• 07-02-2014 - 23-02-2014, Sotsji
    Het is weer zover, de Olympische spelen 2014 in Rusland! In dit topic kan je overal over praten wat te maken heeft met de spelen.


    Medailles:
    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 18:06 ]


    Your make-up is terrible

    BastiIIe schreef:
    Ik zei laatst voor de grap dat Nederland zulke goede schaatsers voortbrengt omdat we veel fietsen en toen hoorde ik ze vandaag bij de voorbeschouwing (geloof ik) vertellen dat fietsen inderdaad een belangrijk trainingsonderdeel is van schaatsers, vooral de lange-afstand schaatsers. Haha :Y)


    Klopt, met fietsen train je dezelfde spieren als dat je met schaatsen doet. Heel vaak zie je dat veel schaatsers enorm goed kunnen wielrennen. Andersom dan weer niet haha, daar moet je wat meer voor trainen. Vond ik wel leuk (:


    Miep

    Het sneeuwt nu wel behoorlijk daar.


    Your make-up is terrible

    Orenda schreef:
    Ik vind 'm ook best nuchter overkomen. Een echte Nederlander. En er staat zoveel druk op zo'n jongen, je moet het maar allemaal aankunnen hoor.
    Ze zeggen ook: 'De enige die echt kan verliezen is Sven Kramer.' Pfff.

    Nee, 'n echte Fries. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'


    I'm hilarious :W


    Life is hard and then we die

    Richelieu schreef:
    Niet om jou aan te vallen, maar Sven heeft een 'zwakke' plek qua z'n rug. Tenminste, ik dacht dat de reden was waarom hij er een tijdje uit heeft gelegen. Dus ik vind het dan nog wel geloofwaardig.
    Ik ben het verder met je eens hoor, ik vond hem wel erg makkelijk doen over zijn 'gouwe plakkie' die hij zou moeten behalen.

    Ja, ik hoorde later ook dat zijn rug zijn zwakke plek is; altijd al geweest. Maar misschien had ik dat van tevoren gezegd, als ik hem was. Er zijn nu altijd mensen die zeggen: "Goh, dat had 'ie wel eens eerder mogen zeggen. Nu zegt 'ie dat alleen maar als excuus van; normaal schaats ik wel beter als hem." Niet dat ik zo denk hoor, maar ik heb al vrienden gehoord van me die er wel zo over dachten.

    Dahl schreef:
    Ik vond het echt jammer dat Sven niet heeft gewonnen, maar dat puur en alleen omdat ik al fan ben van Sven Kramer vanaf het begin. Ik was als klein meisje altijd een beetje verliefd op hem (:
    Ik geloof het verhaal wel, en ik denk dat dát de reden is waarom hij de 1500 afgezegd heeft, alleen dat hij niet wilde dat de tegenstanders het door zouden hebben. Een beetje bluffen. Nouja, het is maar net wat je gelooft denk ik.
    Jorrit heeft echt een klasse race gereden en vandaag was hij gewoon de beste, dus we kunnen er niet tegenin gaan denk ik zo (: Ik vond echt dat Sven het positief opvatte, maar wel zó vervelend dat meteen alle aandacht naar hem ging. Béétje jammer NOS.
    En van Bob de Jong had ik het al helemaal niet verwacht. Haha, ik dacht dat Swings hem zou pakken, maar gelukkig was dat niet het geval, hihi

    Ik had verwacht dat de Koreaan (ben zijn naam kwijt) het brons had gepakt. Dat had Bob de Jong zelf denk ik ook verwacht. Bob de Jong gaf al aan dat zijn tijd eigenlijk geen brons verdiende (waar ik het overigens mee oneens ben, want hij zat volgens mij gewoon heel dichtbij de goede tijden) maar er schenen ook heel veel goede schaatsers uit Noorwegen en zo te hebben afgezegd.

    Targaryens schreef:
    (...)
    Ik had verwacht dat de Koreaan (ben zijn naam kwijt) het brons had gepakt. Dat had Bob de Jong zelf denk ik ook verwacht. Bob de Jong gaf al aan dat zijn tijd eigenlijk geen brons verdiende (waar ik het overigens mee oneens ben, want hij zat volgens mij gewoon heel dichtbij de goede tijden) maar er schenen ook heel veel goede schaatsers uit Noorwegen en zo te hebben afgezegd.


    De schaatsers uit Noorwegen hadden toch afgezegd omdat ze dachten dat ze toch niet van Nederland konden winnen?


    Food.

    Scharry schreef:
    De schaatsers uit Noorwegen hadden toch afgezegd omdat ze dachten dat ze toch niet van Nederland konden winnen?

    Ja. Op zich wel jammer, want je kan nog altijd strijden om brons. Brons is namelijk altijd een plek die onzeker blijft tot de laatste minuut.

