• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nu vraag ik me af of die twaalfjarige kinderen ook gewoon condooms kopen of dat ze die van iemand jatten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Tja, wat is 'jong' en wat is 'vroeg', maar ik vind persoonlijk 14 jaar al veel te jong. Vanaf 16 vind ik dat ze hiermee mogen beginnen.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Bash schreef:
    Nu vraag ik me af of die twaalfjarige kinderen ook gewoon condooms kopen of dat ze die van iemand jatten.

    Als ze die überhaupt al gebruiken...


    Take me to wonderland

    Eens, maar dat heeft ook met mijn achtergrond te maken.


    Intersectional feminist

    Echt wel, tegenwoordig beginnen ze al heel erg vroeg. Soms vraag ik mij af of ze wel weten waaraan ze beginnen..
    Sorry het is mijn mening, ik vind dat ze er echt veel te vroeg mee beginnen...


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Oneens. Jongeren hebben steeds vaker onveilig seks zou een betere stelling zijn geweest.
    (sommige) jongeren hebben al jaren op jonge leeftijd seks. Door de media aandacht lijkt het alsof dit vroeger anders was, maar de gemiddelde leeftijd is al jaren rond de 16/17 jaar.
    Sommige kinderen/jongeren voelen zich sneller klaar om seks te hebben, en van mij mogen ze. Als ze zich er goed bij voelen en 't safe doen, who cares niemand kan hen tegenhouden.


    Me so good.

    Titan schreef:
    Ik vind dat kinderen (want dat zijn ze gewoon) van onder de 14 echt geen seks moeten hebben. Je bent er gewoon niet klaar voor. Punt. Daarna mag je van mij doen waar je zin in hebt, zolang je maar zeker weet dat je het ook echt wilt en het ook goed voelt.


    Als ik me bedenk dat je als je 14 bent in de eerste of de tweede van het middelbaar zit en als ik dan kijk naar die kinders vind ik dat ook nog vroeg. De meesten zijn nog echt kinderen of kinderen die ouder willen lijken dmv stoer gedrag of dikke lagen make-up.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik was vijftien m'n eerste keer en heb het voor mijn gevoel niet te vroeg gedaan.
    Het ligt er maar net aan wat voor geval je bent, want ik ken ook mensen die het voor het eerst deden toen ze dronken waren en dat vind ik weer niet goed.
    Het is uiteindelijk je eigen keuze, een goede vriendin van me heeft een vriend maar wil het nog niet dus doet het ook nog niet.

    Zolang het je eigen keuze dus is en je het niet doet om stoer te doen vind ik dat jongeren het niet te vroeg doen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Claflin schreef:
    Oneens. Jongeren hebben steeds vaker onveilig seks zou een betere stelling zijn geweest.
    (sommige) jongeren hebben al jaren op jonge leeftijd seks. Door de media aandacht lijkt het alsof dit vroeger anders was, maar de gemiddelde leeftijd is al jaren rond de 16/17 jaar.
    Sommige kinderen/jongeren voelen zich sneller klaar om seks te hebben, en van mij mogen ze. Als ze zich er goed bij voelen en 't safe doen, who cares niemand kan hen tegenhouden.


    +1


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Als jongeren er klaar voor zijn en het willen, lijkt mij het geen probleem.


    Tijd voor koffie.

    Mutiny schreef:
    Ik vind dat het vanaf 16/17 jaar moet kunnen, daarvoor is het echt te vroeg.
    Je groeit toch ook nog?


    Ik was op me twaalfde al uitgegroeid..


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Het valt me op dat de stelling over jongeren gaat en er vooral over meisjes wordt gesproken maar nooit over de jongens..


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Claflin schreef:
    Oneens. Jongeren hebben steeds vaker onveilig seks zou een betere stelling zijn geweest.
    (sommige) jongeren hebben al jaren op jonge leeftijd seks. Door de media aandacht lijkt het alsof dit vroeger anders was, maar de gemiddelde leeftijd is al jaren rond de 16/17 jaar.
    Sommige kinderen/jongeren voelen zich sneller klaar om seks te hebben, en van mij mogen ze. Als ze zich er goed bij voelen en 't safe doen, who cares niemand kan hen tegenhouden.


    Eh, dat is niet eens een stelling. Meer een feit.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    (...)

    Ik was op me twaalfde al uitgegroeid..

    Ik denk niet dat hier alleen de lengte mee wordt bedoeld, maar ook billen/borsten.


    Me so good.

    Claflin schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat hier alleen de lengte mee wordt bedoeld, maar ook billen/borsten.


    En geestelijk.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.