• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:45 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hmm.' Hij keek naar hasr op toen ze miet verderlas. 'Er zijn geen kinderboeken, schat. Er sijn hier nauwelijks kinderen.'
    Hij rook even aan haar huid, die veel minder naar de zee rook dan anders, omdat ze er al zo lamg niet in was geweest.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin lachte. 'Was dat maar waar. Ik heb nachtdienst, ik moet zeven uur beginnen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Qako kreunde.
    'Dat is naar... Gelukkig kom ik je aflossen!'
    Hij glimlachte en legde zijn hand op haar schouder.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nou, dan moet ik zelf maar verhaaltjes voor hem bedenken. Ik wou dat er iemand was die mij vroeger voir had kunnen lezen.' Ze keek naar Kato en streek nog steeds zachtjes haar hand door zijn haren. 'Misschien kun jij me helpen iets te bedenken.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik ben opgegroeit met de verhalen van mijn volk,' vertelde hij. 'Ik weet niet of je dat leuk vindt. Sommigen zijn niet echt kundvriendelijk.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Natuurlijk vind ik dat leuk. Ik ben toch geïnteresseerd in alles van jou,' glimlachte ze. Ze streek met haar vinger langs zijn neus. 'En anders maken we ze kindvriendelijk, voor Nykin. Vindt je het leuk om me te helpen?' vroeg ze enthousiast. Het leek haar ontzettend leuk om samen met Kato verhaaltjes te bedenken voor Nykin. Het zou een goede afleiding zijn aan alle zorgen die ze hadden.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ach, ik heb de hele middag vrij!' zei Javelin. Ze werd vrolijk en voelde zijn hand op haar schouder gloeien. 'Je hebt een leuk broertje en zusje.' Ze knikte naar de twee die gefascineerd naar een klein, blauw wezentje keken, dat op zijn markttafel stond en luid en duidelijk zijn dadels aanbood.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja, ze zijn wel lief. Alleen een beetje druk, maar ja, wat wil je. Dat waren wij allemaal.'
    Qako grinnikte toen hij aan zijn kinderjaren terugdacht, met Kato en Athiabbe. Dat was een heerlijke, onbezonnen tijd geweest.
    'Hoe was jij als kind?'

    ~~

    Kato dacht even na, maar vond het geen probleem om de vaak tragische verhalen over een of andere volksheld te vertellen aan zijn kinderen. Hij wilde graag dat ze het zouden horen, want het was het enige dat hij hen nog van thuis kom geven.
    'Wil je dat ik het opschrijf, of zo?' vroeg hij, omdat dat hem nog niet helemaal duidelijk was.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 18:41 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Als je dat wilt,' zei Cordelia. 'Dan kijk ik naar je kijken als je dat doet.' Ze glimlachte en bloosde een beetje. Het was fijn om naar hem te kijken en wat hij deed.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij zag haar wangen gloeien en hoopte dat ze die opmerkingen even niet zou maken. Hij zou dat alleen niet tegen haar zeggen, want ze bedoelde er waarschijnlijk niets mee.
    'Goed.'
    Hij rekte zich uit en sloot zijn ogen.
    'Ga je nog verder lezen? Anders wil ik slapen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Zal ik je in slaap zingen?' zei ze. Ze zong graag voor Kato, en het was alweer een tijdje geleden.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ja, schat.' Veel zou hij niet horen, maar fijn was het wel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia wachtte tot Kato onder de dekens was gaan liggen en kuste zijn wang. 'Slaap lekker, lieve Kato.' Ze begon zachtjes voor hem te zingen, zijn favoriete slaapliedje, en zag zijn ogen langzaam dicht gaan.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Javelin grinnikte. 'Ik was nog best wel rustig. Rustiger dan mijn leeftijdsgenoten, in ieder geval.' Haar oma had niet heel goed om kunnen gaan met veel drukte en daarom had ze zich daaraan aangepast.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 19:44 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hmm.' Qako deed alsof hij haar van top tot teen bekeek. 'Ja, ja, dat geloof ik wel.'
    En voor hij er erg in had, kuste hij haar haargrens.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes