• Je mag zelf beslissen hoe je naar school gaat, maar in ieder geval kom je aan. Je pakt je spullen uit en verwondert je over hoe je kamer dit jaar ingericht wordt. Hier beginnen we allemaal mee! Succes!

    [center]



    Iedereen kent die open einden in de vorm van "nog lang en gelukkig". Maar is er niet meer? Waar gingen deze personages heen nadat de schrijver of regisseur klaar met ze was? Ze moeten ergens zijn gekomen in dat lange en gelukkige leven. Waar ging Katniss dan heen na de laatste spelen? Wat ging Frodo doen in de Grijze Havens? Ze kwamen hier. Op de beste hogeschool die je je kunt voorstellen, Unifantasy.

    Leeftijd:
    Unifantasy is voor fantasie personen vanaf 12 (je mag dus ook volwassenen van 40! Niet dat ik denk dat iemand dat gaat doen). (Dit leek me wel handig, als je bijvoorbeeld erg van Clove hield, kun je haar ook spelen als 13-jarige) Op je 12de ben je dus eerstejaars. Verder moet je zelf even rekenen ;]


    Het gebouw:
    De buitenkant
    Het gebouw is net een spookhuis van buiten. Het is afgebrokkeld en vol gaten. Onder de normale mensen gaat het gerucht dat het er spookt. Vanbinnen is het magisch vergroot en lijkt het net op een echt kasteel. Dit kunnen alleen de leerlingen zien.
    De gangen
    De eetzaal
    Drie keer per dag nemen de leerlingen plaats aan de lange tafel. Om 7.30 ontbijt, om 12.00 lunch en om 7.30 diner.
    De kamers
    Alle leerlingen krijgen een kamer. Deze is leeg, maar op het moment dat de leerling het gordijn openschuift en de zon de kamer verlicht, richt de kamer zichzelf in naar de smaak en persoonlijkheid van de leerling. Elk jaar gebeurt dit opnieuw. Let op! De eerstejaars moeten dit zelf uitzoeken! Deze leerlingen komen verwachtingsvol de kamer in, ze zien niets (de kamer is pikdonker) dus doen ze het gordijn open.


    De lessen:
    Basisvakken
    Nederlands
    Engels
    Handarbeid
    Gym
    Wiskunde
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde

    Extra vakken
    Magie
    Wapens gebruiken
    De verzorging van dieren of magische wezens
    Een andere taal (zelf invullen)


    Regels:
    ~ Minimaal 200 woorden per post ~
    ~ Naamveranderingen doorgeven ~
    ~ Niet andermans personages besturen ~
    ~ Persoonlijke berichten tussen ( ) [ ] { } ~
    ~ Reserveringen blijven 72 uur (oftewel 3 dagen) staan ~
    ~ Alle fantasy mag! HG, HP, Twilight, LOTR, Disney... ~
    ~ Geen ruzie onder de gebruikers ~
    ~ Je mag alle tijden en leeftijden, al loopt het een beetje door elkaar, het mag ~
    ~ Heb heel veel plezier!!! ~

    Invullen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Soort (indien nodig):
    Uiterlijk (als je met foto doet, hoef je geen beschrijving meer):
    Innerlijk:
    Kamer:
    Extra gekozen vak (maximaal 2):
    Familie van (je mag next generation schrijven):
    Uit welk verhaal/welke film:
    Extra:

    Rollen:
    Isabella "Bella" Marie Swan Cullen • 19 • Vampier (CrazyGirlxx) - 1.1
    Nico di Angelo • 15 • Demigod (Emrys) - 1.1
    Elena Mary Gilbert • 18 • Vampier (Salvatore) - 1.2
    Leah Clearwater • 17 • Weerwolf (horseslover6)
    Dan Forest • 15 • Vampier (Elwood)
    Cassie Blake • 16 • Heks (Disneyy)
    Loki Laufeyson • 17 • Frost giant (Elwood) - 1.3
    (Reservatie FennaFriend)
    Fred Weasley • 19 • Tovenaar (Taundriel)
    Franky-Ann Wilson • 18 • Demigod (SuperTOMMO)
    Penelope "Penny" Padmore • 16 • Heks (FennaFriend)
    Finnick Odair • 24 (Taundriel)

    Topics:
    Praattopic
    Rollentopic
    Speeltopic

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 14:23 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    [Ik ben blij dat speeltopic geopend is :)]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    [Jeeej nu kunnen we beginnen met schrijven! Een probleem: nu ben ik inspiratieloos :/ ]


    I dress to kill, but tastefully

    [ Hoe beginnen we? Begint iedereen zijn reis naar de school of zitten ze er al op? ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Mon topicos :)


