• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Avarosa, Aragog, madeupyou, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    xxSummerxx met Unbreakable
    Phantasticae met Schaduwen

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Kyubey met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict
    Bheliom met Perfectie
    Empyrean met Grim Reaper
    Thranduils met Het Zien van Sterren
    Idylle met Dwalen
    Vivant met Light 'em Up
    Insurgent met Tormentor

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Fili met Seven sisters
    Gifts met Possession
    SapphireBlue met Lost darkness
    Latier met Stille vijand
    DarkSavior met The Lost Child
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Imagines met Obseratum


    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 14:04 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 2014 - 19:00 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Valkyries schreef:
    Opzicht vind ik het wel fijn dat mensen hun ideeën alvast hier zo'n beetje neerzetten, dan kan ik daar rekening mee houden met het bedenken van een eigen plot. Van wat het dus niet moet gaan worden, omdat het er al is ^_^
    Er zitten in ieder geval echt al leuke ideeën tussen. Misschien enkelen die een beetje standaard/cliché zijn in het eerste opzicht, maar zeker wel origineel uitwerkbaar.
    Dus ik ben echt wel nieuwsgierig, al weet ik niet in hoeverre ik iedereen ga volgen, aangezien de schrijfstijl me wel aan moet staan ^_^


    Ik weet dat mijn idee standaard is, maar ik hoop dat ik het wel tot iets origineler kan brengen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Again: mag je story ook gebasseerd zijn op iets bestaands?
    In mijn geval gaat het om een serie waar ik het element tijdreizen, middeleeuwen als bestemming en een queeste wil gebruiken, verder heb ik er niets op geïnspireerd. Is het dan nog toegestaan of niet?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik geef me pas op als ik een cover en proloog heb.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik baal ervan dat mensen mijn verhaallijn op die van de hungergames vinden lijken terwijl hij er helemaal niet op is gebaseerd :c


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Latier schreef:
    (...)

    Ik weet dat mijn idee standaard is, maar ik hoop dat ik het wel tot iets origineler kan brengen (:

    Een samenvatting is veelal in het eerste opzicht wat standaard en een verhaal moet het uiteindelijk ook van zijn uitwerking hebben om origineel te zijn. Het is maar heel zelden dat een samenvatting op zichzelf al het standaard/cliché doorbreekt, dus het is verder ook zeker niet aanvallend bedoeld ofzo. Niet dat je het zo opvat, of zo laat blijken ^_^
    Ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar je uitwerking - en die van alle anderen. En ik kom ook zeker alle verhalen lezen die me liggen qua schrijfstijl ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Latier schreef:
    (...)

    You. Don't. Mean. That.
    Ik heb ook net een personage die Tessa heet. Wel niet mijn hoofdpersonage, maar foert.


    Tessa is gewoon een populaire naam


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wow, wat zijn sommige mensen snel met ideeën en ideeën plaatsen Ö


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Dooddoenervo schreef:
    Ik geef me pas op als ik een cover en proloog heb.:')

    Dit. + minstens vijf hoofdstukken die niet slecht zijn XD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Combattant schreef:
    Ik baal ervan dat mensen mijn verhaallijn op die van de hungergames vinden lijken terwijl hij er helemaal niet op is gebaseerd :c


    ik baal ervan dat ik een heel leuk en gaaf idee had, maar dit moest gaan veranderen omdat het te veel leek op een thriller van een van de beste thrillerschrijvers... Nu heb ik het aangepast, maar ik hoop dat het er niet weer naar gaat wijken....


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    xVixncxiex schreef:
    (...)
    Dit. + minstens vijf hoofdstukken die niet slecht zijn XD


    Hoofdstukken die NIET slecht zijn? Dan kunnen jullie bij mij nog láng wachten :c


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    (...)

    Hoofdstukken die NIET slecht zijn? Dan kunnen jullie bij mij nog láng wachten :c


    Doe niet zo negatief, ik weet zeker dat het heus wel mee zal vallen! ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik denk dat ik dit jaar opnieuw mee gaan doen (en ga proberen mijn verhaal af te krijgen) haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    SapphireBlue schreef:
    (...)

    ik baal ervan dat ik een heel leuk en gaaf idee had, maar dit moest gaan veranderen omdat het te veel leek op een thriller van een van de beste thrillerschrijvers... Nu heb ik het aangepast, maar ik hoop dat het er niet weer naar gaat wijken....


    Mijn verhaal gaat over kinderen die worden ontvoerd, gemerkt, volgepropt met allerlei chemische zooi en uiteindelijk in een arena worden gedropt om elkaar te vermoorden. Maar het plot wat er achter zit is best wel nice, maar ik moet het nog uitwerken

    Wat vinden jullie? lijkt dit op de hunger games?

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 17:50 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Gibbs schreef:
    (...)

    Doe niet zo negatief, ik weet zeker dat het heus wel mee zal vallen! ;)


    Ik hoop het :3


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    Mijn idee is echt bagger vergeleken met die van jullie :[


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial