• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, het is uiteindelijk toch je eigen keuze of je seks hebt met iemand of niet. Of je dan twintig of twaalf bent, je kiest er zelf voor.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    girltough schreef:
    Licht eraan wat je jong noemt.

    moeten ze zelf weten.


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Pfft, ik denk niet dat ik helemaal de juiste persoon ben om daarover te oordelen. :W
    De vraag is maar net wat "te vroeg" is, I guess. Ik denk niet dat je daar echt een bepaalde leeftijd op kunt plakken. Het is natuurlijk belangrijk dat jongeren beseffen wat ze doen en er niet te licht over denken, maar als ze het allebei willen en zich er prettig bij voelen is er op zich niets verkeerd aan. Aan de andere kant is het soms wel even schrikken als je hoort op welke leeftijd sommige mensen beginnen, of hoeveel tieners er onbedoeld zwanger raken, dus hoewel de stelling een beetje te generaliserend is naar mijn mening, snap ik echt wel waarom mensen het ermee eens zouden zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind dit een beetje een onzinnige stelling. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat de leeftijd van 'de eerste keer' al jaren rond hetzelfde zit en dat is 17. Daarbij vind ik dat iedereen zelf kan beslissen wat te vroeg is en wat niet, andere mensen hoeven dat niet voor jou te doen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind dit een beetje een onzinnige stelling. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat de leeftijd van 'de eerste keer' al jaren rond hetzelfde zit en dat is 17. Daarbij vind ik dat iedereen zelf kan beslissen wat te vroeg is en wat niet, andere mensen hoeven dat niet voor jou te doen.


    Is dat echt zo? Had namelijk lager verwacht tbh


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Als je er klaar voor bent, ben je er klaar voor.
    Simple as that.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Is dat echt zo? Had namelijk lager verwacht tbh


    Ja, dat kan je hier vinden.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, dat kan je hier vinden.


    Hmm, interessant. "Negenentwintig procent van de meisjes zegt in mindere of meerdere mate spijt te hebben van haar eerste geslachtsgemeenschap, tegenover 16 procent van de jongens. Van de meisjes had 22 procent nog even willen wachten met hun eerste keer, tegenover 8 procent van de jongens."
    Toch wel het ultieme bewijs dat veel mensen er te lichtzinnig over denken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    girltough schreef:
    Ligt eraan wat je jong noemt.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 11:37 ]


    26 - 02 - '16

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Hmm, interessant. "Negenentwintig procent van de meisjes zegt in mindere of meerdere mate spijt te hebben van haar eerste geslachtsgemeenschap, tegenover 16 procent van de jongens. Van de meisjes had 22 procent nog even willen wachten met hun eerste keer, tegenover 8 procent van de jongens."
    Toch wel het ultieme bewijs dat veel mensen er te lichtzinnig over denken.


    Ik denk dat die spijt pas komt als degene met wie je seks had toch ineens niet aan je verwachtingen voldeed. Zover ik gehoord heb, hebben de meeste meer spijt van met wie het was, dan dat ze het gedaan hebben.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind dit een beetje een onzinnige stelling. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat de leeftijd van 'de eerste keer' al jaren rond hetzelfde zit en dat is 17. Daarbij vind ik dat iedereen zelf kan beslissen wat te vroeg is en wat niet, andere mensen hoeven dat niet voor jou te doen.


    Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Een kind van 12 heeft heel andere denkcapaciteiten dan iemand van 17 om te beslissen of hij/zij ergens klaar voor is. Je bent dan echt nog een kind, hoe kun je zoiets dan overzien? Ik vind niet dat je kinderen daar zomaar over kunt laten beslissen.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Avarosa schreef:
    (...)ik denk niet dat het echt hoger lag. Mensen trouwden toen eigenlijk veel vroeger dan nu.


    Ik weet dat ze toen vroeger trouwden, maar dat door alle 12-13 jarigen het gemiddelde wel onderuit gehaald wordt. Hoewel ik nu ondertussen ook dat van Nikki heb gelezen, over het gemiddelde op 17 jaar alsnog.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Is dat echt zo? Had namelijk lager verwacht tbh


    Ik las in het Belgisch jongerentijdschrift 'Joepie' dat de gemiddelde leeftijd 15 jaar en 10 maanden is. :3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Die keuze moet je zelf maken, ieder voor zich.
    Al vind ik twaalf- en dertienjaar persoonlijk veel te vroeg.