• Basis informatie over het verhaal
    [url=http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158262&page=1[/url]Rollentopic van het verhaal[/url]
    Praattopic


    The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.
    Het familiewapen van de familie Corvin




    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 - uitzonderingen zijn er natuurlijk maar met toestemming van de hertog - zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.
    En wat speelt er zich allemaal in de kerk nog meer af?


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - we schrijven in de verledenvorm VT
    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Meedoen? Kijk rechtsboven in voor het rollentopic!

    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,7 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Scoresby
    Andreas Maldovan, bastaard - WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - Lorum
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - Margotanne
    Fye - Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop - OakenshieId
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - OakenshieId

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - Scoresby


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana BarnOwl
    Blink, muzikant - LyraPhoenix

    Heel veel schrijf en lees plezier!

    [ bericht aangepast op 27 feb 2014 - 10:53 ]

    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita

    Morgaine wilde net weglopen toen ze Mihaita in de verte zag aanlopen. Hoe durfde hij haar zomaar te vergeten. "Morgaine, mijne excuses dat ik u zo aantref, maar ik had een incidentje op het binnenplein. Het blijkt dat er een jongenman omgekomen is door een lelijke val," sprak hij. Hij pakte haar hand en gaf er een kus op. Morgaine betrapte zichzelf dat ze met haar ogen draaide. 'Gedraag je' zei de stem in haar hoofd. "Wat ziet u er toch beeldig uit."
    Morgaine schonk Mihaita haar meest charmante glimlach, "Dank liefste, op de val na is het een prachtige dag" Ze streek door haar haren. "Hoe was de tocht met het paard? Waar was u geweest?"


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Roquan Rochir Elmenda

    Roquan had het niet gemerkt, dat iemand hem naar de stallen had gevolgd en pas toen hij haar hoorde praten, merkte hij het meisje op dat achter hem stond.
    'Sorry, dat ik je stoor,' zei ze. 'Maar ik zie aan je kleding dat je een ridder van Hertog Ivan bent, dus ik neem aan dat je ook in zijn leger zit.' Hij vroeg zich af waarom ze dit aan hem vroeg. Over het algemeen zaten de ridders ook in het leger, ja. Hij knikte ook ter bevestiging, waarna hij nog even de neus van zijn hengst streelde.
    'Ik ben Sybil Eleanor Golding, en mijn broer Alistair Castor Golding rijd ook in het leger van Hertog Ivan als ridder. Ik vroeg me af of u misschien weet of hij ook verlof krijgt voor Kerstmis en zo niet, of ik een boodschap aan u mee kan geven, als u naar het leger teruggaat.' Verbaasd trok hij zijn wenkbrauwen op, want hij had eigenlijk geen enkel idee.
    'Aangenaam kennis te maken dan, maar het spijt me, ik zou niet weten wanneer en of uw broer verlof krijgt. Mij word weinig vertelt en het is al even geleden dat ik op veldtocht ben geweest. Ik weet niet hoe gauw uw bericht verstuurd moet worden, maar als u het met mij meestuurd, dan zal het zeer lang duren voor het aankomt.'
    Niet gauw na zijn woorden zag hij de dochter van de hertog binnenkomen. Direct boog hij zijn hoofd eerbiedig voor haar. 'Roquan!' riep ze blij, wat een glimlach op zijn gezicht toverde. Het deed hem altijd goed als iemand blij leek te zijn met zijn aanwezigheid. 'Zo te zien ben jij ook weggejaagd door het nieuwschierige volk daar?' vroeg ze. 'Ze denken nu zelfs het recht te hebben om de dochter van de hertog te kunnen negeren, stelletje dat is het is. Zin in een ritje?' Dat laatste voegde ze eraan toe, nadat ze de paarden had bekeken.
    Hij gaf met zijn hoofd nog een knikje naar het meisje en richtte zich toen tot Ellis.
    'Zeker, ja, alhoewel, de hertog wilde ons geloof ik ook weg hebben. Maar oh, ze negeerden jou ook al? Ook lekker zeg. Voor een ridder valt het nog enigszins te verwachten, maar zelfs de dochter van de hertog? Wat een volk hier soms... Maar ik vind het goed, even weg van hier en al die onnodige drukte.' Hij pakte het zadel van zijn paard dat dichtbij lag en begon het dier op te zadelen.
    'Ik weet alleen niet of uw vader het wel goed vind, dat u zo maar uit rijden gaat?' vroeg hij, nadat hij zijn hoofd uit de box van zijn paard had gestoken om Ellis aan te kunnen kijken.


    Stenenlikker

    Ellis Samantha Corvin - dochter van de hertog

    Direct na haar binnenkomst in de paardenstal boog Roquan zijn hoofd eerbiedig voor haar. 'Roquan!' riep Ellis blij, wat een glimlach op zijn gezicht toverde. Het deed hem dusgoed als iemand blij leek te zijn met zijn aanwezigheid. 'Zo te zien ben jij ook weggejaagd door het nieuwschierige volk daar?' vroeg ze. 'Ze denken nu zelfs het recht te hebben om de dochter van de hertog te kunnen negeren, stelletje dat is het is. Zin in een ritje?' Dat laatste voegde ze eraan toe, nadat ze de paarden had bekeken.
    Roquan gaf met zijn hoofd nog een knikje naar het meisje dat Ellis eerder nog niet was opgevallen en ze wendde haar blik even naar haar. Daarna richtte ze zich weer op Roquan en Roquan richtte zich weer op haar. 'Zeker, ja, alhoewel, de hertog wilde ons geloof ik ook weg hebben. Maar oh, ze negeerden jou ook al? Ook lekker zeg. Voor een ridder valt het nog enigszins te verwachten, maar zelfs de dochter van de hertog? Wat een volk hier soms... Maar ik vind het goed, even weg van hier en al die onnodige drukte' ratelde Roquan aan een stuk door. Ellis luisterde aandachtig en toen hij was uitgepraat opende Ellis haar mond weer om wat te zeggen. 'Aller eerst, u snapt toch hopelijk wel waarom mijn vader ons weg wilde hebben. Ik moet eerlijk zeggen, als ik mijn vader was geweest had ik dat ook gewild. Niet iedereen hoeft te weten dat er iemand uit het raam gesprongen is. Als ik de andere moet geloven dan. Ik denk namelijk dat er een andere reden is, maar dat terzijde. Dit moet u trouwens niet boos opvatten. Ten tweede, het volk heeft zelfs het recht niet om u te negeren. U bent een ridder en een ridder hoort niet genegeerd te worden' verlaat Ellis haar mond dan.
    Wanneer Roquan heeft gezegd dat hij best een ritje wilde maken met Ellis begint hij zijn paard op te zadelen. Ik merkte dat het meisje onderhand al was weggelopen. Ellis snapte wel waarom, zij zou zelf ook niet als een soort geest daar willen blijven staan terwijl er niks tegen je gezegd wordt omdat je gesprekspartner opeens met iemand anders in gesprek was. Al vond Ellis dat ze niet moest gaan klagen tegen haar, daar zou ze toch alleen maar problemen van krijgen. 'Ik weet alleen niet of uw vader het wel goed vind, dat u zo maar uit rijden gaat?' vroeg Roquan nadat hij zijn hoofd uit de box van zijn paard had gestoken om Ellis aan te kunnen kijken. Ellis begon even te glimlachen. 'Ik moet u eerlijk zeggen meneer Elmenda, dat het mij er niet toe doet wat mijn vader goed vindt en wat niet. Dit klinkt misschien ongeoorloofd en ongemanierd, maar ik ben negentien en ik vind dat ik oud genoeg ben om zelf mijn keuzes te maken en niet dat ik voor elk klein ding aan mijn vader moet vragen of hij het goed vindt of niet. Daarbij, mijne broeder gaat ook gewoon wanneer hij zin heeft, dus waarom ik niet?' zei Ellis en ze glimlachte nogmaals. Daarna begon ze ook haar paard op te zadelen.


    That is a perfect copy of reality.

