• • Story
    • Rollentopics: 1 II 2 II 3 II 4
    • Speeltopics: 1 II 2
    • Regels: 300 woorden II ABN II Standaard


    • The Avalon Tradition.
    De wereld waarin het zich afspeelt is een magische wereld. Het zit vol mensen van verschillende rassen, magische wezens en gekke drankjes. De tijd waarin het zich afspeelt is de vergelijken met de Middeleeuwen, maar then again, het is een fantasiewereld.
    Deze wereld is opgedeeld in acht provinciën: Fincayra, Varigal, Rodirraen, Dahngard, Lund, Aondir, Tintagel en Dragenfeld, en verschillende eilanden.

    Er is een traditie dat de provincies om de vijf jaar vier uitverkorenen moeten voortbrengen, twee jonge mannen en twee jonge vrouwen, de Wachters van de Provinciën. Deze traditie gaat eeuwen terug en de meesten weten niet meer precies hoe de traditie is ontstaan, toch hebben de uitverkorenen vaak veel aanzien.
    Het verhaal gaat dat toen de provinciën nog in oorlog waren er duizenden en duizenden mensen sneuvelden in de strijd. Daarom besloten de koningen van die tijd een select gezelschap te gaan trainen, vier mannen in het bezit van een machtig en magisch wezen. Dit laatste om tijd te sparen, zo hoefden de mannen niet meer te trainen met een wezen en er een band mee te scheppen, op deze manier bleef er meer tijd over om de vier te trainen op andere vlakken. Snelheid, kracht, conditie, maar ook bijzondere onderdelen zoals overleven in de wildernis, bespioneren en ga zo maar verder. Deze vier mannen werden erop uit gestuurd om te strijden en zo werd jarenlang bepaald welke provincie de meeste macht zou krijgen. Elke vijf jaar moesten de provincies opnieuw strijden om hun macht te behouden, of om eindelijk meer macht te krijgen.

    Door de jaren heen veranderde de mensen en zo veranderde ook deze traditie mee, maar hij verdween niet. Voortaan waren er ook vrouwelijke uitverkorenen en ook was het niet langer een eis dat de uitverkorene in het bezit was van een machtig en magisch wezen. Het belangrijkste verschil was nog wel dat er uiteindelijk vrede werd gesloten en vandaag de dag hoeven de uitverkorenen niet meer tegen elkaar te strijden tot de dood erop volgt.

    De uitverkorenen, meestal gewoon De Wachters (van de Provinciën) genoemd, zijn tegenwoordig vooral bedoeld als voorbeeld voor het volk. Door deze voorheen gewone dorpelingen hogerop te laten komen, worden zij een idool en blijven de dorpelingen hopen op deze kans. Het volk zou zich beter gaan gedragen en de heerschappij van de koning sneller accepteren. De Wachters hebben dus naast de normale trainingen zoals die van vroeger ook een andere taak, die minstens even lastig is, geliefd worden bij het volk.

    Gelukkig staan de Wachters er niet alleen voor, ze hebben immers een trainer. De twee vrouwelijke uitverkorenen delen er één en de mannelijke ook. Dit was ook jarenlang geleden geregeld, zodat de uitverkorene niet in de weg gestaan zouden worden door gevoelens zoals liefde.

    De Wachters die voorheen net zo gewoon waren als ieder ander, worden ineens voor de leeuwen geworpen, hoe reageren zijzelf en alle anderen hierop?


    • Deze RPG:
    Deze RPG kan naast deze simpele verhaallijn wel wat pit gebruiken, maar het leek mij saai als ik zelf alles al van te voren vast zou leggen. Daarom laat ik jullie heel erg vrij in het verzinnen van allerlei leuke wendingen. Maak een huurmoordenaar, laat sommigen personages samen komen om het bestuur dwars te zitten, laat mensen elkaar saboteren en gebruiken, jaloerse broers/zussen etc. Zorg voor een hoop drama en actie, ik laat jullie hier helemaal vrij in (:

    • Lijst om mee te doen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: 16-30
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Afkomst:
    Geschiedenis:
    Extra:

    • Rollen:
    Oudste zoon heer: Cashby: Quinten Vermond - 25 (2,20)
    Nauwe verwanten heer:
    Florentina: Camille Ariane Vermond - 20 - Dochter (1,4)

    Trainers:
    Vluuv: Scipio Alban D’Ucello - 32 (4,14)
    Ewijn: Sarnek Learco Saye - 29 (1,19)

    Uitverkorenen:
    Asami: Esmée Hawthorne - 23 (1,6)
    bezet

    Personeel heer:
    Goldenwing: Phelan Laoidheach Aedán Ruadh - 26 - Bakker (2,20)
    Florentina: Daniel Skylar - 25 - Arts (2,2)
    Cashby: Miguel Fuentes - 27 - Bakker(4,12)
    Onbeperkt

    Dorpelingen:
    Asami: Eleanor Collins - 21 - Op reis (2,8)
    Cashby: Amerigo Vieri - 20 - Hulpje v/d smid(4,5)
    Onbeperkt

    Overig:
    Hiraeth:Kathryn Maegan Gervais - 24 - Zus van Evelyn (2,2)
    Onbeperkt

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 19:23 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik wil een dezer dagen met Eleanor posten (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Zo hij is af :)

    Rol:
    Uitverkorene

    Volledige naam:
    Caleb Ebony

    Geslacht:
    Mannelijk

    Leeftijd:
    23

    Uiterlijk:


    Caleb’s lichte haar is erg typerend voor hem, hier en daar zit wel een donkerder gekleurd sprietje, maar over het algemeen is het toch wel te benoemen als licht blond. Het komt tot net onder zijn oren en zit meestal wel redelijk goed, al maakt het Caleb niet zoveel uit hoe zijn haar zit. Samen met zijn groengrijze ogen maakt het dat hij snel te herkennen is. Verder heeft hij niet echt een afwijkende bouw, Caleb is wat langer dan gemiddelde lengte en heeft wel wat spieren die te zien. Hij is niet mager, maar hem dik noemen kan ook weer niet. Hij is wel een beetje grof gebouwd, wat hem eruit doet zien als een flinke en sterke kerel. Verder vallen de littekens op zijn handen en onderarmen op. Voor het merendeel zijn het brandwonden van de smederij van zijn vader waarin hij helpt, maar er zit hier en daar ook wel een oude snee tussen. Het is dus duidelijk te zien dat Caleb weet wat hard werken en trainen is. Ondanks het slechte weer in zijn thuisland is zijn huid toch wel een beetje gebruind. Verder draagt Caleb altijd een dolk met zich mee aan zijn riem, die heeft al heel lang bij zich en is dan ook zijn vertrouwde wapen. Het handzat is gegraveerd door zijn vader.

    Karakter:
    Koppigheid is toch wel een van de meest kenmerkende eigenschappen die Caleb heeft. Wat ook gepaard gaat met een gezonde hoeveelheid trots. Als hij iets in gedachten heeft, moet dat ook gebeuren en manieren van andere worden vaak niet eens overwogen, alleen als zijn eigen idee mislukt. Dat zorgt ervoor dat hij een goede hoeveelheid doorzettingsvermogen en wilskracht bezit om met veel vallen en opstaan toch te blijven proberen, iets dat meestal wel lukt, uiteindelijk. Al kan Caleb soms een beetje doordraaien en wordt hij te perfectionistisch waardoor het vaak wel langer duurt totdat het eindelijk af is. Maar vaak levert het wel mooie oplossingen en resultaten op die hem veel voldoening geven. Caleb is iemand die hard kan werken om iets te bereiken, hij is niet iemand die graag stil zit, ook al zou hij dat soms eens wat meer moeten doen. Iets waar hij dan ook niet tegen kan, is verplicht thuis zitten door bijvoorbeeld een verwonding. Verder is hij wel iemand die zijn woord houd, als hij iets beloofd dan doet hij het ook al kost het nog zoveel moeite, want hij wil het eindresultaat er wel zo goed mogelijk uit laten zien. Al kan dat er soms toe leiden dat Caleb iets te snel ja zegt, in dat opzicht is hij wel een beetje impulsief, en dat hij zich teveel op de hals haalt. Soms kunnen mensen Caleb bot vinden overkomen, dit komt doordat hij erg eerlijk is en misschien iets te vaak dingen zegt die hij beter niet kan zeggen.

