• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Oh ja daarom ben ik denk ik ook nog niet begonnen.. ROBOTS D:..
    Ze kosten daar tenminste iets...
    Suisei no Gargantia.. Daar koste die robots niets..
    Buddy Complex, volgens mij kosten ze daar ook niets.. Mja daar fcken ze met tijdreizen en maken paradoxen..
    En toch kijk ik ze... Ook al moet ik die eerste nog steeds afkijken maar die besloot om met veel informatie te gooien waar ik geen fck meer van snapte..


    Suisei no Gargantia was echt een flop...
    Het begon superinteressant en ik vond het echt een gave verhaallijn, totdat alles in een keer omsloeg naar een enorme bak vol met fanservice, fanservice en nog eens fanservice. -.-


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook hoor. :Y) Ik ben alleen zo benieuwd hoe het allemaal afloopt... Maar stiekem ben ik ook te lui om al die chapters te lezen. ;x


    Het verhaal is ongeveer hetzelfde (het einde is precies hetzelfde als in de anime), maar ik hoorde/las dat de novel nog gayer is dan de anime, haha :'D


    wth.

    Shion schreef:
    (...)
    Oh ja daarom ben ik denk ik ook nog niet begonnen.. ROBOTS D:..
    Ze kosten daar tenminste iets...
    Suisei no Gargantia.. Daar koste die robots niets..
    Buddy Complex, volgens mij kosten ze daar ook niets.. Mja daar fcken ze met tijdreizen en maken paradoxen..
    En toch kijk ik ze... Ook al moet ik die eerste nog steeds afkijken maar die besloot om met veel informatie te gooien waar ik geen fck meer van snapte..


    Ik heb echt zo'n grote hekel aan het mecha genre. xd Ik kan echt niet tegen die robot's
    Code Geass is denk ik samen miss met Guilty Crown de enige anime's die ik kan zien met reuze robot's en die ik ook goed vind,
    maar de rest, daar waag ik het niet eens aan om naar te kijken xd haha
    Mecha is niet mijn genre.

    Yeey! 24 sec. van me filmpje is af, daar heb ik dus iets van 4 a 5 uur aangewerkt xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kijk eigenlijk niet zo veel shounen series, omdat ze vaak vol fanservice zitten en ik niet zo ben van het vechten en mecha en tja, dan kijk ik liever naar iets anders. :'') Ik vind shounen sports anime wel leuk om naar te kijken, en seinen anime zijn vaak ook best goed, denk bijvoorbeeld aan Mushishi, Cowboy Bebop en Baccano! (al was Baccano! echt gestoord, wow)


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Het verhaal is ongeveer hetzelfde (het einde is precies hetzelfde als in de anime), maar ik hoorde/las dat de novel nog gayer is dan de anime, haha :'D


    Niet toch? De novel gaat toch veel verder in het verhaal dan de anime?

    Ik zet m'n hele betoog over de shounen ai in No. 6 maar even in een spoiler. >< Het zijn alleen geen spoilers over het verhaal of zo, dus iedereen kan ze gewoon lezen. :'D Het is alleen om de lap tekst even te verbergen.

    Nog gayer? Ik vond eigenlijk dat dat in de anime echt heel erg meeviel. Ik vind het juist zo'n goede anime, omdat shounen ai niet het hoofdgenre is, maar de liefde tussen twee jongens er heel casual en natuurlijk in voor komt, en dat vind ik echt heel erg goed, vooral voor een land als Japan, dat homoseksualiteit echt nog niet accepteert in het dagelijks leven. Wat ik bedoel te zeggen is dat je zat yaoi/shounen ai anime's en manga's hebt, maar dat die enkel zijn gemaakt vóór de yaoi, niet voor het plot. En No. 6 heeft een heel ander hoofdplot, waarvan die liefde een onderdeel is. De liefde is zo sterk weergegeven niet omdat het yaoi is, maar omdat het de band zo sterk weergeeft. Het laat zien hoe normaal en natuurlijk de liefde tussen twee jongens is en dat respecteer ik echt enorm. ^^
    Ik denk ook echt dat dit één van de hoofdredenen is dat ik No. 6 zo goed vind.
    Zo heb je ook in gewoon Nederlandse of Engelse of andere Westerse literatuur dat homoseksualiteit wel wordt behandeld, maar dan ómdát het homoseksualiteit is. Het wordt nog steeds gezien als iets wat vreemd is en anders dan liefde tussen een heteroseksueel koppel. En ik denk dat No. 6 heel goed weergeeft dat dit níét iets anders is en net zo sterk. Ik weet overigens niet hoe dit dan in het novel zit, maar ik neem aan dat het plot nog steeds de focus legt op de utopische samenleving van No. 6 en de harde waarheid die daar achter ligt, en niet ineens ontzettend verschuift naar de yaoi/shounen ai. Als dat wel zo is, zou ik dat jammer vinden.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 18:29 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mayfly schreef:
    Ik kijk eigenlijk niet zo veel shounen series, omdat ze vaak vol fanservice zitten en ik niet zo ben van het vechten en mecha en tja, dan kijk ik liever naar iets anders. :'') Ik vind shounen sports anime wel leuk om naar te kijken, en seinen anime zijn vaak ook best goed, denk bijvoorbeeld aan Mushishi, Cowboy Bebop en Baccano! (al was Baccano! echt gestoord, wow)


    Maar je hebt ook goede shounen zonder fanservice, hoor. Ik heb volgens mij nog nooit fanservice in Shingeki no Kyojin gezien, bijvoorbeeld.
    De typische shounen, like Dragon Ball, One Piece en Fairy Tail, oké, dat klopt. Maar het valt echt wel mee in de meesten hoor. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Niet toch? De novel gaat toch veel verder in het verhaal dan de anime?

    Ik zet m'n hele betoog over de shounen ai in No. 6 maar even in een spoiler. >< Het zijn alleen geen spoilers over het verhaal of zo, dus iedereen kan ze gewoon lezen. :'D Het is alleen om de lap tekst even te verbergen.

    Nog gayer? Ik vond eigenlijk dat dat in de anime echt heel erg meeviel. Ik vind het juist zo'n goede anime, omdat shounen ai niet het hoofdgenre is, maar de liefde tussen twee jongens er heel casual en natuurlijk in voor komt, en dat vind ik echt heel erg goed, vooral voor een land als Japan, dat homoseksualiteit echt nog niet accepteert in het dagelijks leven. Wat ik bedoel te zeggen is dat je zat yaoi/shounen ai anime's en manga's hebt, maar dat die enkel zijn gemaakt vóór de yaoi, niet voor het plot. En No. 6 heeft een heel ander hoofdplot, waarvan die liefde een onderdeel is. De liefde is zo sterk weergegeven niet omdat het yaoi is, maar omdat het de band zo sterk weergeeft. Het laat zien hoe normaal en natuurlijk de liefde tussen twee jongens is en dat respecteer ik echt enorm. ^^
    Ik denk ook echt dat dit één van de hoofdredenen is dat ik No. 6 zo goed vind.
    Zo heb je ook in gewoon Nederlandse of Engelse of andere Westerse literatuur dat homoseksualiteit wel wordt behandeld, maar dan ómdát het homoseksualiteit is. Het wordt nog steeds gezien als iets wat vreemd is en anders dan liefde tussen een heteroseksueel koppel. En ik denk dat No. 6 heel goed weergeeft dat dit níét iets anders is en net zo sterk. Ik weet overigens niet hoe dit dan in het novel zit, maar ik neem aan dat het plot nog steeds de focus legt op de utopische samenleving van No. 6 en de harde waarheid die daar achter ligt, en niet ineens ontzettend verschuift naar de yaoi/shounen ai. Als dat wel zo is, zou ik dat jammer vinden.


    No. 6 is geen shounen-ai. Het komt vaak voor dat No. 6 fans roepen dat No. 6 shounen-ai is, maar dat is niet zo. Atsuko Asano heeft No. 6 nooit dit genre gegeven. No. 6 is een wereld waarin je geslacht niets uitmaakt. Bovendien is No. 6 is een fictieve wereld en heeft niets te maken met hoe Japan op dit moment is. Er bestaat geen homoseksualiteit in No. 6. Er bestaat liefde, maar geen homoseksualiteit, omdat homoseksualiteit niet bestaat in No. 6. Iedereen is gelijk qua geslacht. Toen ik zei dat het 'gayer' was, en dat is een woord dat ik ben gaan gebruiken door Tumblr, bedoel ik dat Asano dieper en gedetailleerder ingaat over de scènes tussen Shion en Nezumi. Natuurlijk gaat ze ook dieper in op de wereld No. 6, veel dieper, want daar draait het verhaal om.
    Wow, nu lijkt het alsof ik je heel boos een les probeer aan te praten, en dat is echt niet zo. :''') Maar je zou moeten begrijpen dat shounen-ai geen subgenre is van No. 6. Het is een fictief verhaal over twee jongens die veel om elkaar geven en die voor hun leven en de samenleving vechten in de 'utopische' wereld genaamd No. 6.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 18:37 ]


    wth.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Suisei no Gargantia was echt een flop...
    Het begon superinteressant en ik vond het echt een gave verhaallijn, totdat alles in een keer omsloeg naar een enorme bak vol met fanservice, fanservice en nog eens fanservice. -.-

