• Het topic om over de TV serie Once upon a time te praten / te fangirlen of samen dood te gaan aan feels.



    Once Upon A Time Stories ~ Titel + Welke personages (eventueel)

    ~

    [ bericht aangepast op 13 april 2014 - 18:02 ]


    Credendo Vides

    Ben ik trouwens de enige die zich af en toe helemaal dood ergert aan Snow en Charming? :/

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 19:05 ]

    Wilted schreef:
    Ben ik trouwens de enige die zich af en toe helemaal dood ergert aan Snow en Charming? :/

    Nee, dat doe ik zelf ook. Maar daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen sinds eind seizoen 2 / begin seizoen 3. Ik vind die flashbacks uit de Enchanted Forest altijd wel leuk, maar anders zijn ze zo... Ja, ik weet het niet. Maar de "I will always find you" vind ik ook steeds irritanter klinken. En ik vind dat ze zich een beetje irritant opstellen tegenover Emma. Natuurlijk hebben ze jaren van haar gemist, en proberen ze dat in te halen door alsnog goede ouders te zijn maar ik vind hun manier waarop niet zo leuk. Met name Snow White dan.

    Ik bedoel, ik vond haar zwaar overdreven na de dood op Cora. Natuurlijk is het erg wat ze heeft gedaan, maar het is gewoon zó raar. Rumple wilde ze daarmee redden, maar toen ze dezelfde keuze voorgelegd kreeg toen ze een kind was, om haar moeder te redden, deed ze het niet. Dat vond ik gewoon zo... Apart. Daarbij heb ik het idee dat ze soms alleen maar goed is, of de vriendelijkste manier wilt kiezen, met de intentie van: Ik ben Snow White, oh jongens kijk eens hoe puur en lief ik ben en wat voor een puur hart ik heb. - Terwijl iedereen fouten maakt, en soms is de vriendelijkste manier lang niet altijd de beste, zeker niet in een land waarbij magie zo duister gebruikt kan worden. Met vriendelijke woorden en bescherming red je het dan op een gegeven moment niet meer.


    Ze zijn allebei nog favorieten van me, absoluut, maar ik snap zeker waarom je je soms dood ergert aan ze. ^ ^

    Gendry schreef:
    (...)
    Nee, dat doe ik zelf ook. Maar daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen sinds eind seizoen 2 / begin seizoen 3. Ik vind die flashbacks uit de Enchanted Forest altijd wel leuk, maar anders zijn ze zo... Ja, ik weet het niet. Maar de "I will always find you" vind ik ook steeds irritanter klinken. En ik vind dat ze zich een beetje irritant opstellen tegenover Emma. Natuurlijk hebben ze jaren van haar gemist, en proberen ze dat in te halen door alsnog goede ouders te zijn maar ik vind hun manier waarop niet zo leuk. Met name Snow White dan.

    Ik bedoel, ik vond haar zwaar overdreven na de dood op Cora. Natuurlijk is het erg wat ze heeft gedaan, maar het is gewoon zó raar. Rumple wilde ze daarmee redden, maar toen ze dezelfde keuze voorgelegd kreeg toen ze een kind was, om haar moeder te redden, deed ze het niet. Dat vond ik gewoon zo... Apart. Daarbij heb ik het idee dat ze soms alleen maar goed is, of de vriendelijkste manier wilt kiezen, met de intentie van: Ik ben Snow White, oh jongens kijk eens hoe puur en lief ik ben en wat voor een puur hart ik heb. - Terwijl iedereen fouten maakt, en soms is de vriendelijkste manier lang niet altijd de beste, zeker niet in een land waarbij magie zo duister gebruikt kan worden. Met vriendelijke woorden en bescherming red je het dan op een gegeven moment niet meer.


    Ze zijn allebei nog favorieten van me, absoluut, maar ik snap zeker waarom je je soms dood ergert aan ze. ^ ^


    Ik eigenlijk al vanaf het begin. Ik vond het eerst al best irritant hoe ze de hele tijd om elkaar heen draaiden toen Charming nog getrouwd was met die andere vrouw, maar daar kon ik nog mee leven. Uiteindelijk zijn ze gewoon zo'n klef stelletje geworden die iedereen om de zoveel tijd moet herinneren aan het feit dat ze van elkaar houden. En wat betreft Emma kan ik ze aan de ene kant wel begrijpen, maar aan de andere kant mochten ze ook wel zo langzamerhand gaan beseffen dat Emma even oud is.

    En toen met Cora vond ik ook irritant. Het was daar net alsof Snow een klein kind was en iedereen het voor háár moest gaan oplossen. Maar dat kan ook gewoon bij het verhaal horen nu ik erover nadenk :')

    Hoe dan ook, ze zijn redelijk vaak irritant maar ze hebben ook wel hun goede momenten - gelukkig. (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 19:46 ]

    In Nederland zijn Seizoen 1 en 2 al op tv geweest, in 2012 en net in 2013, dus waarschijnlijk komt rond Oktober seizoen 3 op de Nederlandse TV.
    Dan komen ze op Net5, rond 20:30.

