• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Avarosa, Aragog, madeupyou, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    xxSummerxx met Unbreakable
    Phantasticae met Schaduwen

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Kyubey met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict
    Bheliom met Perfectie
    Empyrean met Grim Reaper
    Thranduils met Het Zien van Sterren
    Idylle met Dwalen
    Vivant met Light 'em Up
    Insurgent met Tormentor

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Fili met Seven sisters
    Gifts met Possession
    SapphireBlue met Lost darkness
    Latier met Stille vijand
    DarkSavior met The Lost Child
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Imagines met Obseratum


    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 14:04 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 2014 - 19:00 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Insurgent schreef:
    Pfff ik weet écht niet met welk genre ik mee ga doen. Ik heb een verhaallijn klaarliggen voor een historisch verhaal, maar dat zal een heel moeilijk verhaal worden omdat ik veel research moet doen, maar ik heb ook een verhaallijn voor een science fiction verhaal die nog niet helemaal uitgedacht is, maar dat is wel weer makkelijk. Damn it.

    Ik weet dus echt nog niet in welk genre ik wil schrijven, al neig ik stiekem nog het meest naar een historisch verhaal, ware het niet dat daar inderdaad veel te veel research in ga zitten, wat me dus voor SOTY dus afschrikt.
    Ik deel je dilemma :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Sorry voor de dubbelpost -.-

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 15:32 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”



    Seven Sisters
    Victoria Rhye was een losbol die genoot van het leven. Ze reisde de wereld over en leerde verschillende mannen kennen waar ze zwanger van raakte, maar de vaders altijd achterliet met de baby om verder te trekken naar de volgende.

    Desideria ‘Desi’ Amori is zevenentwintig en staat midden in het leven als een brief haar hele wereld op zijn kop zet. De brief is afkomstig van haar moeder, de moeder waarvan haar vader stug bleef volhouden dat ze overleden was, die haar vraagt om haar zes! andere zusjes op te zoeken. Haar moeder ligt op het sterfbed en haar laatste wens is dat de dochters elkaar leren kennen. Bij de advocaat ligt een testament klaar. Honderd miljoen dollar zal onder de zeven zusters verdeeld worden indien zij een jaar met elkaar om blijven gaan.

    Bij de laatste man kreeg Victoria een tweeling en besloot ze bij het gezin te blijven. Haar man had al een zoon, Dorian, uit een eerder huwelijk. Maar wat zal er gebeuren als vader en zoon horen van de vijf andere dochters? En als blijkt dat Victoria's man niet zomaar iemand is? Dorian krijgt de opdracht om zijn zeven halfzusjes op te jagen en te vermoorden. Zullen de zusjes elkaar kunnen verdragen en overleven?


    Genre: Thriller
    Doel: 120.000 woorden

    Fili schreef:
    (...)

    Genre: Thriller
    Doel: 120.000 woorden


    Wow, die klinkt awesome!


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Fili schreef:
    (...)

    Genre: Thriller
    Doel: 120.000 woorden

    Niceee. Mijn abo heb je.

    Fili schreef:
    (...)

    Genre: Thriller
    Doel: 120.000 woorden


    Wauwww... ik denk dat ik ook voor de abo ga !


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    Dit topic is van mij! (joehoe)

    Eenn ik ben nu toch home alone, dus ik ga brainstormen over mijn verhaal. En dan bekijken of ik daadwerkelijk mee zal doen. Het is namelijk alweer een tijd geleden dat ik überhaupt geschreven heb, dusja. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ook eventjes mijn topic :)

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 16:45 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Fili schreef:
    (...)

    Genre: Thriller
    Doel: 120.000 woorden


    Dat klinkt echt goed!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Thanks Kyubey, Draculea, xLout en Disnerd ^^
    Heb dit idee al een paar jaar in mijn hoofd zitten, maar heb het nooit uitgeschreven. Hopen dat ik het ook af kan ronden binnen 150.000 woorden en het af krijg xD

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 16:22 ]

    Hmm, ik ga hier eens heel goed over nadenken ;)
    Het lijkt me alleszins wel super om hier aan mee te doen^^


    with a little crazyness in the world, it seems so much better ^^

    Tukkosopher schreef:
    Ook eventjes mijn topic :)
    Ik heb al wel een idee voor een horror.
    Maar vallen bloederige moorden ook onder het kopje met teveel geweld?


    Bloederige moorden op zich niet. Als je maar niet van de ene doorgaat naar de andere. Het moet niet alleen maar geweld zijn in je verhaal, het moet ook nog ergens over gaan. Dat wordt er meer mee bedoeld. Stel je zit in een oorlog of iets dergelijks, dan is het normaal dat er veel bloed en dood in voor komt, maar het is niet de bedoeling dat je ieder lijk op het slagveld helemaal tot in detail uit zou schrijven.

    Mag ik een hoogstwaarschijnlijk zeer domme vraag stellen?

    Als ik het verhaal over een seriemoordernaar wil doen, is het dan horror of thriller? Buiten dat het een misdaad is tenmiste.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Mag ik een hoogstwaarschijnlijk zeer domme vraag stellen?

    Als ik het verhaal over een seriemoordernaar wil doen, is het dan horror of thriller? Buiten dat het een misdaad is tenmiste.

    Ligt eraan hoe je het uitwerkt ;p


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Avarosa schreef:
    (...)Je mag eens een citaat gebruiken of en liedje, maar het is niet de bedoeling dat je volledig de lyricus plaatste. Ja kan bijvoorbeeld zeggen' "happy birthday to you, happy birthday to you!" Zongen we luidkeels. Tine viel in al haar enthousiasme van haar stoel en al lachend zongen we de rest van het liedje verder.


    Okki, duidelijk, het idee wat ik heb kan dus gewoon :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly