• De stelling van deze week luidt:
    Grappen maken over (chronische/ernstige) ziektes is eigenlijk gewoon discriminatie.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Natuurlijk, dat is niet eens een stelling, maar een feit... Thefuck bedenkt dit nou?


    Your make-up is terrible

    Nou, niet per se discriminatie, eerder heel erg kwetsend voor mensen en gevoelloos van degene die het zegt. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens en eens, een grap maken kan zijn van "Kijk hem nou" tot "Er is niks normaal aan jou", dus het ligt aan de 'grap' wat discriminatie is. Maar het is in ieder geval wel heel erg kwetsend.


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    Oneens en eens, een grap maken kan zijn van "Kijk hem nou" tot "Er is niks normaal aan jou", dus het ligt aan de 'grap' wat discriminatie is. Maar het is in ieder geval wel heel erg kwetsend.

    Er grappen over maken is geen discriminatie. Hen benadelen om die ziekte wel.
    Wat niet wegneemt dat het heel erg kwetsend is en een voorbeeld van pesten.
    Zulke mensen hebben vaak al een laag zelfbeeld omdat ze bij wijzen van spreken niet "normaal" zijn. (Gosh, dat klinkt echt cru)
    Hen verder pesten, duwt hen juist alleen maar verder weg terwijl mensen met een chronische ziekte meestal nood hebben aan een beetje begrip.

    Maar ik ben her eens met Assassin, dit is echt een slechte stelling.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Assassin schreef:
    Natuurlijk, dat is niet eens een stelling, maar een feit... Thefuck bedenkt dit nou?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Aidan schreef:
    Oneens en eens, een grap maken kan zijn van "Kijk hem nou" tot "Er is niks normaal aan jou", dus het ligt aan de 'grap' wat discriminatie is. Maar het is in ieder geval wel heel erg kwetsend.

    I'm going with this one.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zolang de grappen ook grappig zijn voor de persoon, wat meestal niet het geval is. Het kwetst mensen en wijst ze er alleen maar op dat het nooit over gaat. Het is harteloos, maar geen discriminatie. Als je mensen erop afrekent is het anders, zoals bij bv adoptie. Als een van de ouders een chronische ziekte heeft (ligt eraan welke) mogen ze niet adopteren. Dat is wel discriminatie. Maar grappen zijn geen discriminatie.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    CatchADreamx schreef:
    Er grappen over maken is geen discriminatie. Hen benadelen om die ziekte wel.
    Wat niet wegneemt dat het heel erg kwetsend is en een voorbeeld van pesten.
    Zulke mensen hebben vaak al een laag zelfbeeld omdat ze bij wijzen van spreken niet "normaal" zijn. (Gosh, dat klinkt echt cru)
    Hen verder pesten, duwt hen juist alleen maar verder weg terwijl mensen met een chronische ziekte meestal nood hebben aan een beetje begrip.

    Maar ik ben her eens met Assassin, dit is echt een slechte stelling.


    Queer zijn is gewoon alles

    iHeartNouis schreef:
    Zolang de grappen ook grappig zijn voor de persoon, wat meestal niet het geval is. Het kwetst mensen en wijst ze er alleen maar op dat het nooit over gaat. Het is harteloos, maar geen discriminatie. Als je mensen erop afrekent is het anders, zoals bij bv adoptie. Als een van de ouders een chronische ziekte heeft (ligt eraan welke) mogen ze niet adopteren. Dat is wel discriminatie. Maar grappen zijn geen discriminatie.

    precies zoals ik vind.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    CatchADreamx schreef:
    Er grappen over maken is geen discriminatie. Hen benadelen om die ziekte wel.
    Wat niet wegneemt dat het heel erg kwetsend is en een voorbeeld van pesten.
    Zulke mensen hebben vaak al een laag zelfbeeld omdat ze bij wijzen van spreken niet "normaal" zijn. (Gosh, dat klinkt echt cru)
    Hen verder pesten, duwt hen juist alleen maar verder weg terwijl mensen met een chronische ziekte meestal nood hebben aan een beetje begrip.

    Maar ik ben her eens met Assassin, dit is echt een slechte stelling.


    Hamartia

    Als er onderscheid gemaakt wordt, omdat iemand een ziekte heeft is het sowieso discriminatie. Maar wat voor soort grap het ook is, het is behoorlijk laag als mensen dat doen.


    You are beautiful, you are love.

    CatchADreamx schreef:
    Er grappen over maken is geen discriminatie. Hen benadelen om die ziekte wel.
    Wat niet wegneemt dat het heel erg kwetsend is en een voorbeeld van pesten.
    Zulke mensen hebben vaak al een laag zelfbeeld omdat ze bij wijzen van spreken niet "normaal" zijn. (Gosh, dat klinkt echt cru)
    Hen verder pesten, duwt hen juist alleen maar verder weg terwijl mensen met een chronische ziekte meestal nood hebben aan een beetje begrip.

    Maar ik ben her eens met Assassin, dit is echt een slechte stelling.


    Scurrilous schreef:
    Als er onderscheid gemaakt wordt, omdat iemand een ziekte heeft is het sowieso discriminatie. Maar wat voor soort grap het ook is, het is behoorlijk laag als mensen dat doen.


    Met deze mensjes eens!


    be gay do crimes

    Nou, dat hangt heel erg af van de aard van de grap. Mij hebben ze ook wel al eens junk of vreetzak genoemd vanwege mijn diabetes en dat vond ik echt kwetsend en gemeen, maar dat wil niet zeggen dat er geen onschuldige en grappige grappen meer bestaan. Maar ja, mijn ziekte is nou niet echt ernstig, maar als er grappen worden gemaakt over bijvorbeeld kanker of aids, dan vind ik het ech heel laag en discrimierend van je dat je daar om lacht.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 10:05 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    ik ben het er eigenlijk niet mee eens!
    tuurlijk is het gemeen en idioot als je scheld met een ziekte (ik heb het vooral over TYFUS en KANKER enz.)
    maar discriminatie kan je het niet noemen.
    ja oke je kwetst iemand maar je kan mensen ook kwetsen door ze uit te schelden voor hoer en dat is ook geen discriminatie
    of heb ik het nou fout?
    als je wil discrimeneren doe je maar geert wilders naar :(


    -