    Gendry schreef:
    Ik heb zojuist 3x11 gezien.

    Regina zei dat ze Emma's gedachtes zou vullen met dat ze Henry nooit heeft afgestaan. Betekent dit dat Emma zich nog wel kan herrineren dat Neal de vader is? Dus dat ze Neal wel zou herkennen? En wat heeft dit voor consequenties voor Regina denk ik dan. Ik bedoel; Als ik het dus goed begrijp zijn alleen Emma en Henry's geheugen veranderd... Niet dat van de rest? Dus Neal, Regina, Snow en Charming weten alles nog? Anders zou Hook haar nooit kunnen gaan zoeken, als hij niet meer wist wie ze was. Dus de Evil Queen is niet terug slecht omdat ze zich Henry nog kan herinneren?
    - Ik vind het overigens wel gaaf als we nu alleen nog hun in sprookjeskleren gaan zien -


    Iedereen weet nog wie die is, alleen de herinneringen van Emma en Henry zijn aangepast.
    Ik weet dus niet of Emma zich Neall kan herinnerd, maar ergens denk ik het wel, want ze koppeld hem niet aan zijn Enchanted forest character ; Bealfire.
    Ze zou vast gewoon wel denken dat hij haar in de steek heeft gelaten, zoals ze altijd gedacht heeft voor ze hem weer tegenkwam in New York.

    Zelf heb ik het ook wel even gehad met Snowing, maar Snow nadat ze eigenlijk indirect Cora heeft vermoord aangezien uiteindelijk het besluit echt bij Regina lag, ze is op dat moment dan wel iets wat irritant, maar ze raakte in een soort shock, dat hebben wel meerdere mensen, en zeker als je ziet wat je aangericht hebt.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 20:18 ]


    Credendo Vides

    Haha, ik heb ff het hele topic gelezen. Ik ben nu bij seizoen 2 afl. 13. Niet zo ver dus :(
    *Ik zit nu ondertussen OUAT te kijken :)*


    Zien zonder gezien te worden.

    FlyingWitch schreef:
    Haha, ik heb ff het hele topic gelezen. Ik ben nu bij seizoen 2 afl. 13. Niet zo ver dus :(
    *Ik zit nu ondertussen OUAT te kijken :)*


    S01E04 ... Dat is pas niet ver :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    S01E04 ... Dat is pas niet ver :')


    Haha, oke je hebt een punt :P


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    Wilted schreef:
    Ben ik trouwens de enige die zich af en toe helemaal dood ergert aan Snow en Charming? :/

    ik vond het extreem irritant het tweede gedeelte van S1 en heel S2. Maar nu vind ik S3 zo geweldig, dat ik me er niet aan irriteer.
    Maar eh, Rumple komt niet terug ? D:


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    ThanksKimmie schreef:
    (...)
    ik vond het extreem irritant het tweede gedeelte van S1 en heel S2. Maar nu vind ik S3 zo geweldig, dat ik me er niet aan irriteer.
    Maar eh, Rumple komt niet terug ? D:


    Ja, precies. In S3 is echt genoeg afleiding hehe.

    Ik hoop echt dat 'ie het op de een of andere manier overleeft want ik vind Rumple leuk :c

    Meer Captain Swan coming our way. (dance)

    "Sources say that when the show returns, Hook will continue to try to get Emma to remember. She will feel a strong connection to him, but she won’t understand why. (TRUE LOVE DOH) He will end up getting arrested and she will bail him out. He will either succeed at getting her to remember or she will satisfy her curiosity and find out what his deal is because she, Henry and Hook will pack up their bags and go for a road trip.”


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Mensen let op de spoilerknop (;


    True love always wins (: YEAH
    Volgens mij had ik ergens ook iets gelezen over een drankje dat hij meekreeg om Emma eventueel haar geheugen mee terug te kunnen geven, maar ik weet niet of die bron betrouwbaar is...
    Maar ik vind het ook leuk dat er door de seizoenen heen ook al wel woordspelingen gemaakt zijn op Oz. (:
    En in de promo zie je ook al dingen van Storybrooke, dus iedereen komt ook weer terug.... (?)
    Maybe door the Wicked, zij is hoogstwaarschijnlijk de duistere fee waar Tink en Blue het over hadden.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Mensen let op de spoilerknop (;


    True love always wins (: YEAH
    Volgens mij had ik ergens ook iets gelezen over een drankje dat hij meekreeg om Emma eventueel haar geheugen mee terug te kunnen geven, maar ik weet niet of die bron betrouwbaar is...
    Maar ik vind het ook leuk dat er door de seizoenen heen ook al wel woordspelingen gemaakt zijn op Oz. (:
    En in de promo zie je ook al dingen van Storybrooke, dus iedereen komt ook weer terug.... (?)
    Maybe door the Wicked, zij is hoogstwaarschijnlijk de duistere fee waar Tink en Blue het over hadden.


