• Februo, original name for February. The month of purification and sacrifices.


    Tien jongeren, vijf meisjes en vijf jongens, worden hun hele leven geteisterd door nachtmerries. De ene wat gruwelijker dan de andere maar steeds opnieuw met een tragisch einde. Op de dag dat ze allemaal vijftien werden, gebeurde er iets onverklaarbaar waardoor hun hele leven veranderde. Elke laatste dag van de maand komt namelijk de droom uit die hen de vorige nacht heeft geteisterd. De jongeren willen steeds opnieuw de droom voorkomen maar hebben echter nooit genoeg tijd of informatie om er een stokje voor te steken. Bovendien gebeurt er ook steeds iets raars in hun dromen. Al van jongs af aan worden ze in hun nachtmerrie altijd vergezeld door een andere persoon. Een meisje of een jongen maar zeker iemand die ze nog nooit hebben ontmoet. De ouders worden na een tijdje de praatjes van hun kinderen beu en besluiten allemaal dat ze hulp nodig hebben. Zo sturen ze hun kinderen naar een psychiatrische instelling met de belofte van de begeleiders dat ze snel beter zullen worden. De duo’s komen dus dichter in elkaars buurt waardoor de dromen nog gruwelijker en enger worden dan ze al waren. Een oplossing lijkt er niet te komen, nee in tegendeel zelfs het wordt erger. Maar wat als ze ooit allemaal op een nacht dezelfde droom hebben en dat toevallig in februari? De droom dat er twee mensen, ex-patiënten, worden vermoord. Zullen ze samenwerken? Of zullen sommige afhaken? Ontstaat er misschien haat tussen de jongeren? Of juist liefde?

    We hebben dus besloten dat we de acht jongeren opdelen in duo’s (jongen+meisje) Elk duo verjaart op dezelfde dag in hetzelfde jaar, wat hun verschijning in de andere zijn droom verklaard. De twee personen van elk duo hebben nooit dezelfde droom. Ze dromen namelijk altijd over een situatie waarin hun grootste angsten verweven zit. Het is niet dat elk duo perse verliefd moet worden op het andere lid. Liefde kan ook treden buiten de duo’s zelf.


    Rollen:
    Acht jongeren:
    - Riveh 'Riv' Callum Kavanagh - KilIian p.4
    - Austen Lea Phyres - SiIhouette p.7

    -
    - Penelope Frianae Klastiers - Sillage

    - Misha Ellis Kingsley - Walt p.8
    - Camilla “Mia” Forester - Lethe p.2

    - Newt Charles Hames - Emrys p.3
    - Lesley Alice Rivers - Burglar p.7

    - Máel Gilbert - Cruella
    - Angela "Angel" Samantha Alae - NCIS

    Invullijstje:

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd (17-21):
    Geboortedatum:
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    *Soort nachtmerries die je hebt:
    Eventueel iets extra:
    * Voorbeelden: Verlatingsangsten, dromen over geesten, dromen over dierbaren die dood gaan, etc. Wees origineel!


    Regels:
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues.
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 36 uur staan.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Enkel KilIian of SiIhouette openen de topic tenzij je toestemming hebt.


    Have fun! c:
    + credits aan Evelien voor het maken van de supermooie gif.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 21:59 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    De dierenwinkel zal dan blij zijn. Wel op lange termijn dan toch. :Y)
    Inderdaad. Enkel de dromen die ze de dag ervoor hebben gehad, komen uit. Wees blij anders was het dagelijks een nieuwe goudvis kopen. :'D


    Dan zou ik spinnen kopen. Altijd goed als die doodgaan c:
    And allrighty, want ik had eerst een nachtmerrie iets bedacht, maar dat vond ik iets te erg :'x.
    En nog een vraagje: je kan lijkt me ook gewoon dromen dat random mensen die je kent doodgaan? Bijvoorbeeld mensen die je vaagjes kent via school o.i.d. ?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    (...)

    Dan zou ik spinnen kopen. Altijd goed als die doodgaan c:
    And allrighty, want ik had eerst een nachtmerrie iets bedacht, maar dat vond ik iets te erg :'x.
    En nog een vraagje: je kan lijkt me ook gewoon dromen dat random mensen die je kent doodgaan? Bijvoorbeeld mensen die je vaagjes kent via school o.i.d. ?


    Nou spinnen zorgen er wel voor dat er minder insecten in huis zijn? :'D
    En hmm mag ik vragen wat die dan was? Ik ben benieuwd, haha. En uhu inderdaad.


    Rise and rise again until lambs become lions

    KilIian schreef:
    (...)

    Nou spinnen zorgen er wel voor dat er minder insecten in huis zijn? :'D
    En hmm mag ik vragen wat die dan was? Ik ben benieuwd, haha. En uhu inderdaad.


