• Enjoy.:Y)

    NCIS aka Fleur
    TheDarkKing aka Lars
    Yoda aka Samantha
    Raccoon aka Saar
    XSoulMatesX aka Soul
    Thalin aka Evi
    Inamabilis aka Amparo
    Lethe aka Cheryl
    LyraPhoenix aka Ellen
    Jafar aka Miek(je)

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 13:39 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Raccoon schreef:
    Het zou kunnen dat ik vanavond niet online ga zijn.Ik ben namelijk op vakantie voor een weekend ;3 hopelijk is er wifi,maar ik gok dat ik er voor vanavond geen zal hebben.


    Oh heerlijk. Ik wilde dat ik even vakantie kon nemen. Veel plezier!


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Oh heerlijk. Ik wilde dat ik even vakantie kon nemen. Veel plezier!


    Wou*


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    TheDarkKing schreef:
    (...)

    Wou*


    Wou is juist fout, wilde is goed.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    (...)

    Wou is juist fout, wilde is goed.


    My thoughts exactly :') Wou is alleen opgenomen in de Nederlandse spreektaal. Wat schrijftaal betreft is het nog steeds wilde.


    Happy Birthday my Potter!

    Oké.
    Mijn fout.
    Ik zit nog teveel met Engels/Frans in me hoofd die geen Nederlands kunnen.
    (Dat's kwam vandaag voor in Engels, gisteren met Frans ìk)


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Maar zoiezo klinkt het niet in mijn mond die zin.
    Waardoor ik dat dacht.
    Maar het klopt, het is allebei goed, maar die één vooral bij uitspreken en de ander bij schrijven.
    PS. Ooit eens gehoord van wouwen? Dat vond ik op internet toen ik 'wou' opzocht.
    PPS. Rare taal hebben we toch. :P


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ja, nederlands is niet bepaald logisch, hoewel ik er wel helemaal inzit, aangezien ik vandaag nog een SE nederlands had. En ik vind wou juist raar klinken. Het is maar wat je gewend bent.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    Ja, nederlands is niet bepaald logisch, hoewel ik er wel helemaal inzit, aangezien ik vandaag nog een SE nederlands had. En ik vind wou juist raar klinken. Het is maar wat je gewend bent.


    Ja ik denk dat het er heel erg aan ligt wat je gewend bent inderdaad. En ik vind persoonlijk wilde er mooier uitzien, daarom schrijf ik dan ook altijd wilde. Al zeg ik volgens mij altijd wou als ik gewoon praat.

    Ik wil even meedelen dat ik morgenochtend en middag niet online ben. Dus morgenavond ben ik weer online. Ik ga namelijk met een vriendin afspreken! :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    Jafar schreef:
    Ja, nederlands is niet bepaald logisch, hoewel ik er wel helemaal inzit, aangezien ik vandaag nog een SE nederlands had. En ik vind wou juist raar klinken. Het is maar wat je gewend bent.


    SE? Wat is dat precies. (Volgens mij is dat iets van een SO (voor mij dan))
    En wat best grappig is, is dat wanneer mensen uit Europa Nederlands gaan leren.
    Het is vaak precies hetzelfde als mensen hier in Nederland vaak Frans kunnen.
    En het is een Germaanse taal, over het algemeen zijn die lastiger dan de Latijnse talen.
    Met de grammatica en de vaak totaal verschillende woorden.
    PS. Ik denk dat het vaak aan de volks mond ligt hoe iemand wilde of wou gebruikt, bijv. Een Limburger kun je lastig vergelijken kwa taal met een Nederlands sprekende Fries.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Volgens de Nederlands docenten bij mij op school is "wou" fout en wanneer je dat op een toets schrijft, wordt dat ook fout gerekend. Het mag alleen in de spreektaal.

    Ik moet wel zeggen, dat ik sinds mijn Nederlands SE over formuleren ontzettend let op stijlfouten en het valt me op dat echt veel mensen daar fouten in maken xd.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2014 - 22:16 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    Volgens de Nederlands docenten bij mij op school is "wou" fout en wanneer je dat op een toets schrijft, wordt dat ook fout gerekend. Het mag alleen in de spreektaal.

    Ik moet wel zeggen, dat ik sinds mijn Nederlands SE over formuleren ontzettend let op stijlfouten en het valt me op dat echt veel mensen daar fouten in maken xd.


    Irritant.
    Trouwens ik gebruik ook gewoon wilde, alleen wanneer het niet klinkt gebruik ik wou, bij mij word het niet fout gerekend, maar dat kan ook zo zijn omdat ik in een lager niveau zit als dat van jou. (Ik doe HAVO en zit in de tweede klas)
    Ik begrijp nog steeds niet wat SE is.
    En stijlfouten? Bedoel je niet spelfouten?

    [ bericht aangepast op 31 jan 2014 - 22:24 ]


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    SE= Schoolexamen.

    En nee, ik bedoel stijlfouten. Bijvoorbeeld "ronde cirkel", dat is fout, want een cirkel is altijd rond, dat erbij zetten is dus overbodig :')
    Maar ook superveel mensen op Q gebruiken een "dat/als of dat/wanneer-constructie", dat mag ook niet xd

    Ik voel me echt een nerd nu ._.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    SE= Schoolexamen.

    En nee, ik bedoel stijlfouten. Bijvoorbeeld "ronde cirkel", dat is fout, want een cirkel is altijd rond, dat erbij zetten is dus overbodig :')
    Maar ook superveel mensen op Q gebruiken een "dat/als of dat/wanneer-constructie", dat mag ook niet xd

    Ik voel me echt een nerd nu ._.


    Dus wanneer het overbodig is.
    En geen wonder dat ik SE niet snapte.
    Ik zit in het tweede bij mij op school beginnen ze pas te praten over examens in het vierde.
    Dat/als, klinkt voor mij zoiezo al niet, dat/wanneer gebruik ik haast nooit.
    Plus ik ben een jongen, jonges zijn rond mijn leeftijd vaak niet goed in talen, maar in wiskundige vakken. (huil)
    En mensen op Q, ik vind pas een verhaal goed wanneer het ook echt goed is.
    Dus steeds hetzelfde soort verhaal ga ik niet lezen. (1D stories bijv. Gaan altijd over hetzelfde)


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Lethe schreef:
    SE= Schoolexamen.

    En nee, ik bedoel stijlfouten. Bijvoorbeeld "ronde cirkel", dat is fout, want een cirkel is altijd rond, dat erbij zetten is dus overbodig :')
    Maar ook superveel mensen op Q gebruiken een "dat/als of dat/wanneer-constructie", dat mag ook niet xd

    Ik voel me echt een nerd nu ._.


    Dat je weet wat stijlfouten zijn betekend niet dat je een nerd bent hoor, haha. Wij hebben er ook veel lessen over gehad (mijn leraar vond het erg belangrijk, wat ik wel kan begrijpen) en ik weet er nu redelijk veel van al maak ik volgens mij nog wel eens fouten.