• Februo, original name for February. The month of purification and sacrifices.


    Tien jongeren, vijf meisjes en vijf jongens, worden hun hele leven geteisterd door nachtmerries. De ene wat gruwelijker dan de andere maar steeds opnieuw met een tragisch einde. Op de dag dat ze allemaal vijftien werden, gebeurde er iets onverklaarbaar waardoor hun hele leven veranderde. Elke laatste dag van de maand komt namelijk de droom uit die hen de vorige nacht heeft geteisterd. De jongeren willen steeds opnieuw de droom voorkomen maar hebben echter nooit genoeg tijd of informatie om er een stokje voor te steken. Bovendien gebeurt er ook steeds iets raars in hun dromen. Al van jongs af aan worden ze in hun nachtmerrie altijd vergezeld door een andere persoon. Een meisje of een jongen maar zeker iemand die ze nog nooit hebben ontmoet. De ouders worden na een tijdje de praatjes van hun kinderen beu en besluiten allemaal dat ze hulp nodig hebben. Zo sturen ze hun kinderen naar een psychiatrische instelling met de belofte van de begeleiders dat ze snel beter zullen worden. De duo’s komen dus dichter in elkaars buurt waardoor de dromen nog gruwelijker en enger worden dan ze al waren. Een oplossing lijkt er niet te komen, nee in tegendeel zelfs het wordt erger. Maar wat als ze ooit allemaal op een nacht dezelfde droom hebben en dat toevallig in februari? De droom dat er twee mensen, ex-patiënten, worden vermoord. Zullen ze samenwerken? Of zullen sommige afhaken? Ontstaat er misschien haat tussen de jongeren? Of juist liefde?

    We hebben dus besloten dat we de acht jongeren opdelen in duo’s (jongen+meisje) Elk duo verjaart op dezelfde dag in hetzelfde jaar, wat hun verschijning in de andere zijn droom verklaard. De twee personen van elk duo hebben nooit dezelfde droom. Ze dromen namelijk altijd over een situatie waarin hun grootste angsten verweven zit. Het is niet dat elk duo perse verliefd moet worden op het andere lid. Liefde kan ook treden buiten de duo’s zelf.


    Rollen:
    Acht jongeren:
    - Riveh 'Riv' Callum Kavanagh - KilIian p.4
    - Austen Lea Phyres - SiIhouette p.7

    -
    - Penelope Frianae Klastiers - Sillage

    - Misha Ellis Kingsley - Walt p.8
    - Camilla “Mia” Forester - Lethe p.2

    - Newt Charles Hames - Emrys p.3
    - Lesley Alice Rivers - Burglar p.7

    - Máel Gilbert - Cruella
    - Angela "Angel" Samantha Alae - NCIS

    Invullijstje:

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd (17-21):
    Geboortedatum:
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    *Soort nachtmerries die je hebt:
    Eventueel iets extra:
    * Voorbeelden: Verlatingsangsten, dromen over geesten, dromen over dierbaren die dood gaan, etc. Wees origineel!


    Regels:
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues.
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 36 uur staan.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Enkel KilIian of SiIhouette openen de topic tenzij je toestemming hebt.


    Have fun! c:
    + credits aan Evelien voor het maken van de supermooie gif.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 21:59 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Kan ik nog een jongen reserveren?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    Kan ik nog een jongen reserveren?


    Tuurlijk! Het staat erbij!

    @Demi
    Nee joh. Je personage gaat net zo awesome worden als de anderen! :Y)


    Rise and rise again until lambs become lions

    Sorry dat alle beschrijving bij Dawid zo kort is ):
    Maar hij is af! :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KilIian schreef:
    (...)

    Tuurlijk! Het staat erbij!

    @Demi
    Nee joh. Je personage gaat net zo awesome worden als de anderen! :Y)



    Ja, maar sommige mensen maken zulke uitgebreide rollen, waaronder jij D:


    That is a perfect copy of reality.