    Afkomst:
    Hij is zoon van de smid in Idia, Dragenfeld.

    Geschiedenis:
    Caleb heeft een goede jeugd gehad, zijn ouders waren niet erg arm en door het beroep van zijn vader hadden ze redelijk wat aanzien en inkomen. Hij was immers de enige smid in het dorp en deed zowel wapens als andere voorwerpen van ijzer smeden. Al vanaf kleins af aan hielp Caleb mee met het bedrijf van zijn vader. Eerst waren het gewoon simpele klusjes, die langzaam uitgebreid werden waardoor hij het smeden heeft geleerd. Een van de klusjes die hij moest doen, was het testen van de wapens die zijn vader maakte. Zo leerde hij ook omgaan met verschillende zwaarden en dolken en kan hij voelen of een wapen goed gesmeed en uitgebalanceerd is. Hiermee oefende hij samen met zijn vader na het werken zodat de klanten altijd het beste van het beste mee naar huis kregen en er zo altijd genoeg betaald werd. Iets wat hij daarentegen niet kan is pijl en boog schieten, pijlen of bogen werden niet door zijn vader gemaakt dus bleven de oefeningen en de lessen maar bij zwaarden en dolken. Op zijn tiende kreeg Caleb een speciaal cadeau van zijn ouders, ze vonden dat het tijd was dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden kreeg en zijn ouders gaven hem een ei, waar later een hippogrief uit bleek te komen. Vanaf die tijd heeft Caleb hem verzorgd en ze hebben dan ook een goede band samen. Als Caleb niet aan het werk is of aan het trainen is hij wel te vinden bij Linac. Linac is dan ook de enige die meereist naar het hof om daar samen met zijn baasje opgeleid te worden tot uitverkorene. Caleb is hiervoor willekeurig uit een selecte groep gekozen en weet zelf eigenlijk nog niet zo goed wat hij hiervan moet vinden.

    Extra:
    Caleb heeft een hippogrief, op wie hij kan rijden en vliegen. Verder is hij bekend met meerdere soorten zwaarden en dolken en heeft hij er ook enige ervaring mee en draagt hij altijd een dolk met zich mee aan zijn riem.


    Zijn hippogrief:
    Naam:
    Linac

    Geslacht:
    Mannelijk

    Leeftijd:
    13 Jaar

    Uiterlijk:


    Linac is stevig en sterk gebouwd, heeft het achterlichaam van een bruin paard en het bovenlichaam van een adelaar. Zijn vleugels zijn bruin met een beetje wit waar ze aan zijn romp hechten en zijn romp is bedekt met witte veren. Naast zijn scherpe snavel staat een paar felle grijze ogen waarmee hij de wereld goed in de gaten houdt. Zijn voorpoten zijn uitgerust met scherpe klauwen die hij goed kan gebruiken tijdens het jagen. Zijn vleugels hebben een spanwijdte van ongeveer drieënhalve meter. Doordat zijn spanwijdte zo groot is en zijn spieren zo sterk en getraind zijn weet hij zijn eigen gewicht en het gewicht van zijn berijder goed en veilig in de lucht te houden.