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    - Mijn topics. -


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Minos topinos


    Spoiler alert: you will save yourself

    | Begin staat in de beginpost |


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Penelope "Penny" Padmore

    Ik ademde het laatste briesje wind in voordat ik mij door de grote deur heen wurmde. Jemig, wat is het al druk zeg... Voor zover ik kon inschatten -waar ik nooit goed in was geweest- was de halve school al zo'n beetje al aangekomen. En ik maar denken dat ik met de viavia als één van de eerste op school zou komen... mooi niet dus. 'Hé Penny!' hoorde ik iemand roepen. Ik draaide me vlug om en stond recht tegenover Emma, een vriendin van mij. 'Hoe was je vakantie?' vraagt ze enthousiast. 'Wel leuk hoor, maar ik heb je heel erg gemist' zeg ik en geef haar een knuffel. 'Hoe was de jouwe?' 'Ook wel leuk, ' begint ze 'maar we praten zometeen wel bij. Ga eerst naar je kamer!' Ik zeg haar gedag en loop de oude vertrouwde weg naar mijn slaapkamer. Alleen is mijn kamer niet meer oud en vertrouwt. Ieder jaar veranderd hij weer, maar gelukkig heb ik nog geen één keer een kamer zonder mijn boeken gehad. Met mijn vrije hand haal ik de deurklink naar beneden, loop naar binnen en doe de gordijnen open. Ik kijk mijn ogen uit. Wauw... denk ik. Deze keer heeft de kamer zich wel echt overtroffen. Het is een niet al te grote kamer, maar wel open en ruim. Met twee bruin-grijze pilaren wordt het dak ondersteund en de kamer wat opgevuld. Er staat een grote, witte kast met al mijn boeken die een hele muur in beslag neemt, met daaronder mijn bed. Boven de kast is ook nog een loopruimte waar ik met een wenteltrap heen kan. Daarboven hangt een klok. Niet dat ik die nodig heb, ik kan immers de tijd zien door de zon, maar het is toch wel fijn voor in de nacht. Ik hoor een klop op de deur. Ik zet snel mijn tas neer op het houten tafeltje en doe de deur open. Ik zie dat het Emma en Cassandra zijn. 'Hee!' zeg ik vrolijk. De meisjes groeten terug. 'Heb je misschien zin om met ons naar het grasveldje te gaan? Even liggen en bijkletsen' vraagt Cassandra. 'Is goed,' zeg ik 'Ik pak even mijn spullen.' Ik loop naar mijn tas toe en haal daar mijn toverstok uit. EIkenhout met een terzielerhaar, 27,4 centimeter. Ik weet het nog zo goed, toen ik hem kreeg. Het was de mooiste dag van mijn leven. 'Penny, kom je nog?' Ik schrik op uit gedachtes en volg Emma en Cassandra naar buiten.


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates

    Fred Weasley

    Ik knuffel George nog een keer voor ik wegga. Daarna leg ik mijn hand op de oude laars die als ViaVia dient. Ik maak me klaar voor de reis en voor ik het weet draai ik in de lucht. Ik laat los en sta voor het gebouw. Zonder naar iemand te kijken loop ik naar binnen. Daar zoek ik naar mijn kamer. Na een tijdje zoeken vind ik het. Ik loop naar binnen en schrik me kapot als de kamer zich opeens gaat inrichten. Na en tijdje is hij helemaal in Griffoendor stijl. Ik veeg een eenzame traan weg. Ik mag niet huilen, enkel omdat er twee bedden staan. Een ervan blijft altijd leeg, want dat is het bed van George, die nu bij ons huis is. Ik mis hem nu al. Ik bekijk de kamer. Allemaal Griffoendor. Daardoor voelt het vertrouwd. Ik moet er maar het beste van maken. Mijn nichtje is hier ook, en ik moet op haar letten. Die opdracht heb ik gekregen. Ik open mijn koffer en begin mijn spullen uit te ruimen. Al snel stop ik. Ik pak mijn toverstaf en doe een simpele spreuk waardoor alle spullen een plek zoeken en daar blijven liggen. Hoe doen Dreuzels dat toch, zonder magie?


    Finnick Odair

    Ik zucht en pak mijn spullen bij elkaar. Ik zal district 4 gaan missen. Het is mijn thuis. Ik kijk naar Annie, die me huilend aan kijkt. Ik knuffel haar. 'Het komt goed,' zeg ik tegen haar. Ik zal niet de enige van Panem zijn, daar. Katniss en Peeta komen ook. Toch is het afscheid erg moeilijk. Al snel is er iemand om me op te halen. Ik weet niet hoe ik daar kom. 'Meneer Odair, u moet meekomen,' zegt een vredebewarker. Ik kijk hem verbaasd aan. Waarom loopt die gast hier nog rond? Het maakt me niet eht uit. Ik knuffel Annie nog een laatste keer en loop mee met de vredebewaker. We komen aan bij een grote koets. Aan luxe is niks te weinig, het is helemaal goud en er zitten zelfs juwelen op. Een 'wauw' verlaat mijn mond en ik loop naar binnen. Daar is het neit minder luxe en ik begin me af te vragen of het wel echt een koets is, het ziet er meer uit als iets luxers.

