• Basis informatie over het verhaal
    [url=http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158262&page=1[/url]Rollentopic van het verhaal[/url]
    Praattopic


    The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.
    Het familiewapen van de familie Corvin




    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 - uitzonderingen zijn er natuurlijk maar met toestemming van de hertog - zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.
    En wat speelt er zich allemaal in de kerk nog meer af?


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - we schrijven in de verledenvorm VT
    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Meedoen? Kijk rechtsboven in voor het rollentopic!

    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,7 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Scoresby
    Andreas Maldovan, bastaard - WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - Lorum
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - Margotanne
    Fye - Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop - OakenshieId
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - OakenshieId

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - Scoresby


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana BarnOwl
    Blink, muzikant - LyraPhoenix

    Heel veel schrijf en lees plezier!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2014 - 10:53 ]

    Katharina Preot

    Katharina bood haar excuses aan, 'het spijt mij zo was het niet bedoelt.' Ze voelde dat ze rode wangen kreeg, ze kende hem niet en had de jonge heer, 'ik bedoel u, euhm ik zie u wel eens door de tuin lopen met de bisschop en...'
    'Dus je luistert de gesprekken wel eens mee?'
    'Nee natuurlijk niet,' Katharina voelde zich betrapt, ze had wel eens vanuit een hoekje naar hen gekeken, maar ze kon ze nooit horen. Want dat was natuurlijk onbeleefd. Katharina stond op, 'Excuseer mij ik moet,' ze wist even niets te zeggen.

    Thargor Vuurgeboren - Smid (In gesprek met Serena azzurra rossini/Ileana)

    "Er is geen plaats in het huis maar ik kan een stroobed voor je maken hier, de schoorsteen koelt maar langzaam af, er is geen warmere plaats om te overnachten in het dorp." Zei Thargor terwijl hij met zijn knokkels tegen het steen van de schoorsteen tikte. Voor hij zich omdraaide om aan de gang te gaan keek hij Ileana diep in de ogen. "Al hoop ik wel dat je me ooit zult vertellen waarvoor je op de vlucht bent. "

    'Je hoeft niet weg te lopen, hoor,' antwoordde Murtagh met een knipoog. 'Mensen kunnen afluisteren is een zeldzame en zeer gewilde gave.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Katharina voelde dat ze rood werd, deze jonge man - waarvan ze nog steeds niet de naam wist - was erg interessant.
    'Het is niet zo zeer afluisteren, maar ik...' ze wist eigenlijk niet hoe ze zichzelf kon goedpraten, de jonge man lachte er een beetje om.

    'Je hebt gewoon goede oren?' giste Murtagh.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hoe heet u eigenlijk?' Vroeg Katharina, na een korte stilte.

    Omdat Murtagh meerder namen gebruikte, vond hij het niet zo'n probleem om zijn echte naam te noemen. 'Murtagh.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Murtagh, waar komt die naam vandaan? Want hier is hij niet zo gebruikelijk.' Zei Katharina met oprechte interesse in Murtagh.

    'Dat zou je aan mijn ouders moeten vragen,' antwoordde hij kortaf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Serena azzura rossini/Ileana

    Ze keek thargor aan, en ze deed haar cap van haar mantel af. 'Een strobed is goed.' Ze keek even weg toen hij zei dat hij hoopte dat ze ooit zou vertellen voor wie ze op de vlucht was. Ze keek thargor weer aan en ze liep een stukje naar hem toe. 'Het is niet dat je het niet mag weten, maar ik moet voorzichtig zijn.' Ze wilde bijna zeggen dat ze zijn leven niet in gevaar wilde brengen wat ze eigenlijk al een beetje had gedaan.

    'Mijn moeder is dood,' Katharina sloeg een kruisje, 'en mijn vader is in het Vaticaan als kardinaal.' Katharina keek even treurig naar de grond en daarna naar Murtagh.

    Murtagh had niet zoveel zin om haar te troosten omdat hij geen van zijn woorden zou menen.
    'Mijn ouders zijn ook dood. Op de brandstapel geflikkerd.'
    Zijn ogen glansden boos.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Katharina keek hem verbaast aan,
    'Wat vreselijk voor je! Als je wilt kunnen we samen voor hen bidden?' Opperde Katharina.

    'Ik klim nog liever samen op een brandstapel,' gromde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita

    Andreas streek met zijn hand door haar haren. "En voor mijn slaapplaats vanavond, kan ik niet jou kamers bezoeken in de avond?" Ze beet op haar lip. Een avontuurtje leek haar niet verkeerd, maar ze moest haar plaats als toekomstig hertogin van Hunedoara zeker stellen, en kon zich niet nog een fout begaan. "Misschien als jij op een dag hertog bent of ik hertogin, dat we dat kunnen waarmaken." ze gaf hem een speelse knipoog. Ze had nog tot komende lente, dan zou het grote trouwfeest plaatsvinden, daarna was het niet meer zo'n probleem om rond te dollen met de halfbroer van haar verloofde. Beide donker haar en lichte ogen. Niemand zou het merken. Ze nam nog een teug wijn. "Misschien kunnen we samen over Hunedoara regeren."

    [ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 22:04 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis