• Wie van jullie heeft er vandaag allemaal gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen? Als je gestemd hebt, op welke partij?
    Ik heb vandaag wel gestemd op D66. ;)

    De opkomst is lager dan verwacht, maar juist bij de gemeente heb je meer invloed dan landelijk naar mijn idee. Daarbij wil ik gebruik maken van het recht dat ik mag stemmen.


    Caim heeft naar aanleiding van dit topic en de verkiezingen een poll gemaakt over op welke partij jij gestemd hebt. Deze kun je uiteraard ook invullen als je niet mag stemmen, maar wel een idee hebt op wie je zou stemmen als je dat mocht.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 18:18 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Novoselic schreef:
    Minderjarige meldt zich. :')


    + Belg ...
    En sowieso hebben wij gewoon stemplicht.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Caim schreef:
    Ik heb ook D66 gestemd :Y)
    Het verbaasd me écht hoe weinig mensen stemmen.


    Mij ook. Of je stemt of niet, uiteindelijk is er toch een winnaar. Als je niet vertrouwt wat de partijen je aan je neus hangen, kan je toch beter op de partij stemmen die je het meeste aanspreekt (of het minste niet vertrouwt).
    En dat je tegen democratie bent...tsja, jammer dan, je zit er toch in, dus kan je er maar beter gebruik van maken in je eigen voordeel.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik heb zelf niet gestemd, want ik ben nog te jong. Het verbaast me wel dat zelfs mijn ouders niet zijn wezen stemmen, terwijl ze dat altijd doen. Ze zeggen dat ze er niet echt geïnteresseerd in zijn op dit moment en dat ze het gewoon niet weten.

    Novoselic schreef:
    Minderjarige meldt zich. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Frelissa schreef:
    (...)

    + Belg ...
    En sowieso hebben wij gewoon stemplicht.

    Je kunt toch ook blanco stemmen, dacht ik?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Minderjarige meldt zich. :')


    Pretty is just a pretty word.

    Novoselic schreef:
    (...)
    Je kunt toch ook blanco stemmen, dacht ik?


    Dan nog heb je stemplicht. :'D
    Stemplicht houdt in dat je naar het stembureau moet. Wat je daar doet met het formulier is je eigen keuze. ^^
    Tenzij je natuurlijk in het ziekenhuis ligt/in het buitenland zit ... Dan kan je een volmacht aan iemand anders geven.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Sowieso ben ik te jong om te stemmen, maar onze gemeente doet dit jaar niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen doordat we gaan fuseren met een paar kleine omliggende gemeenten. Een dorp verderop deden ze echter wel mee en was het dus helemaal volgebombardeerd met posters en borden. Het was precies te zien waar onze gemeente ophield en de gemeente van dat dorp begon. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Sowieso ben ik te jong om te stemmen, maar onze gemeente doet dit jaar niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen doordat we gaan fuseren met een paar kleine omliggende gemeenten. Een dorp verderop deden ze echter wel mee en was het dus helemaal volgebombardeerd met posters en borden. Het was precies te zien waar onze gemeente ophield en de gemeente van dat dorp begon. :'D
    Dan woon jij vast in de buurt van Alkmaar :P


    Life is hard and then we die

    Ik ben minderjarig en ik heb bovendien stemplicht. Ik zou het echt moeilijk vinden om iemand uit te kiezen. ;D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik mag (moet) volgend jaar pas stemmen, maak me er best zorgen over want ik weet weinig van politiek.


    effort never betrays you

    Ik mag nog niet stemmen, mijn ouders hebben wel gestemd. En geen idee op welke partij.

    Novoselic schreef:
    Minderjarige meldt zich. :')


    Dit, en zelfs al zou ik achttien zijn, hebben wij nog steeds de vrijheid niet om niet te stemmen (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Memoria schreef:
    Ik ben minderjarig en ik heb bovendien stemplicht. Ik zou het echt moeilijk vinden om iemand uit te kiezen. ;D


    Hoe kun je minderjarig zijn maar wel stemplicht hebben?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Caim schreef:
    (...)

    Hoe kun je minderjarig zijn maar wel stemplicht hebben?


    Ze bedoelt dat meerderjarigen in ons land stemplicht hebben, en zij dus ook vanaf dat ze achttien wordt :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried