• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mayfly schreef:
    (...)

    Omg, is dat slapende chibi-Tomoe in je icon?????


    YAY! yes, :3 Je keek Kamisama Hajimemashita!? *hoopvolle maar serieuze blik*

    http://myanimelist.net/animelist/MizukiMyao Mijn anime list! \(#^^#)/ Mag er ook op? :3 (op het lijstje)

    En en en.... ik ben verbaast, hoe kan het dat er nu plotseling afbeeldingen bij jullie animelists (MAL) staan? *0* Hoe hoe hoe?

    En ik begon met Durarara, omdat ik er te veel goede reacties over las. En toen was ik te nieuwschierig....
    Wéér een anime meer......
    En het is leuk! :3 Ik vind het vooral leuk dat die blonde dude de hele tijd met zware dingen naar de zwartharige dude gooit. >v<
    (zoals de eerste gif van dit topic, mihihihihihi)
    Sorry ken hun namen nog niet.... 15 namen te leren! D,; Ik ben slecht met namen.....


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    YAY! yes, :3 Je keek Kamisama Hajimemashita!? *hoopvolle maar serieuze blik*

    http://myanimelist.net/animelist/MizukiMyao Mijn anime list! \(#^^#)/ Mag er ook op? :3 (op het lijstje)

    En en en.... ik ben verbaast, hoe kan het dat er nu plotseling afbeeldingen bij jullie animelists (MAL) staan? *0* Hoe hoe hoe?

    En ik begon met Durarara, omdat ik er te veel goede reacties over las. En toen was ik te nieuwschierig....
    Wéér een anime meer......
    En het is leuk! :3 Ik vind het vooral leuk dat die blonde dude de hele tijd met zware dingen naar de zwartharige dude gooit. >v<
    (zoals de eerste gif van dit topic, mihihihihihi)
    Sorry ken hun namen nog niet.... 15 namen te leren! D,; Ik ben slecht met namen.....


    Je bedoelt Shizuooooo ;D Hij is awesome. :Y)
    Maar Masaomi blijft sowieso altijd mijn favoriet. >< Dat valt heus niet te zien aan mijn avatar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Je bedoelt Shizuooooo ;D Hij is awesome. :Y)
    Maar Masaomi blijft sowieso altijd mijn favoriet. >< Dat valt heus niet te zien aan mijn avatar.


    Kida-kun! (Onthou ik alleen omdat "Kida" kort is.) Nog 8 afleveringen en ik ken alle namen! Beloofd! TvT
    Shizuo! Oh ja! :3 En izuya.... ofzo? :3 ^^
    *still learning*
    Ik vind het genre leuk, :3 Het is super natural, gangster, beetje liefde, vriendschap en comic. ^^
    Weer een anime waarvoor, als ik hem 's avonds laat kijk, ik in een kussen moet bijten om mijn ouders die proberen te slapen niet wakker te maken *grin*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    Kida-kun! (Onthou ik alleen omdat "Kida" kort is.) Nog 8 afleveringen en ik ken alle namen! Beloofd! TvT
    Shizuo! Oh ja! :3 En izuya.... ofzo? :3 ^^
    *still learning*
    Ik vind het genre leuk, :3 Het is super natural, gangster, beetje liefde, vriendschap en comic. ^^
    Weer een anime waarvoor, als ik hem 's avonds laat kijk, ik in een kussen moet bijten om mijn ouders die proberen te slapen niet wakker te maken *grin*


    Izaya. ;D
    En ik houd je eraan! Eerst zei ik ook alleen maar Kida, maar dat kwam omdat Mikado hem op het begin Kida-kun noemde, maar later gaat hij 'm Masaomi noemen en toen kon ik het ook onthouden. :'D
    Ja, ik vond het genre ook echt fantastisch. Vooral de personages vind ik ook echt heel erg goed neergezet. ^^
    Hehe, ik herken je probleem. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Izaya. ;D
    En ik houd je eraan! Eerst zei ik ook alleen maar Kida, maar dat kwam omdat Mikado hem op het begin Kida-kun noemde, maar later gaat hij 'm Masaomi noemen en toen kon ik het ook onthouden. :'D
    Ja, ik vond het genre ook echt fantastisch. Vooral de personages vind ik ook echt heel erg goed neergezet. ^^
    Hehe, ik herken je probleem. (':


    Ik vind het zeker een van de betere animes die ik heb gezien. :3
    Another trouwens ook, ik vond het a-we-so-me.
    (Het was het wakker liggen van de horror waard)

    Btw! Omg! Kido's voice acteur is Mamo! *fangirlt* Knew it!

    \(#^^#)/ Stelling:
    Otaku's hebben communicatie problemen?

    Ik zeg heel van "Oem" als ik "ja" bedoel.
    Of "Neh?" als ik "wat?" bedoel.
    En dan ook nog Konichiwa, Shaonara, Yuki, Yumi, Suki, Itadakimasu en stuff.

    En vooral bij "oem" en "neh" word ik altijd raar aangestaard.
    Hebben jullie ook zulke momenten? :3

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 16:58 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    Ik vind het zeker een van de betere animes die ik heb gezien. :3
    Another trouwens ook, ik vond het a-we-so-me.
    (Het was het wakker liggen van de horror waard)

    Btw! Omg! Kido's voice acteur is Mamo! *fangirlt* Knew it!

    \(#^^#)/ Stelling:
    Otaku's hebben communicatie problemen?

