• Story
    • Rollentopics: 1 II 2 II 3 II 4
    • Speeltopics: 1 II 2
    • Regels: 300 woorden II ABN II Standaard


    The Avalon Tradition.
    De wereld waarin het zich afspeelt is een magische wereld. Het zit vol mensen van verschillende rassen, magische wezens en gekke drankjes. De tijd waarin het zich afspeelt is de vergelijken met de Middeleeuwen, maar then again, het is een fantasiewereld.
    Deze wereld is opgedeeld in acht provinciën: Fincayra, Varigal, Rodirraen, Dahngard, Lund, Aondir, Tintagel en Dragenfeld, en verschillende eilanden.

    Er is een traditie dat de provincies om de vijf jaar vier uitverkorenen moeten voortbrengen, twee jonge mannen en twee jonge vrouwen, de Wachters van de Provinciën. Deze traditie gaat eeuwen terug en de meesten weten niet meer precies hoe de traditie is ontstaan, toch hebben de uitverkorenen vaak veel aanzien.
    Het verhaal gaat dat toen de provinciën nog in oorlog waren er duizenden en duizenden mensen sneuvelden in de strijd. Daarom besloten de koningen van die tijd een select gezelschap te gaan trainen, vier mannen in het bezit van een machtig en magisch wezen. Dit laatste om tijd te sparen, zo hoefden de mannen niet meer te trainen met een wezen en er een band mee te scheppen, op deze manier bleef er meer tijd over om de vier te trainen op andere vlakken. Snelheid, kracht, conditie, maar ook bijzondere onderdelen zoals overleven in de wildernis, bespioneren en ga zo maar verder. Deze vier mannen werden erop uit gestuurd om te strijden en zo werd jarenlang bepaald welke provincie de meeste macht zou krijgen. Elke vijf jaar moesten de provincies opnieuw strijden om hun macht te behouden, of om eindelijk meer macht te krijgen.

    Door de jaren heen veranderde de mensen en zo veranderde ook deze traditie mee, maar hij verdween niet. Voortaan waren er ook vrouwelijke uitverkorenen en ook was het niet langer een eis dat de uitverkorene in het bezit was van een machtig en magisch wezen. Het belangrijkste verschil was nog wel dat er uiteindelijk vrede werd gesloten en vandaag de dag hoeven de uitverkorenen niet meer tegen elkaar te strijden tot de dood erop volgt.

    De uitverkorenen, meestal gewoon De Wachters (van de Provinciën) genoemd, zijn tegenwoordig vooral bedoeld als voorbeeld voor het volk. Door deze voorheen gewone dorpelingen hogerop te laten komen, worden zij een idool en blijven de dorpelingen hopen op deze kans. Het volk zou zich beter gaan gedragen en de heerschappij van de koning sneller accepteren. De Wachters hebben dus naast de normale trainingen zoals die van vroeger ook een andere taak, die minstens even lastig is, geliefd worden bij het volk.

    Gelukkig staan de Wachters er niet alleen voor, ze hebben immers een trainer. De twee vrouwelijke uitverkorenen delen er één en de mannelijke ook. Dit was ook jarenlang geleden geregeld, zodat de uitverkorene niet in de weg gestaan zouden worden door gevoelens zoals liefde.

    De Wachters die voorheen net zo gewoon waren als ieder ander, worden ineens voor de leeuwen geworpen, hoe reageren zijzelf en alle anderen hierop?


    Deze RPG:
    Deze RPG kan naast deze simpele verhaallijn wel wat pit gebruiken, maar het leek mij saai als ik zelf alles al van te voren vast zou leggen. Daarom laat ik jullie heel erg vrij in het verzinnen van allerlei leuke wendingen. Maak een huurmoordenaar, laat sommigen personages samen komen om het bestuur dwars te zitten, laat mensen elkaar saboteren en gebruiken, jaloerse broers/zussen etc. Zorg voor een hoop drama en actie, ik laat jullie hier helemaal vrij in (:

    Lijst om mee te doen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: 16-30
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Afkomst:
    Geschiedenis:
    Extra:

    Rollen:
    Oudste zoon heer: Cashby: Quinten Vermond - 25 (2,20)
    Nauwe verwanten heer:
    Florentina: Camille Ariane Vermond - 20 - Dochter (1,4)

    Trainers:
    Vluuv: Scipio Alban D’Ucello - 32 (4,14)
    Ewijn: Sarnek Learco Saye - 29 (1,19)

    Uitverkorenen:
    Asami: Esmée Hawthorne - 23 (1,6)
    bezet

    Personeel heer:
    Goldenwing: Phelan Laoidheach Aedán Ruadh - 26 - Bakker (2,20)
    Florentina: Daniel Skylar - 25 - Arts (2,2)
    Cashby: Miguel Fuentes - 27 - Bakker(4,12)
    Onbeperkt

    Dorpelingen:
    Asami: Eleanor Collins - 21 - Op reis (2,8)
    Cashby: Amerigo Vieri - 20 - Hulpje v/d smid(4,5)
    Onbeperkt

    Overig:
    Hiraeth:Kathryn Maegan Gervais - 24 - Zus van Evelyn (2,2)
    Onbeperkt

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 19:23 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha ja (: Eleanor gaat dat ook vinden, maar geen zorgen, hij is helemaal voor Kathryn. Die twee zijn zo een leuk stel!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Is er iemand naar wie ik Caleb toe kan sturen? Waarschijnlijk morgen of overmorgen post ik weer, had het onverwacht druk met vanalles.

    BastiIIe schreef:
    Haha ja (: Eleanor gaat dat ook vinden, maar geen zorgen, hij is helemaal voor Kathryn. Die twee zijn zo een leuk stel!

    Eleanor mag dat best vinden hoor, hij is toch ook lief mhihi.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hehe, Phelan is inderdaad lief. ^^

    [ bericht aangepast op 14 april 2014 - 15:37 ]


    Stand up when it's all crashing down.

    Haunter schreef:
    Is er iemand naar wie ik Caleb toe kan sturen? Waarschijnlijk morgen of overmorgen post ik weer, had het onverwacht druk met vanalles.


    Hij mag naar Sarnek als je wilt :') Die zit zich nu toch te vervelen.


    Stenenlikker

    Rol: Trainer

    Volledige naam: Scipio Alban D’Ucello
    Wenst aangesproken te worden met “Heer D’Ucello”. Naasten mogen Scipio gebruiken. Alles dat lijkt op een bijnaam of koosnaam (bijv. Skip) is uit den boze.

    Geslacht: Mannelijk

    Leeftijd: 32

    Uiterlijk:


    FC - Eoin Macken


    Scipio is een lange, brede man. Zijn haar laat hij meestal halflang groeien voordat hij het vervelend begint te vinden, en zodra dat gebeurt knipt hij het kort (zie “Met kort haar” 1&2). Zijn stoppelbaard laat hij nooit uitgroeien tot meer dan een stoppelbaard, omdat hij anders bij het zien van zijn spiegelbeeld altijd denkt aan hoe hij als jongen voor het eerst aan het hof at en zag hoe er in de baard van de koning stukken eten bleven hangen. Zijn kleding is simpel en functioneel, maar zeker niet onflatteus. (met een hot bod als deze is een vuilniszak nog flatteus tbh tho) Een simpel overhemd of blouse, stevige laarzen en een donkere broek zijn zijn gewoonlijke uitdossing. Bij koud weer voegt hij daar soms een (half)lange cape aan toe. Hij is wel bezig met hoe hij er uitziet, maar niet erg bewust. Hoe drukker hij is met andere dingen, hoe minder verzorgd hij er uit zal zien. Dat betekent echter niet dat hij stinkt of iets dergelijks; persoonlijke hygiëne is een belangrijk goed voor hem.