    Twee uur later kom ik aan bij de universiteit. Ik heb er in in. Rustig loop ik naar mijn kamer. Het is niet moeilijk te vinden, het is kamer vier. Wauw, surprise. Ik loop naar binnen en schrik me kapot. De kamer begint te veranderen in een soort zee met een huisje erin. Er is een smal bruggetje naar het huisje. Meteen krijg ik zin om te zwemmen. Ik loop het huisje binnen en begin mijn spullen uit te ruimen. Het is wel een beetje eenzaam hier, alleen. Ik trek mijn zwembroek aan en spring het water in. Meteen merk ik dat er ook echt dieren in het water zwemmen. Voor het huisje staat een drietand. Ik pak de drietand en begin op dieren te jagen. Gewoon voor de lol, en ik weet niet zeker of ze hier ook zeedieren als eten hebben.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 12:43 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Mia Weasley

    'Doei Mi.'Lachte mijn oudere broer Alec, hij ging niet meer naar school maar werkte in het minesterie van Toverkunst net zoals mijn ouders. 'Doeg Al.'Zei ik en ik omhelsde hem. Mam en pap waren aan het werk. 'Doei Max.'Zei ik tegen mijn jongere broertje. 'Doei zus! We schrijven!'Met een lach antwoordde ik dat dat goed kwam, snel gaf ik hem een omhelzing. Ik pakte mijn hutkoffer en liep naar de zilveren haar borstel, waar blauw licht vanaf kwam. Snel raaktte ik met mijn wijsvinger de borstel aan, om alsnel door een ruimte heen te vliegen. Ik haalde mijn vinger van de borstel en viel op mijn hutkoffer voor een groot gebouw. Een kleine grijns sierde mijn mond. 'Back...'Mompelde ik. Rustig ga ik van mijn koffer af en pak die weer. Ik liep de school binnen, met nog steeds dezelfde grijns. Daarna liep ik naar kamer 9. Daar stapte in naar binnen, en langzaam liep ik naar het raam en maake ik de gordijnen open. Mijn kamer werd helemaal van hout. Het deed me heel erg denken aan thuis. Ik sleepte mijn hutkoffer naar de kast en opende die, daarna pakte ik mijn wand. 25,2 centimeter lang, wilgenhout, kern van drakenhart bloed, en bijna niet buigzaam. De wand kwam me erg van pas bij the Dark arts. Met een simpele spreuk vlogen al mijn kleren in de kast. De persoonlijke spullen bleven er in liggen. Ik zette de foto van mij met Alec,Max en mijn ouders op het kastje naast mijn bed. Zou Fred al op school zijn? Ach wat maakt het uit. Ik ging op mijn bed liggen en keek naar het plafond.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [ Bonjourx wents Feaser ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Dan Forest

    Ik glip naar binnen. En ik grijns. Het bekende gebouw. Ik ben weer thuis. Vrolijk loop ik door de gangen terwijl ik voor me uit fluit. Als snel heb ik mijn kamer gevonden. Het is pikkedonker zoals altijd. Ik loop naar het raam en gooi mijn gordijn open. Mijn kamer is mooi zoals a;tijd, alleen nu staat er een groot zwart bed met lampjes er boven in het midden. Waar ik dat nou weer voor nodig heb? Nou ja, mijn kamer heeft me nog nooit teleurgesteld. Ik hang schone kleren in mijn kast en onderzoek de kamer wat verder. Er is ook een badkamer, met een reusachtige wastafel en een bad.
    'Nergens een stopcontact?' vraag ik aan mezelf. Twee seconden later zie ik een stopcontact met een IPod oplader. Net wat ik nodig heb. Ik rol met mijn ogen. Ik ben af en toe echt een sukkel. II rommel wat in mijn rugzak tot ik de foto heb gevonden die ik zoek. Mijn (nu dode) zusje en ik samen op de fiets. Ik trap, en zij fietst. Zucht. We hadden een hoop lol samen. Ik rommel nog wat verder en ik vind mijn horloge. Ik gesp hem om. Nu valt het me op dat de muren donkerblauw zijn, met zilveren sterren. Gaaf. Ik besluit maar eens te gaan kijken wie dit jaar nieuw zijn. Ik doe mijn deur open en loop naar buiten.


    I dress to kill, but tastefully

    BluesSister


    > Elwood


    I dress to kill, but tastefully

    Leah Clearwater || Weerwolf
    Ik spring in de lucht en verander in een weerwolf. Niet lang daarna kom ik aan bij het gebouw. Ik schud even en verander daarna weer in een mens. Langzaam maar zeker doe ik de deur open. Eigenlijk ben ik een beetje nerveus. Ik kijk onzeker om me heen maar ik herstelde me gauw. En tover een glimlach op me gezicht. Wat is mijn kamer ook alweer? Typisch weer iets voor mij. Ik vraag naar mijn kamer nummer en dan ga ik ga naar boven. Ik loop mijn kamer binnen en doe de gordijnen open. Wow! Wat een mooie kamer!


    We all just wanna be somebody

    Ik schrijf me uit, sorry.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.