• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Avarosa, Aragog, madeupyou, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Jaico met De bloedbruiloft
    xxSummerxx met Unbreakable
    Phantasticae met Schaduwen

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Kyubey met Deathly Touch.
    Phyrishton met Het Laatste Conflict
    Bheliom met Perfectie
    Empyrean met Grim Reaper
    Thranduils met Het Zien van Sterren
    Idylle met Dwalen
    Vivant met Light 'em Up
    Insurgent met Tormentor

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Fili met Seven sisters
    Gifts met Possession
    SapphireBlue met Lost darkness
    Latier met Stille vijand
    DarkSavior met The Lost Child
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Imagines met Obseratum


    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 14:04 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 2014 - 19:00 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aragog schreef:
    (...)
    Ligt eraan hoe je het uitwerkt ;p


    Jaa, dat weet ik dus nog niet. :W Ik weet alleen dat ik het over een seriemoordernaar wil doen. Verder ga ik wel proberen om de moord zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven.
    Maar meer heb ik nog niet kunnen bedenken, helaas. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat is, in fact, het verschil tussen horror en thriller?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Horror en thriller

    Bij horror probeer je mensen echt bang te maken.
    Bij thriller ga je er meer voor op veel spanning op te bouwen.
    Als je engels een beetje goed is kun je de links lezen, over horror is geen nederlandse Wiki gemaakt >.<

    Dus...

    Als in mijn verhaal het draait om toekomstig Amerika [zeg bijvoorbeeld honderd jaar verder] die zich bevind in een jarenlange oorlog/revolutie met een besmettelijke infectie die mensen uitroeit en/of volledige overname van de geest neemt met de hoofdpersonen zijnde overlevenden die proberen een tegengif te vinden tegen de opzettelijke ziekteverspreiding, onder Science Fiction? of zit ik er nu vreselijk naast?

    {lange zin zeg...^^")


    The Definition of Insanity

    Latier schreef:
    Wat is, in fact, het verschil tussen horror en thriller?


    Alles. Het is gewoon niet hetzelfde.
    Thriller draait om de opbouw van spanning, dat hoeft dus verder ook helemaal niet eng of nachtmerrie-opwekkend te zijn. Het gaat om de sfeer, creëren van een bepaald spannend gevoel en daar hoeven verder geen wapens, bloed of andere enge dingen aan te pas te komen.

    Horror heeft dat vaak wel. Het is eigenlijk een soort comedy, maar dan niet grappig. Dat gaat om timing. Wanneer is het boeiend om iets eng, spannends , choquerends of een combinatie ervan weer te geven? In plaats van mensen op de juiste momenten te laten lachen, is het bij horror juist de bedoeling om mensen de stuipen op het lijf te jagen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mijn topics!!


    You are beautiful, you are love.

    Ughl, ik heb echt een idee klaar liggen wat ik wil uitwerken, maar horror is niet mijn allerbeste ding en ik ben bang dat ik mezelf uiteindelijk de stuipen op het lijf jaag ;) Gelukkig heb ik ook een science-fiction idee dat ik kan uitwerken ;)


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?


    Het is het jaar 2354. De economie is 200 jaar geleden in elkaar gezakt, wat een enorme oorlog heeft voortgebracht, met een geweldige uitdunning van de populatie tot gevolg. Ondertussen leven mensen in kleine groepjes in de grote steden samen, en worden alleen de elite nog opgeleid tot wetenschappers. De technologie is op een punt, waarbij zelfs natuurwetten getart en soms overschreden worden.
    Casey is een 19-jarige Elite. Samen met haar ouders - welke ook tot de Elitewetenschappers behoren - en haar zusje, woont zij in New York, welke als één van de grote steden gebruikt wordt en wel tot één van de grootste gerekend wordt. Eén dodelijk virus zou een annihilatie van de halve populatie betekenen.
    Wat nou als zo een dodelijk virus nou echt de mensheid bedreigd? Als Casey de enige is, welke ervan weet en niemand haar geloven wil? Als ze er helemaal alleen voor staat?
    Kan zij de mensheid redden?
    De klok tikt.


    Genre: Sci-fi

    Cover is aangevraagd, en zal ik voor de story doorsturen zodra die klaar is, maar wilde mijn aanmelding alvast doorgeven :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Phyrishton schreef:
    Dus...

    Als in mijn verhaal het draait om toekomstig Amerika [zeg bijvoorbeeld honderd jaar verder] die zich bevind in een jarenlange oorlog/revolutie met een besmettelijke infectie die mensen uitroeit en/of volledige overname van de geest neemt met de hoofdpersonen zijnde overlevenden die proberen een tegengif te vinden tegen de opzettelijke ziekteverspreiding, onder Science Fiction? of zit ik er nu vreselijk naast?

    {lange zin zeg...^^")

    Als je bedoelt of dit onder science fiction valt, dan ja. Dat is science fiction (:


    Take risks and conquer your fears.

    Oké, dit is mijn idee voor een verhaal. Is dit dan horror of thriller?

    Janne, een zeventienjarig meisje, staat aan de bushalte te wachten op haar bus terug naar huis, wanneer een groepje van drie jongens haar bedreigend insluit. Er lijkt geen wegkomen meer aan, maar exact op dat moment vliegt er een kei keihard tegen een van de jongens zijn hoofd. Een incident waardoor de persoon in kwestie in het ziekenhuis belandt. Dit incident kan door niemand verklaart worden, maar Janne heeft er een slecht gevoel bij.
    Als ze uiteindelijk terug thuiskomt, trekt ze zich terug op haar kamer om alles even op een rijtje te zetten, ze wil even alleen zijn.
    Wanneer ze haar moeder naar boven hoort komen, verplaatst haar bureaustoel zich, barricadeert de deur.
    Zo'n dingen lijken niet normaal, maar ze zijn onschuldig. Er is niets mis mee. Maar alles heeft een begin. En wat als dit alleen maar het begin is? Misschien zit er veel meer in Janne dan ze zelf ooit had durven dromen: ontpopt er zich een nieuwe Janne.
    Maar is de ontpopte Janne wel Janne? Dat is niet wat iederéén eruit afleid.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Phyrishton schreef:
    Dus...

    Als in mijn verhaal het draait om toekomstig Amerika [zeg bijvoorbeeld honderd jaar verder] die zich bevind in een jarenlange oorlog/revolutie met een besmettelijke infectie die mensen uitroeit en/of volledige overname van de geest neemt met de hoofdpersonen zijnde overlevenden die proberen een tegengif te vinden tegen de opzettelijke ziekteverspreiding, onder Science Fiction? of zit ik er nu vreselijk naast?

    {lange zin zeg...^^")


    Dat lijkt wel wat op het idee van The Host, nietwaar? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried



    Tessa ‘Tess, Tessie’ Mari Fallow was bijna zestien toen er een vreselijks iets haar leven binnen kwam stappen. Met haar tweelingbroer Joseph James Fallow, haar twee ouders (Sophia en Liam) woonde ze in een luxe, maar toch kleine appartement ergens in Amerika. Liam was tramchauffeur en Sophia had geen baan.
    Er gebeurde nooit iets bijzonders thuis, laat staan op school of buiten. Amerika vond Tessa ook een heel saai land, ze droomde ervan later in Thailand te wonen. Ze hield van Thailand, bijna al haar familieleden en vriendinnen kwamen er vandaan.
    Vaak was ze een horrorboek aan het lezen, ook één van haar grote verslavingen. Horror, daar hield ze van, behalve toen ze er zelf middenin zat.

    Dit verhaal gaat over Tessa, die geen raad meer wist toen er iemand hun leven binnenkwam glippen en haar en Joseph wijs maakte dat hij een kracht had, hij kon andermans lichamen binnendringen en andermans levens leiden en besturen.


    • Je leest het allemaal bij: Possession
    • Hoofdgenre: Horror/Thriller
    • Doet mee aan Story of The Year

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 18:11 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Gifts schreef:



    (...)


    You. Don't. Mean. That.
    Ik heb ook net een personage die Tessa heet. Wel niet mijn hoofdpersonage, maar foert.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Opzicht vind ik het wel fijn dat mensen hun ideeën alvast hier zo'n beetje neerzetten, dan kan ik daar rekening mee houden met het bedenken van een eigen plot. Van wat het dus niet moet gaan worden, omdat het er al is ^_^
    Er zitten in ieder geval echt al leuke ideeën tussen. Misschien enkelen die een beetje standaard/cliché zijn in het eerste opzicht, maar zeker wel origineel uitwerkbaar.
    Dus ik ben echt wel nieuwsgierig, al weet ik niet in hoeverre ik iedereen ga volgen, aangezien de schrijfstijl me wel aan moet staan ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mijn idee is echt bagger vergeleken met die van jullie :[


    'The best way to predict the future is to create it'.