• De stelling van deze week luidt:
    Zwarte Piet is discriminerend.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, vind ik niet. Ik dacht dat deze discussie voorbij was. Jesus...


    Fus Ro Dah!

    Zwarte piet is zwart vanwege het roet in de schoorsteen. Als je hier een probleem van blijft maken, gaan kinderen inderdaad er anders tegenaan kijken!
    Nee, zwarte piet is niet racistisch.

    Oneens, sinterklaas is het feest van de kleine kinderen. Die weten niet eens wat het woord discriminatie betekent. De ouderen maken er een probleem van niet de kinderen, ze zouden van het feest af moeten blijven.


    ~

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.

    Zwarte piet is zwart, dat mag je niet veranderen. Je gaat toch ook niet tegen een zwarte AH medewerker zeggen dat hij discrimineert?
    Kom op zeg! Het is juist racistisch dat ze de huidskleur van iemand willen veranderen!


    As long as there is hope, there is life.

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Nee, zwarte piet is zwart van het roet van de schoorsteen.


    Dance like nobody's watching'

    FrozenStar schreef:
    Alweer deze discussie? Ik dacht eerlijk gezegd dat deze discussie over was. Waarom zou zwarte piet discriminerend moeten zijn? Er is nooit wat over gezegd. Nu pas komt het aan het licht. Zwarte piet is geen slaaf van Sinterklaas. Zwarte piet is juist een vriendelijk hulpje die kinderen cadeautjes brengt. De naam veranderen zou geen enkele verandering brengen. 'Witte Piet' zou dan ook discriminerend zijn. Ze moeten lekker ophouden met het gezeik, we moeten Sinterklaas gewoon normaal kunnen vieren.


    true


    Be Your Own Anchor

    Is het niet juist discriminatie als hij niet mee zou mogen doen omdat hij zwart is???

    Chryse schreef:
    Ik hoopte dat deze discussie over was

    Nee, Zwarte Piet is niet racistisch.


    Everything is Narry and nothing hurts. ♥

    ik snap de discriminatie niet want ik zie een zwarte piet als een vrolijk iemand en aardig iemand.
    dat dat zwart naagemaakt is betekend toch niets discriminerende
    Donkere mensen zouden een zwarte piet juist als een compliment nemen

    't Was oorspronkelijk wel racistisch, denk ik, toen het feest net begon, maar inmiddels is er toch niemand meer die er zo over denkt? Veel kinderen vinden Zwarte Piet volgens mij leuker dan Sinterklaas zelf, en bovendien is hij zwart van het roet van de schoorsteen.

    Oh, en laten we niet vergeten dat je zonder de zwarte schmink toch echt wel ziet dat het je buurman is (cat)


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    NJHoran schreef:
    Oneens, sinterklaas is het feest van de kleine kinderen. Die weten niet eens wat het woord discriminatie betekent. De ouderen maken er een probleem van niet de kinderen, ze zouden van het feest af moeten blijven.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    NJHoran schreef:
    Oneens, sinterklaas is het feest van de kleine kinderen. Die weten niet eens wat het woord discriminatie betekent. De ouderen maken er een probleem van niet de kinderen, ze zouden van het feest af moeten blijven.


    Als toevoeging: volgens mij is het een Amerikaanse vrouw die de discussie begonnen is [correct me, if I'm wrong. Maar het is in ieder geval niet een Nederlands iemand], maar zij weten helemaal niet wat het feest voor ons betekent. Voor ons betekent Sinterklaas en Zwarte Piet een gezellig feest met lekker eten en cadeautjes. Zij zullen nooit kunnen begrijpen dat het niet alleen economisch gezien belangrijk is, maar ook sociaal gezien. Het is voor ons een soort kerst.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Venomis schreef:
    Iedereen is dol op zwarte piet! Het zou discriminatie zijn als hij per se blank moest worden.


    ~x~ Everything will be okay in the end. So if its not okay, its not the end. ~x~