• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    girltough schreef:
    Licht eraan wat je jong noemt.

    +
    Hestar schreef:
    Alweer zo'n generaliserende stelling...
    Natuurlijk zijn er kinderen die op hun dertiende al beginnen, iets wat ikzelf ook te vroeg vind, maar dat betekend toch niet dat iedereen dat doet?
    Ikzelf was achttien en in mijn vriendengroep zijn er meer die nog niks hebben gedaan dan die al seks hebben gehad. Als ik naar mijn omgeving kijk, vind ik dat er niks mis is met de leeftijd waarop jongeren aan seks beginnen.


    You are beautiful, you are love.

    Bash schreef:
    (...)

    Eh, dat is niet eens een stelling. Meer een feit.

    vind ik ook, maar er zijn schijnbaar nog altijd mensen die hier anders over denken.


    Me so good.

    Pluviophile schreef:
    Die keuze moet je zelf maken, ieder voor zich.
    Al vind ik twaalf- en dertienjaar persoonlijk veel te vroeg.

    Claflin schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat hier alleen de lengte mee wordt bedoeld, maar ook billen/borsten.

    Ah okay^^
    Maar das lastig te meten hoor want je borsten blijven niet dezelfde grootte na een bepaald punt. Nu ik twee jaar redelijk intensief dans zijn ze toch echt weer kleiner geworden. En dan nog is het generaliserend om te denken dat je pas "uitgegroeid"bent na je zestiende.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Luv1DLuv schreef:
    Ik vind van wel. En jongens beginnen vaak ook eerder dan meisjes. Ik vind dat het vanaf 16+ kan. ;P daaronder vind ik het té jong.


    Helemaal mee eens!


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Iedereen moet tot hun zestiende een kuisheidsgordel omdoen. Heeft niemand meer wat te zeiken. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik vraag me af of het iets zou helpen als op condooms net als alcohol een leeftijdgrens zou komen.
    Vast niet xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    Het valt me op dat de stelling over jongeren gaat en er vooral over meisjes wordt gesproken maar nooit over de jongens..

    Welke reactie heeft het dan enkel over meisjes?


    Take me to wonderland

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    (...)
    Ah okay^^
    Maar das lastig te meten hoor want je borsten blijven niet dezelfde grootte na een bepaald punt. Nu ik twee jaar redelijk intensief dans zijn ze toch echt weer kleiner geworden. En dan nog is het generaliserend om te denken dat je pas "uitgegroeid"bent na je zestiende.


    Just saying, maar er is niks mis met generalisatie, anders zou taal wel héél ingewikkeld worden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bash schreef:
    Ik vraag me af of het iets zou helpen als op condooms net als alcohol een leeftijdgrens zou komen.
    Vast niet xd


    Ik denk dat we dan juist meer tienerzwangerschappen zouden krijgen.

    Mee eens. Je hoort tegenwoordig al van meisjes van een jaar of 11 / 12 / 13 dat ze seks hebben. In mijn ogen zijn of worden dat ook sletjes, om het maar even grofweg te zeggen.
    Dat is ook gewoon veel te jong en ondertussen maar huilen dat ze geen veilige seks gehad hebben en daardoor een soa hebben opgelopen of zelfs zwanger zijn. Daarvoor moet je toch echt iets ouder zijn, wil je goede voorlichting gehad hebben en er wat meer over weten. Op zo'n leeftijd ben je nog een kind, al wil je dan heel graag volwassen zijn, en dan wordt die fout gemaakt. Ik hoor ook heel vaak dat vooral meisjes er dan later spijt van hebben. Daar heb ik geen medelijden mee, eigen schuld, dan had je maar beter na moeten denken. Van seks hebben ga je er echt niet bij horen, al denken sommige van wel. Dan hebben ze twee weken een vriendje of vriendinnetje en hup, duik maar het bed in, want ja, dat hoort toch als je verkering hebt? Ik vind zo'n leeftijd ook al te jong voor verkering, laat staan om het bed in te duiken.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Bash schreef:
    Ik vraag me af of het iets zou helpen als op condooms net als alcohol een leeftijdgrens zou komen.
    Vast niet xd
    liever niet. Bij de studentendokter in Gent hangt er dat chlamydia bij meer dan de helft van de studenten voorkomt. Plaats een leeftijd op condoom gebruik en je vindt vast bijna niemand meer zonder soa's.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Jaimes schreef:
    In the end maken jongeren (hopelijk zelf) de keuze wanneer ze seks willen hebben. Vroeger mocht het niet voor het huwelijk, dus toen lag de gemiddelde leeftijd sowieso hoger. Het is aan het veranderen naar een lager gemiddelde denk ik.

    Daarbij vind ik zelf wel dat het niet nodig is om zo vroeg seks te hebben. Jongeren (of zelfs kinderen als ik denk aan 12-13 jarigen) willen het tegenwoordig alleen maar doen om stoer te zijn, terwijl het juist een symbool van liefde is. Zelf wacht ik gewoon voorlopig nog totdat ik de juiste gevonden heb :]


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Enkele jongeren die ik ken die 13/14 zijn hebben bijna wekelijks seks en bedriegen elkaar nu al (!) in bed. Ik vind het schandalig eigenlijk. Van mezelf vind ik ook dat ik er wat vroeg aan begonnen ben (enkele dagen voor mijn 16e verjaardag), maar met die jongen ben ik ondertussen al meer dan twee jaar samen. Het hangt af van de omstandigheden en persoon met wie je omgaat....

    Bash schreef:
    Ik vraag me af of het iets zou helpen als op condooms net als alcohol een leeftijdgrens zou komen.
    Vast niet xd


    Nope. Je kunt mensen niet van seks weerhouden, je kunt er alleen proberen ervoor te zorgen dat dingen zoals SOA's en zwangerschappen vermeden worden

    Barnabas schreef:
    Iedereen moet tot hun zestiende een kuisheidsgordel omdoen. Heeft niemand meer wat te zeiken. :Y)



    Wow!

    Such comfort

    Much sexy

    Would wear

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 20:02 ]


    quidquid excusatio prandium pro