• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ubiquitous schreef:
    Ik denk vooral dat er te simpel over gedacht wordt en dat ze daarom op steeds jongere leeftijd met elkaar het bed in duiken, maar misschien ben ik wel te conservatief op dat gebied oid.. Ik hecht er persoonlijk wel veel waarde aan namelijk, in tegenstelling tot vrienden van mij die twee weken een vriendje hadden en meteen seks hadden. Ah well, ieder zijn ding :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ja, ik ben het er helemaal mee eens. I mean, ik ben 17, nog nooit een vriendje gehad, nog nooit gezoend, nog nooit gedronken (alcohol) en dus ook nog nooit seks gehad. Hopla. Ik vind het prima zo! Als ik hoor wat sommige leeftijdsgenoten van mij uitspoken bij een avondje uit heb ik zoiets van 'I'll wait'. x'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik vind dat kinderen (want dat zijn ze gewoon) van onder de 14 echt geen seks moeten hebben. Je bent er gewoon niet klaar voor. Punt. Daarna mag je van mij doen waar je zin in hebt, zolang je maar zeker weet dat je het ook echt wilt en het ook goed voelt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Alweer zo'n generaliserende stelling...
    Natuurlijk zijn er kinderen die op hun dertiende al beginnen, iets wat ikzelf ook te vroeg vind, maar dat betekend toch niet dat iedereen dat doet?
    Ikzelf was achttien en in mijn vriendengroep zijn er meer die nog niks hebben gedaan dan die al seks hebben gehad. Als ik naar mijn omgeving kijk, vind ik dat er niks mis is met de leeftijd waarop jongeren aan seks beginnen.


    Valar Morghulis.

    Pluviophile schreef:
    Die keuze moet je zelf maken, ieder voor zich.
    Al vind ik twaalf- en dertienjaar persoonlijk veel te vroeg.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Toch andere mening.:P

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 13:25 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind dat het vanaf 16/17 jaar moet kunnen, daarvoor is het echt te vroeg.
    Je groeit toch ook nog?


    nothing is true, everything is permitted.

    Oneens.
    De gemiddelde leeftijd van mensen die voor het eerst seks hebben is (nog steeds) 17.
    Mensen denken nu dat iedereen al op 14 jarige leeftijd met elkaar het bed induiken maar dat is helemaal niet zo, dit lijkt alleen maar zo door de aandacht die de media er aan geeft. De gemiddelde leeftijd is al jaren 17 jaar, het is nu alleen meer in het nieuws en daarom lijkt het alsof veel kinderen eerder beginnen met seks.


    ~

    IronGarden schreef:
    Ja, ik ben het er helemaal mee eens. I mean, ik ben 17, nog nooit een vriendje gehad, nog nooit gezoend, nog nooit gedronken (alcohol) en dus ook nog nooit seks gehad. Hopla. Ik vind het prima zo! Als ik hoor wat sommige leeftijdsgenoten van mij uitspoken bij een avondje uit heb ik zoiets van 'I'll wait'. x'D


    Dat is exact hoe het bij mij zit! (ik ben bijna, binnen een maandje, 17)


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Sorry jongens/meisjes, ik ga toch mn eigen mening geven en niemand quoten.

    Onder mijn leeftijd (14) is sowieso te jong en eigenlijk vind ik tot 16 ook nog op het randje, ik bedoel je lichaam veranderd de hele tijd en eigenlijk weet ik niet zeker of je er dan mentaal ook al klaar voor bent. Ik allezinds nog niet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Cicero schreef:
    (...)

    Ik las in het Belgisch jongerentijdschrift 'Joepie' dat de gemiddelde leeftijd 15 jaar en 10 maanden is. :3


    Want de Joepie vertelt zo vaak de waarheid.
    Anyway, dat artikel ging geloof ik over Nederland.


    Your make-up is terrible

    Ik denk dat dit eigenlijk vooral aan de opvoeding ligt van de ouders. Mijn vader was hier bijvoorbeeld altijd heel erg open over, maar gaf me ook tips zoals wachten op de juiste jongen en het niet meteen doen zodat ik er geen spijt van zou hebben. Jongeren beginnen inderdaad vroeg, maar als ze denken dat ze er klaar voor zijn, is het moeilijk om ze tegen te houden of om hun gedachten te verzetten. Plus, eigenlijk denk ik dat dit heel erg goed meevalt. Het komt gewoon vaak in de media omdat er steeds meer jongere kinderen zwanger worden (of zo lijkt het toch, waarschijnlijk is het allemaal heel erg opgeblazen). Ik denk dat het beter is om betere informatie te geven over voorbehoedsmiddelen en zo misschien de zwangerschappen te reduceren. Ik was zelf zestien jaar oud en ik merk dat heel veel vriendinnen uit mijn klas dit veel te jong vinden.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 14:13 ]

    Pluviophile schreef:
    Die keuze moet je zelf maken, ieder voor zich.
    Al vind ik twaalf- en dertienjaar persoonlijk veel te vroeg.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ja, te vroeg..


    Love your life because your life is what you have to give ~ Tom Hiddleston

    Endorphin schreef:
    Op zich ben ik het er wel mee eens, want ik zie vaak wel 13-jarige jongens en meisjes opscheppen of vragen om seks. Ik vind het absoluut niet kunnen op die leeftijd, but I can't blame them. De tv is gevuld met seks. Je kan er niet meer naast kijken.
    Natuurlijk zijn niet alle jongeren zo, want ik heb een paar goede vrienden die nog geen seks gehad hebben en zijn op het moment 18/19.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 14:51 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.