• 07-02-2014 - 23-02-2014, Sotsji
    Het is weer zover, de Olympische spelen 2014 in Rusland! In dit topic kan je overal over praten wat te maken heeft met de spelen.


    Medailles:
    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:06 ]


    Your make-up is terrible

    Ik ben eigenlijk wel blij dat Jorrit het is geworden. Hem gunde ik het eigenlijk net wat meer. Ik heb vaak het idee, maar dat is mijn interpretatie, dat Sven vaak denkt dat hij de medaille al op zak heeft, alsof hij het al gewonnen heeft. Natuurlijk kan ik er naast zitten, maar ik vind zo'n verandering op het podium wel leuk.

    En het ging mij er vooral om dat we wéér drie Nederlanders op het podium zouden hebben, dat wilde ik het liefst. De volgorde maakte mij niet zoveel uit.

    Targaryens schreef:
    Ik ben eigenlijk wel blij dat Jorrit het is geworden. Hem gunde ik het eigenlijk net wat meer. Ik heb vaak het idee, maar dat is mijn interpretatie, dat Sven vaak denkt dat hij de medaille al op zak heeft, alsof hij het al gewonnen heeft. Natuurlijk kan ik er naast zitten, maar ik vind zo'n verandering op het podium wel leuk.

    En het ging mij er vooral om dat we wéér drie Nederlanders op het podium zouden hebben, dat wilde ik het liefst. De volgorde maakte mij niet zoveel uit.


    Ik heb hetzelfde idee, hoor. Een beetje arrogant.


    Your make-up is terrible

    Hmm, ik vond hem juist vooral heel nuchter overkomen. Ik denk dat het maar net is hoe je het opvat, hij was in ieder geval sportief genoeg om de anderen nog een hand te geven en zich voor de camera's nog even groot te houden, want damn, wat zal die gast balen zeg. Ik denk dat als ie thuis is wel even ergens tegenaan moet rammen :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind 'm ook best nuchter overkomen. Een echte Nederlander. En er staat zoveel druk op zo'n jongen, je moet het maar allemaal aankunnen hoor.
    Ze zeggen ook: 'De enige die echt kan verliezen is Sven Kramer.' Pfff.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 17:38 ]

    Assassin schreef:
    Ik heb hetzelfde idee, hoor. Een beetje arrogant.

    Precies. Ik wilde dat woord een beetje ontlopen, maar kortweg dat ja. Zoals ik al zei ziet iedereen dat anders maar zo lang ik naar schaatsen kijk, heb ik er altijd al zo over gedacht. Sportief om gelijk na je wedstrijd naar de winner te gaan, natuurlijk, maar hij moet wel want iedereen focust zich nu met grote verbazing op hem en nu alle ogen op Sven zijn, vanwege de verbazing, staat het goed als hij de winnaar feliciteert. En tja... De rugpijn, moet eerlijk bekennen dat ik dat geen ijzersterk verhaal vind maar ik geloof best dat je bij zo' n afstand last van je rug krijgt. Hoe dan ook; ik ben blij met deze uitkomst. Ben nog het meest blij met Bob de Jong. Echt zó leuk dat hij derde is, omdat hij zelf al dacht dat het verloren was.

    En nu denk ik dat onze medailleregen een beetje over is... Toch? We hebben toch alleen nog maar dat shorttrack? Want ik vind, ondanks dat we nu hoog staan met de medailles, het toch wel ontzettend jammer dat we het bij andere sporten niet zo goed doen.

    Targaryens schreef:
    En nu denk ik dat onze medailleregen een beetje over is... Toch? We hebben toch alleen nog maar dat shorttrack? Want ik vind, ondanks dat we nu hoog staan met de medailles, het toch wel ontzettend jammer dat we het bij andere sporten niet zo goed doen.


    Ach ja, je kunt niet alles winnen. :'] En ik heb een beetje het idee dat het schaatsen gewoon in het Nederlandse bloed zit. De langere afstanden dan.

    Orenda schreef:
    Ach ja, je kunt niet alles winnen. :'] En ik heb een beetje het idee dat het schaatsen gewoon in het Nederlandse bloed zit. De langere afstanden dan.

    Ja, al worden we langzamerhand ook beter in de kortere afstanden. En, ik zou eigenlijk niet zo snel weten waar we net zo goed in zijn als in schaatsen. Schaatsen zou je, zeker na deze Olympische Spelen, toch wel dé Nederlandse sport kunnen noemen (sowieso dat deze prestaties ook te merken zijn bij de schaatsverenigingen, want kindjes gaan zich denk ik massaal aanmelden) maar goed; schaatsen is wel dé sport van Nederland qua prestaties. Met voetbal is het of goed of slecht, heb ik het idee, je weet het nooit van tevoren, hetzelfde met paardrijden (vind ik overigens de leukste sport om te kijken) maar schaatsen is het enige waarbij je van tevoren al denkt; 'Een medaille zit er sowieso in, al is het brons.'