    Wacht wacht een rpg met Killian en Hook. Like man twee dezelfde personen in een topic.
    Ik ga trouwens zo beginnen aan mijn rol


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    Wacht wacht een rpg met Killian en Hook. Like man twee dezelfde personen in een topic.
    Ik ga trouwens zo beginnen aan mijn rol

    Hahaha. You made me laugh hahaha. Ik heet straks anders hoor ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik weet niet zeker of ik 300 woorden kan halen, maar wil je een meisje voor me reserveren?
    Als het me niet gaat lukken, zeg ik het zo snel mogenlijk (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Nope dat gaat niet lukken, sorry.
    Wil je mijn reservering weghalen?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    H00K schreef:
    Sorry dat alle beschrijving bij Dawid zo kort is ):
    Maar hij is af! :Y)


    Ik vind 'm leuk mate, haha. :'D

    @Emrys
    Hahaha geweldig! :'D

    @Demi
    Nou sorry. D: Maar het hangt er eigenlijk vanaf. Ik heb bijvoorbeeld nu nog totaal geen idee voor een personage. Dus zou er ook niet veel op papier komen. ;p

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 20:53 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    Ik vind 'm leuk mate, haha. :'D

    @Emrys
    Hahaha geweldig! :'D

    @Demi
    Nou sorry. D: Maar het hangt er eigenlijk vanaf. Ik heb bijvoorbeeld nu nog totaal geen idee voor een personage. Dus zou er ook niet veel op papier komen. ;p

    Ah thanks (pirate)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Rol:
    Jongere
    Naam:
    Camilla "Mia" Forester
    Leeftijd:
    Negentien
    Geboortedatum:
    06-05-1994
    Geslacht:
    Vrouwelijk
    Uiterlijk:
    Mia wordt vaak beschreven als schattig, wat waarschijnlijk komt door haar lengte van 1.64 meter en haar lief uitziende gezichtje. Ze heeft een rond gezicht, waarin het meest opvallende haar ogen zijn. Haar ogen hebben een viooltjesblauwe kleur en licht een paarsachtige gloed overheen. Op haar neus zitten enkele sproetjes. Ze heeft als tiener een beugel gehad, waardoor ze nu rechtstaande tanden heeft. Haar onderlip is iets voller dan haar bovenlip. Que make-up gebruikt ze mascara en eyeliner, maar ook concealer, aangezien ze anders vaak met wallen rond zou lopen.
    Haar figuur is vrij normaal, gewoon slank met de vrouwelijke rondingen, al is het wel te dat ze hardloopt, iets wat ze doet om haar gedachten te verzetten. Ze rent echter vaak te lang door, waardoor ze buitenadem raakt. Haar kledingstijl is iets meisjesachtig, maar ze draagt ook vaak dingen die haar vormen verbergen. Hoe meer ze iemand wantrouwt, hoe ruimer de kleding zal zijn die ze draagt, als ze tenminste weet dat ze die persoon die dag tegen zal komen.
    Haar bruine lokken heeft ze zeker van "haar vader", aangezien haar moeder blond haar heeft. Mia doet hier vaak van alles mee. Van ingewikkelde vlechten tot simpele knotjes. Ook draagt ze veel haarbanden. Als ze haar lokken los heeft hangen en zenuwachtig is, dan maakt ze er zonder dat ze zich er echt bewust van is een vlecht van te maken, die ze elke keer weer opnieuw uithaalt en vlecht.
    Karakter:
    Mia was altijd een erg vrolijk meisje met een brede glimlach op haar gezicht, maar sinds ze haar moeder's geheim weet en haar nachtmerries is ze een stuk geslotener geworden. Ze zal zich nog wel vrolijk voor doen, maar dit is omdat ze niet wil dat dierbaren zich zorgen gaan maken om haar. Hoe ze zich echt voelt laat ze enkel naar buiten komen wanneer ze alleen is. Ze vertrouwt mensen ook totaal niet meer. Niet alleen mannen, maar ook vrouwen. Praten gaat nog wel, maar lichamelijk contact is uit den boze. Verder dan mensen de hand schudden gaat ze niet. Dierbaren mogen dichterbij komen, maar zelfs bij omhelzingen met hen voelt ze zich ongemakkelijk. Ze denkt daardoor ook nogal snel dat mensen allerlei (seksuele) bijbedoelingen hebben. Wanneer iemand in haar "persoonlijke cirkel" komt, kan ze behoorlijk overstuur raken.
    Ze is erg goed in haar vrolijke façade op te houden, al kunnen de erg oplettende mensen wel aan haar ogen zien dat er iets niet in orde is. Veel mensen hebben het echter niet door, doordat ze nog evenveel praat als vroeger, zelfs haar vrienden niet. Er is dan ook maar één persoon van haar vriendengroepje die weet van haar nachtmerries. Naast die persoon is haar moeder de enige die ze vertrouwt, al praat ze met hen ook voornamelijk over oppervlakkige dingen en niet over haar gevoelens. Vooral haar moeder wilt ze er niet mee lastig vallen, ondanks dat ze haar vertrouwt, al weet haar moeder wel dat ze er nachtmerries over heeft. Mia heeft echter ook momenten waarop ze compleet weg zakt in haar gedachten en dan wat voor zich uit staart.
    Naast lichamelijk contact, kan Mia nogal gestrest en overstuur raken als dingen niet goed geordend zijn of niet volgens plan gaan. Ze wilt controle en overzicht hebben over dingen in het normale leven hebben, omdat ze tijdens haar nachtmerries nergens controle over heeft. Ook is ze niet zo'n fan van lawaai. Luidruchtige mensen ontwijkt ze meestal. Ruzies en conflicten vermijdt ze. Wanneer mensen niet op tijd bij een afspraak zijn of antwoorden op een bericht, is ze al snel verontrust dat ze er iets met ze gebeurd is.
    Haar beslissingen maakt ze 100 procent gebaseerd op haar gevoel, waardoor de dingen die ze doet niet altijd even verstandig zijn. Daarnaast is ze niet zo zeer een optimist, maar ook geen pessimist, al ziet ze wel eerder het slechte in mensen dan goede en maakt ze zichzelf overstuur door allerlei dingen te verzinnen die mensen "misschien wel gedaan kunnen hebben".
    Likes: Instrumentale muziek, rust, warmte
    Dislikes: Lichamelijk contact, wanorde, duisternis
    *Soort nachtmerries die je hebt: Nachtmerries over aanrandingen/verkrachtingen. Ze heeft ook regelmatig nachtmerrie's over dat het bij haarzelf gebeurd, maar gelukkig nooit op de laatste dag van de maand.
    Uitleg: Mia's moeder is op negentienjarige leeftijd verkracht door een bekende en toen zwanger van haar geworden. Ze besloot om het kind wel te houden, omdat ze die lastig de schuld kon geven van wat "haar vader" gedaan had. Om diezelfde reden heeft ze ook (bijna) altijd goed gezorgd voor Mia. Mia is echter wel opgegroeid zonder een vaderfiguur in haar leven. Haar moeder kreeg pas opnieuw een vriend toen Mia een jaar of zestien was.
    Mia is erachter gekomen, doordat ze op zolder oude dagboeken van haar moeder tegenkwam, waarin alles beschreven stond. Ze vertelde eerst niet aan haar moeder dat ze het wist, maar toen begonnen de nachtmerrie's te komen. Nadat Mia enkele nachten achter elkaar gillend of overstuur wakker was geworden, wilde haar moeder weten wat er aan de hand was en gaf ze toe dat ze haar moeders oude dagboeken had gelezen.
    Eventueel iets extra:
    Mia bespeelt de viool en de piano. Het is haar uitlaatklep. Een andere uitlaatklep van haar is tekenen. Ze heeft twee tekenenblokken. Eentje waar mensen wel in mogen kijken, hier staan gewoon normale dingen in, maar in haar andere tekenenblok mag níemand kijken. Dit blok bevat behoorlijk wat duistere tekeningen.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 23:56 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb medelijden met mensen die dromen over dierbaren die dood gaan, want dan zijn ze al erg veel mensen kwijt geraakt :'c