    In begin vond ik het leuk ;D. Jongen was schattig en verhaallijn klonk interessant, + het meisje had geloof ik dezelfde stem als Shiina in Sakurasou..
    Mja het meisje irriteerde me al hoe ze getekend was.. Die dingen op haar schouder en zo irriteerde mij, alsof ze elke keer onder de douche vandaan kwam.. Niemand kan mij dat wijsmaken dat dat echt zo was... Het deed me ergens ook denken dat ze van een Yaoi vandaan kwam, maar dan omgetoverd was in een meisje..
    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ik heb echt zo'n grote hekel aan het mecha genre. xd Ik kan echt niet tegen die robot's
    Code Geass is denk ik samen miss met Guilty Crown de enige anime's die ik kan zien met reuze robot's en die ik ook goed vind,
    maar de rest, daar waag ik het niet eens aan om naar te kijken xd haha
    Mecha is niet mijn genre.

    Yeey! 24 sec. van me filmpje is af, daar heb ik dus iets van 4 a 5 uur aangewerkt xd

    Oh snap Guilty Crown was er ook 1 ;o.. Nja die heb ik dus ook gezien ;D.
    Op na dat het einde vaag was vond ik het een leuke anime ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Maar je hebt ook goede shounen zonder fanservice, hoor. Ik heb volgens mij nog nooit fanservice in Shingeki no Kyojin gezien, bijvoorbeeld.
    De typische shounen, like Dragon Ball, One Piece en Fairy Tail, oké, dat klopt. Maar het valt echt wel mee in de meesten hoor. ^^


    O, maar als ze dan geen fanservice hebben, gaan ze meestal over vechten/actie en ja, daar heb ik niets mee. En in Shingeki no Kyojin gaan er gewoon te veel mensen dood; dan kijk ik het liever niet. D:


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    O, maar als ze dan geen fanservice hebben, gaan ze meestal over vechten/actie en ja, daar heb ik niets mee. En in Shingeki no Kyojin gaan er gewoon te veel mensen dood; dan kijk ik het liever niet. D: Ach, maar er zijn altijd uitzonderingen. Er zijn heus wel shounen anime series die ik leuk vind, maar de meeste vind ik dat niet.


    wth.

    O, lol, ik wilde m'n post aanpassen, maar ik quootte 'm. God, ik heb echt te lang niet meer op Q gezeten, ik verpruts alles. :'''D


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    No. 6 is geen shounen-ai. Het komt vaak voor dat No. 6 fans roepen dat No. 6 shounen-ai is, maar dat is niet zo. Atsuko Asano heeft No. 6 nooit dit genre gegeven. No. 6 is een wereld waarin je geslacht niets uitmaakt. Bovendien is No. 6 is een fictieve wereld en heeft niets te maken met hoe Japan op dit moment is. Er bestaat geen homoseksualiteit in No. 6. Er bestaat liefde, maar geen homoseksualiteit, omdat homoseksualiteit niet bestaat in No. 6. Iedereen is gelijk qua geslacht. Toen ik zei dat het 'gayer' was, en dat is een woord dat ik ben gaan gebruiken door Tumblr, bedoel ik dat Asano dieper en gedetailleerder ingaat over de scènes tussen Shion en Nezumi. Natuurlijk gaat ze ook dieper in op de wereld No. 6, veel dieper, want daar draait het verhaal om.
    Wow, nu lijkt het alsof ik je heel boos een les probeer aan te praten, en dat is echt niet zo. :''') Maar je zou moeten begrijpen dat shounen-ai geen subgenre is van No. 6. Het is een fictief verhaal over twee jongens die veel om elkaar geven en die voor hun leven en de samenleving vechten in de 'utopische' wereld genaamd No. 6.


    Uuuuh, sorry, maar dat is toch precies wat ik zeg?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Noragami was awesome ;o

    De dude heet gewoon Yukine ;o.
    En de flashbacks vond ik alleen wat minder vrolijk D:
    Ergens hoop ik op meer detail daarvan.


    & Kuroko no Basket was zielig..
    Aomine heeft Kuroko laten huilen...

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 19:56 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Uuuuh, sorry, maar dat is toch precies wat ik zeg?


    "omdat shounen-ai niet het hoofdgenre is" Je zegt hier toch dat shounen-ai een subgenre is? Maar shounen-ai is geen genre van No. 6, dat probeer ik duidelijk te maken, maar als je dat bedoelt, dan heb ik dat hele verhaal dus voor niks geschreven, hahaha :'D Sorry :'''D (ik ben lekker bezig vandaag, lol)


    wth.

    Wooooooooow! Weer een 5 bladzijdes verder! *^*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.