    Idk het is allemaal afwachten, zoveel plot twists. Ik heb ook gehoord dat Rapunzel erbij komt en Cruella? Wicked heb ik ook gezien op de Facebook pagina.
    Ik vind de spin off trouwens mega slecht, vooral de groene scherm effects.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Themyscira schreef:
    (...)

    Idk het is allemaal afwachten, zoveel plot twists. Ik heb ook gehoord dat Rapunzel erbij komt en Cruella? Wicked heb ik ook gezien op de Facebook pagina.
    Ik vind de spin off trouwens mega slecht, vooral de groene scherm effects.


    Ik heb de spin-off dus bewaard om in de Hiatus te kijken, voor mij is het dus nog afwachten wat ik ervan vind.


    Zulke dingen heb ik idd ook gehoord, over Rapunzel en Cruella, maar wanneer die komen, geen idee.
    Soms kan je ook al wel een beetje zien wat er aankomt door naar de titels te kijken van de afleveringen.
    De komende is dus New York Seranade en draait voornamelijk om Emma, Henry en Hook in Ney York, de aflevering (13) daarna heet Witch Hunt en 14 : The Tower en 15 Quiet Minds.
    Dus ergens aan de titels te zien zou The Tower heel goed op Rapunzel kunnen slaan (:

    En ik geloof ook echt niet dat Rumpel dood is, waarschijnlijk komt hij nog wel terug, maar dan zoals hij vroeger was, voor de dark one.


    Credendo Vides

    Ik hoop dat we Cruella gaan zien. Dat is echt één van mijn favoriete villains.

    En denken jullie dat Emma zelf ook een prinses is of iemand uit een sprookje? Sommige denken dat zijzelf Rapunzel is, en dat Hook moet slaan op Flynn, maar dat idee is vooral de wereld in geholpen door de diehard CS shippers.

    Ik hoop echt niet dat Rumple voor goed dood is. Zijn "all magic comes with a price, dearie," blijft mijn favoriete quote van de gehele show.

    Ik hoop ook echt dat we wat meer te zien krijgen van Mulan en Aurora en misschien ook Cinderella. Ik blijf het uitermate raar vinden dat die show zo extreem erg gefixeerd is om Snow en Charming. Cinderella is werelds beroemdste sprookje. Van alle Disney prinsessen, word Cinderella nog het meest verkocht met Disney merchandise. En hoe vaak hebben we haar nou gezien? 1, hooguit 2 keer? Ik zou het echt leuk vinden als het wat meer centraal was en alle prinsessen evenveel aan bod kwamen. Desnoods terwijl ze samen werken o.i.d.

    Ik hoop dat we Megara van Hercules ooit nog zullen zien en Esmeralda van de De Klokkenluider van de Notre Dame.

    Gendry schreef:
    Ik hoop dat we Cruella gaan zien. Dat is echt één van mijn favoriete villains.

    En denken jullie dat Emma zelf ook een prinses is of iemand uit een sprookje? Sommige denken dat zijzelf Rapunzel is, en dat Hook moet slaan op Flynn, maar dat idee is vooral de wereld in geholpen door de diehard CS shippers.

    Ik hoop echt niet dat Rumple voor goed dood is. Zijn "all magic comes with a price, dearie," blijft mijn favoriete quote van de gehele show.

    Ik hoop ook echt dat we wat meer te zien krijgen van Mulan en Aurora en misschien ook Cinderella. Ik blijf het uitermate raar vinden dat die show zo extreem erg gefixeerd is om Snow en Charming. Cinderella is werelds beroemdste sprookje. Van alle Disney prinsessen, word Cinderella nog het meest verkocht met Disney merchandise. En hoe vaak hebben we haar nou gezien? 1, hooguit 2 keer? Ik zou het echt leuk vinden als het wat meer centraal was en alle prinsessen evenveel aan bod kwamen. Desnoods terwijl ze samen werken o.i.d.

    Ik hoop dat we Megara van Hercules ooit nog zullen zien en Esmeralda van de De Klokkenluider van de Notre Dame.


    Peter Pan is mijn favoriete villain, heb hem altijd al leuk gevonden (in bijna alle versies van films over hem etc) en ik vond het nu wel leuk dat hij de bad guy was. Alleen het stukje dat 'ie eigenlijk een hele oude man was vond ik wat minder, al was dat voor het verhaal wel leuk.

    Emma is sowieso een prinses, maar misschien eentje die nog niet in de sprookjesboeken staat? Dat ze zeg maar aan het eind een eigen happy end krijgt denk ik.

    RUMPLE <3 Ik vond echt dat hij zo geweldig werd gespeeld en zijn rol in het hele verhaal was ook wel vet. Ik weet niet waarom, maar ik vind villains die good guy worden voor iets of iemand altijd heel cool :')

    Ik neem aan dat we Mulan, Aurora en Cinderella nog wel een keer te zien krijgen. Vooral Cinderella is inderdaad te belangrijk om er buiten te laten.