    Karakter: Scipio is een rustige man. Zijn wilde manen heeft hij al afgeschud, al speelt zijn oude temperament soms in een enkel duister moment nog op. Het liefst trekt hij zichzelf terug, weg van de drukte die het hof bij velen juist zo geliefd maakt, en brengt zijn tijd alleen door in de bossen of in zijn huis. Hij beschouwt zichzelf als een speciaal en uniek mens, verheven boven zowel het plebs als de edelen. Zijn arrogantie uit hij echter niet in opschepperig gedrag, maar juist in zijn introverte houding tegenover mensen. Hij ziet ze als minderwaardig en dus ook te min om mee te communiceren. Deze kinderachtige hoogmoed heeft hem in het begin van zijn periode als uitverkorene behoorlijk wat problemen opgeleverd, en het duurde niet lang of hij kon met alle gemak een charmant en vriendelijk masker opzetten om zijn werkelijke aard te verbergen. Op de meeste mensen komt hij charismatisch, geduldig en oprecht over, en het feit dat velen zo voor zijn leugens vallen draagt jammer genoeg alleen maar bij aan zijn hoogmoed.

    Afkomst: Scipio’s vader was een roverskoning, uit Fincayra. Op een rooftocht in de bossen van Varigal kwamen zijn mannen langs het woud van Druma. Hier werden ze in de val gelokt door de heksen die daar leven, het duurde maanden voordat de eerste mannen terug kwamen in Fincayra. Scipio’s vader was zelf niet mee op de rooftocht, maar ging met een klein groepje rovers op verkenningstocht, in de hoop de rest van zijn verloren manschappen terug te vinden. Scipio’s moeder, een van de heksen van Druma, had geen magie nodig om hem te betoveren. ((cool)) Het duurde niet lang voordat de rovers en de heksen een wapenstilstand hadden gesloten, en niet lang na de wapenstilstand volgde een verbond, zowel tussen de heksen en rovers, als tussen Scipio’s vader en moeder. Scipio zelf groeide op in de heuvels die tussen Fincayra en Varigal in liggen.

    Geschiedenis: Het leven van een roversprins is niet altijd even makkelijk. Al op jonge leeftijd moest Scipio zich zien te redden met wapens, zowel bij de jacht als in gevechten. Op zijn zesde doodde hij zijn eerste hert, op zijn negende zijn eerste mens. Zijn ouders waren hard voor hem; zijn vader trainde in hem de fysieke kracht en handigheid van een meester rover, zijn moeder bracht hem ondertussen alles bij wat een ware heks over magie moet weten. De weinige vrije tijd die hij had bracht hij door in het bos, waar hij schetsen maakte van de dingen die hij om zich heen zag. Beide ouders hadden niets dan minachting voor zijn tekentalent. Tekenen zou immers nooit nuttig voor hem zijn. Steeds meer van zijn tijd gingen ze opeisen voor zijn trainingen en lessen, totdat er geen enkel vrij moment meer overbleef om te schetsen. Op zijn vijftiende had hij er genoeg van, en rende weg, met het wilde plan om in zijn eentje in het bos te gaan leven. Na een week was hij uitgehongerd en had hij een infectie opgelopen van het vervuilde water dat hij had gedronken. De kostbare tekenspullen die hij had meegenomen had hij allemaal verbrand vanwege zijn hopeloze tekort aan brandhout. Huilend van de pijn en schaamte lag hij in het bos, toen hij gevonden werd door Tsuryl, een Ki-Lin uit het bos. [zie het kopje "Dier"] Met de hulp van deze nieuwe bondgenoot kwam hij terug in de bewoonde wereld. Te beschaamd om terug te keren naar zijn ouders verbleef hij in het eerste dorp dat hij vond, dat op de platte landen dicht bij de zee van eilanden lag. De band tussen de twee groeide en toen Scipio uiteindelijk een bekendheid werd in het dorp, werd hij ook aan het hof opgemerkt. Ook al voelde hij zich eerst vereerd uitverkorene te mogen zijn, zijn minachting groeide snel toen hij eenmaal aan het hof beland was. De deftige gewoontes en strakke etiquette die daar golden stonden in schril contrast met zijn opvoeding. Zelfs na al de jaren die hij in Hawforth heeft doorgebracht voelt hij zich nog niet geheel op zijn plek. Tekenen en schetsen doet hij alleen nog wanneer hij zeker weet dat hij alleen is en niet gestoord zal worden, en niemand heeft hij ooit nog genoeg vertrouwd om zijn tekeningen te laten zien.