    Ik zeg heel van "Oem" als ik "ja" bedoel.
    Of "Neh?" als ik "wat?" bedoel.
    En dan ook nog Konichiwa, Shaonara, Yuki, Yumi, Suki, Itadakimasu en stuff.

    En vooral bij "oem" en "neh" word ik altijd raar aangestaard.
    Hebben jullie ook zulke momenten? :3


    Hahha, genoeg xd
    Bij mijn vriendengroep gebruiken wij uitgangen als we elkaar aanspreken xd
    Dus ik zeg soms tegen een vriend van mij Pat-senpai!! (hij heet voluit Patrick) en bij een andere vreemd Rik-Chan xd
    Van die hele melige en ik heb Kevin-Chama (combi van Chan en Sama) xd haha, wel geweldig.

    Ook heb ik soms van die momenten dat ik dankjewel wilt zeggen, maar dan snel de neiging heb om Arigatou of Arigatou gozaimasu/gozaimashita. Je hebt wel van die kleine dingetjes waar je bij moet oppassen dat het wel Nederlands is en niet japans. xd Ook gebruik ik net als jij weleens Sayonara. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Soumei schreef:
    (...)

    Ik vind het zeker een van de betere animes die ik heb gezien. :3
    Another trouwens ook, ik vond het a-we-so-me.
    (Het was het wakker liggen van de horror waard)

    Btw! Omg! Kido's voice acteur is Mamo! *fangirlt* Knew it!

    \(#^^#)/ Stelling:
    Otaku's hebben communicatie problemen?

    Ik zeg heel van "Oem" als ik "ja" bedoel.
    Of "Neh?" als ik "wat?" bedoel.
    En dan ook nog Konichiwa, Shaonara, Yuki, Yumi, Suki, Itadakimasu en stuff.

    En vooral bij "oem" en "neh" word ik altijd raar aangestaard.
    Hebben jullie ook zulke momenten? :3


    Mamo? Wie is Mamo? ;O

    Als je communicatieproblemen bedoelt van dat je soms Japanse dingen random zegt, dan ga ik helemaal met je mee. :'D
    Wat ik heel erg zonder nadenken doe is 'yoooooosh!' zeggen. (': Bij andere dingen denk ik wel na, als ik oyasuminasai of arigatou ofzo zeg, dat doe ik alleen als ik met mede otaku's ben. xd

    OH EN SENPAI. Altijd senpai gebruiken in het dagelijks leven. :'D

    [ bericht aangepast op 13 jan 2014 - 17:04 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soumei schreef:
    (...)

    Ik vind het zeker een van de betere animes die ik heb gezien. :3
    Another trouwens ook, ik vond het a-we-so-me.
    (Het was het wakker liggen van de horror waard)

    Btw! Omg! Kido's voice acteur is Mamo! *fangirlt* Knew it!

    \(#^^#)/ Stelling:
    Otaku's hebben communicatie problemen?

    Ik zeg heel van "Oem" als ik "ja" bedoel.
    Of "Neh?" als ik "wat?" bedoel.
    En dan ook nog Konichiwa, Shaonara, Yuki, Yumi, Suki, Itadakimasu en stuff.

    En vooral bij "oem" en "neh" word ik altijd raar aangestaard.
    Hebben jullie ook zulke momenten? :3


    Ik heb dat ook best wel vaak, dat ze me ineens raar aankijken.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lol ik heb weet ik hoeveel gemist kom ik weer in een stukje over durarara! terecht ^^
    Geniale serie haha . Heb de serie laatst nog gedowlaod haha. Vind de eerste opening song geniaal komt er op eens een andere na 12 of 13 afleveringen Muh. Vond ik wel echt minder. Vond de gitaar en drum zo goed in de opening !! Ben ook van plan nog eens een durarara!! AMV te maken maar weet nog niet met welk nummer enzo.


    Kawaii ^w^

    Ik geef alleen een paar van mijn vrienden +su achter hun naam of +tan of +chan.
    Meestal meer als grapje, C,: Nooit senpai.

    @Parachutes: Miyano Mamoru (Mamo)! *^* De dude die awesome openings zingt!
    Nu ken je hem wel, :3 Hij voiced een aantal awesome characters, :3 Light, Death the kid, Yogi, Kido, Tamaki, Dent, Tokiya, Zero en Ichuru en meer! ^^


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    Ik geef alleen een paar van mijn vrienden +su achter hun naam of +tan of +chan.
    Meestal meer als grapje, C,: Nooit senpai.

    @Parachutes: Miyano Mamoru (Mamo)! *^* De dude die awesome openings zingt!
    Nu ken je hem wel, :3 Hij voiced een aantal awesome characters, :3 Light, Death the kid, Yogi, Kido, Tamaki, Dent, Tokiya, Zero en Ichuru en meer! ^^



    Oooooh je bedoelde Kida! Ja, dat wist ik wel. ^^
    Ik ken nooit namen van seiyuu's, haha.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Er zijn reacties waar ik op zou kunnen reageren.. In plaats daarvan geef ik jullie dit


    -Weet in begod niet welk anime het is.. iets met fate.. ... Maar ze ziet er cute uit ;d-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    omfg Fairy Tail...
    seen enough hentai..


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    omfg Fairy Tail...
    seen enough hentai..


    ... wat.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hashirama schreef:
    omfg Fairy Tail...
    seen enough hentai..

    Dat had ik niet verwacht bij Fairy Tail.. o-o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you