• Ja ja, 2014 ligt al om de hoek, wat betekent dat we weer een momentje kunnen nemen om terug te kijken op de 365 dagen die we dit jaar op deze aardbol hebben doorgebracht. 2013: het jaar van een nieuwe paus en koning, een orkaan in de Filipijnen en het overlijden van Mandela. Maar in ieders persoonlijke leven is vast en zeker ook genoeg gebeurd wat een terugblik waard is. Lieve Q'ers, hoe was jullie jaar?

    Uitslagen vorengaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7

    Ik heb dit jaar, net als ieder ander, pieken en dalen gehad. Ik heb veel nieuwe, bijzondere mensen ontmoet dit jaar, wat een grote invloed heeft gehad voor 'mijn' 2013, en ook zeker invloed zal hebben op volgend jaar (jaren?). Helaas ben ik emotioneel een beetje in de knoop geraakt met mezelf de tweede helft van dit jaar. Dit betekent dat ik 2013 een mooie 7.4 geef.

    Quizlet, ik wens jullie alvast een geweldig 2014 toe.


    i put the fun in funeral

    NeverIand schreef:
    (...)

    Ik had ook eerst 2,
    maar toen schoot er één gelukkige gedachte te binnen - sad but true. (':

    Ik heb ook maar één leuk ding meegemaakt dit jaar, anders had dit jaar zonder twijfel een 1 gekregen. Maar ach, 2014 wordt vast beter! (Dat hoop ik dan toch).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Een dikke 0.

    2013 is echt een klote jaar geweest, dus een 2


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Een 7. Het ging goed tot de laatste maand. Problemen met m'n ouders, school viel op 't laatste moment wat tegen, maar ik heb wel geweldige momenten meegemaakt door even geweldige vrienden. December is gelukkig bijna afgelopen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Holy fuck. Dit wordt echt een dramatische uitslag volgend jaar o,o


    i put the fun in funeral

    Best wel schokkend om al die lage cijfers te zien.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    4.


    There is nothing more badass than being yourself

    Hmm moeilijk. Ik heb zowel hele leuke dingen als een stuk vervelendere dingen mee gemaakt. Toch denk ik dat de leuke dingen het winnen van de wat minder leuke. Ik geef 2013 een 7,1.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Audacity schreef:
    Holy fuck. Dit wordt echt een dramatische uitslag volgend jaar o,o


    Voor zover ik gehoord heb zijn de meeste het erover eens dat 2013 gewoon geen leuk jaar was. Het voelde anders.


    Your make-up is terrible

    8


    -

    voor mij een 5je
    Veel geluk gehad maar tegen het einde van 2013 veel ongeluk en slecht nieuws.


    Chicks before dicks

    Er is eigenlijk vrij weinig gebeurd dit jaar dat het jaar slecht zou kunnen maken; dit was het jaar dat mijn bewustzijn eindelijk begon te reageren op dingen van vroeger. Dat heeft een hoop shit veroorzaakt, maar ik denk dat het - uiteindelijk - wel het beste is geweest. Beter nu dan nooit. Het idee dat je schijn-gelukkig bent, maakt me ook niet bepaald vrolijk. 13 wordt 14. Ongeluk wordt geluk. Ik ga voor de 6.


    Searching heavens for another earth

    Mijn 2013 geef ik een 7,5


    Caution first, always.

    Ik kan dit jaar geen cijfer geven, omdat er gewoon ontzettend veel is gebeurd. Leuke en minder leuke dingen die allemaal grote impact op mij hadden.


    26 - 02 - '16

    Een 3.
    Shitty year was shitty. Alsof het vanaf de eerste maand gewoon al gedoemd was allemaal fout te gaan ofzo. Zo voelt het in ieder geval wel.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.