• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 19:45 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ja, inderdaad. Door Athiabbe, onder andere,' zei Cordelia. 'Jij mag vast ook komen!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Het kwam Satyr ter oren dat Ariana was weggegaan. Hij was blij dat Emily toch een keuze had gemaakt, maar hij betreurde haar lot des te meer. Hij kon zich niet voorstellen wat ze gevoeld moest hebben toen ze verraden werd door iemand die zij als een vriendin had aangezien, terwijl het haar na haar gevangenschap waarschijnlijk heel veel moeite had weer gekost om weer vertrouwen in iemand te krijgen.
    ‘Misschien kunnen we het feestje beter even een paar dagen uitstellen,’ zei hij tegen Athiabbe nadat hun werktijd erop zat. ‘Het voelt een beetje wrang nu Ariana weer terug in Venomis’ klauwen is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    [O, misschien moeten we dan maar even doen dat dit 's avonds is, want Athiabbe is ook al op de markt en heeft al gezegd dat het feest doorgaat.]


    'Is ze weg?' Haar ogen waren groot van schrik. 'Nu al? Maar ze was net vrij!'
    Ze had zich er totaal niet mee bezig gehouden, omdat ze de hele middag op Cordelia en haar kinderen had gepast en de dagen ervoor waren haar gedachten eigenlijk alleen maar bij Wyatt geweest. Haar eigen problemen leken veel nietiger bij die van Ariana, die weer in handen van Venomis was.
    Ze zuchtte, want ze had zich er erg op verheugd, maar Satyr had gelijk.
    'Dit is niet echt het moment, nee.' Ze voelde de eenzaamheid al weer in haar binnenste opborrelen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eh, ik neem aan dat dat andere gesprek nu afgelopen is dan?


    Cordelia was blij toen Kato 's avonds weer thuis was. 'He lieverd. Hoe was je dag?' Ze gaf hem een kus en glimlachte toen Nykin met open armpjes naar Kato toe liep en zich aan zijn been vast klampte.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij haalde zijn schouders op. Het was ook bij hem bekend dat Ariana er niet meer was en dat Emily haar beslissing had gemaakt. Het liefst zou hij haar vanavond nog opzoeken, maar het was laat en hij was moe. Ook wilde hij Cordelia niet te lang alleen laten, zeker niet als de kinderen nog neit in bed lagen, al bleek Liae al te slapen.
    'Voel je je beter?' vroeg hij en hij streek met de rug van zijn hand even over haar gezicht.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Ja, het is nogal treurig.’ Hij legde een hand op haar schouder toen hij haar bedroefde blik zag. ‘Dat betekent echter wel dat we meer tijd hebben om een nog spectaculairder feest op touw te zetten!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja, ik voel me beter.' Ze legde haar hand om die van Kato en genoot even van zijn warmte tegen haar gezicht. 'Het was fijn dat Athiabbe me heeft geholpen, anders was er niets van terecht gekomen. Van wat dan ook.' Kato tilde Nykin op toen hij begon te jammeren en aan Kato's gewaad begon te trekken en ze gaf hem zijn speen. 'We moeten hem morgenochtend maar in bad doen, hij is erg moe.' Ze liep naar de keuken om een glas sap voor Kato in te schenken en ging naast hem op de bank zitten.
    'En over een bad gesproken,' zei ze plots. 'Zou je - zou je mij willen helpen, zo? Met mijn arm in het verband kan ik niet de zee in en ik moet toch het water in. Kun je me helpen in bad te gaan?' Ze bloosde een beetje, omdat ze geen verkeerde indruk wilde wekken.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Nykin lege zijn hoofdje tegen Kato's schoot en zoog aan zijn speen. Kato's ogen bleven op hem gericht.
    'Ja, natuurlijk.' Natuurlijk zou hij haar helpen, hij had alles voor haar over. Altijd, maar het was wel een naar idee om haar zo hulpeloos te zien na wat hij haar had aangedaan. Hij boog zich naar haar toe om haar te kussen, maar deed dat uiteindelijk niet en tilde Nykin op om hem alvast naar bed te brengen.

    ~ ~

    Athiabbe glimlachte.
    'Ik wil je vooral niet ophouden. Ik had me er gewoon op verheugd, omdat ik nu toch niks meer te doen heb 's avonds, maar ik vind het ook nogal naar om me met feestjes bezig te houden terwijl er iemand vermist is.'

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 22:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia wachtte geduldig tot Kato Nykin naar bed had gebracht. Ze draaide de kraan van het bad alvast open en keek om toen Kato de deur open deed. Ze liep naar hem toe en kuste zijn hand. 'Wat ben je stil. Is er iets?' Ze keek hem doordringend aan.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij slaakte een zucht.
    'Ariana is weer weg.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Weg? Weg, naar Venomis?' vroeg ze met grote ogen. 'Wat vreselijk!' Ze beet op haar lip en geen van beiden zei iets toen Kato voorzichtig Cordelia's kleren uit hielp te trekken. Hij tilde haar voorzichtig op en legde haar in het water. Haar grote, blauwe staart bungelde direct over de rand van het bad en Cordelia sloot even haar ogen. Het was fijn. Ze had te lang niet gezwommen, dat merkte ze nu. Ze kon weer helder nadenken en opende haar ogen weer.
    'Blijf je even bij me?' vroeg ze. Toen Kato zwijgend tegen het bad aan ging zitten hield Cordelia haar hand weer uitgestoken.
    'Wat denk je dat ze met haar zal doen?' vroeg ze zacht.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik weet het niet. Wat heeft ze met ons ei gedaan? Dat weten we ook niet. John was vreselijk verzwakt, dus ze zal wel niet veel te eten en te drinken krijgen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik vind het zo naar. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe Emily zich in deze positie heeft gekregen. Het was zo ondoordacht,' zuchtte ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato rolde met zijn ogen. Dat was Emily. Zo was die heisa rond Camuel begonnen, zo was ze zwanger geraakt van Baiel en zo was hun ei kwijtgeraakt. Gewoon niet nadenken, hoewel Kato dit toch wel haar meest roekeloze daad vond en hij kon net als Cordelia niet goed begrijpen waarom ze tot die actie gekomen was, want het had niets opgeleverd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oh, hoi!' Javelin keek blij verrast in de bruine ogen van Qako, al voelde ze zich ook wel een beetje opgelaten. Ze had de mandarijn die ze aan Qako's zusje zou geven, nog steeds in haar hand en vergat deze over te dragen. Het meisje tikte voorzichtig Javelin's zij aan, waardoor ze verstrooid haar ogen op de mandarijn richtte. 'Oh ja, sorry, alsjeblieft.' Ze legde de mandarijn in de kleine handen van het zusje van Qako.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain