• Ja ja, 2014 ligt al om de hoek, wat betekent dat we weer een momentje kunnen nemen om terug te kijken op de 365 dagen die we dit jaar op deze aardbol hebben doorgebracht. 2013: het jaar van een nieuwe paus en koning, een orkaan in de Filipijnen en het overlijden van Mandela. Maar in ieders persoonlijke leven is vast en zeker ook genoeg gebeurd wat een terugblik waard is. Lieve Q'ers, hoe was jullie jaar?

    Uitslagen vorengaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7

    Ik heb dit jaar, net als ieder ander, pieken en dalen gehad. Ik heb veel nieuwe, bijzondere mensen ontmoet dit jaar, wat een grote invloed heeft gehad voor 'mijn' 2013, en ook zeker invloed zal hebben op volgend jaar (jaren?). Helaas ben ik emotioneel een beetje in de knoop geraakt met mezelf de tweede helft van dit jaar. Dit betekent dat ik 2013 een mooie 7.4 geef.

    Quizlet, ik wens jullie alvast een geweldig 2014 toe.


    i put the fun in funeral

    2013 was voor mij een jaar met alleen maar ongeluk. Het cijfer ''13'' heeft zich dit jaar naar mij wel bewezen. Hierdoor geef ik dit bijna afgelopen jaar dan ook een 3.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Een 8.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Een 8,5.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Een 6. Ik heb leuke momenten gehad, maar mijn jaar bestond voornamelijk uit drama en ik zat (en zit nog steeds) zo erg met mezelf in de knoop. Hopelijk wordt 2014 een jaar waarin ik nieuwe mensen ontmoet, niet terug blijf denken aan de fouten die ik heb gemaakt en ik eindelijk eens doe wat ik moet doen - aan mijn toekomst werken in plaats van lui achterover hangen en afwachten.

    Aan het begin van het jaar leek alles bergopwaarts te gaan, maar het tegendeel is weer bewezen. Er is niks veranderd, ik ben geen steek vooruit gekomen, behalve dan met mijn eigen zelfdestructie. Het is dat er nog een paar mensen zijn geweest, anders was het een dikke 1 geworden. Nu vind ik het wel een 3 waard.


    Your make-up is terrible

    6.8


    El Diablo.

    De zomer(vakantie) van 2013 was echt de beste ooit, die krijgt van mij een 9.
    De rest van het jaar een 6. Ik ben tot en met oktober bijna permanent ziek geweest en toen ik beter werd, realiseerde ik mij dat mijn leven saai is XD.


    I am an idiot, I move.

    een 4, en met alles wat er gebeurd is, vind ik dit nog een aardig hoog cijfer.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik zelf denk ik een 8, er zijn heel veel nare dingen gebeurd dit jaar, maar een ding heeft het weer helemaal goed gemaakt :D


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    7,5


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het was voor mij geen heel bijzonder jaar, dus er zaten niet echt hoge pieken in, maar de dalen waren ook niet diep. Ik heb niets te klagen, dus een 7,5? Ik ben niet zo goed in het geven van cijfers. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    het begon slecht, veel tegenslagen gehad en eindigde met slecht nieuws. Maar ik weet wie mijn vrienden zijn, en heb sinds februari mentaal vooruitgang geboekt in recovery, dus toch nog een 4.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    3


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Een7. Er klagen zoveel mensen over dit jaar en ik hoor verrassend weinig positieve dingen als ze op hun jaar terugkijken. Er lijken echt zoveel mensen alleen op de negatieve dingen te letten, dat ze helemaal vergeten hoeveel positiefs er ook is gebeurd. Ik denk als ik met een van die mensen van leven zou kunnen ruilen, dat ik dit jaar zelfs een hoger cijfer zou hebben gegeven, maar voor nu ben ik echt heel tevreden met mijn eigen leven. Dingen horen eindelijk weer te gaan zoals ze horen te gaan en ook al zijn er veel nare dingen gebeurd, toch heb ik het leuk gehad dit jaar. Het zit misschien wel in mijn aard om negatief te denken, kritisch te zijn, constant dingen te analyseren en af te breken en daarom probeer ik om positief te zijn, want ik denk dat als je positief kunt blijven en van het leven, je eigen leven, kunt blijven houden wat er ook gebeurd, dat koestert, dat je een enorme stap zet in de richting een beter persoon te zijn. Dus hierbij geef ik dit jaar een 7. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kom niet hoger dan een 4 met alles wat is gebeurd. Eind 2012 liep het allemaal al bergafwaarts en 2013 is het niet veel beter op geworden, eerder slechter.
    Natuurlijk zijn er goede dingen gebeurd dit jaar, dingen die weer een hoop goed maken, maar als je alles op elkaar af gaat wegen, dan verdwijnen deze toch een beetje uit het zicht, want sommige dingen zijn niet meer goed te praten, of terug te halen. Dan is '13' het cijfer wat toch ongeluk brengt. Ik hoop dan ook dat 2014 een beter jaar word met minder tegenslagen, voor iedereen trouwens.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer