• 07-02-2014 - 23-02-2014, Sotsji
    Het is weer zover, de Olympische spelen 2014 in Rusland! In dit topic kan je overal over praten wat te maken heeft met de spelen.


    Medailles:
    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:06 ]


    Your make-up is terrible

    Helaas, net geen brons bij het bobsleeen. We zijn vierde.

    Caim schreef:
    (...)

    Eh, nee, ze hebben Nederland zoveel geld gekost.


    Eh eh! (N)

    Heb het net nog even opgezocht:
    Prijzengeld Medaillewinnaars Olympische Spelen

    Winnen de Olympische sporters een geldprijs als ze een medaille winnen op de Olympische spelen? Hoeveel verdient een topsporter op de Olympische spelen. Bij de Olympische Spelen krijgen de sporters geen prijs van het organiserende land maar eventueel wel van hun thuisland. Dit is aan de sportbond van het betreffende land of ze die uitdelen. In Nederland krijgen de medaillewinnaars de volgende geldprijzen:
    Olympisch Goud: €30.000
    Olympisch Zilver: €22.500
    Olympisch Brons: €15.000
    Tijdens de spelen in Sochi / Sotsji zijn extreem veel medailles gewonnen door Nederland, kan het NOC*NSF dit wel betalen? Een sportbond kan zich verzekeren voor overmatig succes. Dat heeft het NOC*NSF in 2000 voor de Zomerspelen in Sydney wel gedaan maar voor de Winterspelen in 2014 niet.
    Verschillende landen keren overigens verschillende geldprijzen uit:


    Bron


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Targaryens schreef:
    Helaas, net geen brons bij het bobsleeen. We zijn vierde.


    Dan krijgen ze toch wel een onderscheiding/diploma achtig iets?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vincie schreef:
    (...)

    Bron


    Je leest het zelf niet goed.

    Bij de Olympische Spelen krijgen de sporters geen prijs van het organiserende land maar eventueel wel van hun thuisland


    Dus Nederland betáált er voor. De sporters krijgen het.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 19:39 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Vincie schreef:
    Dan krijgen ze toch wel een onderscheiding/diploma achtig iets?

    Nee toch? Voor zover ik weet word er niet veel gedaan met de vierde plaats.

    De sporters krijgen geld, omdat ze medailles winnen? Dafuck man. Ze zouden blij moeten zijn dat ze uberhaupt erbij mogen zijn en genoeg moeten nemen met met de eer die ze krijgen. Daarbij weet ik zeker dat ze veel meer verdienen in die belachelijke reclamespotjes.

    Goedzo Nederland. In plaats van studenten en ouderen te ondersteunen gooi je geld over de balk. Bravo (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wat een gezeik weer. (cat)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Caim schreef:
    (...)

    Dus Nederland betáált er voor. De sporters krijgen het.

    Er staat toch 'eventueel'? Dus het hoeft niet. Sporters krijgen sowieso al genoeg van hun sponsors.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 21:53 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Izembaro schreef:
    (...)
    Er staat toch 'eventueel'? Dus het hoeft niet. Sporters krijgen sowieso al genoeg van hun sponsors.

    In Nederland krijgen de medaillewinnaars de volgende geldprijzen:

    krijgen. Duidelijk toch?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    krijgen. Duidelijk toch?

    'Bij de Olympische Spelen krijgen de sporters geen prijs van het organiserende land maar eventueel wel van hun thuisland.'
    Dat was de quote waar ik op reageerde. Eventueel. Duidelijk toch?

    Edit: Ik heb nu een stukje verder terug gelezen, en ja er staat krijgen, maar dat had ik eerder nog niet eens gezien. Hoeft niet meteen zo denigrerend te doen. (cat)

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 21:59 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Izembaro schreef:
    (...)Hoeft niet meteen zo denigrerend te doen. (cat)
    Was niet mijn bedoeling. Had alleen geen zin om veel te typen, dus hield ik het kort. My apologizes.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    PUKKELxDING schreef:


    I'm hilarious :W


    I laughed out loud. :Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Targaryens schreef:
    En nu denk ik dat onze medailleregen een beetje over is... Toch? We hebben toch alleen nog maar dat shorttrack? Want ik vind, ondanks dat we nu hoog staan met de medailles, het toch wel ontzettend jammer dat we het bij andere sporten niet zo goed doen.


    Nee, we hebben nog ploegachtervolging. Maar ik denk dat de Noren flink ons flink in de zeik willen nemen en ik hoop dat ze dat gaan doen ook. Ik keek met mijn oma altijd schaatsen en we waren altijd pro Håvard Bøkko. Dat ben ik nog steeds.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 22:25 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    DarkSavior schreef:
    De sporters krijgen geld, omdat ze medailles winnen? Dafuck man. Ze zouden blij moeten zijn dat ze uberhaupt erbij mogen zijn en genoeg moeten nemen met met de eer die ze krijgen. Daarbij weet ik zeker dat ze veel meer verdienen in die belachelijke reclamespotjes.

    Goedzo Nederland. In plaats van studenten en ouderen te ondersteunen gooi je geld over de balk. Bravo (cat)


    Kom op, zeg, het is veel geld, maar voor studenten en ouderenzorg heb je echt wel wat meer nodig. Bovendien is dit elke twee jaar (Zomer en Winter) en is dit geen grammetje op de rijksbegrotingen die in de fucking miljarden zit. Echt, sorry hoor, maar ik vind dit gezeik.
    Niet persoonlijk bedoelt.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 22:26 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Attraversare schreef:
    (...)

    Kom op, zeg, het is veel geld, maar voor studenten en ouderenzorg heb je echt wel wat meer nodig. Bovendien is dit elke twee jaar (Zomer en Winter) en is dit geen grammetje op de rijksbegrotingen die in de fucking miljarden zit. Echt, sorry hoor, maar ik vind dit gezeik.
    Niet persoonlijk bedoelt.


    Wacht maar tot je zelf student bent en de nodige ervaringen hiermee hebt.


    Your make-up is terrible