• 07-02-2014 - 23-02-2014, Sotsji
    Het is weer zover, de Olympische spelen 2014 in Rusland! In dit topic kan je overal over praten wat te maken heeft met de spelen.


    Medailles:
    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:06 ]


    Your make-up is terrible

    SherIock schreef:
    Ik vind het ook nogal bijzonder dat er Frans wordt vertaald. Russisch is logisch en Engels ook; Niemand snapt er anders een bal van, maar Frans is best wel onnodig.

    Voor de fransen die het vertikken om Engels te spreken en te verstaan. :Y)
    Ik vind het wel logisch, want in andere landen is Frans ook een wereldtaal die veel gesproken word, maar ik kan ook geen woord Frans dus ja.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vincie schreef:
    (...)

    Alle medailles komen van het schaatsen.
    23 van de langebaan, 1 van shorttrack


    True, ik bedoelde met schaatsen eigenlijk langebaan, maar dat had ik er bij moeten zetten. (;


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik vond die beer leuk, die het vuur doofde. Die traan over z'n wang was echt snoezig.

    Ik vond de afscheidsceremonie best wel mooi, maar sommige dingen duurden nogal lang, voor mijn doen. En bij de speeches viel ik bijna in slaap.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Judoka Grol hekelt omgang regering met topsporters
    Topjudoka Henk Grol stelt in een open brief aan premier Mark Rutte dat de Nederlandse regering beter moet omgaan met topsporters.


    "Topsporters verdienen veel meer steun van de overheid", aldus Grol in zijn open brief die De Telegraaf maandag publiceert.
    "Het belangrijkste is dat er een financieel vangnet komt, zodat sporters een potje hebben als ze hun carrière beëindigen. Dat wordt nu compleet vergeten."
    Grol zag de afgelopen weken bij de Winterspelen veel "leden van de Nederlandse regering goede sier maken".
    "Terwijl medaillewinnaars als Margot Boer, Stefan Groothuis, Sjinkie Knegt en Lotte van Beek - die niet rijk van hun sport worden - straks aan hun lot worden overgelaten."

    Blauwe envelop
    Grol noemt als voorbeeld de medaillebonussen waarover sporters belasting moeten betalen. "Alle ministers, het koninklijk huis, iedereen is in deze periode blij voor de sporters en wil maar wat graag met ze op de foto."
    "Maar later dit jaar ploft bij al deze toppers een blauwe envelop op de mat waarin staat dat de helft van de premie moet worden terugbetaald."
    "De meeste topsporters verdienen minder dan modaal. Het is te zot voor woorden dat er voor atleten, die geen tijd hebben (gehad) om te studeren, te werken en die veel risico nemen met hun fysieke gestel, geen vorm van overbrugging of pensioen is."

    Moed
    De 28-jarige Grol hoopt dat de bestaande wetten kunnen worden aangepast.
    "Het vergt alleen moed. Moed die wij elke keer moeten opbrengen als we de strijd aangaan met onze tegenstanders. Ik vraag u de sporters niet langer te laten verzuipen."


    Bron: http://www.nu.nl/sport/3710575/judoka-grol-hekelt-omgang-regering-met-topsporters.html

    Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Caim schreef:
    (...)

    Bron: http://www.nu.nl/sport/3710575/judoka-grol-hekelt-omgang-regering-met-topsporters.html

    Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden :Y)


    Ik vind wel dat ze iets als een pensioen moeten krijgen, maar daarbij ook moeten letten op inkomen per jaar. Sporters zoals Sven Kramer verdienen genoeg om zelf zoiets op te kunnen zetten als ze verstandig met hun geld omgaan. Maar op zich hebben ze wel een punt als ze erg weinig verdienen eraan. Maar aan de andere kant, ze kiezen er zelf voor om topsporter te worden en als ze dan niet goed genoeg zijn is het ook hun probleem. Nederland kan ook niet opdraaien omdat mensen die net niet goed genoeg zijn zo graag topsporters willen blijven.


    Your make-up is terrible