraag, maar zoals je ze op Facebook foto's posten van hun vriend(innet)je waarmee ze aan het tongzoenen zijn, van een groot glas sterke drank en hun nieuwe, veeeel te uitdagende kleren, zou het me totaal niets verbazen. Die kinderen doen het namelijk vooral om te tonen dat ze groot - kuchkuch - zijn.
    Maar ja. Ik ken meer dan genoeg mensen die daar niet aan meedoen en weten wat ze doen. Dat kan te maken hebben met mijn klas of met de mensen waarmee ik omga, maar ik ben er blij mee.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 8:42 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Geen idee. Ik ken geen cijfer en ik betwijfel of ze er ook echt zijn. Hoe objectief zijn de berichten van bepaalde jongeren als het gaat om seks? Wordt het af en toe niet veel groter gemaakt dan het in werkelijkheid was?
    Er zullen vast jongeren zijn die, naar mijn mening, te vroeg aan seks beginnen, maar om dat dan te zeggen over jongeren in het algemeen gaat me iets te ver. Uiteindelijk is het toch echt jouw eigen keuze en moet jij erachter staan.


    Hamartia

    Ik ben er eigenlijk neutraal over. Heel veel jongeren beginnen vroeg aan seks, maar tegenwoordig zijn er ook veel die lang wachten. Ik was zelf 17 en mijn vriend was 18, maar heel veel mensen in mijn vriendenkring zijn al in de 20 en hebben nog nooit seks gehad. Het compenseert wat volgens mij. Uiteindelijk is het ook niet echt iets waarin wij ons kunnen moeien, maar onder de 16 hoort je volgens mij nog buiten te spelen ipv binnen als je begrijpt wat ik bedoel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dit verschilt heel erg per persoon. Dit is dus ook vrij moeilijk te beoordelen, maar ik vind ook zeker wel dat dertien veel te jong is. Zelf was ik zestien. Dat vind ik persoonlijk wel kunnen.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik hoorde, toen ik in klas 2 van de MAVO leerjaar 2009-2010 zat, dat de gemiddelde leeftijd toen al 12 jaar was om naar bed te gaan.
    Het is inmiddels zo'n 4 jaar later nu ik in het 5e van HAVO zit, het zou me niks verbazen als er in de 4 jaar tijd de leeftijd al eerder is dan 12 jaar.

    Wat Avarosa zegt: 'maar tegen woordig zijn er ook veel die lang wachten'.
    Daar ben ik één van. Ik ben 18, maar heb nog geen seks gehad.
    Beter wachten en met iemand waar je echt van houd, dan overhaast en er later spijt van hebben.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 10:40 ]


    Yongguk & Daehyun <33

    Op zich ben ik het er wel mee eens, want ik zie vaak wel 13-jarige jongens en meisjes opscheppen of vragen om seks. Ik vind het absoluut niet kunnen op die leeftijd, but I can't blame them. De tv is gevuld met seks. Je kan er niet meer naast kijken.
    Natuurlijk zijn niet alle jongeren zo, want ik heb een paar goede vrienden die nog geen seks gehad hebben en zijn op het moment 18/19.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 11:00 ]


    Take me to wonderland

    Nee klopt niet het moet vanaf 12 worden en niet vanaf 16:S


    tiptoe through the tulips...

    Gremlin123 schreef:
    Nee klopt niet het moet vanaf 12 worden en niet vanaf 16:S
    You are such a troll.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    In the end maken jongeren (hopelijk zelf) de keuze wanneer ze seks willen hebben. Vroeger mocht het niet voor het huwelijk, dus toen lag de gemiddelde leeftijd sowieso hoger. Het is aan het veranderen naar een lager gemiddelde denk ik.

    Daarbij vind ik zelf wel dat het niet nodig is om zo vroeg seks te hebben. Jongeren (of zelfs kinderen als ik denk aan 12-13 jarigen) willen het tegenwoordig alleen maar doen om stoer te zijn, terwijl het juist een symbool van liefde is. Zelf wacht ik gewoon voorlopig nog totdat ik de juiste gevonden heb :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    In the end maken jongeren (hopelijk zelf) de keuze wanneer ze seks willen hebben. Vroeger mocht het niet voor het huwelijk, dus toen lag de gemiddelde leeftijd sowieso hoger. Het is aan het veranderen naar een lager gemiddelde denk ik.

    Daarbij vind ik zelf wel dat het niet nodig is om zo vroeg seks te hebben. Jongeren (of zelfs kinderen als ik denk aan 12-13 jarigen) willen het tegenwoordig alleen maar doen om stoer te zijn, terwijl het juist een symbool van liefde is. Zelf wacht ik gewoon voorlopig nog totdat ik de juiste gevonden heb :]
    ik denk niet dat het echt hoger lag. Mensen trouwden toen eigenlijk veel vroeger dan nu.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik denk vooral dat er te simpel over gedacht wordt en dat ze daarom op steeds jongere leeftijd met elkaar het bed in duiken, maar misschien ben ik wel te conservatief op dat gebied oid.. Ik hecht er persoonlijk wel veel waarde aan namelijk, in tegenstelling tot vrienden van mij die twee weken een vriendje hadden en meteen seks hadden. Ah well, ieder zijn ding :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Licht eraan wat je jong noemt.


    Fuck the world, love yourself