    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 17:45 ]

    Targaryens schreef:
    En nu denk ik dat onze medailleregen een beetje over is... Toch? We hebben toch alleen nog maar dat shorttrack? Want ik vind, ondanks dat we nu hoog staan met de medailles, het toch wel ontzettend jammer dat we het bij andere sporten niet zo goed doen.


    Ploegenachtervolging is er ook nog :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Targaryens schreef:
    (...)
    Ja, al worden we langzamerhand ook beter in de kortere afstanden. En, ik zou eigenlijk niet zo snel weten waar we net zo goed in zijn als in schaatsen. Schaatsen zou je, zeker na deze Olympische Spelen, toch wel dé Nederlandse sport kunnen noemen (sowieso dat deze prestaties ook te merken zijn bij de schaatsverenigingen, want kindjes gaan zich denk ik massaal aanmelden) maar goed; schaatsen is wel dé sport van Nederland qua prestaties. Met voetbal is het of goed of slecht, heb ik het idee, je weet het nooit van tevoren, hetzelfde met paardrijden (vind ik overigens de leukste sport om te kijken) maar schaatsen is het enige waarbij je van tevoren al denkt; 'Een medaille zit er sowieso in, al is het brons.'


    Ja, of er moet iets heel ergs raars gebeuren. :') In Denemarken zien ze Nederland als een heel goed voetballand (dat weet ik toevallig) terwijl ik vind dat we er een potje van maken. Er was ook nog een tijdje dat we heel erg goed waren in volleybal dacht ik, maar dat is ook al een even geleden.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 18:04 ]

    Orenda schreef:
    Ja, of er moet iets heel ergs raars gebeuren. :') In Denemarken zien ze Nederland als een heel goed voetballand (dat weet ik toevallig) terwijl ik vind dat we er een potje van maken. Er was ook nog een tijdje dat we heel erg goed waren in volleybal dacht ik, maar dat is ook al een even geleden.

    Oh, en het roeien. Al was dat volgens mij ook best een eendagsvlieg, maar goed. Ja, ik weet dat sommige landen toch echt Nederland als een voetballand zien, terwijl ik zo iets heb van; Jongens, we bakken er niks van? (x We zijn echt uiterste; of heel goed of heel slecht. Het is altijd gokken met voetbal. Ik heb bij voetbal ook altijd het idee dat Nederland zijn tegenstanders onderschat.

    In ieder geval ben ik zo trots op al die schaatsers. Echt geweldig.

    Mijn topics.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik vond het echt jammer dat Sven niet heeft gewonnen, maar dat puur en alleen omdat ik al fan ben van Sven Kramer vanaf het begin. Ik was als klein meisje altijd een beetje verliefd op hem (:
    Ik geloof het verhaal wel, en ik denk dat dát de reden is waarom hij de 1500 afgezegd heeft, alleen dat hij niet wilde dat de tegenstanders het door zouden hebben. Een beetje bluffen. Nouja, het is maar net wat je gelooft denk ik.
    Jorrit heeft echt een klasse race gereden en vandaag was hij gewoon de beste, dus we kunnen er niet tegenin gaan denk ik zo (: Ik vond echt dat Sven het positief opvatte, maar wel zó vervelend dat meteen alle aandacht naar hem ging. Béétje jammer NOS.
    En van Bob de Jong had ik het al helemaal niet verwacht. Haha, ik dacht dat Swings hem zou pakken, maar gelukkig was dat niet het geval, hihi


    Miep

    Ik zei laatst voor de grap dat Nederland zulke goede schaatsers voortbrengt omdat we veel fietsen en toen hoorde ik ze vandaag bij de voorbeschouwing (geloof ik) vertellen dat fietsen inderdaad een belangrijk trainingsonderdeel is van schaatsers, vooral de lange-afstand schaatsers. Haha :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Targaryens schreef:
    (...)
    Precies. Ik wilde dat woord een beetje ontlopen, maar kortweg dat ja. Zoals ik al zei ziet iedereen dat anders maar zo lang ik naar schaatsen kijk, heb ik er altijd al zo over gedacht. Sportief om gelijk na je wedstrijd naar de winner te gaan, natuurlijk, maar hij moet wel want iedereen focust zich nu met grote verbazing op hem en nu alle ogen op Sven zijn, vanwege de verbazing, staat het goed als hij de winnaar feliciteert. En tja... De rugpijn, moet eerlijk bekennen dat ik dat geen ijzersterk verhaal vind maar ik geloof best dat je bij zo' n afstand last van je rug krijgt. Hoe dan ook; ik ben blij met deze uitkomst. Ben nog het meest blij met Bob de Jong. Echt zó leuk dat hij derde is, omdat hij zelf al dacht dat het verloren was.

    Niet om jou aan te vallen, maar Sven heeft een 'zwakke' plek qua z'n rug. Tenminste, ik dacht dat de reden was waarom hij er een tijdje uit heeft gelegen. Dus ik vind het dan nog wel geloofwaardig.
    Ik ben het verder met je eens hoor, ik vond hem wel erg makkelijk doen over zijn 'gouwe plakkie' die hij zou moeten behalen.


    Deep inside, I've never felt alive