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    Ik heb medelijden met mensen die dromen over dierbaren die dood gaan, want dan zijn ze al erg veel mensen kwijt geraakt :'c


    Wow haha. Inderdaad! Zo had ik er nog niet bij stil gestaan! D:
    Maar we kunnen er ook altijd dieren bij rekenen? Anders is het inderdaad echt wel erg voor die persoon. :c


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    Wow haha. Inderdaad! Zo had ik er nog niet bij stil gestaan! D:
    Maar we kunnen er ook altijd dieren bij rekenen? Anders is het inderdaad echt wel erg voor die persoon. :c


    Elke maand een nieuwe goudvis kopen omdat de ander steeds doodgaat (cat)
    Trouwens, de nachtmerries die ze op andere dagen van de maand hebben komen toch niet uit?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    (...)

    Elke maand een nieuwe goudvis kopen omdat de ander steeds doodgaat (cat)
    Trouwens, de nachtmerries die ze op andere dagen van de maand hebben komen toch niet uit?


    De dierenwinkel zal dan blij zijn. Wel op lange termijn dan toch. :Y)
    Inderdaad. Enkel de dromen die ze de dag ervoor hebben gehad, komen uit. Wees blij anders was het dagelijks een nieuwe goudvis kopen. :'D

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 21:27 ]


    Rise and rise again until lambs become lions