    Dier:





    Tsuryl is een trots creatuur. Ook al heeft hij een moedig hart, hij is nog steeds ietwat schichtig in de buurt van mensen. Met Scipio heeft hij een sterke band, ook al is die zeker nog niet op zijn sterkst. Samen werken ze nog steeds aan hun "vriendschap" en hun dagelijkse trainingen brengen ze steeds een stapje dichter bij elkaar. Tsuryl zal, als het mogelijk is, het liefst de confrontatie uit de weg gaan in het geval van een gevecht. Als het mogelijk is zal hij proberen om de vijand met een list of truc te slim af te zijn, en zo een gevecht te vermijden. Maar als het dan toch op een fysieke confrontatie uitloopt zal Tsuryl zich kranig en moedig weren. Zijn schichtigheid is zeker geen teken van lafheid of zwakheid. Tsudyl heeft simpelweg, in tegenstelling tot zijn baas, een vredelievend en vriendelijk karakter. Dat betekent echter niet dat hij een allemansvriend is. Zijn loyaliteit ligt, voor nu, bij Scipio, en bij nieuwe mensen is hij altijd op zijn hoede.

    Ik hoop dat dit goed is! Ik lees hem binnenkort nog even een keertje door ;o Ik heb het net ook wel gedaan maar ben nu vet moe dus misschien dat ik nog foutjes oid heb gemist. Als jullie fouten/missende dingen zien hoor ik het graag c:

    Hij is tof! Ik weet nu al dat ik moeite ga hebben met zijn naam, haha. Wat een timing btw, ik kan Esmee meteen op hem afsturen als je wil.

    Welcome back btw!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Hij is tof! Ik weet nu al dat ik moeite ga hebben met zijn naam, haha. Wat een timing btw, ik kan Esmee meteen op hem afsturen als je wil.

    Welcome back btw!


    Haha ik ben vet trots op zijn naam for some reason c: In mijn hoofd spreek ik zijn achternaam uit als "Utsjello" om het zo maar even te zeggen maar idk of dat klopt ;x
    Ik vind het prima hoor, als je Esmee op hem afstuurt! Lijkt me dan dat ze de opdracht krijgt van iemand om haar trainer te zoeken oid? Vind hem dan maar ergens in het bos, aan het trainen met Tsuryl! ;D

    Lama, bedacht me opeens dat er een reserve trainer gezocht werd :')

    [ bericht aangepast op 15 april 2014 - 17:31 ]


    Stenenlikker

    Draconian schreef:
    Lama, bedacht me opeens dat er een reserve trainer gezocht werd :')


    About that; ik dacht zo van, moet ik nog wat toevoegen aan Scipio's geschiedenis over dat hij niet een "echte" trainer is maar een soort van reserve uitverkorene/reserve trainer? Dat zeg maar bleek dat hij niet goed genoeg was als uitverkorene en dat hij daarom maar reserve is ofzo? Want als Nicki (Nicki was het toch?) terug komt naar dit topic is het wel leuk als ze met haar oude rol gewoon nog mee kan doen ;o

    Hahaha. Nicki?
    Je bedoelt vast Nikki, Assassin, right. :]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    We hebben 3 uitverkorenen en 3 trainers (: dus daar verzinnen we later wel iets op. No worries.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Morticia schreef:
    Hahaha. Nicki?
    Je bedoelt vast Nikki, Assassin, right. :]


    Oja Nikki dan ;o Maar ja inderdaad Assassin ja!

    En ok, dan verander ik voor nu niks! Ik hoor het wel als het nog nodig is.

    Wait whut, ik geloof dat ik wat gemist heb. Sinds wanneer hebben trainer en uitverkorenen mythische beestjes?


    Stenenlikker