    Dan eet 'ie eerst de andere insecten op, en daarna gaat 'ie dood c:
    Yes, of course. Ik zat er eerst aan te denken, dat haar moeder verkracht was en daardoor zwanger van haar is worden en Mia weet dat dan. Die nachtmerries zouden dan aanrandingen/verkrachtingen. En dan niet enkel dat 't bij anderen gebeurt, maar ook bij haar zelf. Maar als ze dan zelf eens in de zoveel tijd verkracht zou worden, dat is wel heel erg :'x
    Maar ik bedacht me net dat ik dat alsnog wel kan doen, maar dat 't dan gewoon ook bij mensen gebeurd die ze alleen van gezicht o.i.d. kent en dan droomt ze de laatste nacht van de maand gewoon niet over zichzelf.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    (...)

    Dan eet 'ie eerst de andere insecten op, en daarna gaat 'ie dood c:
    Yes, of course. Ik zat er eerst aan te denken, dat haar moeder verkracht was en daardoor zwanger van haar is worden en Mia weet dat dan. Die nachtmerries zouden dan aanrandingen/verkrachtingen. En dan niet enkel dat 't bij anderen gebeurt, maar ook bij haar zelf. Maar als ze dan zelf eens in de zoveel tijd verkracht zou worden, dat is wel heel erg :'x
    Maar ik bedacht me net dat ik dat alsnog wel kan doen, maar dat 't dan gewoon ook bij mensen gebeurd die ze alleen van gezicht o.i.d. kent en dan droomt ze de laatste nacht van de maand gewoon niet over zichzelf.


    Dat is best wel een awesome - dat klinkt zo raar - idee, maar je snapt toch wel hoe ik het bedoel hé? ;p


    That is a perfect copy of reality.

    Ja, ik snap wat je bedoelt :')

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 22:16 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    (...)

    Dan eet 'ie eerst de andere insecten op, en daarna gaat 'ie dood c:
    Yes, of course. Ik zat er eerst aan te denken, dat haar moeder verkracht was en daardoor zwanger van haar is worden en Mia weet dat dan. Die nachtmerries zouden dan aanrandingen/verkrachtingen. En dan niet enkel dat 't bij anderen gebeurt, maar ook bij haar zelf. Maar als ze dan zelf eens in de zoveel tijd verkracht zou worden, dat is wel heel erg :'x
    Maar ik bedacht me net dat ik dat alsnog wel kan doen, maar dat 't dan gewoon ook bij mensen gebeurd die ze alleen van gezicht o.i.d. kent en dan droomt ze de laatste nacht van de maand gewoon niet over zichzelf.


    Strak plan! Ik doe mee. :Y)
    Het is inderdaad wel heavy maar ik vind echt goed bedacht en origineel. Ik zou het zeker doen!


    Rise and rise again until lambs become lions

    Jaa, ik heb het ook al weer daar in verandert :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oh, ik heb bij Dawid bij zijn nachtmerriestukje wat veranderd, namelijk waardoor hij die nachtmerries is gaan krijgen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    H00K >>> Caerleon ^_^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik maar mijn rol hoogstwaarschijnlijk morgenavond.

    Morgen ben ik de gehele dag op de Vakantiebeurs, maar morgenavond moet ik oppassen – waardoor ik tijd genoeg heb. ^^


    •

    Rol: jongen uit de instelling
    Naam: Newt Charles Hames
    Leeftijd (17-21): 19
    Geboortedatum: 23 Februari
    Geslacht: mannelijk
    Uiterlijk:



    Karakter: Newt is een erg teruggetrokken jongen. Vroeger was hij populair op school, maar door zijn vriendschap met Sam begon het steeds minder te worden. Hij was toen een hele vrolijk en druk iemand. Toen Sam weg was en zijn nachtmerries begonnen daalde zijn reputatie steeds harder. Hij begon meer en meer over dingen te praten die andere mensen niet konden zien of begrijpen. Tot hij uiteindelijk genegeerd werd door de hele school en als gestoord bestempeld werd. Zijn ouders hebben besloten hem naar de inrichting te sturen. Waar hij vrijwel nooit met iemand praat in de hoop dat hij niet weer zo achteruit ging als buiten de inrichting.
    *Soort nachtmerries die je hebt: Newt ziet soms anderen maar vaak zichzelf vreselijke dingen doen. In zijn nachtmerries wordt hij vaak gevolg door de geest van zijn beste vriend, Sam, die vlak voor de nachtmerries begonnen zelfmoord had gepleegd. Zijn meeste nachtmerries gaan over het wraak nemen op de mensen die ervoor hadden gezorgd dat Sam weg was. Sinds een paar maanden ziet hij ook beelden uit zijn nachtmerries terwijl hij wakker is. Mensen die opeens het gezicht van Sam hadden, en een paar seconden later niet meer, zulke dingen.
    Eventueel iets extra:

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 15:43 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Hmm... I wonder if there are real Merlin-fans in here, heheheh. Still no reaction of the fan ghehehe (:<


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caerleon schreef:
    Hmm... I wonder if there are real Merlin-fans in here, heheheh. Still no reaction of the fan ghehehe (:<

    Whut I don't get it...


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    (...)
    Whut I don't get it...


    Caerleon. Doesn't it ring a bell? (no_chears)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caerleon schreef:
    (...)

    Caerleon. Doesn't it ring a bell? (no_chears)


    Nope. Niet bij mij %:Y)


    That is a perfect copy of reality.