    Haha ja echt lame van die Noren, haha. Dan ben je toch niet professioneel? Ik snap dat het kut is, maar dan strijd je toch maar voor jezelf en probeer je, je PR te verbeteren oid? Wie gaat er nou 4 jaar trainen en dan afzeggen :')

    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 20:15 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik moet zeggen dat ik vind dat de rit van Bob de Jong geen brons waard vind. Zijn training natuurlijk wel, hij heeft er hard voor getraind, daar niet van, maar als Håvard Bøkko en Ivan Skobrev zich niet hadden teruggetrokken, hadden zij misschien nog zelfs zilver en brons kunnen winnen. Maar goed, ik vind het leuk voor Bob de Jong, want hij heeft natuurlijk getraind voor een betere rit. Alleen jammer dat de andere landen niet meer competitie boden. Ik gun het Nederland van harte, maar zoals Bob de Jong ook zelf zei, verdiende hij voor zijn rit geen brons. Dan denk ik: wat is er met de concurrentie nog over is? Jammer.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2014 - 20:19 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    BastiIIe schreef:
    Haha ja echt lame van die Noren, haha. Dan ben je toch niet professioneel? Ik snap dat het kut is, maar dan strijd je toch maar voor jezelf en probeer je, je PR te verbeteren oid? Wie gaat er nou 4 jaar trainen en dan afzeggen :')


    Ik snap het op zich wel: zij gaan voor ene hoge prestatie en daarbij: zij gaan voor de ploegachtervolging. Als je de 10 km niet waard vindt en je wilt concentreren op de ploegachtervolging, dan is dat je eigen keus. Håvard Bøkko had zeker wat kunnen doen en Ivan Skobrev ook zeker, maar goed, eigen keuze. Maar helemaal lame vind ik het niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    We kunnen inmiddels in de beginpost weer naar de bovenste rang wat betreft de medaillespiegel.

    Hier ff de medaillestand die up-to-date is

    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1



    Ik las ergens dat een gouden medaille Nederland €30.000- opleverde, een zilveren €22.500- en een bronzen €15.000

    Dan hebben de Spelen Nederland tot nu toe €405.000- opgeleverd.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Deze zag ik voorbij komen op Facebook:



    Ik heb niet normaal hard naar de televisie geschreeuwd bij de race tussen Wüst en Sablikova.
    Het ging van 'Goed zo Wüst! Ga zo door' naar 'Kom op, laat dat wijf niet van je winnen! Je kan het Wüst!'


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Vincie schreef:
    Hier ff de medaillestand die up-to-date is
    Land | Goud | Zilver | Brons
    Totaal

    1. Duitsland | 8 | 3 | 4
    15

    2. Noorwegen | 7 | 4 | 7
    18

    3. Nederland | 6 | 6 | 8
    20

    4. Verenigde Staten | 6 | 4 | 10
    20

    5. Rusland | 5 | 8 | 6 |
    19

    6. Zwitserland | 5 | 2 | 1
    8

    7. Wit-Rusland | 5 | 0 | 1
    6

    8. Canada | 4 | 9 | 4
    17

    9. Polen | 4 | 0 | 0
    4

    10. China | 3 | 2 | 1
    6

    11. Frankrijk | 3 | 1 | 5
    9

    12. Oostenrijk | 2 | 6 | 1
    9

    13. Zweden | 2 | 5 | 2
    9

    14. Slovenië | 2 | 1 | 3
    6

    15. Zuid-Korea | 2 | 1 | 1
    4

    16. Tsjechië | 1 | 3 | 2
    6

    16. Japan | 1 | 3 | 2
    6

    18. Groot-Brittannië | 1 | 0 | 1
    2

    19. Slowakije | 1 | 0 | 0
    1

    20. Italië | 0 | 2 | 4
    6

    21. Australië | 0 | 2 | 1
    3

    22. Finland | 0 | 2 | 0
    2

    23. Letland | 0 | 1 | 2
    3

    24. Kroatië | 0 | 1 | 0
    1

    25. Kazachstan | 0 | 0 | 1
    1

    25. Oekraïne | 0 | 0 | 1
    1



    Ik las ergens dat een gouden medaille Nederland €30.000- opleverde, een zilveren €22.500- en een bronzen €15.000

    Dan hebben de Spelen Nederland tot nu toe €405.000- opgeleverd.


    Eh, nee, ze hebben Nederland zoveel geld gekost.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Linden schreef:
    Deze zag ik voorbij komen op Facebook:



    Ik heb niet normaal hard naar de televisie geschreeuwd bij de race tussen Wüst en Sablikova.
    Het ging van 'Goed zo Wüst! Ga zo door' naar 'Kom op, laat dat wijf niet van je winnen! Je kan het Wüst!'


    HAHAH. Ergens heeft Sablikova het ook gewoon verdient haha.


    That is a perfect copy of reality.