• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Caylith Maera (v) – Margot
    Mayim Chariani (v) – Evelien

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2014 - 12:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hobson boog zijn hoofd, hoewel hij het niet leuk vond om toe te moeten geven dat hij inderdaad nogal onbleeefd was geweest.
    'Ik - ik wilde alleen maar vragen of u de droogte ook naar ons kon uitbreiden.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius streek even met zijn hand door zijn haar.
    'Dat kan ik zeker,' besloot hij toen te zeggen, 'maar jullie zijn niet op deze queeste meegegaan omdat jullie thuis, ver van de natuur wilden blijven. Jullie zijn meegegaan voor een avontuur en wat is een avontuur zonder regen?'

    'Maar zo hebben we geen vuur!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Is het vuur zo belangrijk dat jullie zonder zullen sterven? Heb je liever dat ik nu een vuur maak, zodat later, wanneer ik mijn magie echt nodig heb, ik uit ben geput door het drooghouden van jullie kleren? Nee, een vuur en droogte lijken mij nu geen noodzaak.'

    Hobson droop letterlijk en figuurlijk af en ging op een steen zitten. Dit was niet waar hij op had gehoopt toen hij op reis ging.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thorin had zich terug getrokken in de luwte van een boom. De takken hielden hem niet helemaal droog, maar hij had toch het idee dat het een beetje hielp. Hij keek naar de anderen om te zien wat ze aan het doen waren, maar de meesten hadden ook beschutting gezocht of lieten zich er niet door tegen houden. Hij schuwde zelf ook geen regen, maar vond het onzinnig om zich nat te laten regenen als er bomen waren die hem veel nattigheid konden besparen. Het viel hem op dat de elfenkoning nergens te zien was en hij vroeg zich onwillekeurig af wat hij aan het doen was. Probeerde hij een manier te vinden om zijn rijkdom straks te stelen? Riep hij andere elfen op om zich aan de rand van het Demsterwold te verzamelen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elvithien --> Kilicious

    Gengi stapte door de regen naar haar koning toe en overhandigde hem een stel paddenstoelen die ze had gevonden toen ze met haar buit terugliep naar het kamp.
    'Meer zit er voorlopig niet in,' zei ze. 'De tovenaar is te lui om zijn handen uit de mouwen te steken en enkele elfen zijn er vandoor. Ik zal vanavond de wacht houden, om te zien wat ze nog meer uitspoken.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thorin pakte met een hoofdknik de paddenstoelen aan en stak ze in zijn mond. Hij vertrouwde erop dat Gengi wist dat deze niet schadelijk waren.
    Hij tuurde een tijdje voor zich uit en keek toen weer naar de tovenaar. 'Denk je dat we wat aan 'm gaan hebben?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Geni haalde haar schouders op en keek over haar schouder.
    'Misschien. Wat hij ook van plan is, hij wil Erebor bereiken. Tot daar hebben we hem nodig.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thorin knikte. Hij zou wel zien welke hocus pocus die grijsaard kon verrichten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius draaide zich om.
    'Zijn de elfen met hun water al terug? Het dunkt mij dat ze eigenlijk niet meer nodig zijn, nu de natuur zo aardig is om ons zoveel water te geven als we op kunnen.'

    {Ik heb momenteel helemaal geen inspiratie voor deze RPG....}


    Stenenlikker

    Larduin droeg twee kruiken op zijn rug toen hij de tovenaar hoorde spreken. Hij liep rakelings langs hem en liet de kruiken op de grond vallen.
    Een aantal meter verder ging hij op de grond zitten.


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Kili had zich verwijderd van Skylar en bond zijn pony aan een van de bomen. Daarna liep hij naar zijn oom toe. 'Hé,' zei hij zacht, waarna hij naast hem plaatsnam. 'Hoe gaat het?' vroeg hij, benieuwd of Thorin nog nieuws had.