    Sybil Eleanor Golding

    Sybil luisterde teleurgesteld naar het antwoord van de ridder, die Roquan bleek te heten. Contact met Alistair was blijkbaar niet zo makkelijk, behalve met groot geluk. Ze bedankte de ridder, maar haar woorden vielen weg, want de dochter van de hertog kwam Roquan ook bezoeken. Stilletjes trok ze zich terug, ze voelde zich als een onzichtbaar grijs muisje, in dit kasteel waar niemand haar ooit opmerkte of de moeite nam om met haar te praten.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Fye verliet het landhuis en wandelde naar het paleis toe, waar ze een bezoekje aan haar vriendin wilde brengen voordat ze aan het feestmaal gingen. Ze wist niet of Sybil tijd voor haar had, maar als dat niet het geval bleek, zou ze wel ergens anders naartoe gaan. Ze kende immers de meesten die in het kasteel woonden en met het overgrote deel had ze wel een goede verstandhouding. Ze klopte op de deur aan waar Sybil gewoonlijk verbleef als ze geen klusjes voor de hertogin moest klaren en hoopte dat ze opendeed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    tubbietoost schreef:
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita

    Morgaine wilde net weglopen toen ze Mihaita in de verte zag aanlopen. Hoe durfde hij haar zomaar te vergeten. "Morgaine, mijne excuses dat ik u zo aantref, maar ik had een incidentje op het binnenplein. Het blijkt dat er een jongenman omgekomen is door een lelijke val," sprak hij. Hij pakte haar hand en gaf er een kus op. Morgaine betrapte zichzelf dat ze met haar ogen draaide. 'Gedraag je' zei de stem in haar hoofd. "Wat ziet u er toch beeldig uit."
    Morgaine schonk Mihaita haar meest charmante glimlach, "Dank liefste, op de val na is het een prachtige dag" Ze streek door haar haren. "Hoe was de tocht met het paard? Waar was u geweest?"


    Mihaita Ivan Cyprian Corvin

    Nadat Mihaita zei dat ze er beeldig uitzag, zag hij dat ze een charmante glimlach schonk. 'Dank liefste, op de val na is het een prachtige dag.' ze streek even door haar haren. 'Hoe was de tocht met het paard? Waar was u geweest?' vroeg Morgaine.
    'Het was een aangename tocht. Ik ben wezen rijden naar de kerk in het dorp, om een gebed te laten verhoren, dat deze avond een avond word om nooit te vergeten,' sprak hij en gaf nog een laatste kus op haar hand. 'Ik moet me klaarmaken voor vanavond.' Mihaita liet de hand van zijn verloofde los en liep zijn slaapvertrekken in.


    Vampire + Servant = Servamp

    (Wil iemand met Rosalie praten? (: )


    One Who Travels A Higher Path.

    XSoulmatesX schreef:
    (Wil iemand met Rosalie praten? (: )


    ik heb Blink voor je.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    ik heb Blink voor je.


    Ja, is goed! Waar is hij, Rosalie is nog bij de kasteel van de hertog :')


    One Who Travels A Higher Path.

    (Is er iemand voor serena?)

    Kies gewoon een vd bovenstaande srukjes en schrijf ze daarheen...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sybil schrok op van een klop op haar deur. Ze hoopte niet dat ze weer aan het werk zou worden gezet, ze moest zichzelf immers ook nog klaarmaken voor de festiviteiten op de avond. Toch stond ze op van haar houten bank en liep naar de deur. Ze werd aangenaam verrast toen ze hem opendeed, want haar goede vriendin Fye stond er.
    'Fye, kom binnen,' zei Sybil verrast. 'Ik dacht je pas vanavond te zien. Je raadt nooit wat hier is gebeurd vandaag.'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Venomis schreef:
    Kies gewoon een vd bovenstaande srukjes en schrijf ze daarheen...


    _O_


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Serena azzurra rossini

    Serena liep door de menigte over straat op zoek naar een of andere stal of andere plek waar ze weer eens even kan schuilen en misschien door de hooi wat warmer kon worden, ze zag stallen die vermoedelijk bij het kasteel hoorde en ze liep er heen om te kijken of ze naar binnen kon

    XSoulmatesX schreef:
    (...)

    Ja, is goed! Waar is hij, Rosalie is nog bij de kasteel van de hertog :')


    Die is in het dorp, laat hem wel naar het kasteel komen.

    ik verander zo dit stukje in een stukje tekst.


    Vampire + Servant = Servamp