• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik voel me eigenlijk altijd en overal jong. (':
    Maar dat komt omdat ik op de basisschool een jaar heb overgeslagen en de rest van mijn leven al in de klas zit bij mensen die ouder zijn.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sorry verveelde me ;o -ging eigenlijk een knuffeltje maken maar wilde dit eerst doen-
    Kijk in de spoiler staan gifs ;D



    Kijk in deze spoiler staan de namen ;o Gewoon zodat jullie eerst kunnen raden waar ze van komen ;d.
    Sankarea
    Pupa
    Little Busters -Right? D:- Alleen daarvoor zou ik het al gaan kijken..
    Kyoukai no Kanata


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    OMG LITTLE BUSTERS RIKI KYOUSUKE DAAAAH D: FEEELS FEEEELS *wappert hysterisch met handen*

    Oh, en Pupa en Kyoukai. De eerste weet ik niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hehe, ja Kyouriki is best wel een reden om Little Busters te gaan kijken. I approve. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)





    Nishizono Mio also approves. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Net zoals bij Durarara!!


    Nja eigenlijk hoopt die gewoon dat het zo iets xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Haha, moet nog even refrain ervan gaan kijken, gelukkig is die net klaar met downloaden, dus kan ze mooi op me mobiel zetten en dan heb ik de hele week om ze op school te kijken :'D Dat moet ik denk ik wel in een weekje afkrijgen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Net zoals bij Durarara!!


    Nja eigenlijk hoopt die gewoon dat het zo iets xd


    Heheheh ja, dat was ook een awesome stukje in Durarara!! Ik ben het helemaal met haar eens. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:





    Nishizono Mio also approves. :Y)


    Lol


    Kawaii ^w^

    Parachutes schreef:
    (...)

    Omg ik ook. :'D Fanfiction is altijd het medicijn voor gebroken anime harten... Ten minste, bij mij. Maar meestal helpt het niet en wordt het alleen maar erger. ><
    Tumblr haat mij ook echt met zijn 'Reunion will come', wat overal staat in No 6 posts en ook alles alleen maar erger maakt. xd
    Ik had trouwens de vertaling van het novel gevonden van No. 6, waar de anime op is gebasseerd. ;o Maar ik heb nog geen tijd gehad het te lezen...
    Here it is. ^^
    Ik ga het nog eens lezen, maar ik moet nu echt aan m'n huiswerk...


    Yup, ik ben denk ik twee jaar geleden begonnen met die novel, maar heb maar twee chapters gelezen, en ben toen gestopt. Ik heb tot nu toe nog nooit tijd/zin gehad om het helemaal te gaan lezen, want het zijn best wel veel chapters. Ach, maar ik vind niet dat je minder No. 6-fan bent als je de novel niet hebt gelezen, dus veel haast heb ik niet. c:


    wth.

    Nisekoi de anime eerste aflevering gekeken jeeej ^.^
    Iemand anders de serie ook al gezien. Ik las eerder al de manga.



    Kawaii ^w^

    Ik niet ;o.. Heb hem wel voorbij zien komen.. Of hij sprak mij niet aan of ik heb hem gewoon nog niet bekeken aangezien ik er al te veel kijk xd.
    Waar gaat hij over?


    Trouwens iemand Neon Genesis Evangelion gezien? Ergens wil ik hem zien door Tumblr, maar ik heb zo'n gevoel dat dat niet goed voor mijn hart is..

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 17:50 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ik niet ;o.. Heb hem wel voorbij zien komen.. Of hij sprak mij niet aan of ik heb hem gewoon nog niet bekeken aangezien ik er al te veel kijk xd.
    Waar gaat hij over?


    Trouwens iemand Neon Genesis Evangelion gezien? Ergens wil ik hem zien door Tumblr, maar ik heb zo'n gevoel dat dat niet goed voor mijn hart is..


    Ik heb er wel over gehoord en een vriend van me raad hem ook aan, maar er is één probleem, reuze robot's xd haha
    En trouwens aan het eind van de serie hadden ze geen budget meer, dus het einde is crap. Ze hebben een remake gedaan in de vorm van een film van het einde, toen ze weer wat meer budget hadden, dus ik waarschuw je alvast xd Het schijnt trouwens wel een hele goede anime te zijn, waarin reuzerobot's echt iets kosten en niet zomaar iedereen één heeft, maar alsnog xd kom op reuze robot's! xd haha


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ik heb er wel over gehoord en een vriend van me raad hem ook aan, maar er is één probleem, reuze robot's xd haha
    En trouwens aan het eind van de serie hadden ze geen budget meer, dus het einde is crap. Ze hebben een remake gedaan in de vorm van een film van het einde, toen ze weer wat meer budget hadden, dus ik waarschuw je alvast xd Het schijnt trouwens wel een hele goede anime te zijn, waarin reuzerobot's echt iets kosten en niet zomaar iedereen één heeft, maar alsnog xd kom op reuze robot's! xd haha

    Oh ja daarom ben ik denk ik ook nog niet begonnen.. ROBOTS D:..
    Ze kosten daar tenminste iets...
    Suisei no Gargantia.. Daar koste die robots niets..
    Buddy Complex, volgens mij kosten ze daar ook niets.. Mja daar fcken ze met tijdreizen en maken paradoxen..
    En toch kijk ik ze... Ook al moet ik die eerste nog steeds afkijken maar die besloot om met veel informatie te gooien waar ik geen fck meer van snapte..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mayfly schreef:
    (...)

    Yup, ik ben denk ik twee jaar geleden begonnen met die novel, maar heb maar twee chapters gelezen, en ben toen gestopt. Ik heb tot nu toe nog nooit tijd/zin gehad om het helemaal te gaan lezen, want het zijn best wel veel chapters. Ach, maar ik vind niet dat je minder No. 6-fan bent als je de novel niet hebt gelezen, dus veel haast heb ik niet. c:


    Dat vind ik ook hoor. :Y) Ik ben alleen zo benieuwd hoe het allemaal afloopt... Maar stiekem ben ik ook te lui om al die chapters te lezen. ;x


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)