    Karakter:
    Linac is een trotste vogel, een trots paard, maar nog meer dan dat is hij een trotse hippogrief. Hij laat zich niet zomaar aanraken of zijn vederzachte verendek besmeurd raken door vette mensenvingers. Hoewel hij aardig veel geeft om zijn uiterlijk deinst hij niet terug voor een potje stoeien met een wild dier om het vervolgens te doden en op te eten. Als een mens toch besluit hem zonder toestemming aan te raken zal hij zich hierdoor sterk beledigd voelen en indien nodig een fikse trap achteruit geven. Hij is niet agressief tegen zijn eigenaar, Caleb, omdat hij hem als goede vriend en soms zelfs als vaderfiguur ziet. Hun band en sterk en als iemand Caleb iets aandoet zal Linac hard optreden. Hij vindt het fijn als Caleb op hem rijdt of vliegt, zolang zijn vacht en verendek daarna maar goed verzorgd wordt.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 18:38 ]

    Ik zal ook morgen / een van deze dagen, weer met beide personages proberen te posten.
    Als ik het niet vergeet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Eigenlijk zou Phelan Katern en Drew moeten zien picknicken, haha, ik ben heel benieuwd hoe hij daarop reageert.


    Stand up when it's all crashing down.

    Goldenwing schreef:
    Eigenlijk zou Phelan Kathryn* en Drew moeten zien picknicken, haha, ik ben heel benieuwd hoe hij daarop reageert.

    Even Kathryn verbeterd, ook al weet ik dat je het niet opzettelijk doet mhihi.
    En, Drew moet eerst nog toestemmen, maar je bent dan niet de enige die benieuwd is naar dat dan. ;3


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Genest schreef:
    (...)
    Even Kathryn verbeterd, ook al weet ik dat je het niet opzettelijk doet mhihi.
    En, Drew moet eerst nog toestemmen, maar je bent dan niet de enige die benieuwd is naar dat dan. ;3


    Je hebt helemaal gelijk, die stomme autocorrectie heeft het veranderd.
    Dat is waar, maar als dat gebeurd, dan wordt dat leuk, hihi.


    Stand up when it's all crashing down.

    Goldenwing schreef:
    (...)
    Je hebt helemaal gelijk, die stomme autocorrectie heeft het veranderd.
    Dat is waar, maar als dat gebeurd, dan wordt dat leuk, hihi.

    Zoiets dacht ik al, no problemo. :]
    Precies! Het maakt mij niet uit wat je doet, je hoort mij in elk geval niet klagen, maar Phelan is nu wel bij Eleanor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Urgh sorry, mijn hoofd loopt over door school, maar ik zal dit weekend wel tijd hebben om te posten. Misschien moet je me nog even herinneren, want zoals ik al zei loopt mijn hoofd echt over.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben ook even bezig, dus vandaar dat ik nog niet gepost heb. En Simone, succes ermee!


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ga dit weekend eens schrijven, maar ik wilde even dit rpg idee van nephele met jullie delen :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ga nu schrijven. ^^
    Sorry dat Drew zo'n twijfelachtige idioot is...Hij kan er niets aan doen, lol.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cassia schreef:
    Ik ga nu schrijven. ^^
    Sorry dat Drew zo'n twijfelachtige idioot is...Hij kan er niets aan doen, lol.

    Geen probleem, hij is wel schattig :Y).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sorry dat mijn post even geduurd heeft, maar ik was druk aan het leren voor de toetsweek van volgende week en dat ging voor.

    Drew is inderdaad schattig, haha.
    Ik schrijf nu met Eleanor, heb even verschillende recepten van boterkoek erbij gepakt, damn. (cat)

    Haunter schreef:
    Sorry dat mijn post even geduurd heeft, maar ik was druk aan het leren voor de toetsweek van volgende week en dat ging voor.

    Ik zie geen post? :p

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 13:48 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Ik zie geen post? :p


    Ik ben nog bezig met posten, zo snel gaat dat niet.